Sari la conținut

Europa - de la o coasta la alta


RvsS
 Share

Postări Recomandate

Plecam din Koln la timp, erau nori negri si parca statea sa ploua. Evitasem pana atunci ploaia asa ca am pornit de dimineata catre Olanda.

 

Ca o scurta paranteza, in 2007 am cazut cu prima moto in Bucuresti. O firma de constructii lipsita de scrupule a aruncat apa si resturi in strada, acestea au inghetat peste noapte si, desi drumul era uscat peste tot, in fata blocului in constructie totul era inghetat. In urma incidentului m-am lovit puternic la umar si desi nu s-a rupt nimic, uneori imi amorteste mana.

 

Incheierea parantezei ne aduce din nou pe drumul catre Amsterdam. Abia iesim din Germania si simt ca nu mai pot actiona frana fata cum trebuie. Ramanem pe banda 1 si iesim la un popas de pe autostrada, mana era complet amortita, franez usor cu spatele. Incerc cu miscari de incalzire, dar e o solutie temporara, asa ca ne oprim la fiecare 80-90 km pentru a ma dezmorti.

 

Drumul insa e frumos, 2 benzi cu asfalt bun si nu foarte circulat, ne apropiem. Bucuria este mare, simtim ca victoria este aproape.

 

21cbiug.jpg

 

Pe masura ce inaintam insa se aglomereaza treptat. O mare parte din autostrada este in reparatii si suntem deviati. Ne si ratacim putin, dar GPS-ul ne ajuta si ajungem in Amsterdam. Motocicletele pe care le vedem pe drum se schimba fata de Germania. Daca nemtii par sa prefera naked-urile si BMW-urile din seria GS, in Olanda vedem foarte multi oameni pe tourere imense. Honda Pan-European sau BMW RT sunt la ordinea zilei. Toti cu bagaje, multi cu pasageri si sisteme de comunicatie, capacitati cilindrice mari.

 

Centura orasului este foarte aglomerata, dar asigura fluiditate traficului din oras. Sigur, folosirea intensa a bicicletei acolo ajuta mult. Teoria mea este ca pentru ca sunt obisnuiti de mici sa mearga pe 2 roti, trecerea catre un scuter si apoi catre o capacitate cilindrica mare se face in mod natural.

 

Vizitam muzeul van Gogh si intelegem mai multe despre artist si influentele sale.

 

dwio5.jpg

 

Orasul este promovat sub sloganul I AMsterdam si nu putem rata ocazia de a-l imortaliza.

 

fz1955.jpg

 

Ne plimbam pe langa canale, ne folosim de sistemul foarte bun de transport in comun pentru a ajunge peste tot si ne minunam de exactitatea la minut a tramvaielor. Numarul foarte mic de masini din zona centrala ajuta, toata lumea se deplaseaza pe jos sau pe biciclete.

Exista insa si semne de circulatie pe care nu le-am inteles precum cel de mai jos :)

 

16glrh1.jpg

 

Pace sa fie asadar. A fost frumos pana aici, dar e timpul sa ne intoarcem acasa, suntem abia la jumatatea calatoriei. Sa-i dam bice.

Editat de RvsS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Nu suntem inca pe drum, excursia a durat cam 18 zile, doar ca nu ma grabesc cu povestirea. Nu o sa trag de ea pana la urmatoarea vara, dar mi se pare mai interesat sa fie episodic :D

 

 

da da. ca "dalasu" :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Va rog sa ma scuzati pentru intarziere.

 

Terminam totul de povestit saptamana asta. Va multumesc ca urmariti.

 

Planurile de viitor sunt facute, le dezvalui cand terminam de povestit aceasta prima calatorie.

Mesaj completat

Plecam din Amsterdam. Mana nu-mi da pace, ne oprim din nou dupa cativa zeci de kilometri. De data asta ma enervez, fac miscari de incalzire serioase printr-o parcare (am cam speriat un cuplu pasni de batrani olandezi ce ma priveau ciudat), se aude un mic pocnet si pare ca sta mai bine umarul. Pornim din nou si din fericire a fost si ultima data in timpul calatoriei cand am mai avut probleme de acest tip.

 

Parasim repede Olanda, autostrada este libera si se merge bine. Motocicletele pe care le intalnim sunt tot asa cum am vazut la venire, capacitate mare, BMW RT sau chiar Goldwing. (Am vazut chiar una cu o remorca, sunt curios cum se manifesta la curbe). Destinatia este Frankfurt, oras pe care nu l-am vizitat pana acum, dar despre care am auzit ca este "New York-ul Germaniei" cand vine vorba de zgaraie-nori.

 

La o benzinarie ne oprim si o rugam pe Suzi sa participe la o sedinta foto.

 

2s996i0.jpg

 

Ne-a dus cu bine pana aici, merita sa fie starul azi :alcy:

 

2u57sbn.jpg

 

Ajungem inca pe zi in Frankfurt si ne indreptam catre centrul financiar, locatia cu cea mai mare densitate de zgaraie-nori. Intr-adevar, nu erau doar zvonuri sau exagerari. Clardirile, majoritatea sedii de banca, sunt impresionante atat prin inaltime:

 

otzxap.jpg

 

cat si prin stilul arhitectural:

 

eretuh.jpg

 

Pentru destinderea angajatilor institutiilor financiare au fost create opere de arta moderna.

 

nyh37p.jpg

 

Spre seara trecem pe unul dintre poduri catre partea ceva mai rezidentiala si ne bucuram de priveliste:

 

2yx1444.jpg

 

Cu toate minunatiile, orasul pare destul de sterp, golas. Poate si pentru ca nu era o zi lucratoare si multe parti erau complet goale, poate pentru ca eram straini in aceste locuri, dar cat am stat noi a lasat impresia unui loc in care sa muncesti, dar nu si sa traiesti.

 

Urmatoarea destinatie: Munchen. Sa-i dam bice!

Mesaj completat

Seara, pe strazile din Munchen se aude mai mult limba turca decat germana.

Ne indreptam spre centrele de atractie - berariile :bow:

 

6f331j.jpg

 

Pe parcursul calatoriei am incercat din mai multe tipuri in tarile prin care am trecut, dar cea mai buna mi s-a parut cea de mai jos.

 

119ui9x.jpg

 

In timpul zilei am observat ca nu se clanoxeaza aproape deloc. Sunt desigur considerente sociale la mijloc, dar exista si cateva ajutoare pe care le au nemtii: sosele de centura (uneori mai multe) care preiau majoritatea traficului din centru si faptul ca la semafor se face dupa rosu galben si abia apoi verde. Astfel ca ai timp 1 secunda sa bagi in viteza si sa pleci. De asemenea, nemtii sunt atentie la ce fac. Nu vorbesc la mobil, nu se rujeaza in oglinda, pur si simplu conduc si asta ajuta la o stare mai calma in trafic.

 

Avem de ales intre 2 atractii importante - Deutches Museum si BMW Museum.

Nu ne putem decide asa ca le vizitam pe amandoua.

 

La Deutches suntem impresionati de marimea acestuia si ce exponatele diverse. Pe mai multe etaje cu diverse tematici vedem nave

 

289ab8g.jpg

 

avioane

 

4rte8x.jpg

 

pana la programul spatial.

 

fw1yf4.jpg

 

Cel mai impresionat am fost de o reconstructie in marime reala a temutei rachete V2 care se intindea pe toate etajele.

 

25qznmg.jpg

 

Dupa Deutches ne indreptam catre muzeul BMW. Nu stiam daca vom vedea doar automobile sau vom putea admira si bijuteriile pe 2 roti produse de uzina bavareza. Din fericire, inca de la intrare ni s-au infatisat toate modele actuale, in aer liber. Era permis sa te urci pe ele, asa ca nu am scapat ocazia de a ma sui in saua lor. Poate ca termenul potrivit ar fi "sa ma catar" in saua lor, GS-ul de exemplu dovedindu-se un armasar cam inalt.

 

Sa fie aceasta urmatoarea ?

 

16hwaxg.jpg

 

Eram tentat de tehnologie, pozitie si putere. Pana cand am vazut pretul...

 

Am aruncat o privire si catre suratele cu patru roti inainte de a lasa in urma Munchen-ul.

 

eb2ayx.jpg

 

Parasim apoi Germania pentru a intra in Austria. La dus a trebuit sa zburam prin aceasta tara pentru ca ne grabeam catre locul unde aveam treaba in Germania, dar am simtit ca o nedreptatim asa ca i-am acordat 2 zile. Prima dintre ele - la Salzburg. Sa-i dam bice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intram in Austria si ajungem la Salzburg. Orasul este recunoscut pentru decoratiunile de Craciun, astfel ca se comercializau aceste obiecte chiar si in mijlocul verii.

 

vg7js.jpg

 

Pe langa casa lui Mozart, atractia principala o constituie castelul. Iata unde vrem sa ajungem:

 

2a5i45s.jpg

 

si iata cum se vede orasul din castel:

 

8vwu9i.jpg

 

Aflam mai multe despre istoria castelului si a orasului (desi se numeste Salzburg - orasul sarii, nu mi-a trecut prin minte ca de aici i s-a tras bogatia, de la comertul cu acest condiment). Dupa ce ni se prezinta stapanirea de ordin religios a castelului, avem ocazia sa vedem si o trecere prin timpurile mai putin pasnice ale zonei. De la cele medievale:

 

30x9894.jpg

 

pana la razboaiele mondiale:

 

19tcsg.jpg

 

Si seara orasul are multe de oferit. Desi o mare parte dintre magazine si baruri se inchid relativ devreme, sunt inca multe parti foarte frumoase:

 

2jc8qyr.jpg

 

Imbinand foarte bine partile pe care le poti vizita gratuit (http://en.wikipedia.org/wiki/Palace_of_Mirabell)

 

2em24x2.jpg

 

cu cele contra cost, cu zone linistite si aer curat, Salzburg e mai primitor decat ce am vazut in Germania. Intr-un fel simtim ca ne apropiem de casa (desi Salzburg la fel de multe in comun cu Bucuresti cum am eu cu Guță).

 

Ne place Austria si ne bucuram ca am rezervat ceva timp si pentru Viena. Sa-i dam bice.

 

(Inainte sa-i dam bice, sfatul meu este ca niciodata, dar absolut niciodata sa nu incercati sa mancati de la tonete Devil Bosna. Am simtit ca fac atac de cord, nu exista nimic mai picant decat dracovenia asta. Efectiv nu am putut sa vorbesc minute in sir. Acestea fiind spuse si multe lichide mai tarziu, sa-i dam bice).

Mesaj completat

Mai avem doar Viena de povestit. Cu permisiunea dumneavoastra, mai aman o singura zi, in Viena sunt mai multe poze de ordonat pentru a le alege pe cele mai bune. Revin cu finalul, concluzia si cateva statistici.

Mesaj completat

Ajungem in Viena si dulapiorul hotelului pare creat sa ne tina castile bine aranjate.

 

103ftye.jpg

 

Incercam si un alt mod de transport, evident, tot pe doua roti. Din pacate, in comparatie cu Bandit-ul are doar 1 cal putere (si ala cam gloaba si obosit de la drum), suspensii praf, sa de un singur pasager.

 

2agupa0.jpg

 

In Viena accesul este gratuit mijloc ecologic de transport pentru prima ora si sunt benzi speciale peste tot, pare foarte usor sa incurajezi acest stil de viata, totul e ca primaria sa vrea. Sunt sigur ca s-ar gasi si la noi sponsori care sa se asocieze cu aceste concepte, toata lumea ar castiga.

 

Mergem la SchĂśnbrunn si este chiar impresionant, atat din curtea interioara,

 

20p69zm.jpg

 

ca si pe alei

 

1zdx9ag.jpg

 

sau dinspre gradini.

 

2zekr54.jpg

 

Nu fusesem pana acum in Prater si nu scapam ocazia sa ii facem o vizita nocturna

 

2ew14l1.jpg

 

2z71y89.jpg

 

Trebuie sa plecam din Viena si dimineata ne intampina cu picaturi reci. Venise toamna si se incheia vacanta.

 

Ii dam bice devreme, trebuie sa ajungem pana la Timisoara. Speram sa scapam de ploaie, dar de data asta nu mai avem noroc, evitasem deja de 17 zile. Ne prinde o rapaiala continua de la Viena la Budapesta. Ma felicit in gand ca mi-am luat costumul ("cel cu cravata") in loc de costumul de ploaie, asa ca fac o baita nedorita in anumite zone unde geaca nu este impermeabila.

 

Dupa un drum ce pare mai lung decat este, prind putin curaj si merg ceva mai tare, impulsionat si de faptul ca un BMW F650 m-a depasit de parca mergea pe uscat. Dupa un scurt timp in care viteza creste observat echipele de descarcerare pe margine. Un Audi A4 nou este rasturnat in sant. Ma gandesc ca daca unei astfel de masini, cu toate sistemele de siguranta si cu 4 roti i se poate intampla asa ceva, noi avem mai putin sanse. Nu stim ce s-a intamplat, dar este clar ca trebuie sa adaptam viteza. Chiar daca mai avem mult, mai bine ajungem mai tarziu decat niciodata.

 

Dupa Budapeste ploaie se opreste. Ne oprim sa estimam pagubele, schimbam tricoul si manusile si mergem mai departe. Parcurgem rapid Budapesta - granita, vamesii romani ne fac semn sa trecem printre masinile aliniate si dupa cativa metri ne oprim sa ne uitam putin in urma. Am ajuns din nou in tara!

 

Intram in Timisoara si de data asta simtim ca suntem in Romania. Chiar dupa semnul de intrare in oras trecem printr-un sant care ne arunca in aer si cativa metri mai incolo o haita de maidanezi ne petrece cu sunet de latraturi catre centrul orasului. Ei da, acum chiar ca stim de unde am plecat.

 

In oras ne asteptau 30 de grade dar nimeni pe strada ca Poli juca acasa in acea seara. Am crezut ca am mers mai repede ca toamna, ca la noi nu ajunsese inca.

A doua zi insa, ploaia ne-a prins din urma. Iesim pe drumul (in constructie si reparatie) catre Drobeta Turnu Severin. Nu dureaza mult si incepem sa ne simtim din noi "bine-veniti" ca si participanti la trafic pe 2 roti: drumuri in lucru, poduri pe care se circula pe o singura banda, nisip aruncat de constructori din belsug pe carosabil, gropi, semafoare temporare pe care nu le respecta "smecherii", carute pe drumuri nationale, praf si ... manele.

 

Cel mai dificil a fost chiar inainte de Drobeta, unde dumul in repratie avea semafoare la fiecare cateva sute de metri, iar pe ingustul drum dintre Dunare si stanca se circula pe o singura banda, pe rand. Evident, nici vorba de separare intre banda circulabila si cea unde asfaltul era raschetat. Acolo ne asteptau doar niste drugi ruginiti, in asteptarea turnarii stratului. O singura manevra gresita pe asfaltul valurit si plin de pietris si am fi fost, in cel mai bun caz, tratati pentru tetanos.

 

La un moment dat, un panou ne anunta ca aici se incheie responsabilitatea judetului Timis referitoare la intretinerea drumului si trecem in responsabilitatea Mehedintiului. Ma simt ca un animal aruncat intre doua oranduiri neinteresate de soarta mea. Pentru o secunda, imi ies din sarite si imi vine sa o iau inapoi catre granita.

 

Mergem mai departe si innoptam la Craiova. La fel, evitasem ploaia doar spre finalul zilei, asa ca de dimineata ne prinde iarasi si ne tine pana dupa Pitesti. In mod ciudat, chiar simtim ca ne fugareste toamna, venisem cu ea de la Viena, de fiecare data cand credeam ca am lasat-o in urma, recupera in timpul noptii.

 

Intram pe A1 si se raresc picaturile. Ne deplasam regulamentar pe banda 2 si deodata ne trezim cu un BMW care face flash-uri de la cativa centimetri din spatele moto. Bun, macar putem bifa acum ca ne-am intors acasa si din punct de vedere al felului cum se circula pe autostrada. Intram in Bucuresti si ne amestecam in traficul infernal. Am ajuns.

Editat de RvsS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...