Cascaval Postat Septembrie 3, 2009 Share Postat Septembrie 3, 2009 Salutare tuturor enduristilor. De curand sunt posesorul unei motociclete Yamaha XT 600 E din 2001, fiind prima mea motocicleta nu am prea multa experienta in ceea ce priveste partea mecanica, desi mi-am achizitionat manualele (de reparatie, owner's manual) de pe net. Motorul l-am cumparat de la un bun prieten care a schimbat placute, cauciucuri si a facut si schimbul de ulei cu tot cu filtru de ulei. Problema (sau asa cred eu...) este ca dupa ce merg cu el, practic dupa ce se incalzeste motorul, incepe sa curga un pic de ulei. Suspicios, am mers la un service din zona si cei de acolo mi-au spus ca imi curge ulei de la electromotor, ceea ce a dus la demontarea electromotorului si schimbarii unei garnituri din electromotor. Rezultatul este ca fluxul de ulei care curge s-a diminuat, dar nu a disparut complet . Facandu-mi griji, am zis sa verific nivelul uleiului, zis si facut, am mers juma de ora cu motorul, l-am lasat 15 min sa se raceasca, l-am pus pe drept, scos joja, sters joja, bagat la loc joja, si...surpriza, uleiul este cu o liniuta peste indicatorul de FULL. Marile mele intrebari sunt: nu e normal ca fiind prea mult ulei in baie, si aceasta fiind sub presiune, nu e normal sa caute orice orificiu prin care sa iasa, sa curga cand e cald deci mai fluid ? ... Risc sa stric ceva daca merg cu el asa ? ...Ce-mi recomandati sa fac ? Multumesc anticipat, sper sa gasesc ajutor din partea d-voastra si imi cer scuze daca am postat intr-un loc gresit. Cu respect, Vladimir. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Septembrie 3, 2009 Share Postat Septembrie 3, 2009 Salut, si io tot XT 600 E din 2001 am de 2 ani deja. Deci, cu uleiul, da e problema. NU trebe sa fie peste limita. Pt ca daca e, atunci toate garniturile sunt solicitate, si ce-i slab pusca si ce nu-i se slabeste. Deci ... iei fain frumos un furtun curat, si dupa ce s-o incalzit UN PIC motorul, il bagi pe gaura de la joja si scoti pe acolo. Ai zis ca ti-o curs ulei, dar nu ai zis pe unde exact. Fa o poza eventual la locul pe unde curge ulei (spalat in prealabil). Motocicleta asta e tare simpla, deci sigur gasim o explicatie. Bafta Adi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lupu' shui Postat Septembrie 3, 2009 Share Postat Septembrie 3, 2009 Daca-i numai putin peste maxim nu-i problema. Trebuie sa ai mare grija sa nu ajungi cu el la minim, sau sub. Putin peste maxim este ok, oricum motoarele consuma un pic de ulei, deci surplusul de la al tau va fi ars. Daca iti supureaza in continuare, poate nu-i de vina etansarea demarorului, poate-i din alta parte. Te-ai uitat sa nu fie urma de mai sus, sau din fata? Sau poate trebuie etansat capacul de la alternator (este pe aceeasi parte cu demarorul, nu?). Spor la treburi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cascaval Postat Septembrie 3, 2009 Autor Share Postat Septembrie 3, 2009 Salut, si io tot XT 600 E din 2001 am de 2 ani deja. Deci, cu uleiul, da e problema. NU trebe sa fie peste limita. Pt ca daca e, atunci toate garniturile sunt solicitate, si ce-i slab pusca si ce nu-i se slabeste. Deci ... iei fain frumos un furtun curat, si dupa ce s-o incalzit UN PIC motorul, il bagi pe gaura de la joja si scoti pe acolo. Ai zis ca ti-o curs ulei, dar nu ai zis pe unde exact. Fa o poza eventual la locul pe unde curge ulei (spalat in prealabil). Motocicleta asta e tare simpla, deci sigur gasim o explicatie. Bafta Adi Din cunostiintele mele generale despre motoare (nu doar decat motociclete), stiam ca nu prea e bine. Mare dreptate ai ca motorul asta e simplu (ca si constructie), asta e una din chestiile cheie pentru care am vrut un monocilindru, enduro, ca sa pot invata principiile de baza ale functionarii unei motociclete. Maine am sa fac operatiunea cu furtunul in speranta ca o sa fie cu succes. Daca o sa continue sa curga si dupa ce o sa fac ceea ce mi-ai spus, o sa revin cu niste poze, dar sper din tot sufletul sa nu fie nevoie. Din ce am observat eu, nu curge din electromotor ci curge (foarte putin) fix in locul de sub el unde se afla o chestie rotunda neagra, ciudata, nu ii prea gasesc asemanare cu ceva concret. Multumesc ENORM pentru sfat, toate cele bune, astfalt uscat si trasee frumoase. Cu respect, Vladimir. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Septembrie 3, 2009 Share Postat Septembrie 3, 2009 Ce chestie rotunda neagra? Nu e cumva un surub de la capacul ala mare al motorului care e in stanga ? Fa o poza mai bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cascaval Postat Septembrie 3, 2009 Autor Share Postat Septembrie 3, 2009 Daca-i numai putin peste maxim nu-i problema. Trebuie sa ai mare grija sa nu ajungi cu el la minim, sau sub. Putin peste maxim este ok, oricum motoarele consuma un pic de ulei, deci surplusul de la al tau va fi ars. Daca iti supureaza in continuare, poate nu-i de vina etansarea demarorului, poate-i din alta parte. Te-ai uitat sa nu fie urma de mai sus, sau din fata? Sau poate trebuie etansat capacul de la alternator (este pe aceeasi parte cu demarorul, nu?). Spor la treburi! M-am uitat atent dupa ce l-am spalat cu jet de apa (dupa ce s-a racit vreo 20 minute), nu curge de deasupra, ceea ce cred eu ca sunt vesti bune, dar curge SIGUR de dedesubt, de sub electromotor, nu prea stiu exact unde e alternatorul, dar pot sa iti spun sigur ca nu curge de pe la niciun capac...ca m-am uitat. O sa revin cu poze daca va fi nevoie, dupa ce incerc sa ii scot un pic din ulei. Multumesc pentru raspuns. Cu respect, Vladimir. Mesaj completat Ce chestie rotunda neagra? Nu e cumva un surub de la capacul ala mare al motorului care e in stanga ? Fa o poza mai bine... Asa voi face, voi face o poza maine, e cel mai bine. Mesaj completat Am scos uleiul care era in plus, dupa ce am mers un pic cu el pana s-a incalzit cu un furtun curat fix cum mi s-a recomandat, inca nu pot sa imi dau cu parerea daca mai curge sau nu, deoarece inca nu am curatat locul respectiv de ulei si nici nu am apucat sa ma plimb prea mult cu motorul. Am revenit cu niste poze cu locul de unde curge ulei pe care le-am atasat (sper sa mearga). Rog pe oricine crede ca se pricepe sa isi dea cu parerea, inclusiv tu domnule Adi (ekkemu), te rog. Orice sfat e binevenit. Multumesc mult. Cu respect, Vladimir. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 4, 2009 Share Postat Septembrie 4, 2009 Chestie d-asta neagra am si eu la motorul XTZ 660 din 1995. E in dreptul cutiei de viteze. Nu am demontat cutia de viteze asa ca nu stiu cum arata pe partea cealalta, la interior. Mie mi se pare ca e un simplu capac. Probabil ca la alte variante venea cuplat ceva (ambreiaj, turometru). Nu stiu. O data am mers cu ulei mult peste nivelul normal. Ceva de genul 5.5 litri in loc de 3.5 litri. Cand miam dat seama mam speriat, bineinteles. Ce sa intamplat: surplusul de ulei sa dus pe epuratorul de gaze fix in filtrul de aer. Asa miam dat seama. Dupa ce am pus nivelul de ulei in limitele normale, motoreta na avut nici un simptom aiurea gen scurgeri de ulei, pierdere compresie, consum mai mare de ulei etc. Deci capacelul ala nu stiu la ce foloseste. Cei care au demontat motoare de XT poate stiu. Solutie ciobaneasca: curatat bine locul, degresat, si pus gasket sealant rosu peste capacel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cascaval Postat Septembrie 4, 2009 Autor Share Postat Septembrie 4, 2009 (editat) Chestie d-asta neagra am si eu la motorul XTZ 660 din 1995. E in dreptul cutiei de viteze. Nu am demontat cutia de viteze asa ca nu stiu cum arata pe partea cealalta, la interior. Mie mi se pare ca e un simplu capac. Probabil ca la alte variante venea cuplat ceva (ambreiaj, turometru). Nu stiu.O data am mers cu ulei mult peste nivelul normal. Ceva de genul 5.5 litri in loc de 3.5 litri. Cand miam dat seama mam speriat, bineinteles. Ce sa intamplat: surplusul de ulei sa dus pe epuratorul de gaze fix in filtrul de aer. Asa miam dat seama. Dupa ce am pus nivelul de ulei in limitele normale, motoreta na avut nici un simptom aiurea gen scurgeri de ulei, pierdere compresie, consum mai mare de ulei etc. Deci capacelul ala nu stiu la ce foloseste. Cei care au demontat motoare de XT poate stiu. Solutie ciobaneasca: curatat bine locul, degresat, si pus gasket sealant rosu peste capacel. Mersi pentru sfat, o sa o pun in coada liste mele de solutii, sper nu fiu nevoit sa recurg la asa ceva. , sper sa se rezolve printr-o metoda mai..."omeneasca". Cu respect, Vladimir. Editat Septembrie 4, 2009 de Cascaval Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Septembrie 5, 2009 Share Postat Septembrie 5, 2009 (editat) Prietene dupa cum tin eu minte si vad din poza ta acolo mai este o conducta de ulei parca nu mai stiu exact care se strange cu doua suruburi M4 sau M6 cu cap imbus care are un oring ca etansare vezi sa nu fie de acolo. Sfatul meu este sa speli bine si sa urmaresti cu motorul cald pe unde curge adica imediat nu dupa o zi . Speli binne adica sa fie uscat si mergi 2 KM te opresti vezi daca curge si de unde ,daca nu esti sigur ia o carpa cu tine si mai sterigi si iar mergi pana te prinzi de unde curge. Succes.(Nu te lua dupa "red gasketarii "astia ca ajungi sa vopsesti mobra numai din red gasket si o faci din albastra rosie) Editat Septembrie 5, 2009 de DCSAN20 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Septembrie 5, 2009 Share Postat Septembrie 5, 2009 Din cate tin minte nu prea are cum sa scape pe la firele de neutral(asta sunt alea cu garnitura neagra) Fie nu e bagat bine sau e crapat furtunul de la epurator,are 2:-unul care intra la filtrul de aer(ala gros) -unul care intra in rezervorul de ulei(ala subtire) ambele au tzoiul pe sub electromotor dar nu as prea crede ca ar fi asta. Cel mai probabil ,as crede eu, ca uitat cine a umblat la angrenajele de la electromotor sa puna un surub. Am patit si eu asta si nu stiam pe unde scapa,daca scoti capacul ala mic de la angrenaje vei vedea ca e un surub pe acolo care probabil lipseste. Eu am pornit mobra fara electromotor sa imi dau seama de unde curge,dar eu am si pedala. PS:ai grija cum pui pinioanele alea si cum potrivesti electromotorul si nu imi spune ca nu s-a umblat acolo ca se vede ca e pus alt surub Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cascaval Postat Septembrie 5, 2009 Autor Share Postat Septembrie 5, 2009 Prietene dupa cum tin eu minte si vad din poza ta acolo mai este o conducta de ulei parca nu mai stiu exact care se strange cu doua suruburi M4 sau M6 cu cap imbus care are un oring ca etansare vezi sa nu fie de acolo. Sfatul meu este sa speli bine si sa urmaresti cu motorul cald pe unde curge adica imediat nu dupa o zi . Speli binne adica sa fie uscat si mergi 2 KM te opresti vezi daca curge si de unde ,daca nu esti sigur ia o carpa cu tine si mai sterigi si iar mergi pana te prinzi de unde curge. Succes.(Nu te lua dupa "red gasketarii "astia ca ajungi sa vopsesti mobra numai din red gasket si o faci din albastra rosie) Salut, am facut chestia asta odata, am mers la spalatorie, spalat tot frumos locul respectiv, iar dupa asta am dus-o la service inapoi, cei de acolo s-au uitat si mi-au spus ca nu mai curge si intradevar nu mai curgea (poate din cauza ca era spalat si nu apucase uleiul sa se prelinga prin zona), dar apoi am observat ca nu s-a oprit iar locul de unde cred eu ca se scurge e chestia aia neagra din poza (aratata cu sageata), pe care nu stiu s-o numesc...DAR, am sa mai incerc, daca nu s-a potolit dupa ce i-am mai scos din uleiul in plus din baie, ca nu am apucat s-o fugaresc deloc de cand am facut chestia asta. Multumesc oricum pentru parere, daca nu se rezolva o sa ma uit si la conducta de ulei (cea care se strange cu doua suruburi...M4 si M6) dupa cum mi-ai recomandat. Cu respect Vladimir Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat Septembrie 5, 2009 Share Postat Septembrie 5, 2009 @Cascaval Am inteles ca ai fost cu motocicleta la un service, ptr. a-ti repara pierderea de ulei. Daca s-a facut reparatia pe bon, du-te la acelasi service si roaga-i sa ti-o repare intr-adevar, tu ai garantie pe lucrarea facuta. Daca nu, sa dea banii inapoi. E dreptul tau, si cred ca nici tu nu ai bani sa-i dai cadou la oricine, este? Nu se poate sa dai bani pe lucruri care, dupa cum spui, NU au fost reparate. Africanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cascaval Postat Septembrie 5, 2009 Autor Share Postat Septembrie 5, 2009 Din cate tin minte nu prea are cum sa scape pe la firele de neutral(asta sunt alea cu garnitura neagra)Fie nu e bagat bine sau e crapat furtunul de la epurator,are 2:-unul care intra la filtrul de aer(ala gros) -unul care intra in rezervorul de ulei(ala subtire) ambele au tzoiul pe sub electromotor dar nu as prea crede ca ar fi asta. Cel mai probabil ,as crede eu, ca uitat cine a umblat la angrenajele de la electromotor sa puna un surub. Am patit si eu asta si nu stiam pe unde scapa,daca scoti capacul ala mic de la angrenaje vei vedea ca e un surub pe acolo care probabil lipseste. Eu am pornit mobra fara electromotor sa imi dau seama de unde curge,dar eu am si pedala. PS:ai grija cum pui pinioanele alea si cum potrivesti electromotorul si nu imi spune ca nu s-a umblat acolo ca se vede ca e pus alt surub Salut, multumesc pentru parere. O sa tin cont. Nu m-am bagat eu la electromotor, intradevar s-a umblat la electromotor in incercarea de a rezolva scurgerea de ulei, schimbadu-se o garnitura mica (O-ring) de acolo. Cu respect, Vladimir. Mesaj completat @Cascaval Am inteles ca ai fost cu motocicleta la un service, ptr. a-ti repara pierderea de ulei. Daca s-a facut reparatia pe bon, du-te la acelasi service si roaga-i sa ti-o repare intr-adevar, tu ai garantie pe lucrarea facuta. Daca nu, sa dea banii inapoi. E dreptul tau, si cred ca nici tu nu ai bani sa-i dai cadou la oricine, este? Nu se poate sa dai bani pe lucruri care, dupa cum spui, NU au fost reparate. Africanu Intradevar ai dreptate, doar ca nu eu am platit toata tarasenia, ci omul de la care am cumparat motorul, deci eu practic nu am pierdut decat putin timp. Mi s-a spus ca daca mai curge sa revin si exact asta o sa si fac, dar astept sa il mai scot la o tura sa vad cum se manifesta dupa ce am scos din uleiul care era in plus. Multumesc pentru sfat, iar despre faptul cu banii cadou , ai dreptate, abia am bani sa bag gaz sa ma plimb dapai sa mai si dau bani degeaba. Cu respect, Vladimir. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Septembrie 6, 2009 Share Postat Septembrie 6, 2009 Cei de la service au schimbat o`ringul din fata si cred ca nu au nimerit marimea potrivita.Pe acolo iti scapa ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cascaval Postat Septembrie 6, 2009 Autor Share Postat Septembrie 6, 2009 Cei de la service au schimbat o`ringul din fata si cred ca nu au nimerit marimea potrivita.Pe acolo iti scapa ulei. Fix, O-ring-ul asta mi l-au schimbat, desi trebuie sa recunosc si au zis si cei de la service, arata a dracului de bine, dar ca sa fim sigur l-am schimbat, au nimerit bine O-ring-ul, au pus unu un pic mai stramt si mai gros, nu de acolo curge, stiu sigur. Mesaj completat Am scos din uleiul ce era in surplus si surpriza sau nu, inca mai curge, din pacate. O sa-mi fac timp sa ma duc la service cu ea, sa se uite calumea la ea. Of. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Septembrie 7, 2009 Share Postat Septembrie 7, 2009 Salut Verifica daca nu cumva usprafata pe care trebuis sa etanseze o-ring-ul nu cumva este "mutilata" . Este suficenta o zgarierura mai serioasa de surubelnita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ekkemu Postat Septembrie 7, 2009 Share Postat Septembrie 7, 2009 Am revenit cu niste poze cu locul de unde curge ulei pe care le-am atasat (sper sa mearga). Rog pe oricine crede ca se pricepe sa isi dea cu parerea, inclusiv tu domnule Adi (ekkemu), te rog. Orice sfat e binevenit. Multumesc mult. Scuze, n-am mai intrat pe forum de vineri. Nu stiu ce-i cu capacul ala negru sincer, asa ca mai bine nu-mi dau cu parerea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cascaval Postat Septembrie 7, 2009 Autor Share Postat Septembrie 7, 2009 Salut Verifica daca nu cumva usprafata pe care trebuis sa etanseze o-ring-ul nu cumva este "mutilata" . Este suficenta o zgarierura mai serioasa de surubelnita. Salut, m-am uitat, e perfecta, fara defect, si acuma mi-am dat seama ca nu curge de pe le electromotor. Cu respect, Vladimir. Mesaj completat Scuze, n-am mai intrat pe forum de vineri. Nu stiu ce-i cu capacul ala negru sincer, asa ca mai bine nu-mi dau cu parerea. Multumesc oricum, o s-o rezolv eu mergand cu ea la service inapoi, sapt viitoare cand o sa am timp. Cu respect, Vladimir. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 7, 2009 Share Postat Septembrie 7, 2009 Salut, m-am uitat, e perfecta, fara defect, si acuma mi-am dat seama ca nu curge de pe le electromotor. Cu respect, Vladimir. Mesaj completat Multumesc oricum, o s-o rezolv eu mergand cu ea la service inapoi, sapt viitoare cand o sa am timp. Cu respect, Vladimir. La rubrica posesorilor de Yamaha XT, Bogdan doneaza un cablu de turometru. Modelul e tenere XTZ 3YF din '91. Prin urmare, in '91 Tenere avea cablu de turometru. Acesta vine in cutia de viteze. Ulterior turometrul a fost facut electric. Cablu de turometru nu mai exista. In locul unde era cuplat la cutia de viteza s-a pus un dop. Asa s-a elucidat si chestia neagra pe care o ai si pe care o am si eu la motor (in spatele cilindrului, sub demaror, langa epuratorul de gaze si langa conducta de retur al uleiului). Daca musteste ulei pe acolo e nasol: trebuie un dop nou, demontat cutia de viteze.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cascaval Postat Septembrie 7, 2009 Autor Share Postat Septembrie 7, 2009 La rubrica posesorilor de Yamaha XT, Bogdan doneaza un cablu de turometru. Modelul e tenere XTZ 3YF din '91. Prin urmare, in '91 Tenere avea cablu de turometru. Acesta vine in cutia de viteze. Ulterior turometrul a fost facut electric. Cablu de turometru nu mai exista. In locul unde era cuplat la cutia de viteza s-a pus un dop. Asa s-a elucidat si chestia neagra pe care o ai si pe care o am si eu la motor (in spatele cilindrului, sub demaror, langa epuratorul de gaze si langa conducta de retur al uleiului).Daca musteste ulei pe acolo e nasol: trebuie un dop nou, demontat cutia de viteze.... Wow, multumesc mult pentru explicatie nu stiu daca ar trebui sa fiu fericit sau trist, dar incerc sa privesc partea plina, multumesc pentru efort ca ai cautat asta, mi-e de ajutor. EU SPER, sa nu fie asta, desi la prima vedere se pare ca pe acolo curge, o sa incerc sa strang si sa inspectez furtunasul epuratorului de gaze si conducta de retur a uleiul, poate s-a slabit, poate are o gaura sau ceva, cine stie. Saptamana asta o sa stea degeaba motorul in curte, ca nu o sa am timp de el, dar cand vin o sa il bag in service si o sa incerc sa-l fac, ca am o pofta nebuna de aventuri pe varf de munte. Multumesc enorm inca odata... Cu respect, Vladimir. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.