Sari la conținut

Sincronizarea Carburatoarelor La Nipru


ticolino
 Share

Postări Recomandate

Am gasit aici o idee interesanta, pe care am si aplicat-o, pentru sincronizarea carburatoarelor nu la relanti, ci la turatia de croaziera. Ceea ce mi se pare mult mai util, din motive care mi se par evidente.

 

Asadar, ideea este urmatoarea:

- se ia motorul incalzit bine, cu bujii curate si cifra termica corespunzatoare

- se pune pe cricul central (cu roata din spate in aer)

- se porneste

- se baga viteza a 4-a (cu multa grija la decuplarea ambreiajului din cauza diferentelor mari de turatie)

- se tureaza pana cand vitezometrul indica viteza pe care o folositi cel mai des (in link-ul de mai sus zic de 45-50mph, mie mi se pare cam mult pt grupul de atas, am folosit 60/h)

- se decupleaza cate un cilindru si se observa ce viteza indica vitezometrul

- se ajusteaza lungimea cablurilor de acceleratie din piulitele de reglaj de la prinderea de carburatoare, astfel incat se se indeplineasca simultan urmatoarele 2 conditii:

a) vitezele indicate de fiecare cilindru sa fie egale

b ) motorul sa mearga intr-un cilindru constant, fara sa moara.

 

Cam asta e tot :angryfire:

Asta nu anuleaza reglajul de la relanti, descris in manual, ala se face din suruburile din carburatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci.

bineinteles, daca ai grup solo, aceasta viteza se modifica cam cu 20%.

cred ca in plus.

(ca sa ai aceeasi turatie)

Tico,viteza la grupul solo se modifica intradevar dar la roata! :angryfire: Cablul de kilometraj intra-n cutie la nipra si nu la roata ca la ij de exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e schimbat si melcul de la cablul vitezometrului, atunci se modifica si in cutie

 

El vorbea de grup si ii daduse un reply lui draku@ care ca si mine are grup de solo fara modificari la cutie.Asta-i una,a 2a e ca daca ai si melcul schimbat ai viteza reala pe bord.In manual eu nu am remarcat viteze diferite atas/solo la reglaj.De fapt daca o luam logic metoda asta se aplica la solo ca la atas nu prea vad cum o pui pe cric :angryfire:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

El vorbea de grup si ii daduse un reply lui draku@ care ca si mine are grup de solo fara modificari la cutie.Asta-i una,a 2a e ca daca ai si melcul schimbat ai viteza reala pe bord.In manual eu nu am remarcat viteze diferite atas/solo la reglaj.De fapt daca o luam logic metoda asta se aplica la solo ca la atas nu prea vad cum o pui pe cric :angryfire:.

 

La fel ca pe solo, pui cricul jos si tragi de motor spre spate... :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici e o mica confuzie, niprul poate fi in 4 stari:

- cu atas cu grup de atas

- cu atas cu grup solo

- solo cu grup de atas

- solo cu grup solo

 

Manualul e numai pentru grupul de atas, indiferent daca ai sau nu atasul montat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Catalin, Dak e cu atas gasesti tu cum sa o suspenzi de spate, ii pui o capra, un butuc, ceva. In MotoLife parca era 40 la ora viteza, cu grup de solo din cate imi inchipui eu, pt ca Dnepra din fabrica vine din fabrica cu grup de atas. Si daca ai grup solo, nu e nici o problema, in treapta a 4-a, la o viteza cu care rulezi tu de obicei, si reglezi de asa natura astfel incat ambele carburi sa duca la fel. Nu e un inconvenient viteza la care le reglezi. Oricum ruseasca nu e asa de pretentioasa la reglaje!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai ruseasca intr-adevar nu e asa pretentioasa, ucraineencele: Nipru si Jawa TS sunt ceva mai pretentiaose. La avans ambele fac insa urat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jawa e cehoslovaca :angryfire:) facuta in ucraina :angryfire:) La avans oricare face urat, pana si IJ-ul, care are prostul obicei sa se invarta invers si pleci inapoi cu el, sau da niste rateuri de mor babele de inima pe strada cand te aud. Dar era vorba de carburatoare aici!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie Ijul Planeta 5 nu mi-a dat niciodata rateuri. A trebuit sa am Nipru si releul bulit la Ural ca sa aud rateuri. Nu am reglat decat odata avansul la Planeta, desi poate ar fi trebuit mai des, nu mi-am dat seama ca ar fi vreo problema.

 

mda stem offtopic, scuze ticolino.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...