Sari la conținut

Harley Davidson Sportster 1200 Low - Brontozaurul


ddmkro
 Share

Postări Recomandate

M-am intors din concediu.

 

O parte l-am facut la Lisabona (1 saptamana).

 

Motociclism in Lisabona

Inainte de toate trebuie tinut cont de faptul ca am fost in luna lor cea mai lejera ca trafic.

 

Motocicleta tipica e Honda CB 500.

De toate culorile si customizarile posibile, condusa de la batranei linistiti la tineri nelinistiti.

 

Ca tipuri de motoare, cele mai dese sunt motocicletele de oras - naked-urile de la noi, dupa care vin dualele (Honda Transalp, FMX 650, DOMINATOR, SLR, SUZUKI DR/DT).

 

La naked-uri, parcul e destul de vechiutz- Honda CB 500, CB 750/ Seven Fifty, Suzuki GS 500,Bandit 600, Yamaha FJR 600.

Multe 125-uri si 250-uri - iarasi Honda CB/CG 125 si CB 250..

 

Vitezane putine si vechi. Si conduse civilizat.

Chopper/cruiser/custom slab reprezentat - ceva GN-uri de 250, cateva Virago, niste Keeway-uri tot asa micute, un Triumph Rocket...putine Harley-uri..

 

Ca marci reprezentative, vad asa - Honda (cu CB-ul in special ), BMW si Vespa !

 

Bmw-uri sunt de la F 650 la GS 1200 (R,RT, ST, K-uri).

Foarte multe GS-uri de 1200, intre care jumatate au fost BMW 1200 GS Adventure.Cu rezervorul imens, cutii multitech - majoritatea aveau top case-ul pus- si conduse de tipi in costum sau tricou ?!?

 

Am vazut si ceva italiene - in general Ducati Monster.

 

Harley-uri in Lisabona.

Mergande, am vazut vreo 4, din care unul italian si unul francez: 2 sportstere (1 Iron si un 1200S cred ), 1 softail classic si un cross bones.

Asta timp de o saptamana.Parcate am vazut mai multe, dar nu se zgaia nimeni la ele. Adica da, domnule, iata un Harley, si ce ?

In afara de sportsere, care erau conduse de localnici, aia cu classic-ul si soft bones-ul le conduceau dubios, nesigur - explicabil ptr ca erau strainezi.

 

Scutere - Vespa, in toate formele posibile, de la Vespe din anii 60, unele prapadite,ruginite, cu sei separate, la Vespe ultimul tip.

 

Echipament tipic - casca. Uneori si manusi. Rar, rar de tot cate o geaca moto, nici o carapace.

Nu genunchiere, nu cizme moto, nimic. Castile de obicei sunt jet sau convertibile. De obicei purtate cu mandibula ridicata, fara ochelari !

 

 

Relieful e deluros(coborasuri si urcusuri abrupte sa zic 30 de grade tipic, adica mai aspru decat Cheia), multe sensuri giratorii, ceva linii de tramvai, strazi pietruite.

Asfaltul nu e deloc fin, e grunjos, cu bucati mari de pietricele.

 

Cum se conduce.

Toti motoristii se asigura prin intoarcerea capului. Am vazut des iesiri din sensul girator de pe banda 3 (asta ar putea fi considerata o gresala), dar cum :

Cu motorul inclinat pe stanga ca si cum ar continua, scaritele pe asfalt, intors capul, daca e liber, intoarcere brusca la dreapta (tot cu scaritele pe asfalt) si iesit in gaz. Am vazut si ratari, de genul, sensul era ocupat, a mai facut omul o data sensul girator si s-a inscris corect.

Ce mi-a ramas in minte, cand inchid ochii si ma gandesc la motoristii din Lisabona - pusul rapid si amplu al motocicletei de pe o parte pe alta.

 

Toti opreau la trecerile de pietoni.

Nu am vazut wheelie/ stoppie in trafic. Nu am vazut curse intre ei.

Am vazut si faze mai ciudate (slalom, taiat calea, trecut pe rosu, power slide), dar in general era vorba de baietii care livrau pizza sau diferiti curieri.

 

M-am tot uitat la diferite motociclete, la roata din spate. Banda fricii era de sub un centimetru !!!!

Asta la fel de fel de motoare, nu conta ce e...

 

In spatele hotelului aveam o strada abrupta, pietruita, si dimineata imi beam cafeaua si fumam tigara la strada - nu se fuma in hotel, nici in restaurant - si ma uitam cu sotia la motoristii care trecau pe acolo - era si o curba la 90 de grade - deci coborare pe piatra cubica + curba a dreapta...Ne uitam la ei, cat de sigur faceau manevra, in gaz, deci nu tarsait, si imi zicea sotia - sa nu te mai prind ca faci gat cand trebuie sa mergi pe piatra cubica de Aviatorilor, ca ia uite la astia cum conduc pe aici...si cam avea dreptate.Partial.

Ptr ca la ei pietruit nu inseamna cu pietre cubice mari si lustruite, ci cu pietre mai mici, colturoase...deci ai ceva tractiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 425
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

welcome back. am vazut si eu la greci aceeasi oameni in tricou sau costum pe 1200GSA-uri echipate cu coburi si topcase. nu am o explicatie pt asta..

 

dar am vazut si un 1200gs cu doar o cutie pe partea dreapta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ultimul timp nu prea am mai scris pe forum - nu mai am ce :P

 

Cheia episodul ....

Sambata 28 august 2010

Plecare din Bucuresti la 5:45. Echipament de vara. Manusi fara degete ( foste manusi de racing, care ma strangeau, le-am taiat varfurile - mare prostie manusile astea).

Casca open face + ochelari. Un batic sa ma protejez cat de cat la fata.

Cizme de calarie pana la genunchi.

 

Mare gresala echipamenul - manusile gaurite si geaca ce nu imi acopera incheieturile mainii. Frig ca dracu'. Mi-au amortit degetele rau de tot.

 

Pe la 7:30, eram pe centura de est a a Pitestiului, am tras pe dreapta intr-o parcare, si am stat vreo jumatate de ora in soarele diminetii, care nu voia deloc sa ma incalzeasca.

In timp ce stateam sa ma incalzesc, trec 2 vitezane pe langa mine, tot spre Cheia. Zic, baga-mi-as, nu mai sunt primul la Cheia...

Prima trecere Valeni-Cheia-Sacele, am facut-o oarecum timorat, stangaci.

Pe traseu m-am mai intalnit cu 4 baieti - 2 buzoieni si 2 brasoveni - baietii din Buzau erau aia care ma depasisera in timp ce ma prajeam la soare. Baietii simpatici cu totii, vb de una, de alta, unul ma cunostea dupa forum, discutam despre Harely, si tagmele sau bisericutele care exista intre motoristi in general...

Ca sa echilibram un pic parerea general proasta despre Harley-stii cu figuri, imi povestesc ei despre tagma racer-ilor...niste baietii cu suferinte in ei, cu incalzit cauciucuri, echipamente de piele de cangur. Eu nu prea intalnisem gasti de raceri, auzisem si eu de ei, dar atat.

La intoarcere am inceput sa "invat" din nou cum se iau curbele.

 

Traseul a fost destul de lipsit de motociclisti, asa ca m-am hotarat sa mai fac o trecere.

M-am intors pana la Valeni ca sa alimentez - adevarul e ca nu prea cunosc nici o alta benzinarie mai de doamne ajuta, decat aia de la Valeni, la iesire.

La benzinarie, in timp ce ma relaxam un pic, apare o gasca de motoare zumzaind - combinezoane de piele, motoare colorate...o gasca de raceri mi-am zis.

Nici nu ma baga in seama, parcheaza motoarele la milimetru, ordonat, cat mai departe de mine.

Si incep spectacolul.Stiam la ce sa ma astept, din povestirile baietilor cu care ma intalnisem.

Combinezoane descheiate pana la brau. Verificat presiuni si temperaturi pneuri.Discutii in gura mare despre ultimele ispravi. Contre pe tehnici de pilotaj.

Totul in bisericuta lor.

In fine, ei cu ale lor, eu cu ale mele.

 

I-am lasat si am mai facut o data traseul Valeni-Cheia-Sacele. Cu cat am mers mai mult, cu atat a fost mai bine.

Cumva mi-am imbunatatit tehnica - cauciucul nu minte- am mai castigat cam 4 centimetri(2 cm pe fiecare parte) de cauciuc razuit pe roata spate la a doua trecere.

Totul a inceput din momentul in care am inceput sa fac hanging-off ca lumea. La inceput nici nu aveam blugii "reglati bine" - stateau stramti pe mine, din cauza cizmeleor. Asa ca i-am "bufantit" un pic, adica i-am ridicat un pic in dreptul genunchilor.

Nu stiu de ce exact, dar cand fac hanging off, ma simt mult mai relaxat eu, mai in control, am impresia ca motorul e mai usor. Curbele in ac de par la dreapta in urcare - cele mai urate de mine - le-am luat de data asta cursiv, fara reevaluari in mijlocul curbei.

 

Am facut in total 500 km.

Concluzii:

- manusile fara degete or fi ele ok in oras, pe distante scurte, dar nu sunt practice la drum lung, sau la dat pe curbe. In primul rand am inghetat ca dracu dimineata, in al doilea rand am facut bataturi la degete de la manetele de ambreiaj, frana.

- as schimba ceva la Sportster ? Da, in continuare as avea nevoie de frane mai tzapene - chiar cu franare pe spate, de la 120 la 80 imi ia "kilometri" sa decelereze...

- fizic doar mainile m-au durut. Nu mai am nici o problema cu spatele, de cand mi-am facut supra-shaua aia.

- casca open face...am folosit baticul sa imi acopar fata doar dimineata, cat a fost frig. Am ajuns acasa, si zice sotia mea - ce naiba e pe fata ta ? Ma uit in oglinda, aveam pete negre pe fata, naiba stie de la ce. Zici ca imi dadusem cu camuflaj pe fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la mustele moarte in timp ce se izbeau de fata ta? Ma refer la petele negre..:P

 

Mai degraba de la espament diesel, ca erau ceva tiruri pe cheia...a mai batut si vantul, am mai si transpirat.

Mustele au prostul obicei sa imi intre in gura - nu stiu cum se face, dar fix cand mai deschid gura, ma trezesc cu cate o musca in trahee direct, sau imi intra in ureche - cu precadere in urechea dreapta. Intra prin fantele de aerisire a castii de pe "frunte".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ddmkro ! :P

 

Am zis ca daca tot ne-am vazut pe "strasse" cum zic unii chopperisti :), (am auzit la un baiat cu Intruder chestia asta), sa ne salutam si pe aici !

 

Cu noi te-ai vazut la "limita de judet" BV-PH, cu mine si cu Elikratos, noi eram baietii cu naked-uri din BV.

 

Foarte ok discutia cu tine, ne-am distrat si noi, mai ales ca atunci cand te-am vazut oprit ma asteptam la "o postura mult mai verticalizata", asa cum au unii posesori de HD. Vezi, ce face prejudecata din om ?

 

Te-am vazut si cand coborai la prin Cheia, noi ne oprisem la o pensiune, la un mic dejun si o zeama calda.

 

Acum ca l-am vazut pe viu (topicul tau il citisem integral acum vreun an de zile), pot sa spun ca e foarte foarte misto HD-ul tau, e plin de personalitate. Iar sunetul....absolut demential. Senzatie majora si la ralanti, nu trebuie sa-i arati zona rosie ca sa se exprime, asa cum fac unii... Banuiesc ca ti-au aratat baietii de la benzinarie, racerii, care e treaba cu sunetul :P

A fost misto ca dupa ce plecasei, se auzea paraitul tobei prin padure inca multa vreme, vreun minut se tot auzea :)

 

Ce sa zic ? Numai de bine si sa ne revedem pe "traseu"

 

In weekendurile cand ai ganduri de Cheia-Bv, nu ezita sa dai un semn, asta daca nu ti-e jena sa iesi la plimbare in compania nakedurilor japoneze. De obicei HD-istii au astfel de jene :P

 

Te salut !

Editat de Norian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Norian & Elikratos

 

V-am vazut motoarele parcate cand ma intorceam sa alimentez din nou. Am tot sperat ca o sa va gasesc si la intoarcere, sa mergem impreuna spre Sacele, dar nu a fost sa fie.

Ne-om mai intalni data viitoare pe traseu.

 

Sper sa fi simtit bucuria dansului pe curbe, cand devii totuna cu motocicleta si simti ca o conduci cu un impuls din creier, cand nu mai constientizezi - acum indrept, fanez, retrogradez, imi mut fundul, pun pe trasa, accelerez, etc - .Eu am simtit bucuria asta abia la a doua trecere, dar a fost dumnezeiesca senzatia-impingeam motorul din creier.

 

Ptr un om cumpatat, calculat, un naked sau o vitezana e o bucurie, mai ales pe Cheia: cadru excelent, frane bune, motor bucuros sa zumzaie peste 10000 de ture...

Uneori am o nostalgie cand vad cate un biker cu naked sau vitezana care stie sa danseze pe curbe...dar ptr sanatatea mea e mai bine sa raman la antichitati.

Sunt unul dintre oamenii - multi ? putini ? - la care uneori ies demoni, instincte primare de undeva din negura, preiau controlul si fac chestii fara nici o noima.

 

Din pacate, in ultimul timp se cam merge la cantitate in ceea ce priveste motoarele ...cati mai multi cai sau cat mai mare cilindreea. Sau cat mai mare pretul.

Poate si ptr ca suntem inca la inceput in Romania, in ceea ce priveste motociclismul. Sunt multi care experimenteaza, sunt multi care o fac doar de fitze...In timp eu cred ca o sa ramana doar motoristii dedicati.

 

Cat despre raceri, trebuie sa recunosc ca eram sub influenta descrierii voastre cand am dat de gasca lor- ...in rest, baietii pe treburile lor.

 

Sper sa ne mai vedem pe Cheia - lui Eilkratos sigur o sa ii recunosc "verzitura" dintr-o ochire.

 

Sa ne vedem cu bine !

Mesaj completat

Salutare Norian & Elikratos

 

V-am vazut motoarele parcate cand ma intorceam sa alimentez din nou. Am tot sperat ca o sa va gasesc si la intoarcere, sa mergem impreuna spre Sacele, dar nu a fost sa fie.

Ne-om mai intalni data viitoare pe traseu.

 

Sper sa fi simtit bucuria dansului pe curbe, cand devii totuna cu motocicleta si simti ca o conduci cu un impuls din creier, cand nu mai constientizezi - acum indrept, fanez, retrogradez, imi mut fundul, pun pe trasa, accelerez, etc - .Eu am simtit bucuria asta abia la a doua trecere, dar a fost dumnezeiesca senzatia-impingeam motorul din creier.

 

Ptr un om cumpatat, calculat, un naked sau o vitezana e o bucurie, mai ales pe Cheia: cadru excelent, frane bune, motor bucuros sa zumzaie peste 10000 de ture...

Uneori am o nostalgie cand vad cate un biker cu naked sau vitezana care stie sa danseze pe curbe...dar ptr sanatatea mea e mai bine sa raman la antichitati.

Sunt unul dintre oamenii - multi ? putini ? - la care uneori ies demoni, instincte primare de undeva din negura, preiau controlul si fac chestii fara nici o noima.

 

Din pacate, in ultimul timp se cam merge la cantitate in ceea ce priveste motoarele ...cati mai multi cai sau cat mai mare cilindreea. Sau cat mai mare pretul.

Poate si ptr ca suntem inca la inceput in Romania, in ceea ce priveste motociclismul. Sunt multi care experimenteaza, sunt multi care o fac doar de fitze...In timp eu cred ca o sa ramana doar motoristii dedicati.

 

Cat despre raceri, trebuie sa recunosc ca eram sub influenta descrierii voastre cand am dat de gasca lor- ...in rest, baietii pe treburile lor.

 

Sper sa ne mai vedem pe Cheia - lui Eilkratos sigur o sa ii recunosc "verzitura" dintr-o ochire.

 

Sa ne vedem cu bine !

 

Scuze, Norian era cu "verzitura" - Kawa Z750 iar Elikratos cu Yamaha FZ6N.

Am o varsta, mai gresesc :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate, in ultimul timp se cam merge la cantitate in ceea ce priveste motoarele ...cati mai multi cai sau cat mai mare cilindreea. Sau cat mai mare pretul.

Nu suna prea elegant de la cineva care si-a cumparat HD :P Macar ultima parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ddmkro: Sigur ne mai vedem. Daca o "premeditezi" si dai un semn ne putem intalni ori la Limita de Judet (unde ne-am intalnit), ori la Cheia la o cafeluta buna in fapt de dimineata :P

 

Drumuri bune si placere mare !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

devii totuna cu motocicleta si simti ca o conduci cu un impuls din creier, cand nu mai constientizezi - acum indrept, fanez, retrogradez, imi mut fundul, pun pe trasa, accelerez, etc

 

Sa zicem ca eu ma definesc ca apartinand cu soliditate de granit in clasa celor care constientizeaza big time... 'Wow, uite un ac de par pe coborare! Mama si ce covor de pietre ma asteapta... Oare ma vars daca agat una cu roata fata? Ok, hai sa franez. Cum se facea? Mai intai spatele, apoi si fata, acuma dau drumu' la spate. Aaaa, intre timp tre' sa si retrogradez... parca de la ghidonul stang si piciorul de pe aceeasi parte. Hai ca a iesit si asta, sa caut o trasa... mai la stanga, mai la dreapta?' Si tot asa - multa procesare cu mansarda si putin spre deloc impulsuri reflexe de pe magistrala subconstientului :P

 

Sigur ne revedem, si cu siguranta pana apuci sa ma identifici vizual dupa 'verzitura', te voi fi auzit eu de departe, tusind ragusit pe viraje din straight pipes-urile Brontozaurului :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ddmkro: Sigur ne mai vedem. Daca o "premeditezi" si dai un semn ne putem intalni ori la Limita de Judet (unde ne-am intalnit), ori la Cheia la o cafeluta buna in fapt de dimineata :)

 

Drumuri bune si placere mare !

 

O sa dau un semn. Deocamdata e vremea asta cam rece si ma descurajeaza... Oricum, dau un semn. Sper ca sambata asta sau sambata viitoare sa mai dau o tura pe acolo - dar, depinde mult de vreme.

Mesaj completat

Sa zicem ca eu ma definesc ca apartinand cu soliditate de granit in clasa celor care constientizeaza big time... 'Wow, uite un ac de par pe coborare! Mama si ce covor de pietre ma asteapta... Oare ma vars daca agat una cu roata fata? Ok, hai sa franez. Cum se facea? Mai intai spatele, apoi si fata, acuma dau drumu' la spate. Aaaa, intre timp tre' sa si retrogradez... parca de la ghidonul stang si piciorul de pe aceeasi parte. Hai ca a iesit si asta, sa caut o trasa... mai la stanga, mai la dreapta?' Si tot asa - multa procesare cu mansarda si putin spre deloc impulsuri reflexe de pe magistrala subconstientului :P

 

Sigur ne revedem, si cu siguranta pana apuci sa ma identifici vizual dupa 'verzitura', te voi fi auzit eu de departe, tusind ragusit pe viraje din straight pipes-urile Brontozaurului :)

 

Nici eu nu sunt tocmai genul visator. Si treaba aia cu dansul pe curbe am invatat-o abia la a doua trecere in aceeasi zi.

 

Oricum, e un bun prilej sa rememorez primul drum la Cheia ... cu GSR-ul.

Am avut sansa sa ma imprietenesc cu un alt GSR-ist care avea experienta la Cheia si stia si cu ce se mananca o trasa ca lumea, trasa de strada, nu de circuit.

Atata mi-a spus : stai in spatele meu si incearca sa imiti ce fac eu.

Eu eram toaba de carte, doxa, citisem si rascitisem Proficient Motorcycle de cateva ori, vazusem filmulete pe net...dar, ca sa folosesc un cliseu, viata bate filmul.

Eram timorat, ma simteam tzeapan, incordat, parca motocicleta nu voia sa faca ce vreau eu, am intrat de vreo 2 ori pe contrasens.

Senzatia generala a fost ca GSR-ul e un motor prost si ca trebuie sa ma lupt cu el ca sa faca ce vreau ...

Mi se parea ca ma inclin fooarte mult - da de unde, abia ma inclinam, dar de pe motor poate imi parea ca sunt gata-gata sa dau de asfalt, cand in realitate ani lumina ma desparteau de asfalt.

In fine, m-am intors in Bucuresti plin de adrenalina - probabil ptr ca scapasem cu viata :P ...

 

Dupa asta, am tot fost singur la Cheia, si am invatat, taras-grapis in ritmul meu ( asa cum ati subliniat si voi, asa se invata cel mai bine...), am inceput sa devin din ce in ce mai flexibil pe motor - genul asta de motor e facut sa te misti in jurul lui -> saua GSR-ului era un pic rotunjita spre rezervor, la inceput nu stiam de ce, apoi dupa un timp m-am prins ca era asa ca sa poti culisa rapid de pe o parte pe alta...

Cum spunea cineva, toate chestiile de pe o motocicleta iti spun cum se conduce, sau cum a fost proiectata sa fie condusa.

 

Dupa ce invatasem cat de cat motocicleta, mi se parea extraordinar de flexibila, docila, usor de pus pe curbe..

 

Ultimele drumuri la Cheia cu GSR-ul au fost cele mai frumoase - pe portiunile lente - ace de par cu portiuni scurte de linie dreapta ( dupa Cheia, in urcare spre Sacele) - nu mai schimbam vitezele - ca sa nu dezechilibrez cadrul, 12-14000 ture unde se putea, frana cu fata, curba luata la 6000 de ture acceleratie constanta (maintenance throttle cum zic baietii)- plutea pe curba, cu precizie chirurgicala (se umfla pasatul in mine de bucurie)...cand incepeam sa vad "luminita de la capatul tunelului", deschis gazul la 12-14000 ( se ridica pe o roata uneori), iar frana, etc.

 

Ce nu am reusit sa fac cu GSR-ul - sa franez cu spatele eficient - nu am avut niciodata finete in copita dreapta - tot blocam roata spate, asa ca renuntasem complet la franare pe spate.

 

Ca sa termin cu auto-laudele, am si acum o mica problema cu Cheia... daca ma uit la prapastii, chiar si cu coada ochiului - ma apuca ameteleala, dar rau...ma copleseste o frica incontrolabila ca ma indrept direct spre prapastie...incetinesc si ma lupt sa ignor prapastia, ma uit cu ostentatie la textura asfaltului. Treaba asta mi se intampla mai ales la acele de par in coborare.

 

Sa ne vedem cu bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte faina povestirea, ma cam regasesc pe unele pasaje, mai ales la alea cu primul drum, desi eu nu citisem Proficient Motorcylcing. Elikratos e toba de carte pe parte asta :P

 

Faza cu "precizia chirurgicala" pe viraje m-a amuzat, ma gandesc la mine cum ies vijelios din acul de par in 2-a, ii dau 9000rpm, vad ca am 110km/h si vine acum de par si ma infig serios in frane, pregatindu-ma sa ma inclin in viraj. Cand imi iese bine faza si ies pe o trasa corecta si mai si ma trezesc iar pe la 9-1000rpm, sunt tot un ranjet, mi se pare ca am facut nu stiu ce mare fapta de vitejie. Dar...pentru mine e o realizare, imi spun ca sunt incepator si e ok. For now.

 

Meet you there ! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si am fost iarasi la Cheia ...

Frig din nou - desi m-am imbracat de data asta. Am suferit toata duminica de dureri de cap si de fata.

Drept ptr care am renuntat la open face...N-are rost. De azi inainte integrala.

 

Am sentimente amestecate legate de Cheia acum...

Am ajuns pana la Bradet cu un prieten cu BMW F 650 GS - drum ok, linistiti, calmi. La Bradet ne-am oprit la o pensiune - I Refugio cred ca se numeste - unde am mancat in sfarsit jumari asa cum le stiam in copilarie. Preturi rezonabile, mancare buna. V-o recomand.

 

A venit vremea sa ma intorc. M-am intors cu Norian.

 

Comparatie (neortodoxa evident ) intre Kawa Z750 si Sportster...

Cred ca vreo 3 curbe am reusit sa ma tin de el.

 

Acum am vazut diferenta clara de competenta intre cele 2 lumi. Lasand frumusetea, feelingul si alte senzatii subiective pe care mi le provoaca Sportsterul, in ceea ce priveste competenta de dat pe curbe, e zero. Cel putin comparat cu Z750. L-am dus la maxim ( la maximul meu) ca sa mai reduc din handicap. Nici o sansa...

 

Ma uitam la cat dureaza franarea la Z750 si cat la mine...pai la Z750, frana - 1 secunda, pus pe traiectorie, luat curba ...La mine 2,3 secunde sa obtin viteza de intrare in curba...

Bineinteles ca e numai unul din aspecte. Mai e cadrul, distanta intre roti, unghiul furcii, suspensiile, motorul, cauciucurile...

 

Care dintre cele 2 lumi iti conferam mai multa distractie ?

Raspunsul depinde de multe, dar cred ca ptr o persoana sportiva, activa, careia ii plac curbele desenate cu compasul, alegerea e clara. Sportiva. Fie ea japoneza, germana, italiana engleza sau americana ( la venire m-a depasit un Buell portocaliu, poate un Ulysses, se descuraca minunat pe curbe).

 

A venit vremea sa dau uitarii povestile despre GSR...Am 11500 km cu Sportsterul, deci am depasit experienta cu GSR-ul ( 10.500 ).

 

L-as schimba ? Nu, dar mi-as mai lua vreo 2 motociclete, un enduro/cross si un naked sportiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ddmkro: Ooooh, Salutari ! :lol:

 

A fost foarte ok sambata, jumarile si omleta au fost ca "in copilarie". Iar cafeaua...de mare angajament, intr-o dimineata foarte racoroasa.

 

Cat despre experienta drumului, a fost foarte interesant. Pe liniile drepte ramaneam in urma (mi-era frig la peste 110 :drink: ) si veneam vijelios din urma pe zonele virajate. Am vazut cum il franai si "asezai" pe viraje pentru a pregati iesirea din viraj pe acceleratie. Era efectiv ca un ritual, parea calculata fiecare miscare.

Eu pur si simplu il lasam in frana de motor, o fractiune de secunda frana, apoi il inclinam si ieseam pe gaz. Diferenta intre scoli e in primul rand parca il fluiditatea gesturilor....Nu stiu, asta e senzatia mea.

 

Ce mi-a placut in mod deosebit e ca mergand in spatele tau, eu nu imi auzeam deloc zgomotul motorului, nici la 8000rpm, eram eclipsat de paraitul pe tonalitate joasa al HD-ului :lol:

 

De asta am si trecut in fata: ca sa imi aud si eu motorul si sa arunci un ochi la tehnica mea de condus, un feedback era mai mult decat de dorit ! Si multumesc pentru feedback.

 

La final...cateva poze. Din ciclul: "Atat de diferite, dar atat de frumoase !" Sau, "2 cai frumosi" :moto:

 

Te salut! :lol:

post-22964-1283872637_thumb.jpg

post-22964-1283872643_thumb.jpg

post-22964-1283872647_thumb.jpg

post-22964-1283872661_thumb.jpg

Editat de Norian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LOL, mai baieti mi-a placut de amandoi cum ati povestit. Iar cireasa a fost aia cu "am depasit ca sa imi aud si eu motorul" :drink:

 

Corect, si pe mine m-a amuzat ... am plecat amandoi, eu in fata, curbe line, dam de un tir, stam un pic in spatele lui pana gasesc spatiu sa il depasesc, dupa care Norian o zbugheste - efectiv zboara pe langa mine...si dus a fost. Warp speed.

Cand ne-am oprit, mi-a zis omul, justificand depasirea - efectiv nu imi auzeam motorul, trageam de maneta si parea ca nu se intampla nimic ...

Intamplarea asta poate explica de ce multi se strofoaca sa ma depaseasca .... :lol: (Si eu care credeam ca vor sa imi admire motorul ... )

Mesaj completat

A-propos de poze...

As putea cu usurinta sa le denumesc:

"Inceputul secolului XX intalneste inceputul secolului XXI",

"Intalnire legendara - secolul XIX la taclale cu secolul XXI",

"Trecutul si viitorul"

"Bunicutza si stranepoata".

"Dinozaur descoperit pe marginea drumlui de un student la arheologie. Inca in viata.Specialistii sunt consternati".

"Scufita verde si bunicutza cea neagra".

 

Ce ar putea sa vorbeasca cele 2 motoare daca ar fi personaje...

Z750 ar intreba de unde sa ia niste RedBull, vitamine, unde e cea mai apropiata petrecere, in timp ce Sportsterul s-ar plange de reumatism, de sale care il dor, ca nu ii ajunge pensia sa isi ia medicamente, ca abia asteapta sa ajunga acasa sa se odihneasca.

 

 

Pozele puse de Norian sunt reprezentative dintr-un anumit punct de vedere...evidentiaza stilurile diferite.

Japonezii au stiut (aproape) totdeauna sa faca motoare bune, sa scoata performanta. Nu prea le-au avut cu stylingul - mult timp au copiat, fara sa inteleaga esenta.

Cred ca de prin anii 80-90 au inceput sa isi dezvolte propriul stil. La Z750 se vede clar provenienta japoneza - daca ai vazut desene manga, stii automat ce provenienta are motorul asta. Cumva e ca in viata ....cat timp ai un idol si il imiti, stai in umbra lui, nu te dezvolti. In mom in care dezvolti o oarece independenta de orice idol real sau inchipuit, incepi sa cresti, sa evoluezi. Asa e si cu baietii cu ochii oblici....de ceva timp au propriul styling la motoare. Ceea ce nu e rau deloc.

Vad ca incet incet se baga cu oarece succes de styling si pe piata de cruisere - incep sa dezvolte propriul lor stil, un pic famboyant as zice, grotesc pe undeva, cu roti imense, esapament cat tunul de tanc, furci groase si faruri de anitaeriana.

Dar lasand la o parte subiectivitatea mea de privitor, pare ca au gasit drumul spre original, comparat cu deceniile de copiere nesimtita de HD de pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo baieti! Frumos scris si, mai important, frumoase ideile si plin continutul! Imi pare rau ca nu v-am putut fi alaturi, ratiuni auto m-au legat de glie in ziua respectiva. Macar la sesiunea foto, ar fi prins bine si esenta tare, minimalist purista, 100% naked a felinei mele :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ha, ha, faza cu zgomotul e pe bune. Mergand in spatele HD-ului, pe Z-ul meu aveam senzatia ca ma joc pe PS, dar pe mute: nu tu sonor, doar invarti gazul si vezi pe vitezometru ca urca viteza si turatia. In rest...senzatii ioc :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LOL again...

 

Cat despre explicatiile cu secolul XX versus XXI nu pot spune decat atat: cine nu a vazut pana acum filmul The world fastest Indian sa puna mana si sa-l vada. Joc superb din partea marelui Sir Anthony Hopkins..iar moto aia m-a facut sa visez ca ma duc si eu cu baba mea( doar din 1990, nu ca cea din film din 1920..) la Bonneville :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...