urgentmiky Postat Aprilie 3, 2006 Share Postat Aprilie 3, 2006 ma poate ajuta cineva?nu stiu ce forta trebuie pt a strange chiuloasa cu cheia dinamometrica,avand 2 tipuri de suruburi :De 8 si de 5(cred). care e ordinea in care se strange? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 3, 2006 Share Postat Aprilie 3, 2006 le strangi in cruce! si nu-ti trebuie neaparat cheie dinamometrica desi e de preferat! toata chestia e sa o strangi cu MULT bun-simt! ca o idee infiletezi suruburile cu mana (sau cu cheia dar usor) pana nu se mai poate si de acolo mai strangi o tura, max o tura jumate IN TOTAL fiecare surub! adica le strangi cate un sfert de tura pe rand, in cruce! dupa aia daca e sa scape ceva le mai strangi cate un sfert de tura odata, nu mai mult, pana nu mai curge! spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Aprilie 3, 2006 Share Postat Aprilie 3, 2006 ma poate ajuta cineva?nu stiu ce forta trebuie pt a strange chiuloasa cu cheia dinamometrica,avand 2 tipuri de suruburi :De 8 si de 5(cred). care e ordinea in care se strange? Ce moto e ? Nu cred ca ai suruburi M5 la chiulasa, sunt prea mici . Suruburile se strang in cruce progresiv, pana ajungi la cuplul dat de fabrica pt fiecare. E destul de complicat cu mai multe tipuri de surub, ele nefiind noi nu opun aceeasi rezistenta si se strang in trepte, cheia dinamometrica te fura. Eu aveam pe Guzzi chiulasa prinsa in suruburi de 3 tipuri: 2xM10 sub capac, in mediu de ulei, 2x m10 cu altfel de piulite exterior, in mediu uscat+rugina, si 1 M8 exterior. Pana la urma am lasat dracului dinamometrica si am strans la mana folosind dinamometrul integrat in "brand", totul find ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
parly Postat Aprilie 3, 2006 Share Postat Aprilie 3, 2006 intai suruburile mai mari iar apoi cele mai mici intreaba pe cineva care are un manual de service sa-ti spuna daca vrei sa le strangi cu cheia dinamometrica intreaba pe cineva care are un manual de service sa-ti spuna daca vrei sa le strangi cu cheia dinamometrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Aprilie 3, 2006 Share Postat Aprilie 3, 2006 ca regula generala este sa le stringi in cruce, dar o garnitura de chiulasa livrata de o firma serioasa trebuie sa aibe in ambalaj si schema de stringere si forta de strigere . Asta daca este noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 3, 2006 Share Postat Aprilie 3, 2006 Voi cred ca glumiti.... Poate asa stringeti la IJ sau la Nipru... Daca e japoneza, ia cartea de reparatie si respecta exact ce scrie acolo. Pot sa fie 2 etape cu 2 cupluri progresive, sau o cu totul alta ordine decit in cruce... Nu-i de joaca, de-aia se duc naibii chiulasele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Aprilie 4, 2006 Share Postat Aprilie 4, 2006 unele au garnitura de chiuloasa din aluminiu altele clingherit la mai toate se starange dinspre interior spre exterior in cruce ,da la un cilindru singura metoda este crucea si mare atentie la forta de strangere (merge si la mana da nu se stie cand cedeaza ) ...ba se stie... mai ales dupa ce ai rupt destule Acuma pe bune....ca practica generala pentru unul care nu e invatat de mic cu fiarele, ia o mana de suruburi si piulite de diferite dimensiuni, diferite tipuri de otel, cateva chei cu brate diferite, le prinde in manghina si le strange cate putin pana crapa surubul sau se duce filetul. In felul asta dinamometrul din "brand" isi formeaza o oaresce memorie, si incepi sa ai o idee cat suporta fiecare. La chiulasa este totusi un pic mai altfel, inainte sa cedeze filetul de pe prezon de obicei cedeaza fie filetul in aluminiu in care se infige prezonul, fie se deformeaza chiulasa daca strangi inegal si insisti. Daca nu ai mai facut asa ceva si nici nu ai o idee practica de rezistenta materialelor ( asta se deprinde numai lucrand cu fiarele) ,sau daca nu ai dinamometrica, mai bine te duci la unul care stie ce face. Ti-ar fi de mare ajutor si cartea de service, iar cand treci la practica retine ca un filet uns strange de fapt mai mult decat unul neuns/ruginit /uzat , la acelasi cuplu, pentru ca iti opun rezistenta frecarile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Aprilie 4, 2006 Share Postat Aprilie 4, 2006 Halooooooooooo!!! Fratilor nu mai induceti omul in eroare. Tre strans la moment nu din cauza de rupere a suruburilor ci a coeficientilor de dilatare diferiti .Mao sa stii ca la majoritatea astora mai noi sau ma rog la Japoneze garniturile de la Cilindru sau Chiuloasa sunt cam din otel cu oring si au o acoperire speciala care se lipeste la strangere ,astia nu prea mai stiu de clingherit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 4, 2006 Share Postat Aprilie 4, 2006 Daca spuneai exact ce tip de motor ai, nu mai primeai o suta de raspunsuri si toate diferite... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Aprilie 4, 2006 Share Postat Aprilie 4, 2006 Daca spuneai exact ce tip de motor ai, nu mai primeai o suta de raspunsuri si toate diferite... Zi-mi mie ca nu am dreptate! Ziiiiiiiiiii !!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Aprilie 5, 2006 Share Postat Aprilie 5, 2006 Da, normal ca trebuie strans la cuplul specificat, garnitura sa se comprime la cota exacta data de producator, la care etanseaza perfect si nu apar deformari, luand in calcul si dilatarile. Dar, in lumea reala, socoteala din manual nu se mai potriveste cu cea "din teren" , nu ai ocazia sa lucrezi cu piese noi, si esti nevoit sa mai "trisezi". Ce te faci daca tu strangi la cuplu cu dinamometrica, chiulasa si blocul sunt in cotele normale, fara abateri peste limita si totusi garnitura nu etanseaza perfect, ia ulei in camera de ardere??? Treci prin putul gandirii si pui iar mana pe chei, cu simt de raspundere. Daca stii ce faci, e ok, altfel poti strica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
urgentmiky Postat Aprilie 5, 2006 Autor Share Postat Aprilie 5, 2006 ma poate ajuta cineva?nu stiu ce forta trebuie pt a strange chiuloasa cu cheia dinamometrica,avand 2 tipuri de suruburi :De 8 si de 6(cred). care e ordinea in care se strange? e vorba de un kawasaki z500,in carte se specifica ceva de genul:12kg.m,dar nu stiu ce inseamna, ca la cheia dinamometrica forta se masoara in newtoni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Aprilie 5, 2006 Admin Share Postat Aprilie 5, 2006 e vorba de un kawasaki z500,in carte se specifica ceva de genul:12kg.m,dar nu stiu ce inseamna, ca la cheia dinamometrica forta se masoara in newtoni Cheile dinamometrice au gradatii si in kgf si in N 1 Kgf = 9,8 N Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
urgentmiky Postat Aprilie 5, 2006 Autor Share Postat Aprilie 5, 2006 bun,dar am spus kg.m,nu kgf.chiar asa scrie kg.m,ce inseamna?.multumesc oricum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raducu Postat Aprilie 5, 2006 Share Postat Aprilie 5, 2006 e vorba de un kawasaki z500,in carte se specifica ceva de genul:12kg.m,dar nu stiu ce inseamna, ca la cheia dinamometrica forta se masoara in newtoni In general forta se masoara in Newton, nu numai la cheia dinamometrica. Mai uita-te in carte! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Aprilie 5, 2006 Share Postat Aprilie 5, 2006 Forta se masoara in Newton, si cuplul (de strangere, de exemplu) in Newton metru (Nm). 1 kg. f = 9.8N, deci 1 kg m = 9.8 Nm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.