Sari la conținut

Cum Se Strange Chiuloasa?


Postări Recomandate

Vizitator stress_L&P

le strangi in cruce! :moto:

 

si nu-ti trebuie neaparat cheie dinamometrica desi e de preferat! toata chestia e sa o strangi cu MULT bun-simt! ca o idee infiletezi suruburile cu mana (sau cu cheia dar usor) pana nu se mai poate si de acolo mai strangi o tura, max o tura jumate IN TOTAL fiecare surub! adica le strangi cate un sfert de tura pe rand, in cruce! dupa aia daca e sa scape ceva le mai strangi cate un sfert de tura odata, nu mai mult, pana nu mai curge! spor! :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma poate ajuta cineva?nu stiu ce forta trebuie pt a strange chiuloasa cu cheia dinamometrica,avand 2 tipuri de suruburi :De 8 si de 5(cred). care e ordinea in care se strange?

 

 

Ce moto e ? Nu cred ca ai suruburi M5 la chiulasa, sunt prea mici .

 

 

Suruburile se strang in cruce progresiv, pana ajungi la cuplul dat de fabrica pt fiecare. E destul de complicat cu mai multe tipuri de surub, ele nefiind noi nu opun aceeasi rezistenta si se strang in trepte, cheia dinamometrica te fura. Eu aveam pe Guzzi chiulasa prinsa in suruburi de 3 tipuri: 2xM10 sub capac, in mediu de ulei, 2x m10 cu altfel de piulite exterior, in mediu uscat+rugina, si 1 M8 exterior. Pana la urma am lasat dracului dinamometrica si am strans la mana folosind dinamometrul integrat in "brand", totul find ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intai suruburile mai mari iar apoi cele mai mici

 

intreaba pe cineva care are un manual de service sa-ti spuna daca vrei sa le strangi cu cheia dinamometrica

 

intreaba pe cineva care are un manual de service sa-ti spuna daca vrei sa le strangi cu cheia dinamometrica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca regula generala este sa le stringi in cruce, dar o garnitura de chiulasa livrata de o firma serioasa trebuie sa aibe in ambalaj si schema de stringere si forta de strigere . Asta daca este noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi cred ca glumiti....

Poate asa stringeti la IJ sau la Nipru...

Daca e japoneza, ia cartea de reparatie si respecta exact ce scrie acolo. Pot sa fie 2 etape cu 2 cupluri progresive, sau o cu totul alta ordine decit in cruce...

Nu-i de joaca, de-aia se duc naibii chiulasele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unele au garnitura de chiuloasa din aluminiu altele clingherit

la mai toate se starange dinspre interior spre exterior in cruce ,da la un cilindru singura metoda este crucea si mare atentie la forta de strangere (merge si la mana da nu se stie cand cedeaza )

 

...ba se stie... mai ales dupa ce ai rupt destule :moto:

 

Acuma pe bune....ca practica generala pentru unul care nu e invatat de mic cu fiarele, ia o mana de suruburi si piulite de diferite dimensiuni, diferite tipuri de otel, cateva chei cu brate diferite, le prinde in manghina si le strange cate putin pana crapa surubul sau se duce filetul. In felul asta dinamometrul din "brand" isi formeaza o oaresce memorie, si incepi sa ai o idee cat suporta fiecare.

La chiulasa este totusi un pic mai altfel, inainte sa cedeze filetul de pe prezon de obicei cedeaza fie filetul in aluminiu in care se infige prezonul, fie se deformeaza chiulasa daca strangi inegal si insisti. Daca nu ai mai facut asa ceva si nici nu ai o idee practica de rezistenta materialelor ( asta se deprinde numai lucrand cu fiarele) ,sau daca nu ai dinamometrica, mai bine te duci la unul care stie ce face.

Ti-ar fi de mare ajutor si cartea de service, iar cand treci la practica retine ca un filet uns strange de fapt mai mult decat unul neuns/ruginit /uzat , la acelasi cuplu, pentru ca iti opun rezistenta frecarile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Halooooooooooo!!! Fratilor nu mai induceti omul in eroare.

Tre strans la moment nu din cauza de rupere a suruburilor ci a coeficientilor de dilatare diferiti .Mao sa stii ca la majoritatea astora mai noi sau ma rog la Japoneze garniturile de la Cilindru sau Chiuloasa sunt cam din otel cu oring si au o acoperire speciala care se lipeste la strangere ,astia nu prea mai stiu de clingherit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, normal ca trebuie strans la cuplul specificat, garnitura sa se comprime la cota exacta data de producator, la care etanseaza perfect si nu apar deformari, luand in calcul si dilatarile. Dar, in lumea reala, socoteala din manual nu se mai potriveste cu cea "din teren" , nu ai ocazia sa lucrezi cu piese noi, si esti nevoit sa mai "trisezi". Ce te faci daca tu strangi la cuplu cu dinamometrica, chiulasa si blocul sunt in cotele normale, fara abateri peste limita si totusi garnitura nu etanseaza perfect, ia ulei in camera de ardere??? Treci prin putul gandirii si pui iar mana pe chei, cu simt de raspundere. :goodposting: Daca stii ce faci, e ok, altfel poti strica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma poate ajuta cineva?nu stiu ce forta trebuie pt a strange chiuloasa cu cheia dinamometrica,avand 2 tipuri de suruburi :De 8 si de 6(cred). care e ordinea in care se strange?

e vorba de un kawasaki z500,in carte se specifica ceva de genul:12kg.m,dar nu stiu ce inseamna, ca la cheia dinamometrica forta se masoara in newtoni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

e vorba de un kawasaki z500,in carte se specifica ceva de genul:12kg.m,dar nu stiu ce inseamna, ca la cheia dinamometrica forta se masoara in newtoni

Cheile dinamometrice au gradatii si in kgf si in N

1 Kgf = 9,8 N

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e vorba de un kawasaki z500,in carte se specifica ceva de genul:12kg.m,dar nu stiu ce inseamna, ca la cheia dinamometrica forta se masoara in newtoni

 

In general forta se masoara in Newton, nu numai la cheia dinamometrica. Mai uita-te in carte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...