ChaosBorn Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 Daca pistonasele mele sunt zgariate, dar nu curg, nu pot sa prind cate unu in bormasina si sa il invart in timp ce se freaca usor pe pasla? Sau il fu t si mai tare? Pistonasele sunt facute in majoritatea lor (poate or fi mai multe procedee, eu p-astea le stiu) din materiale oxidabile la care se adauga material inoxidabil pe suprafata de contact prin cadmiere ori cromare dura, dar exista si pistonase din duraluminiu (eloxate la suprafata de contact) imbatranit artificial (aluminiu + un procent infim de cupru, parca 0,4 sau ceva de genul). Pistonase din duraluminiu se gasesc pe masini mai smechere. Ideea este ca pistonasele a caror "carne" e facuta din material oxidabil, intr-un final, prin acele zgarieturi al materialului inoxidabil de la suprafata se va produce oxidarea. Oricat le cureti problema va reveni....dar asta in cazul in care pistonasele chiar sunt varza. Acum ce sa zic, pot fi doar putin zgariate si atunci nu oxideaza nimic, dar, mai e si altceva, nu te lasa pacalit de forta cu care impinge lichidul pistonasul, e indeajuns o scobitura ca pistonasul sa nu mai culiseze cum trebuie si sa isi formeze o cursa mai mica. Neavand cursa incepe si "cocleste" si merge din rau in mai rau pana cand se blocheaza cu totul. Cam atat stiu eu, bun, rau asta stiu, o fi altfel, nu zic nu! Mesaj completat Pana la urma poate o fi doar ceva mai mult jeg strans pe acolo si scapi ieftin....nu e exclus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 iar cu "sliding calipers" al mamii sa fiu daca am inteles ceva.....etrierul nu prea cred ca gliseaza in planul discului......poate placutele au niste arcuri/lamele care le lasa sa aibe un "delay"; sa ramana in urma pe disc si dupa aia sa-si revina.... Am explicat cat se poate de clar mai sus acolo: - daca are pistonase pe ambele parti ale discului e FIX - daca are pistonase numai pe o parte a discului e FLOTANT. Omule, nu gliseaza in planul discului, gliseaza in planul perpendicular pe disc. STANGA - DREAPTA. (daca discu e vertical, dar roti orizontale la autovehicule chiar nu am vazut in viata mea ) ) Toate etrierele flotante fac asa. Pune mana la o masina sau undeva unde ai etrier flotant, scoti 1 surub, scoti placutele si o sa vezi ce frumos gliseaza in plan orizontal - STANGA - DREAPTA. In plan perpendicular pe disc. Din ce scrii tu acolo rezulta ca nu ma crezi, ca e altfel cu arculete si mai stiu eu ce.. lamelele au alt rol.. Imi strofoc creierii sa scriu cat mai explicit si el nu ma crede.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 (editat) Din ce scrii tu acolo rezulta ca nu ma crezi, ca e altfel cu arculete si mai stiu eu ce.. lamelele au alt rol.. Imi strofoc creierii sa scriu cat mai explicit si el nu ma crede.. trebuie sa vada cu ochii lui ca sa isi dea seama, e la fel ca diferentialul auto, pana nu vezi nu intelegi cum functioneaza indiferent cat te documentezi. Mesaj completat Ca un habarnist ce sunt in-trale dezmembrarii pistonaselor, intreb si eu acuma... Daca pistonasele mele sunt zgariate, dar nu curg, nu pot sa prind cate unu in bormasina si sa il invart in timp ce se freaca usor pe pasla? Sau il fu t si mai tare? Nu are rost, daca ti-e frica sa folosesti smirghel poti folosi burete de spalat vase dar cureti cu partea dura, poti folosi si un detergent. Editat Martie 5, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 trebuie sa vada cu ochii lui ca sa isi dea seama, e la fel ca diferentialul auto, pana nu vezi nu intelegi cum functioneaza indiferent cat te documentezi. Mesaj completat Nu are rost, daca ti-e frica sa folosesti smirghel poti folosi burete de spalat vase dar cureti cu partea dura, poti folosi si un detergent. Am ceva pasla care m-am gandit ca ar fii buna pentru asa ceva. Ca si duritate, e ~ cu un burete dela de spalat vase, mai exact partea verde a lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 Am ceva pasla care m-am gandit ca ar fii buna pentru asa ceva. Ca si duritate, e ~ cu un burete dela de spalat vase, mai exact partea verde a lui. Iti spun din experienta practica, freaca cu un burete de vase (partea verde) cu apa si detergent, nu ai nevoie de bormasina si alte chestii. Mesaj completat ma intereseaza pentru ca am un gand de update la frana fata la intruder; as vrea sa-i pun alt etrier; unu cu 2/4 (?) de pe ultimele vl-uri de 1500 su nu stiu daca fizic se poate....asta care il are acum are cate un pistonas pe fiecare parte dar placuta din interior se uzeaza mai repede - se pare ca asa e la toate vs-urile.... Nu are importanta ce tip de etrier ai. Ca sa pui alt etrier trebuie sa se potriveasca pe suport. In principiu e simpla treaba dar un upgrade de frana trebuie facut de cineva care se pricepe, cu frana nu e de joaca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
intrusu Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 Inseamna ca nu e fixat rigid, ca pe una din cele 3 axe in spatiu poate avea o miscare controlata, ghidata.. sa-i zicem. Flotant inseamna ca "floteaza", culiseaza.. nu stiu nici eu toti termenii. In cazul etrierului, partile esentiale care asigura "flotarea" sunt "tijele de flotare" care permit etrierului sa se miste in plan orizontal si sa urmareasca miscarea de rotatie a discului si sa compenseze in timp uzarea (tocirea placutelor). Subansamblul e fixat rigid de obicei dar partea care strange placutele, etrierul in sine, culiseaza stanga-dreapta cu ajutorul acestor tije. Tijele nu se observa pentru ca de obicei sunt acoperite de niste burdufuri mici de cauciuc, care le protejeaza. Daca etrierul nu ar culisa stanga dreapta intotdeauna s-ar uza placuta pe care apasa efectiv pistonul nu si cea de pe partea cealalta, nu ar aparea efectul de menghina, pistonasul doar ar impinge intr-o parte a discului.. sper ca ai inteles ceva cu tijele alea cu burdufuri m-ai bagat in ceata nene.....nu te mai enerva ca nu ne-am nascut nici-unu` invatati. merci oricum. thx si lui corleone - intr-adevar , nu prea e de gluma....mai studiez problema....in orice caz nu ma bag singur la asa ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 (editat) cu tijele alea cu burdufuri m-ai bagat in ceata nene.....nu te mai enerva ca nu ne-am nascut nici-unu` invatati. Pe tijele acelea culiseaza etrierul, practic pozitia etrierului fata de disc pe masura ce se uzeaza placutele se face pe acele culise. La etrierele fixe culiseaza numai pistonasele. Editat Martie 5, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
intrusu Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 aha. acu m-am prins. thx ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Ianuarie 9, 2015 Share Postat Ianuarie 9, 2015 Salut, am cumparat un kit de reparatie etrieri de la Tourmax pentru zx6r 636C 2005. Stiu ca peretele locasului garniturii de etansare din etrier nu este normal pe suprafata de capat a etrierului.Intrebarile mele sunt:1. garniturile de etansare au sens de montaj?2. ce trebuie sa ung cu vaselina rosie, garniturile pe exterior si pistonasul sau garniturile in totalitate, pistonasul si interiorul etrierului?Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Ianuarie 9, 2015 Share Postat Ianuarie 9, 2015 Gasesti o vaselina de la trw pentru pistonase. Cred ca merge sa dai si cu lichid de frana,dar ar fi indicata o vaselina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Ianuarie 9, 2015 Share Postat Ianuarie 9, 2015 Kitul de reparatie include si vaselina rosie, am nevoie doar de raspunsul la cele doua intrebari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Ianuarie 9, 2015 Share Postat Ianuarie 9, 2015 (editat) N-are sens. E una mai mare care tine lichidul si una mai mica care e pt praf. In manual trebe sa fie mai detaliata treaba Editat Ianuarie 9, 2015 de G B V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 9, 2015 Share Postat Ianuarie 9, 2015 Salut, am cumparat un kit de reparatie etrieri de la Tourmax pentru zx6r 636C 2005. Stiu ca peretele locasului garniturii de etansare din etrier nu este normal pe suprafata de capat a etrierului. Intrebarile mele sunt: 1. garniturile de etansare au sens de montaj? 2. ce trebuie sa ung cu vaselina rosie, garniturile pe exterior si pistonasul sau garniturile in totalitate, pistonasul si interiorul etrierului? Multumesc. Garniturile nu au sens,doar trebuie sa respecti pozitia fiecaruia,cea de presiune la interior,cea de praf la exterior. Garniturile se ung dupa montaj ca pistonul sa alunece fara sa prinda/ciupeasca vre-o garnitura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Ianuarie 9, 2015 Share Postat Ianuarie 9, 2015 Asta este raspunsul pe care il asteptam. Multumesc TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.