Sari la conținut

motociclete second hand


afelix
 Share

Postări Recomandate

Salut.

 

Deschid acest topic lansand o tema de interes general .

 

As vrea sa dezbatem impreuna in ce masura este oportuna achizitionarea unei motociclete second hand ce are o varsta inaintata insa putini km la bord ?

 

Ce este asadar mai important : varsta propriu-zisa sau uzura unei motociclete ?

 

Pun aceasta intrebare desigur si din interes personal, am ocazia sa achizitionez un Suzuki GS 500 fabricat in 1995 insa cu 30.000 km la bord . Pret 1500 euro.

Intentionez sa o folosesc pe termen lung, deci nu sa o schimb intr-un an si m-ar interesa cam cat o duc aceste motoare fara sa inceapa problemele majore ?

 

Merci anticipat de sfaturi .

 

Felix .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Deschid acest topic lansand o tema de interes general .

 

As vrea sa dezbatem impreuna in ce masura este oportuna achizitionarea unei motociclete second hand ce are o varsta inaintata insa putini km la bord ?

 

Ce este asadar mai important : varsta propriu-zisa sau uzura unei motociclete ?

 

Pun aceasta intrebare desigur si din interes personal, am ocazia sa achizitionez un Suzuki GS 500 fabricat in 1995 insa cu 30.000 km la bord . Pret 1500 euro.

Intentionez sa o folosesc pe termen lung, deci nu sa o schimb intr-un an si m-ar interesa cam cat o duc aceste motoare fara sa inceapa problemele majore ?

 

Merci anticipat de sfaturi .

 

Felix .

 

1) oportunitatea achizitionarii unei motorete vechiute cu putini km la bord = loterie mai putin de 50% (mai mult de 50% teapa)

2) importanta = a. daca te gandesti la revanzare de la bun inceput, atunci conteaza si varsta si uzura (poate ceva mai putin ca se poate aranja de vanzare)

b. daca te gandesti sa o pastrezi un timp mai indelungat, te uiti la uzura

 

3) pasajul bold`uit = nu te cred....nici tu nu iti pune mare baza in cele spuse chiar de tine :lol:

 

GS500 daca este intretinuta cum trebuie, te prinde si suta de mii km :)

 

:agree:

Editat de metaxa09
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice ai face, NU te zgarci la un comision oferit unui mecanic care sa te insoteasca, ideal ar fi chiar sa o duci in service sa poata fi analizata in amanunt.

De asemenea, asteapta-te sa mai investesti bani in ea, orice s-ar intampla.Fara exceptii. Nu exista. :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am emotii ca la ora actuala nu ar fi intr-o stare buna , chiar foarte buna .

 

E a unei cunostinte care o are de un an de zile si are mare grija de ea, o adora . Dar vrea ceva mai mult .

 

Nelinistea mea e legata de ce se poate intampla in viitor, in ce masura te poti baza pe o motocicleta de 14 ani .

 

Poti oare sa mergi linistit la un drum mai lung, cateva sute de km, fara grija ca ramai in drum ?

 

Nu stiu inca ce insemna sa ai motocicleta (pana acum doar scuter), acum sunt in curs sa-mi iau A-ul, dar compar cu a avea o masina veche care, chiar daca nu pare ea sa aiba probleme , totusi parca nu te incumeti la un drum prea lung , caci se poate ivi oricand ceva .

 

 

Mesaj completat

Explicati-mi si mie un lucru : de unde ideea ca dupa scurta vreme oricum te saturi de un GS 500 ?

 

Ca cilindree nu mi se pare deloc mica, ci rezonabila . La capitolul viteza stiu ca prinde linistit 170 km/h, dupa unii chiar mai mult .

 

Eu cu masina ma duc in general maxim pe la 140, eventual 150 pe depasiri, dar ma simt chiar foarte bine si la 120-130, si asta pe autostrazi .

 

Asadar de unde ideea cu plictisul ?

 

Doar asa, la modul general, te saturi dupa un an de zile, si daca ar fi vorba despre o alta motocicleta, sau datorita unor lipsuri ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicati-mi si mie un lucru : de unde ideea ca dupa scurta vreme oricum te saturi de un GS 500 ?

... prinde linistit 170 km/h, dupa unii chiar mai mult .

Doar asa, la modul general, te saturi dupa un an de zile, si daca ar fi vorba despre o alta motocicleta, sau datorita unor lipsuri ?

 

Eu am inceput acum mai mult de 1 an pe un suzuki marauder gz250. superb pentru oras... am mers zilnic 1 an fara nici o problema, doar un schimb de ulei si benzina.

 

Apoi am incercat daca se vinde, din dorinta de un motor mai mare bun si pentru iesiri din oras, unde de la 80-90 la ora sa poti face o depasire. Si.. uite asa, am ajuns la un GS500 din 2003, 10mii km. Sa fiu eu linisit am in program revizie globala. uleiul l-am schimbat imediat (era zeama), cauciucurile. apoi urmeza curatat carburatoare, lichid frana, furtune. Deocamdata franele si lantul sunt in stare buna.

Mentionez ca nu am si nu a avut nici o problema. dar sunt chestii ce trebuiesc facute, si nu cred ca au fost facute vreodata, are totusi 6 ani.

 

De saturat de ea inca nu e cazul. Da, as vrea una mai oachesa, puternica, noua (un gladius!), probabil peste 2-3-4 ani, nu stiu.

Sa ajungi cu ea la 170 nu-ti recomand, am ajuns pe la 150 de 2-3 ori pe depasire, si nu e deloc placut sa mergi mult la viteza asta. Un parbriz inalt si o casca integrala te ajuta sa poti tine 100-120 fara a fi obositor. In vit a 6-a abia accelerezi si esti pe la 90-100, ceea ce este super la drum lung (pe marauder eram cu gazu maxim, complicat tare)

 

De ce am vrut GS500? argumentele mele au fost:

- fiabila (din ce zice lumea)

- simpla (racire pe aer)

- consum redus in oras

- rezerva de putere la 80-90kmph

- rezervor mare (20L)

- suzuki

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avu o Honda cb 500 din 94, acum 2 ani cand am cumparat-o eu avea 27 de mii de km, am luat-o de la un stomatolog, care din cauza locului de munca si a familiei nu prea avea timp de motor, el a facut in 4 ani 5 mii de km, am primit cartea de service, de la motor, si ultima revizie era facuta cand o adus tipu motoru din Germania (revizia la reprezentanta honda) la 22 de mii de km.

 

Am vandut anul acesta motoru, putin terfelit dupa un accident, cu 42 de mii km, in 2 ani nu am avut nici o problema cu el si avea 15 ani motoru. Pana si agentul de la asigurare so mirat cat de bine era intretinuta si din cauza asta am si luat maximul de bani posibil pe ea.

 

Sunt facute sa reziste daca le dai putin atentie, uleiul schimbat la timp, curatate carburatoarele din cand in cand....etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am emotii ca la ora actuala nu ar fi intr-o stare buna , chiar foarte buna .

 

E a unei cunostinte care o are de un an de zile si are mare grija de ea, o adora . Dar vrea ceva mai mult .

 

Nelinistea mea e legata de ce se poate intampla in viitor, in ce masura te poti baza pe o motocicleta de 14 ani .

 

Poti oare sa mergi linistit la un drum mai lung, cateva sute de km, fara grija ca ramai in drum ?

 

Nu stiu inca ce insemna sa ai motocicleta (pana acum doar scuter), acum sunt in curs sa-mi iau A-ul, dar compar cu a avea o masina veche care, chiar daca nu pare ea sa aiba probleme , totusi parca nu te incumeti la un drum prea lung , caci se poate ivi oricand ceva .

 

 

Mesaj completat

Explicati-mi si mie un lucru : de unde ideea ca dupa scurta vreme oricum te saturi de un GS 500 ?

 

Ca cilindree nu mi se pare deloc mica, ci rezonabila . La capitolul viteza stiu ca prinde linistit 170 km/h, dupa unii chiar mai mult .

 

Eu cu masina ma duc in general maxim pe la 140, eventual 150 pe depasiri, dar ma simt chiar foarte bine si la 120-130, si asta pe autostrazi .

 

Asadar de unde ideea cu plictisul ?

 

Doar asa, la modul general, te saturi dupa un an de zile, si daca ar fi vorba despre o alta motocicleta, sau datorita unor lipsuri ?

 

motoreta nu inseamna viteza...neaparat....te vei obisnui cu acceleratia (cuplul motorului) si 90% ca vei vrea ceva mai mult :blink:......ete de aici ideea cu plictisitul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Nelinistea mea e legata de ce se poate intampla in viitor, in ce masura te poti baza pe o motocicleta de 14 ani .

 

Poti oare sa mergi linistit la un drum mai lung, cateva sute de km, fara grija ca ramai in drum ?

 

 

Uite, eu am avut o motocicleta de 19 ani, pe care am luat-o intr-o stare jalnica (estetic vorbind), dar cu motorul functionand bine, dupa parerea mea. Nici nu am fost eu sa o vad si sa o probez. Am vazut-o intr-o fotografie la rezolutie mica pe internet si am trimis pe cineva necunoscut mie si cu care am vorbit doar la telefon, sa o cumpere si sa mi-o aduca. Toate astea printr-un intermediar din tara, pe care il cunosteam doar si care cunostea pe tipul care a fost sa o cumpere. Odata adusa, am ramas putin dezamagit de cum arata (asta nu se putea vedea in poza de pe net, desi neamtul mi-a zis ca e "uzata"), iar km la bord erau cei scrisi in anunt. Nu am putut garanta ca erau reali sau nu, dar motorul functiona bine (la vechimea ei), iar eu am pus umarul la treaba si am facut-o pe placul meu, cu usoare investitii. M-am bucurat de ea trei ani si distante relativ lungi, fara sa ma lase in drum, sa nu porneasca, etc. Am dat-o din motive de sanatate si mi-a parut rau.

 

Acum, ca am ramas fara, si e tare greu, ma uit sa-mi iau alta. Nu mai dispun de bani multi, asa ca ma uit dupa ceva ieftin. Am dat de modelele de la Honda, respectiv VF750S (Sabre) sau VF750C (Custom), din anii '82-'86 (20 si de ani). Cardan, desing placut (din pct. meu de vedere), la care nu stii daca ce au pe bord e real sau nu, dar, atat timp cat motorul funtioneaza bine, nu a fost trantit sau accidentat, investind munca, pasiune si ceva bani, poti sa aduci o motocicleta in stare foarte buna de functionare si estetica si pe care sa te poti baza.

 

Fie vorba intre noi, la fel cum cu o motocicleta veche poti ramane in drum, tot asa, si cu o motocicleta noua se poate intampla. E un fier, pana la urma, facut de om cu perfectiunile sau imperfectiunile de rigoare.

 

Asta nu e un sfat sa procedezi ca mine, sunt , doar, opinii personale. Ideea e ca sunt atatea documentatii si discutii pe forumuri in Internet, incat iti poti face idei despre ce iti place, ce vrei si ce ti se potriveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am o kawasaki gpx 750 r din 1989. a fost cumparata de fratele meu in 2005 si avea in jur de 32.000 de km in bord. el a facut cu ea aprox 2.500 km si apoi am luat-o eu. acum am aproape 55.000 km si absolut nici o problema (am schimbat semeringurile la furca, cureaua la alternator, bateria si kitul de lant, dar astea sunt lucruri obisnuite, chiar si la o motocicleta noua).

nu m-a lasat niciodata in drum si am fost cu ea pana in viena, anul trecut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

SALUTARI

PENTRU CA ATI DESCHIS TOPICUL DE MOBRELE SECOND HAI SA VA SPUN SI EU CEVA DACA IMI PERMITE-TI

SUNT POSESORUL UNUI BMW K75S LA CARE AM FACUT MOTORUL(segmentat,ambreiaj nou)CARE MERGE MULT MAI FRUMOS

MAI ROTUND ,CA MULTE MOTOARE MULT MAI NOI (al meu fiind din1987) PE CEAS ARE 260KMH FUGE DE RUPE ASFALTUL SI UN CONSUM MIC DATORITA INJECTIEI,DAR CEA CE VREAU SA PUNCTES NU CONTEAA PREA MULT VITESA MAXIMA CI MULT MAI MULT CUPLUL CARE TE SCOATE DIN BELELE, CAND AI NEVOIE DE EL.

VREAU SA VA DAU UN EXEMPLU ...BMW MEU ESTE IN STARE SA MEARGA ROTUND SI FRUMOS (fara concaneli si tremuraturi)

IN VITESA A 5 LA 1000 DE TURE SI POATE ACCELERA FARA FENOMENELE MAI SUS DESCRISE PANA LA VITESA MAXIMA.

DE ACEST LUCRU A 2 MOTOCICLETA A MEA VARADERO DE 1000 NU E IN STARE DE ACESTE PERFORMANTE.

CRED CA SUNT TOTUSI UN MARE FRAIER CA AM HOTARAT SA VAND BMWul :kiss:

Mesaj completat

SI VARADERO

post-28053-1256915396_thumb.jpg

post-28053-1256915453_thumb.jpg

post-28053-1256916132_thumb.jpg

post-28053-1256916176_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de intrebare "te poti baza sau nu pe un motor vechi"

 

au am mers cu o africa twin din 90 de doua ori in "euro-ture". am facut si peste 1000km pe zi si nu are nici pe dracu motorul. daca e intretinuta cum trebuie nu ai de ce sa iti faci griji. ca poate va consuma mai mult decat o alta motoreta de aceeasi cilindree dar noua e firesc. poate daca nu ii schimbi saua in atatia ani o sa fie putin mai incomoda, e si asta firesc. poate va fi putin mai urata:: e firesc ::

 

dar eu am mers incarcat (coburi topcase si rucsac pare pe locul pasagerului) si pe autostrada am mers 120-130 linisit toata ziua.

 

 

nu varsta e importanta ci starea motorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul, motorul si iar motorul.

 

Un simplu exercitiu de logica moto vs auto (fiind cea mai la-n de mana comaratie pentru multi dintre noi)

 

La o masina sh poti avea surprize (foarte scumpe) cu :

 

- turbina (diesel) intercooler (benzina)

- compresor AC;

- motor servo directie;

- caseta directie;

- senzori (ESP, lamda,.. si multi altii)

- valva EGR;

- injectoare;

- electromotor;

- computer de bord;

- ambreiaj, volante timonerie schimbator viteze;

- planetare, bielete, bucse (nu asa de scumpe);

- amortizoare (de asemenea nu asa scumpe)

 

- manopera foarte scumpa;

 

... si aici motorul in sine duce sute de mii de km.

 

La o motocicleta veche, daca ai asigurarea ca motorul si cadrul sunt ok, raman mult mai putine componente "auxiliare" care se pot strica.

- carburatorul e un sistem robust fiind mecanic stricandu-se mai greu decat un sistem de injectie cu mari sanse de a se repara;

- amortizoare; la furca nu sunt exagerat de scumpe, dar ramane spatele;

- gumele, intradevar fac cat 4 la masina :friends:

- ambreiaj (semnificativ mai ieftin decat la o masina;piese si manopera)

- frane (furtune, placute, lichid) discurile sunt foarte scumpe dar se vad daca sunt duse si se simt usor dc sunt decalite si ovalizate;

- o sa se imbraca in piele destul de ieftin aratand mai bine chiar decat originala;

- kit de lant (costa cat o revizie la o masina de clasa medie);

 

- manopera ieftina (nu la reprezentante), dar spre deosebire de service-urile auto la moto sunt putini si mult mai atenti cu clientii. O serie de posturi negative pe forum le poate afecta serios afacerea.

 

Nu sunt mecanic si am experienta minima cu moto, iar cu auto doar ca posesor ceva mai interesat de cum si ce se intampla sub capota B)

 

PS: in comparatie nu ma gandeam la o Dacia 1300 veche :friends: si la nici la o Jawa din 1985 (cu toate ca stiu Javre ce arata si merg exceptional)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...