Admin Smokey Postat August 1, 2003 Admin Share Postat August 1, 2003 Se pare ca trebuie sa-mi schimb lichidul de frana. La GPZu meu trebuie lichid DOT3. Poate cineva sa detalieze cum se face operatiunea de schimb/aerisire cat mai safe, astfel incat mai apoi sa am frane functionale? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roger Postat August 1, 2003 Share Postat August 1, 2003 Eu slabesc piulita de la canalul de evacuare, dau usor la pedala/maner ca sa iasa pe acolo lichidul vechi (eventual pun un furtunas sa nu atinga partile vopsite) si scot pana ajunge aproape pe fundul bazinasului dar fara sa intre aer. Apoi completez cu lichidul nou fara sa dau pe langa (pun carpa in jurul bazinasului). Dar de unde stii ca trebuie sa-l schimbi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat August 1, 2003 Autor Admin Share Postat August 1, 2003 Dar de unde stii ca trebuie sa-l schimbi? E negru, frana e "moale" uneori, iar pe de alta parte nu stiu cand l-a schimbat neamtzul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roger Postat August 1, 2003 Share Postat August 1, 2003 Mda, partea cu negru era de ajuns. Moale ar putea sa insemne si altele. Daca tot te joci pe-acolo inspecteaza si furtunele sa nu fie imbatranite/taiate, daca ia aer instalatia trebuie schimbate neaparat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ValahBiker Postat August 1, 2003 Share Postat August 1, 2003 1. se scoate lichidul vechi, se pune un lichid de spalare (alcool), se desface piulita de aerisire si se fac pedale pana se goleste borcanul de lichidul de curatire. pt o mai buna spalare se poate repeta operatia. 2. se umple borcanul cu lichidul nou si cu piulita deschisa se fac pedale pana iese lichidul de frana (in instalatie nu mai este lichid de curatire) 3. se strange pilita si se fac pedale pana se intareste (5-6). se apasa tare pe pedala si se desface piulita. cand nu mai iese lichid se strange pilita. atentie: pedala nu trabuie slabita cand desfaci piulita. trebuie apasat pe ea pana ai strans piulita la loc. 4. se repeta operatia 3 pana cand pedala e tare la prima apasare. succes. daca ai un prieten care sa te ajute merge mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
araya Postat August 2, 2003 Share Postat August 2, 2003 ce zici tu la punctele 3 si 4 este aerisirea ..ai uitat sa spui ca in momentul cand desfaci piulitza pe acolo iese lichid si aer(dac e aer in instalatzie) iar pelala/maneta se duce la fund...se repeta operatzia pana cand se constata ca la deschiderea piulitzei iese jet continuu de lichid(fara aer) si pedala/maneta ramane tare....cam asa se face la masini la moto nu am facut niciodata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iriadi Postat August 2, 2003 Share Postat August 2, 2003 Pune DOT 4. Calitatile lichidului de frana avut anterior sunt discutabile daca s-a inegrit. Vezi si la membrane sau alte parti cauciucate din circuit, sa nu fie cumva moi si topite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat August 2, 2003 Autor Admin Share Postat August 2, 2003 Am efectuat operatia in weekend cu un specialist alaturi. Am facut cam cum ati zis voi, cu adaosul ca am dat si un pic cu aer comprimat pentru o curatire mai buna. In rezervor lichidul devenise branzos Am pus tot DOT3 - daca asa recomanda producatorul. DOT4 e compatibil DOT3? Sincer sa fiu n-am sesizat performante imbunatatite la franare, maneta e la fel de moale/tare . Multzam de sfaturi. Topicul ramane deschis, poate mai sunt intrebari/nelamuriri pe tema asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adi P Postat August 5, 2003 Share Postat August 5, 2003 Recomanda DOT 3 pentru ca atunci cand a fost facuta motocicleta nu exista ceva mai bun. Daca tot nu ai frana cum trebuie ori nu ai aerisit bine, ori cursa manetei nu e suficienta, ori placutele de frana sau discul sunt prea uzate. Ca sfat, aerisirea se face cu rezervorul de lihid inchis (capac si buson) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat August 5, 2003 Autor Admin Share Postat August 5, 2003 Rectific: initial testasem frana la viteza mica si am zis ca nu am vazut o imbunatatire (nu stiu de ce ma gandeam ca voi face un stoppie instant). Situatia s-a schimbat radical la viteze mari, frana e mult mai eficienta. Intr-adevar am aerisit cu capacul inchis. In concluzie, pot pune si DOT4? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat August 5, 2003 Share Postat August 5, 2003 nu e recomandat.poti avea probleme grave.nu o sa ai frane mai bune daca pui dot4.din pacate, tu spui ca uneori frana e moale.e f probabil sa mai ai aer pe instalatie.aerisirea la moto se face mai greu, in principiu e nevoie de o pompa speciala care se monteaza pe gura de evacuare a likidului in partea de jos a instalatiei(la roata)pompa suge destul de repede likidul din circuit, in timp ce in vas se toarna likid nou.daca se face aerisirea doar la maneta aerul are timp sa urce pe circuit...deci tot mai ramane o parte pe instalatie.consumi mai mult likid/timp/bani, dar frana va functiona la capacitate maxima(pana ia aer in instalatie din nou). inca o data, nu pune dot4 daca producatorul specifica dot3!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MUSASHI R6 Postat Decembrie 26, 2006 Share Postat Decembrie 26, 2006 (editat) am schimbat si eu lichidul de frana la mobra ,dar pe spate nu-i dau deloc de cap. tine foarte slab iar in sarcina mai ninik. Schimbul l-am facut ca la carte ,poate chiar mai atent. (dat drumul likid veki ,pus alcool,scos alcool ,lasat fara ventile o noapte,pus likid nou si lasat o zi dupa care dat jos si pus inca un plin de likid nou ''DOT 4,ca la carte'',aerisit cu capacul pus ,pana nu a mai scos pic de aer.) si degeaba . fata tine bine dar pe spate slab detot.pedala e cam elastica (semn clar de aer ),dar unde-i aerul ca am scos un pahar de likid pe ventil si aer nimic. mai poate fi si din cauza ca n-am degresat discul ? .......dar de ce fata tine ? a mai patit cineva asa ceva ? Editat Decembrie 26, 2006 de MUSASHI R6 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Inger`Albastru Postat Decembrie 27, 2006 Share Postat Decembrie 27, 2006 Vezi uzura placutelor si a discului de frana.Si mare grija cu ce degresezi ca nu cumva sa il faci chiar alunecos. Succese si La Multi Ani ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator TazzY Postat Decembrie 27, 2006 Share Postat Decembrie 27, 2006 AI MARE GRIJA SA NU ATINGA CARENELE... La scuter mi-am spart aripa de pe roata din fatza.. Daca atinge plasticele, la cel mai mic soc se fac puzzle... Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Decembrie 27, 2006 Share Postat Decembrie 27, 2006 (editat) Pune DOT 4. Calitatile lichidului de frana avut anterior sunt discutabile daca s-a inegrit. Vezi si la membrane sau alte parti cauciucate din circuit, sa nu fie cumva moi si topite. s-ar putea sa arzi garniturile de prin etriere daca pui alt lichid de frana in locul celui specificat...deci ce are in manualul tehnic aia ramane...asta are si el limita lui de viata..parca vr 3 ani, dupa care trebuie inlocuit, ca si lichidul de racire..etc, etc am schimbat si eu lichidul de frana la mobra ,dar pe spate nu-i dau deloc de cap. tine foarte slab iar in sarcina mai ninik. Schimbul l-am facut ca la carte ,poate chiar mai atent. (dat drumul likid veki ,pus alcool,scos alcool ,lasat fara ventile o noapte,pus likid nou si lasat o zi dupa care dat jos si pus inca un plin de likid nou ''DOT 4,ca la carte'',aerisit cu capacul pus ,pana nu a mai scos pic de aer.) si degeaba . fata tine bine dar pe spate slab detot.pedala e cam elastica (semn clar de aer ),dar unde-i aerul ca am scos un pahar de likid pe ventil si aer nimic. mai poate fi si din cauza ca n-am degresat discul ? .......dar de ce fata tine ? a mai patit cineva asa ceva ? poate ai piston(ase) blocat(e) de la mizerie, ca se face un fel de calamina (de culoare alba)...desfa cu atentie etrierul complet, scoate pistonul, toate garniturile, curata locasurile lor, alte garnituri noi...si ar trebui sa mearga Editat Decembrie 27, 2006 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Decembrie 27, 2006 Share Postat Decembrie 27, 2006 1. Se poate pune DOT 4 in loc de 3 (sau 2 sau 1, daca dezgropi de pe undeva o motocicleta din vremea in care exista asa ceva). Ce nu se poate pune e DOT 5, care insa nu se foloseste decat la unele modele HD. 2. Motivul cel mai probabil de a ramane aer dupa ce schimbi lichidul "ca la carte" e ca exista colturi ale instalatiei care sunt "in sus", si oricat dai de maneta o sa ramana o bula mica (dar suficienta) de aer acolo. De exemplu, la multe modele cilindrul pompei de pe fata si bucsa in care se prinde furtunul vin in sus cu motocicleta pe cric, si trebuie sa o inclini pe o parte astfel incat bula sa iasa in rezervor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kiki Postat Decembrie 27, 2006 Share Postat Decembrie 27, 2006 sa iti spun eu cum am facut.am o honda cb 40 n,an de fabr 82.am cuymparat lichid de frana dot 4.am scos tot lichidul de frana.am pus un furtunas care a intrat etans pe aerisitor am umplut paharul cu lichid si am dat la pompa.este foarte usor asa pt ca pe furtunas se vad bulele de aer si am dat pina iesea lichid fara bule.am repetat operatia si pe partea cealalta(e frana dublu disc pe fata).astfel tot lichidul care a iesit prin furtunas nu s-a pierdut.bineinteles furtunasul era la capat bagat intr-un flacon si astfel nu am pierdut lichidul.este foarte usor si in aprox 10-15 min ai rezolvat treaba.dar poate daca ai bani iti comanzi un sistem de acela cum este in louis si este si mai usor.bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raducu Postat Decembrie 27, 2006 Share Postat Decembrie 27, 2006 Aerul poate ramane in bucla pe care o face furtunul, daca aceasta este mai sus decat nivelul manetei (rezervorului e lichid). Mie mi-a scos peri albi aerisirea fetei, pana cand am observat traseul furtunului. Doar dupa ce am impins furtunul sub nivelul pompei am reusit aerisirea. Oricum, daca se foloseste o pompa cazul de mai sus nu are de ce sa apara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MUSASHI R6 Postat Decembrie 27, 2006 Share Postat Decembrie 27, 2006 discul si placulele arata bine,pistonasele lucreaza iar grasime pe disc nu mai are asa ca nu-mi ramane decat sa mai insist cu aerisirea ... da'mi-e sa nu ma strofoc degeaba multam oricum intregii brigazi (adevarati ) LA MULTI ANI SI ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Decembrie 31, 2006 Share Postat Decembrie 31, 2006 Ma scuzi ca dau un exemplu de prostie majora,da eu am schimbat lichidul de frana la frana spate saptamana trecuta....sa nu faci greseala mea.slabesc piulitza sa iasa lichidul vechi bag dinala nou(nam mai stat sa curat sistemul cu alcool&shit) am dat pedale pana iesea lichid limpede si frumos fara bule,jumate era pe maini si hai sa pun piulitza....piulitza nu se scoate,se slabeste numai,asta mi-am dat seama abea dupa juma de ora de cautat piulitza pe langa motor,juma de pachet de tigari fumat si o mie de draci ca nu stiam unde am pus piulitza(care de fapt era la locul ei )stiu sunt batut in freza dar a fost prima mea experienta la frane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MUSASHI R6 Postat Ianuarie 3, 2007 Share Postat Ianuarie 3, 2007 asta-i un caz fericit dar daca te invarte-ai pe langa piulita cautand motoru.......... ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Ianuarie 3, 2007 Share Postat Ianuarie 3, 2007 Lichidul se shimba in mod normal la fiecare 2 ani.Din experienta mea si nu numai am ramas la urmatoarea metoda de umplere a instalatiei de franare; -se slabeste aerisitorul ,se ia o seringa (volum in functie de instalatie) careia i se ataseaza un furtunel (de preferat transparent. Se aeriseste seringa dupa care se pune pe aerisitor.Apoi se apasa lichidul pana se umple vasul de lichid.(atentie cand apesi sa nu-ti sara furt depe aerisitor,event. prins cu un Kabelbinder).Dupa aceasta operatie se aeriseste clasic de 1-2 ori.Daca ai o scula de aerisit cu supapa mai bine.Daca nici asa nu este destul de tare fr.problema este la pompa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.