Sari la conținut

Reglaje DR 350


Postări Recomandate

Salut,

 

Poate unii dintre voi s-au intalnit cu situatia ce o expun:

 

De curand am achizitionat un Suzuki DR350 an 1993 din Italia. Era intr-o stare deplorabila astfel incat in ultima luna motocicleta a fost demontata, plastice reconditionate, curatat lant, uns cabluri - inlocuit cele rupte, schimbat placute frana, ulei 10w-40 Mobil semisintetic si filtru ulei, spalat si lubrifiat filtru aer, curatat carburator cu decarborol, sudat cot evacuare, gresat complet si surpriza.... cand a fost sa o pornesc m-a cam chinuit cateva ore bune. Dupa ce am reusit sa o pornesc la rece am observat ca se incalzeste foarte tare atat cadrul cat si subansamblele - carcasa motor, cutie, galerie evacuare.

Cand vreu sa accelerez, motorul se opreste. Dupa ce se incalzeste, inchid socul iar motorul pare sa mearga bine doar ce se incalzeste foarte tare, si da impresia ca merge in contratimp. credeti ca scap doar cu un reglaj al supapelor, carburatorului si aprinderea sau sa ma astept sa gasesc alte vicii ascunse.

Din cate am citit pe acest forum motorul de DR 350 este unul fiabil, asta fiind unul din motvele achizitionarii acestui model.

Ceva foto cu motorul inainte si dupa:

post-46882-1246295438_thumb.jpg

post-46882-1246295462_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Poate unii dintre voi s-au intalnit cu situatia ce o expun:

 

De curand am achizitionat un Suzuki DR350 an 1993 din Italia. Era intr-o stare deplorabila astfel incat in ultima luna motocicleta a fost demontata, plastice reconditionate, curatat lant, uns cabluri - inlocuit cele rupte, schimbat placute frana, ulei 10w-40 Mobil semisintetic si filtru ulei, spalat si lubrifiat filtru aer, curatat carburator cu decarborol, sudat cot evacuare, gresat complet si surpriza.... cand a fost sa o pornesc m-a cam chinuit cateva ore bune. Dupa ce am reusit sa o pornesc la rece am observat ca se incalzeste foarte tare atat cadrul cat si subansamblele - carcasa motor, cutie, galerie evacuare.

Cand vreu sa accelerez, motorul se opreste. Dupa ce se incalzeste, inchid socul iar motorul pare sa mearga bine doar ce se incalzeste foarte tare, si da impresia ca merge in contratimp. credeti ca scap doar cu un reglaj al supapelor, carburatorului si aprinderea sau sa ma astept sa gasesc alte vicii ascunse.

Din cate am citit pe acest forum motorul de DR 350 este unul fiabil, asta fiind unul din motvele achizitionarii acestui model.

Ceva foto cu motorul inainte si dupa:

Salut. problema e foarte posibil sa fie din reglajul carburatorului mai ales daca motorul nu scoate sunete ciudate. Scoate si tu bujia, vezi ce culoare are , si daca este alba sau neagra poti da un verdict asupra carburatorului. Cuiul de dozaj din carburator la ce gradatie e? te-ai uitat cand l-ai desfacut. E bine sa fie pe centru, merge cel mai bine cu jicloare stock. Apoi verifica surubul de reglat amestecul. Strange-l de tot, apoi desfa-l 2 ture (asta cu motorul cald) si dupa regleaza-i relantiul cat sa mearga rotund in jurul a 1500RPM cred. dupa ce ai facut asta accelereaza pe loc si vezi cat de rapid revine din ture. Daca revine greu mai strange putin surubul de reglaj, daca da sa moara cand accelerezi brusc mai desfa-l:) Si eventual poti sa verifici si culbutorii dar daca ii reglezi sa ai grija sa nu ii strangi prea tare, poti chiar sa ii lasi putin mai largi decat in manual avand in vedere ca a trecut de mult de prima tinerete. Uite si pagina din manual cu valorile pt '93

post-24237-1246296625_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi.

 

Bujia am schimbat-o, am uitat sa precizez asta cu un DPR9EA-9, tipul dat de cartea tehnica si ca sa fiu sincer nu am mai verificat-o.

Daca da rateuri pe toba la accelerare brusca si turatii mari inseamna ca amestecul e prea bogat ?? si inca o chestie - dupa prea multe pedale fara pornire curge benzina pe la furtunasul de preaplin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi.

 

Bujia am schimbat-o, am uitat sa precizez asta cu un DPR9EA-9, tipul dat de cartea tehnica si ca sa fiu sincer nu am mai verificat-o.

Daca da rateuri pe toba la accelerare brusca si turatii mari inseamna ca amestecul e prea bogat ?? si inca o chestie - dupa prea multe pedale fara pornire curge benzina pe la furtunasul de preaplin.

Daca da rateuri pe accelerare nu e bine. verifica jocul supapelor, asta poate fi o cauza. Fa ce te-am sfatuit cu carbul, ( in manual astia dau 1 si 1/8 reglajul la pilot screw nu 2 ture cat am zis eu deci de la valoare asta pleci) si cu benzina care curge fa asa: da capacul de la camera de nivel constant jos( aia de jos unde e plutitorul) inchide benzina de la robinet, si dupa ce ai dat-o jos deschide benzina. atunci o sa inceapa sa curga. ridica plutitorul cu mana pana nu mai curge, asta inseamna ca a inchis. Trebuie sa inchida cand ajunge paralel cu solul. daca inchide mai sus are nivelul mare, daca inchide prea jos il are mic. deci vezi ca are o tablitza din care il puto regla sa inchida la orizontala:)

PS. Foarte misto motoreta. poti sa-mi spui si mie cat te-a costat ? vreau una in viitorul apropiat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pretul de achizitie a fost de 500 euro. moto este radiata din Italia si urmeaza sa ii scot CIV-ul pentru inmatricularea in Romania. Se pare ca este versiunea de enduro careia i s-au montat semnalizatoare pentru a putea fi inmatriculata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pretul de achizitie a fost de 500 euro. moto este radiata din Italia si urmeaza sa ii scot CIV-ul pentru inmatricularea in Romania. Se pare ca este versiunea de enduro careia i s-au montat semnalizatoare pentru a putea fi inmatriculata.

:disappointed:) foarte tare. :kick: daca nu-ti place de ea da un zvon

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aproape inca o data pe atat:

 

vopsit plastice si rezervor: 100 euro;

anvelopa spate: 50 euro;

stickere: 50 euro;

bujie noua, spray pt filtru aer si lant: 25 euro;

set reparatie etrier spate, sigurante si pin-urile pt placute: 80 euro;

ulei, filtru ulei si placute frana fata-spate: 80 euro;

semnalizari spate: 17 euro;

burdufe telescoape fata: 30 euro;

inlocuit lichid frana DOT 4: 15 euro;

inlocuit bec far, si becuri semnalizari fata: 10 euro;

suport semnalizari spate, protectie termica cot esapament: home-made;

si mai urmeaza:

inlocuit simeringuri si ulei telescoape fata;

anvelopa fata;

handguard-uri;

reglaje supape, carburator si aprindere - in cautare de doctor bun prin Arad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spune-mi te rog, ce fel de burdufuri ai gasit cu 30 de euro? Posteaza un link de unde le-ai cumparat si o poza doua daca se poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi.

 

Bujia am schimbat-o, am uitat sa precizez asta cu un DPR9EA-9, tipul dat de cartea tehnica si ca sa fiu sincer nu am mai verificat-o.

Daca da rateuri pe toba la accelerare brusca si turatii mari inseamna ca amestecul e prea bogat ?? si inca o chestie - dupa prea multe pedale fara pornire curge benzina pe la furtunasul de preaplin.

 

Musai verificata distribuita (daca e pe lant) si jocul supapelor daca motorul era intr-o stare jalnica. Dupa asta verifica - daca tot nu merge bine, incearca sa iei compresia (conforma manualului). Daca nu are compresie, e de umblat la segmenti. Cu ocazia compresiei vezi si ce culoare are bujia si poti incepe sa umblii la carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul din cate imi dau eu seama are compresie, decompresorul lucreaza cum trebuie pt ca la rece porneste dupa 2-3 pedale. Cand am curatat motorul am observat la carcasa de ambreiaj si chiulasa silicon proaspat - de aici am dedus ca vechiul proprietar a inlocuit ceva piese pe acolo, mai ales ca ambreiajul functioneaza perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul din cate imi dau eu seama are compresie, decompresorul lucreaza cum trebuie pt ca la rece porneste dupa 2-3 pedale. Cand am curatat motorul am observat la carcasa de ambreiaj si chiulasa silicon proaspat - de aici am dedus ca vechiul proprietar a inlocuit ceva piese pe acolo, mai ales ca ambreiajul functioneaza perfect.

Man daca la rece porneste bine si la cald nu, ba merge si prost e clar ca are amestecul bogat. verifica pozitia cuiului de dozaj sa fie musai la jumatate si pune pilot screw la 1 si 1/8 ture si vezi ca o sa mearga:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuiul de dozaj este pozitia 6 din imaginea expandata sau 4 pt ca au nume asemanatoare: jet needle si needle jet.

si pilot screw este pozitia 12 ?? il gasesc in interiorul capacului de jos, pt ca pe exterior nu am nici un surub pt reglaj in afara de soc si reglajul acceleratiei.

 

De pornit la rece mai nou porneste pt ca saptamana trecuta am bazait-o in fiecare dimineata, si m-am cam obisniut si eu cu kick-ul pt ca a fost o noutate pentru mine. La cald porneste din prima si fara prea mare efort, aproape din inertia cilindrului.

Ce ma supara este ca se incalzeste foarte tare si da rateuri in accelerare, iar la prima pornire cu socul tras daca accelerez se opreste instantaneu.

carburator_Dr_350.doc

Editat de Marius A
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, carburator rezolvat - dat jos fixat cuiul pontou pozitia 15 (needle valve) pe arculetul de la tija de la flotor deoarece era iesit - rezultat benzina ramane in carburator.

 

Reglat pozitia 12 - pilot screw - este pe exterior in fata la 1 + 1/8 si reglat pozitia 7 Throtle stop screw adjuster pentru ca mergea cam turata.

 

Se mai incalzeste dar nu asa tare ca la inceput, iar in mers se simte o oarecare lipsa de putere posibil din lipsa reglajului la supapele de evacuare.

pas II de verificat supapele cand motorul este rece.

 

 

Va multumesc tuturor pentru ajutor si indicatiile pretioase. (

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, carburator rezolvat - dat jos fixat cuiul pontou pozitia 15 (needle valve) pe arculetul de la tija de la flotor deoarece era iesit - rezultat benzina ramane in carburator.

 

Reglat pozitia 12 - pilot screw - este pe exterior in fata la 1 + 1/8 si reglat pozitia 7 Throtle stop screw adjuster pentru ca mergea cam turata.

 

Se mai incalzeste dar nu asa tare ca la inceput, iar in mers se simte o oarecare lipsa de putere posibil din lipsa reglajului la supapele de evacuare.

pas II de verificat supapele cand motorul este rece.

 

 

Va multumesc tuturor pentru ajutor si indicatiile pretioase. (

Succes in continuare si drumuri cat mai placute pe ea:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am o inrebare pentru cunoscatori: dimensiunea 4.60 - 18 pentru anvelopa spate cu ce dimensiune in mm e compatibila sau echivalenta ??

Tocmai ce am achizitionat o anvelopa Bridgestone Trail Wing cu aceasta dimensiune si vreau sa stiu daca merge pe janta spate. Anvelopa spate avea dimensiunea 100/100 - 18.

 

 

multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o inrebare pentru cunoscatori: dimensiunea 4.60 - 18 pentru anvelopa spate cu ce dimensiune in mm e compatibila sau echivalenta ??

Tocmai ce am achizitionat o anvelopa Bridgestone Trail Wing cu aceasta dimensiune si vreau sa stiu daca merge pe janta spate. Anvelopa spate avea dimensiunea 100/100 - 18.

 

 

multumesc,

1 inch=2,54cm

4,6 x 25,4mm = 116 mm fata de 100 mm, cit avea cea originala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
Am o inrebare pentru cunoscatori: dimensiunea 4.60 - 18 pentru anvelopa spate cu ce dimensiune in mm e compatibila sau echivalenta ??

Tocmai ce am achizitionat o anvelopa Bridgestone Trail Wing cu aceasta dimensiune si vreau sa stiu daca merge pe janta spate. Anvelopa spate avea dimensiunea 100/100 - 18.

 

 

multumesc,

Eu stiam de 4.60 ca fiind echivalent cu 120/90 pe 17 sau 120/100 pe 18. Cam lat, zic io...

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

burdufe telescoape fata: 30 euro;

Spune si mie, te rog, burdufele astea de telescoape sunt universale, merg pe orice enduro? Scopul lor ar fi sa nu intre apa, noroi, etc?

 

inlocuit simeringuri si ulei telescoape fata;

De ceva vreme parca sta furca putin blocata in jos, nu mai revine foarte usor singura, ar putea sa fie din cauza uleiului sau a simeringurilor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

vand multe piese pentru dr 350.defapt tot motorul fara chiuloasa,ea nu se mai poate recupera.eventual 2 supape arcurile.totul e ok.in afara de chiuloasa vand tot motorul(doar motorul) tot sau pe piese.+ un set de segmenti noi nouti in tipla setu motor e bagat de 100 km in el dar sa dus chiuloasa.restul pieseler sunt ca si noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...