Dro Postat August 17, 2009 Share Postat August 17, 2009 Salut, nu se prea vorbeste de transmisii la motoare, am avut de curand de schimbat la masina si azi mi-a atras cineva atentia ca si motocicleta are asa ceva. Intrebarea este, pentru un Kawasaki ZZR 600 model 1993 la cati Km trebuie schimbata transmisia? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat August 17, 2009 Share Postat August 17, 2009 esti sigur ca ai distributia pe curea???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 17, 2009 Share Postat August 17, 2009 cauta in manual pagina cu pagina pana dai de curea de transmisie si apoi vezi cat de des se schimba curea de transmisie la motor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dro Postat August 17, 2009 Autor Share Postat August 17, 2009 (editat) esti sigur ca ai distributia pe curea???? Bine zis, nu, nu sunt sigur ideea e ca am distributie si trebuie schimbata candva, intrebarea ramane valida, cand? @Dan Cata: nu am manual, de-asta intreb Editat August 17, 2009 de Dro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 17, 2009 Share Postat August 17, 2009 nu ai manual, da nici curea nu ai in motor, crede-ma ai un lant de la vibrochen la axe si inca unu de la motor la roata spate. totusi fa rost de un manual, ii util! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat August 17, 2009 Share Postat August 17, 2009 deci ai schimbat cureaua de distributie la masina si ti s-a spus ca daca se rupe distruge motorul. la motor ai lant care nu se rupe,se regleaza.daca auzi zgomote in mers sau nu porneste usor...inseamna ca lantul are joc si se intinde. are o patina si multe chestii...la unele masini distributia e tot pe lant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 17, 2009 Share Postat August 17, 2009 La cam toate motocicletele de care am auzit eu distributia e pe lant si e in interiorul motorului. E destul de usor de ghicit de ce: turatii mult mai mari ca la masinile "de rind", adica uzura mai rapida, ceea ce impune lant in baie de ulei. Plus ca ar fi mult mai greu de plasat acea curea intr-o zona care sa nu favorizeze accidente (gindeste-te la plasarea motorului la o motocicleta fara carene). Lantul ala se uzeaza, ca orice lant, si dupa un nr de kilometri se schimba. In manualul de intretinere exista un tabel unde sint mentionate intervalele de verificare, reglare sau schimb a anumitor componente. Manuale de intretinere/reparatie se gasesc destul de usor daca stii unde sa le cauti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat August 17, 2009 Share Postat August 17, 2009 Ducati are distributie pe curea Mesaj completat Kawasaki are insa lant de distributie. Si dupa cum zicea cineva pe aici , nu se rupe , doar se largeste. Daca motoru nu zdrangane metalic nu are rost sa umblii la el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dro Postat August 20, 2009 Autor Share Postat August 20, 2009 Kawasaki are insa lant de distributie. Si dupa cum zicea cineva pe aici , nu se rupe , doar se largeste. Daca motoru nu zdrangane metalic nu are rost sa umblii la el Am inteles, multumesc frumos pentru raspunsuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat August 20, 2009 Share Postat August 20, 2009 Lantul ala se uzeaza, ca orice lant, si dupa un nr de kilometri se schimba. Nu cred! In primul rand ca uzura este minimala (vorbim de lant care lucreaza in ulei), si are intinzator cu o ditamai patina ca sa preia intinderea. Am demontat motor de peste 10 ani si pot spune ca lantul era printre piesele cele mai putin uzate. In al doilea rand sunt aproape sigur ca se vinde inchis (fara za de inchidere) asa ca trebuie sa desfaci tot motorul si sa scoti vibrochenul. Nici un producator nu recomanda asa ceva ca si operatiune de intretinere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 Rog pe cei ce nu au habar de mecanica sa nu mai posteze aiurea. 1.Da lantul de distributie se schimba cand se constata asta.Nu exista un anumit nr de km la care trebuie schimbat dar am inlocuit lant si la 30 000 de km era distrus dar tipul se dadea tare,si in special frana de motor i-l distruge. 2.Predispuse sunt 4 in linie.Da daca e cazul desfaci si motorul care e problema?E facut de extraterestri cumva? Doar de aceea existam noi mecanicii de motoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 Manual pentru ZZR 600 model D si E am uploadat eu prin 2006 pe topicul posesorilor de ZZR. Cautati una din primele pagini ale topicului ala. E manualul Haynes, complet, unde gasesti detalii despre absolut tot ce ai nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dro Postat August 21, 2009 Autor Share Postat August 21, 2009 Manual pentru ZZR 600 model D si E am uploadat eu prin 2006 pe topicul posesorilor de ZZR. Cautati una din primele pagini ale topicului ala. E manualul Haynes, complet, unde gasesti detalii despre absolut tot ce ai nevoie. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 Rog pe cei ce nu au habar de mecanica sa nu mai posteze aiurea. 1.Da lantul de distributie se schimba cand se constata asta.Nu exista un anumit nr de km la care trebuie schimbat dar am inlocuit lant si la 30 000 de km era distrus dar tipul se dadea tare,si in special frana de motor i-l distruge. 2.Predispuse sunt 4 in linie.Da daca e cazul desfaci si motorul care e problema?E facut de extraterestri cumva? Doar de aceea existam noi mecanicii de motoare. Am spus ca nici un producator nu recomanda schimbarea la un anumit numar de km. Nu ca nu se poate schimba daca e cazul. Cam asta e intr-adevar cu astia auto-intitulati "mecanicii de motoare". Stiu sa se bage in seama, sa incerce sa iti arate ca stiu ei mai bine, dar in realitate cofetari. Asa am ajuns sa-mi crap singur motoarele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 Nu cred! In primul rand ca uzura este minimala (vorbim de lant care lucreaza in ulei), si are intinzator cu o ditamai patina ca sa preia intinderea. Am demontat motor de peste 10 ani si pot spune ca lantul era printre piesele cele mai putin uzate. In al doilea rand sunt aproape sigur ca se vinde inchis (fara za de inchidere) asa ca trebuie sa desfaci tot motorul si sa scoti vibrochenul. Nici un producator nu recomanda asa ceva ca si operatiune de intretinere. Asa e, am vorbit prostii. Am consultat manualul de intretinere si manualul de reparatie Haynes si nu e scris nimic de inlocuirea lantului. Am vorbit din auzite... pseudo-(in)cultura mecanica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChaosBorn Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 (vorbim de lant care lucreaza in ulei), si are intinzator cu o ditamai patina ca sa preia intinderea. Intinderea nu o face patina, o face intinzatorul, patinele au rol de ghidaj si in dinamica. Jocul in lantul de distributie este foarte periculos, intinzatorul isi va face treaba (atata cat poate si el, cat are cursa) dar de fapt un lant intins nu inseamna un lant bun. Problema este ca se lungeste si se schimba timpii distributiei, intervine decalajul intre admisie cu evacuare, deznodamantul va fi ca in cele din urma un piston in cursa sa maxima superioara va prinde o supapa deschisa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat August 22, 2009 Share Postat August 22, 2009 Intinderea nu o face patina, o face intinzatorul, patinele au rol de ghidaj si in dinamica. Jocul in lantul de distributie este foarte periculos, intinzatorul isi va face treaba (atata cat poate si el, cat are cursa) dar de fapt un lant intins nu inseamna un lant bun. Problema este ca se lungeste si se schimba timpii distributiei, intervine decalajul intre admisie cu evacuare, deznodamantul va fi ca in cele din urma un piston in cursa sa maxima superioara va prinde o supapa deschisa. A. Intinderea nu o face doar intinzatorul sau doar patina, ci intregul ansamblu. Una e o patina de 2 cm care impunge lantul si alta e o patina curbata care incepe la vibrochen si se termina aproape de chiulasa, si distribuie apasarea pe 25 cm de lant. B. Timpii nu se prea schimba daca se intinde lantul. Vibrochenul trage intotdeauna in aceeasi directie de axele cu came care opun rezistenta, asa ca lantul e intotdeauna intins pe partea dinspre fata motorului si relaxat spre in spate (unde este intinzatorul cu patina). Astfel incat intreaga uzura este preluata de intinzator, iar intre vibrochen si axe timing-ul ramane aproape neschimbat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChaosBorn Postat August 23, 2009 Share Postat August 23, 2009 Mai jos este un scurt citat dintr-un curs al Warsash Maritime Academy si o demonstratie practica surprinsa in poze..... "As the chain gets longer so the pitch of the chain increases. BUT there is still the same number of links between the camshaft wheel and the crankshaft weel. Because of this the camshaft chain wheel is effectively retarded when turning the crankshaft wheel in an ahead direction. This can be clearly seen from the timing marks. Because of this, chain elogation rezults in alteration of valve, fuel pump and air start distributor timing" Si inca o data, patinele nu intind nimic, dupa cum am mai spus au rol de ghidaj si in dinamica, tocmai d-aia le zice patine. Intinzatorul e singurul care preia uzura, apasand pe o patina mobila destul de lunga, e adevarat. Si totusi lantul niciodata nu se va afla (fiind in uz) pe toata tungimea acelei patine. De obicei acea patina mobila va fi din motive evidente curbata, iar lantul va "calca" pe ea in functie de turatie pana in maxim 2-3-4 cm. Se poate demonstra pozand o astfel de patina deja folosita, asa se va observa clar uzura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 23, 2009 Share Postat August 23, 2009 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat August 23, 2009 Share Postat August 23, 2009 Mai jos este un scurt citat dintr-un curs al Warsash Maritime Academy si o demonstratie practica surprinsa in poze..... "As the chain gets longer so the pitch of the chain increases. BUT there is still the same number of links between the camshaft wheel and the crankshaft weel. Because of this the camshaft chain wheel is effectively retarded when turning the crankshaft wheel in an ahead direction. This can be clearly seen from the timing marks. Because of this, chain elogation rezults in alteration of valve, fuel pump and air start distributor timing" Si inca o data, patinele nu intind nimic, dupa cum am mai spus au rol de ghidaj si in dinamica, tocmai d-aia le zice patine. Intinzatorul e singurul care preia uzura, apasand pe o patina mobila destul de lunga, e adevarat. Si totusi lantul niciodata nu se va afla (fiind in uz) pe toata tungimea acelei patine. De obicei acea patina mobila va fi din motive evidente curbata, iar lantul va "calca" pe ea in functie de turatie pana in maxim 2-3-4 cm. Se poate demonstra pozand o astfel de patina deja folosita, asa se va observa clar uzura. Prietene, nu am linkuri sa-ti pun pentru ca vorbesc din experienta PROPRIE si nu ma obosesc sa caut pe internet. Probabil iti inchipui ca intinzatorul apasa pe lant permanent, ca un arc, dar nu e chiar asa. Intinzatorul mai sare cate un dinte odata la 10.000 km pe masura ce se uzeaza lantul, dar in tot timpul asta, patina face toata treaba. Patina e un ghidaj de 20 cm usor curbat, cu doua caneluri pe care se incadreaza lantul, articulata la capat, prin a carei culisare se regleaza miscarea lantului. Poza pusa de tine nu are legatura cu realitatea. Nu ma laud cu faptul ca am desfacut motoare, sper din tot sufletul sa nu mai am nevoie sa pun mana pe scule vreodata, dar cred ca am depasit un pic stadiul de mecanic de net. Ma rog, de fapt la ce sa ma astept, doar SUNTEM pe net. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.