Sari la conținut

Minsk ShOC-at


negru_mihai
 Share

Postări Recomandate

Mi-am luat si eu un "jaf" de vreo 2 luni. Asa imi place sa-i spun....sau "drujba" :D

De mers merge (mergea pana ieri) binisor.

Am facut deja vreo 2500-3000 km cu el. Problema ar fi urm: consum cel mai mic 3.6(exceptie) cel mai mare 5.8 si in genereal cam 4.5-5, io zic ca nu e bine mai ales ca are caburator pacco. Partea proasta e ca mai imi si curgea benzina din carb daca uitam robinetul pornit si am tot reglat eu nivelul dar plutitorul ala nu a vrut sa asculte si era o pozitie in care bloca cuiul pontou si de aia curgea... in concluzie cred imi trebe un nou plutitor ca pe asta l-am mazilit. Acum adevarata problema ar fi urm: mergea ce mergea (1 zi 2, 3) si imi facea probleme gen oprit in drum, motorul se balbaia. Curatam carb si totul era ok... o perioada. Am descoperit cutia de plastic de la filtru crapata si lua mizerie pe acolo dar am remediat problema si am inlocuit filtrul cu un burete. A mers super fain exact 2 zile jumate. Apoi ... am mers o zi intreaga doar cu socul tras pentru ca altfel nu am mai reusit so conving sa nu moara motorul si culmea.... bujia e caramizie si nici nu mai scotea fum. Mai ca ma duce gandul s-o las asa daca tot nu afuma :P si de tras trage... de nar fi si consumul.

In concluzie... cer si eu un sfat, o parere.... o secure sau ceva sa-i dau de capat ca toata lumea zice ca minsk e fiabil. Cred ca nu scapa fara un carburator nou ca la asta nu-i dau de capat. Eventual de unde as putea achizitiona unul.

Sper ca am postat unde trebuie si daca nu, rog sa fie mutat topicul unde ii este locul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul unui minsk cu "carbelitor antaia..."original rusesc 2,8 maxim 3,4 litrii /100km :

 

 

Recomandarea mea ..cumpara un carburator de minsk de la dany ... cat mai curand... si 2 probabil trage aer fals pe vre undeva(cel mai probabil de pe langa carburator si sau baza cilindrului ) - daca tot iei carburator .... cumpara si un set de segmenti si niste garnituri .... sunt f ieftine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Original rusesc adica, k6X ? sau tot pacco?

Daca aveti careva si un nr de tel de al lui dany sau id sau user...

Oricum cred ca o sa ma uit si prin cutia de viteze inainte de a-l suna ca si pe acolo s-ar putea sa am ceva pr si sa fiu pregatit.

Multumesc de raspuns rocket1982.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Original rusesc adica, k6X ? sau tot pacco?

Daca aveti careva si un nr de tel de al lui dany sau id sau user...

Oricum cred ca o sa ma uit si prin cutia de viteze inainte de a-l suna ca si pe acolo s-ar putea sa am ceva pr si sa fiu pregatit.

Multumesc de raspuns rocket1982.

 

parca pacco am avut si eu ...modelul mai nou care o fi nu mai stiu ... sunt ceva ani de atunci ...

 

 

danytunky pe mess... eu nu l am sunat niciodata ..doar pe mess:)

 

 

daca sare din trepte (parca treapta a 2 sau a 3 ).... e buba ei ... se regleaza cu saibe .. si pilit un pic dinti aia ...

are si kituri de reparatie ..dar ..parerea mea unu nou e mult mai sfant...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E plin subforumul comunistelor de adresa lui Dani: danytunky

Toate bune! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... si 2 probabil trage aer fals pe vre undeva(cel mai probabil de pe langa carburator si sau baza cilindrului )...

 

..daca merge cu socul tras e lipsa de benzina(amestec prea sarac), aerul fals nu genereaza simptomele descrise...

...nr de tel de al lui dany...

...sa ma uit si prin cutia de viteze inainte de a-l suna...

0740848790

..nu te apuca sa desfaci motorul fara un motiv precis! Apoi inainte de a comanda un nou carburator, incearca sa-l rezolvi(repari) pe actualul, daca n-ai ce repara atunci ia unul nou. Ce-i mare greutate sa faci un cui pontou sa inchida bine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..daca merge cu socul tras e lipsa de benzina(amestec prea sarac), aerul fals nu genereaza simptomele descrise...

 

0740848790

..nu te apuca sa desfaci motorul fara un motiv precis! Apoi inainte de a comanda un nou carburator, incearca sa-l rezolvi(repari) pe actualul, daca n-ai ce repara atunci ia unul nou. Ce-i mare greutate sa faci un cui pontou sa inchida bine?

 

 

1) nu ai de unde sa sti in ce stadiu de carpeala este ..carburatorul.... si cat de multe depuneri are prin el...

2) pt a schimba niste segmenti la minsk ...credema iti trebuie cunostintele necesare de a tine in mana un ..un patent :D desi unii nu exceleaza nici la acest capitol....

3) garniturile la un ij is maxim 20 de lei ... eu am dat 15 la dany..

4) motorul nu se crapa ca la ij -model mai nou- e ca la cele de 350 vechi are o gura de vizitare... laterala ...nu trebuie sa il desfaca mult...

 

toate operatiile se pot face cu el pe cadru ..deci ... SUCCES in ori ce ai decide...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..nu te apuca sa desfaci motorul fara un motiv precis! Apoi inainte de a comanda un nou carburator, incearca sa-l rezolvi(repari) pe actualul, daca n-ai ce repara atunci ia unul nou. Ce-i mare greutate sa faci un cui pontou sa inchida bine?

 

Treaba e ca parghia de la plutitor cred ca era prea scurta si uneori cuiul ramanea intepenit pe marginea ei si nu mai putea fi impins in sus.

Oricum de la manevrari s-a rupt, am cositorit altceva... cu aia nu puteam regla decat sau prea multa benzina sau deloc. O sa mai incerc sa repar plutitorul asta pentru ca altul nu am gasit sau ceva sa pot adapta, dar ma interesa sa vad si cam in ce pret ies cu un carb nou.

Motorul din cate stiu eu nu are uzura abia are ~4000 km dar mai stii. De tras trage numa si consumul e pe masura. Ma mai gandesc la o treaba cu consumul: toba nu are in capat vata aia minerala pentru reducerea zgomotului si ma gandesc ca atunci nu se mai creeaza presiune in toba si am inteles ca e importanta pentru revenirea unei parti din amestec care iese prin evacuare inapoi in camera de ardere.

Sper ca a-ti inteles ceva din ce v-ma spus :D Oricum ma simt un pic depasit cu minsk-ul meu in 2009 cand toata lumea vb doar de japoneze. Desi cand functioneaza bine uit de toate :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) nu ai de unde sa sti in ce stadiu de carpeala este ..carburatorul.... si cat de multe depuneri are prin el...

2) pt a schimba niste segmenti la minsk ...credema iti trebuie cunostintele necesare de a tine in mana un ..un patent :rose: desi unii nu exceleaza nici la acest capitol....

3) garniturile la un ij is maxim 20 de lei ... eu am dat 15 la dany..

4) motorul nu se crapa ca la ij -model mai nou- e ca la cele de 350 vechi are o gura de vizitare... laterala ...nu trebuie sa il desfaca mult...

 

1) nici tu nu sti, dar pui un om sa cumpere un carburator :D (asta stia si el...)

2) cand se strica plutitorul, schimbam segmentii cu patentul (tare)

3) ok, schimbam garnituri doar ca-s prea ieftine (beton)

4) ..tot nu inteleg de ce sa desfac un motor? doar pt ca-i simplu!

...am cositorit altceva...

Motorul din cate stiu eu nu are uzura abia are ~4000 km....

..toata lumea vb doar de japoneze...

... daca spuneai de la-nceput, ti-as fi spus ca exista kit de reparatie carburator (care contine si plutitor)...

Motorul? Tocmai am scris ca umbli in el cind ai motive...

..hai sa fim seriosi, asta-i "coltul comunistelor" :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatorul a fost curatat de mai multe ori, ultima data sambata inmuiat in petrol (deci nu e vb de infundat) si a functionat 2 zile perfect exceptand consumul.

Dar in prima faza o sa incerc un set de reparatie si un filtru de aer standard nou si daca nu... atunci oi sch si garnituri, carburator .... segmenti sa vad ce iese. Multumesc celor care au postat pentru sfaturi si va mai tzin la curent :P :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca merge bine doar cu choke-ul tras atunci e clar ca amestecul e sarac (adica mult aer). Treaba asta se rezolva din reglarea nivelului. Daca nu poti regla nivelul pentru ca piesele sunt uzate, atunci cauta set de reparatie pt carbul tau.

Daca o sa schimbi totusi carburatorul, iti recomand K65.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) nici tu nu sti, dar pui un om sa cumpere un carburator :) (asta stia si el...)

2) cand se strica plutitorul, schimbam segmentii cu patentul (tare)

3) ok, schimbam garnituri doar ca-s prea ieftine (beton)

4) ..tot nu inteleg de ce sa desfac un motor? doar pt ca-i simplu!

 

... daca spuneai de la-nceput, ti-as fi spus ca exista kit de reparatie carburator (care contine si plutitor)...

Motorul? Tocmai am scris ca umbli in el cind ai motive...

..hai sa fim seriosi, asta-i "coltul comunistelor" :)

 

 

Ia gandeste si altfel...

Un om simplu ce face cand nu merge tare motoru ...baga mana in gaz... nu??? cum explici consum mare la amestec sarac? (lipsa compresiei )

Eu am schimbat kt de carburator ...si nu am avut corpu bun ,,,..era atata depunere in el .. de a fost nevoie de lasat aproape o saptamana in solutie si apoi curatat cu spray .... si tot a trebuit schimbat in final....

Tu ai desfacut vreodata un MINSK? ....

Garnitura metalica o face din spray de COca cola ..sau refoloseste pe cea veche...banuiesc...

Il desfaci si vezi ce uzura ai..... si la ce..

 

Decat sa presupui atat asteapta sa vezi ce raspuns da omu...si vedem care a avut dreptate ....

UNI E BETON DIN SPATELE MONITORULUI....practica ..e alta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut comanda la dany si pe sapt viitoare primesc kit reparat carb. De facut sa mearga fara soc nu ma indoiesc ca o sa-l fac dar as vrea sa imi si consume mai putin adica ~3. O sa vad ce iese si o sa mai postez cand am noutati. Multzam fain de sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... dar de simeringul ala de la aprindere nu pomeneste nimeni nimic? m-am confruntat cu asemenea probleme la unul din cele 3 minskuri de la scoala,reparatia mi-a luat 30 min si m-a costat 6 lei.

asta in cazul in care pui carb nou si se comporta aproximativ ulterior relatarilor tale.

bafta

Editat de kraz-trial
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

UNI E BETON

.......???:)

 

Am facut comanda la dany si pe sapt viitoare primesc kit reparat carb. De facut sa mearga fara soc nu ma indoiesc ca o sa-l fac dar as vrea sa imi si consume mai putin adica ~3. O sa vad ce iese si o sa mai postez cand am noutati. Multzam fain de sfaturi.

 

....salut...vezi ca in interiorul carburatorului pe canalul unde vine cuiul ala de la acceleratie care se ridica cand deschizi gazul ai o duza(de alama) ca si la aragaz de-aia care se fileteaza, si vezi sa nu fie prea mica (gaura aia care o are)sau infundata pune-i una putin mai mare,si mai ridica si cuiul ala o liniuta sau doua, regleaza-i si nivelul constant al benzinei in carburator ,si nu o sa mai mergi cu schocul tras....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.......???:laugh:

 

 

 

....salut...vezi ca in interiorul carburatorului pe canalul unde vine cuiul ala de la acceleratie care se ridica cand deschizi gazul ai o duza(de alama) ca si la aragaz de-aia care se fileteaza, si vezi sa nu fie prea mica (gaura aia care o are)sau infundata pune-i una putin mai mare,si mai ridica si cuiul ala o liniuta sau doua, regleaza-i si nivelul constant al benzinei in carburator ,si nu o sa mai mergi cu schocul tras....

duza aia de care vorbesti este de fapt jiclorul principal de benzina si asta e calibrat functie de motorul pe care il echipeaza carburatorul.asa ca daca te apuci sa il schimbi doar ca ti se pare ca e gaura prea mica...ia-ti adio de la un consum decent.acest jiclor se poate infunda de la mizerii sau depuneri din benzina dar se curata si se pune la loc,nu se pune altul mai mare.iar la cuiul de dozaj nu se ridica o liniuta-doua.el trebuie sa fie folosit in mod normal la al doilea santulet de sus,iar in cazul utilizarii la temperaturi sub 5 grade[nu cred sa fie cazul]se ridica la al 3-lea santulet de sus[pentru ca amestecul sa fie mai bogat ,aerul rece avand o densitate mai mare].

cat despre problema omului cu consumul:un consum de 5l/100km mi se pare chiar decent in conditiile functionarii cu socul tras si un plutitor ce nu inchide bine.pentru ca consumul sa scada la valori normale[adica un 3,5l/100km sa zicem]motorul trebuie sa functioneze in parametrii constructorului:nivel corespunzator de benzina[nici mai mare,dar nici mai mic],jicloare calibrate corespunzator,filtru de aer original,curat,benzina in amestec corespunzator[adica 1:25 la Minsk],bujie cu valoarea termica corespunzatoare,avans reglat,compresie buna,cauciucuri de marime adecvata[adica 3,00-18 la Minsk,atat fata cat si spate]si umflate la presiunea indicata de constructor,frane reglate astfel incat sa nu agate in lipsa actionarii lor.hotarator la obtinerea unui consum minim este stilul de conducere:accelerari line in treptele inferioare,croaziera constanta,franari line etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar un raspuns decent kyvacka si destul de informativ pentru care iti multumesc, la fel si celorlalti care au postat.

Consumul de 4.5-5 il aveam inainte de a merge cu socul tras, cuiul e reglat pe al 3-lea santulet adica cel din mijloc, a fost si pe al 2-lea de sus in jos (adica coborat) dar era prea lenesa si o singura data mi-a scos consum de vreo 3.7 apoi tot 4.5 -5. Filtrul de aer e o problema, l-am suflat ca era imbacsit apoi l-am schimbat cu un burete. Momentan lucrez la o solutie de a inlocui filtrul original pt ca imi e crapata chestia aia de plastic dintre el si carburator si ma gandeam ca un burete filtreaza destul de bine numai ca nu stiu inca cum il voi adapta. Cauciucurile sunt originale (Made in CCCP :D), umflate corespunzator. Franele sunt reglate, compresie are, iar stilul de conducere ... :laugh: nu e chiar lin. Ce pot spune e ca mi-a luat 5% si cand am fost pe coclauri cu pasager dar nu a scazut sub 4.4 (cu exceptia mentionata mai sus) chiar daca am mers singur pe ea si lejer. Si totusi mi se pare mult pentru un motor de 125 fie el si in 2 timpi (zicea un prieten ca etz-ul lui de 250 ia 3.5%). Voi incerca cu un nivel al carburantului reglat corespunzator din plutitor de indata ce o sa primesc kitul de reparatie pt ca plutitorul meu era varza si acum e si mai si. Si poate si un carburator nou ceva mai incolo. Ce ulei imi recomandati ca pana acum am incercat asa: petrom, stihl, mol sintetic (undeva sub 30 de lei /l), mobil 1, bineinteles ca toate 2t. Vreau sa mai incerc cel mineral de la mol. Partea proasta e ca imi cam afuma si la 2,5% si la 4% amestec, numa cu socul tras nu scotea fum aproape deloc :), mai ca ma gandeam s-o las asa desi m-am temut sa nu se strice ceva daca nu scoate fum.

O sa mai revin cu informatii pe masura ce voi mai efectua reparatii/teste. Va salut... doar ca pieton momentan :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un 2 T e facut sa scoata fum, deci nu te mai speria de afumatoare! :laugh: E drept ca uleiul ala prost de la Petrom o sa scoata mai mult fum si n-o sa dea rezultate la fel de bune ca cel de la MOL de pilda. Cutia aia dintre Filtru si carburator poate fi inlocuita cu una noua, inca se gasesc. Daca ti-a carapat intre timp dracia aia, probabil de la asta e (trage aer p-acolo, si d-asta mergi cu socul tras). O jawa s au un etz mai poate protesta, dar Ijurile si Minskurile nu-s prea mofturoase la ulei. Mol Arol 2T, si Mol Sprint 2T sunt foarte ok. Nu stiu exact daca astea sunt denumirile, dar cam p-acolo sunt. Diferenta intre ele Habar n-am care e in afara de 1-3 ron. 20-25ml sunt suficienti pt un litru, eu mai pun si cate 30, dar asta e bine in general la drum lung si intins, cand ai racire, nu cand o freci prin oras. Prea mult ulei poate fi iar nasol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

simptomele de aer fals sunt de la carburator la cilindru nu de la carburator la filtru de aer! daca e bine pus la punct,reglat etc,sta la relanti si are repriza si fara filtru chiar cu caruoratorul chiel. cea ce spui sunt simptome de la japoneze,alea chiar nu au repriza fara filtru de aer|

uleiul de stihl le cam 'bate' pe toate celelalte enumerate,ori daca nu stihl atunci husqwarna,restu's bune de uns lantul la drujba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde se gasesc uleiuri d-astea (pentru moto, nu pentru "drujbe" ca tot veni vorba) ? Si cam cat costa? 500ml-1L?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde se gasesc uleiuri d-astea (pentru moto, nu pentru "drujbe" ca tot veni vorba) ? Si cam cat costa? 500ml-1L?
mai bine ia de drujbe daca ti cat de cat la 'jumatatea' ta! cu uleiuri d'alea de peco etc o sa-l pui cu botul pe labe prematur. ...dar fa ce vrei,ii mobra ta,e doar o sugestie..
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu stiam ca uleiul de "drujba" si cel pentru un motor, desi au un scop foarte asemanator au totusi proprietati diferite. Cum e mai bun ala de "drujba" ? Nu te contrazic, pur si simplu sunt curios care e faza? E mai subtire, mai gros, mai unsuoros alalatul? Tre sa pui la fel de mult ca cel normal? Adica 20-25-30ml/L, etc?

 

Si apropos, nu cumva e mai scump?

Editat de Lt. Navarro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit si eu de la multa lume ca acel ulei de drujbe este foarte bun...acu sincer o fi uleiu bun nu se arde etc si isi face bine treaba dar la materialele folosite intr o comunitsa pur sange ruseasca nu cred ca ar face diferenta la uzura...materialele is pur si simplu de cacao ... ma refer la piston segmenti ...probabil si cilindrii de fabricatie mai recenta .....

 

eu unul am folosit si L 120 -romanesc :blink: 7 lei litru ... si scoate un fum de zici ca e nava spatiala....

 

acu ceva vreme ..ani de zile am folosit MOL si AROL ..arolul isi facea treaba f bine fara fum ..la minsk ..mol ul .. facea fum

 

acu vreau sa incerc Castrol ..ala de scutere si ala de motociclete ca is 2 diferite mai e si unul pt motoare 2 T (probabil cele racite cu apa... mai e si ala de barci ...dar atentie la ala ca e mai "prost" decat cel pt cele racite cu aer ...temperatura de lucru diferita etc....

 

Parerera mea :NU cred ca se merta sa bagi ulei de 50 de lei bidonu la o comunista ... e pacat de banii aruncati ...mai bine ii dau pe benzina .

ULEIUL NU FACE MINUNI... doar UNGE iar in 1936 ..nu cred ca aveau ulei mai bun ca acum... sau daca are cineva reteta ..de la bunicu ... il rog sa ne puna la dispozitie ....

Editat de rocket1982
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Rocket: My point exactly. :blink: Inteleg sa nu pun de la Petrom, dar in rest mai orice de 13-19 lei bidonu isi face treaba exemplar zic eu. Nu cred ca o sa lungeasca cu prea mult viata unui motor sau o sa capete brusc inca 3 cp. D-asta intreb de ce e mai bun cel de drujba. Nu zic ca n-o fi, totusi cineva mi-a zis ca sunt gandite diferit, pentru un scop anume, ergo si "solubilitatea" lor in benzina, temperaturile optine de functionare, coeficientii de vascozitate si alte chestii d-astea sunt diferite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...