MensSana Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 Am maritat Husabergu 550 fiindca era muuult peste puterile si stiinta mea. Am invatat insa destule cu ea, dar nu mai mult decat se poate in 2000 km de endureala, uneori soft, alteori foarte hard (pt mine). Vreau ceva mai mic, 4timpi (pentru fiabilitate si cuplu), eventual inmatriculabil ca mai ajung accidental si pe sosea si nu vreau sa ma loveasca ghinionul albastru cu sapca alba fix atunci. Ah.. si eventual cu electrostarter, ca am picioare scurte. Am si cateva intrebari, dar intai optiunile la care m-am oprit eu: - Husaberg 390 - 114kg uda (imi place f mult dealerul din Bucuresti, are piese si consumabile pe stoc, mecanicul stie meserie.. am avut o relatie misto si spre deosebire de honda sau suzuki, au preturi bune, disponibilitate, kef de treaba, etc) - Husqvarna TE250 - 106kg uscata - Honda CRF250X - 106kg uscata - Yamaha wr250f - 118kg uda - KTM EXC250F - 106kg uscata - Kawasaki KX250f - 105kg uscata - ar mai fi si altele, precum DRZ400E (cam greu si slabe sanse sa mai gasesc NOU si inmatricula-t/bil) Din toate informatiile mele, PRESUPUN ca folosite de aceeasi persoana, in acelasi ritm si facand abstractie de "noroc", cea mai fiabila e CRF-ul si cea mai "servisata" e KTM-ul. Ma abtin la Husa pt ca nici nu cred ca a iesit pe piata modelul nou, insa daca seamana cu surorile ei de dupa 2004, sau asta mai tinere din 2009... trece pe primul loc. Totusi diferentele intre toate modelele de mai sus nu sunt foarte mari si un rol important joaca si norocul. Legat de inmatriculare. Merita? Ca daca nu trebuie sa inmatriculez as lua in calcul crosuri care sunt mai usoare si mai ieftine, precum un RM250Z. Alta intrebare ar fi despre 2T vs 4T.. de ce multi baieti care parasesc grupa mica trec la 2T? Ce stiu ei si noi nu stim? Sunt mai usoare si mai puternice (la aceeasi capacitate cu un 4T) dar au cuplu sus de tot, scot prea mult fum , le faci setul mult mai repede, ai si grija uleiului de amestec, etc.. Merita? Si sa nu uit.. orientarea mea sexuala e mai catre motocros decat catre enduro. Dupa toate circuitele unde am fost, de motocros sau endurocros, parca e mai fun, mai eficient si mai practic la motocros dar voi iesi la padure de cate ori voi avea ocazia, ca am niste amici la izvoranu de care deja mi-e dor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 De ce am senzatia ca am intrebat si eu cam acelasi lucru acu vreo 2 saptamani? Intrebarea mea cea mare: de unde ai scos-o ca CRFul ar fi cea mai fiabila? Eu am impresia ca Yamaha e pe primul loc acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 esti cam nehotarat. incearca si tu sa mergi cu ele si alege dupa aia. Daca nu e problema de buget ia Husa - e super jmekera. Eu as lua Honda. Mi-a placut si are un pret f ok. Si YAMA Wr 250 model nou e f misto. legat de trecerea la 2 timpi - dupa ce inveti si incepi sa te bagi in toate cacaturile simti nevoia unei motorete mai usoare. Dupa ce inveti sa mergi pe 2t totul devine mai simplu si distractia e mai mare. Legat de intretinere, la 2t e mult mai simplu si mai ieftin - nu mai ai filtre de ulei, nu mai reglezi supape, uleiul in cutie se schimba in 5 min, ambreiajul poti sa il omori cat vrei .... E foarte simplu. In functie de stilul de mers, la un moment dat trebuie sa schimbi pistonul _ care la 2 timpi e la categoria consumabile. Aici depinde de stilul de mers si de cilindree. Inca ceva - Daca-ti iei motor de cross 4 t de generatie noua o sa trebuiasca sa faci foarte des intretinere, reglaje la supape + piston la un moment dat. Mesaj completat _______________________________________ si despre discutia asta vesnica cu fiabilitatea, eu zic sa nu va mai bateti capul. am 2 lucruri de zis: - in 2009 toate motocicletele sunt fiabile. Depinde doar de rider - de stilul de mers si de grija pe care i-o acorda dupa tura. - cand vorbim de motoare racing de enduro, ne gandim la un motor cu care sa ne dam 2-3-4 sezoane si pe care apoi luam jumatate din banii pe care i-am bagat. Nu mai faceti comparatii cu motoarele de strada sau cu enduroaiele din 90. Si legat de bani - cei care fac sacrificii mari sa-si ia un motor nou de enduro e bine sa se uite si la valoarea de revanzare a marcii respective dupa cativa ani si sa faca ceva comparatii. Ca si la masini, sunt motoare care "stau" mai bine in bani decat altele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Septembrie 10, 2009 Autor Share Postat Septembrie 10, 2009 @switch: intrebarea seamana, dar la descriere tu ai trecut mers in oras, putere, mers touring cateodata, etc. Eu vreau insa enduro in padure, motocros, offroad pur fara asfalt. Am VStrom pt asfalt. De aici si intrebarile mele daca merita sa inmatriculez numai pt rarele ocazii cand mai intalnesc o sosea pustie printre dealuri. Honda e prima in topurile MELE, conf. informatiilor pe care le am EU. Se mai barfeste prin lumea larga ca ar fi fiabile.. nu e insa un adevar absolut, cred ca norocul joaca un rol muuult mai important. Yamaha e o scula f misto si cu reprezentare buna in RO, poate ca ai dreptate... Ionut, stiu ce vreau sa fac cu ea, dar nu stiu daca merita s-o inmatriculez. Tot ce am facut pana acum offroad a fost in afara drumurilor publice (cu o mica exceptie la monteoru cand am ocolit un deal pe sosea sa cautam o urcare). Restul de asfalt pe care l-am facut s-a datorat lipsei remorcii, lucru corectabil pe viitor! Deci nu doresc sa o scot intentionat pe asfalt, never. Plus ca-mi place de mor sa ma dau pe un circuit de motocros... Stiu ca modelele 2T sunt mai usoare si puternice si probabil ca nu mi-ar fi imposibil sa ma obisnuiesc cu turatiile mari. Dar ca sunt mai fiabile nu realizam. Adica o cheltuiala medie la 100 de ore e posibil sa fie mai mica la un 2T? Misto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 (editat) eu zic nu numai ca merita, dar ar fi chiar necesar sa ai o mobra inmatriculata. nu de multe ori mi s-a intamplat sa merg la diverse concursuri si din motive de abandon sa folosesc soseaua, sau pur si simplu traseul se termina la 20 km de START si intoarcerea era...pe sosea. aveam RM250 pe atunci si nu stii ce morcov cu frunze si iepure aveam in f.und. daca nu ai asigurare si itp valabile e doar contraventie, insa neinmatriculat e infractiune. stii si tu asta, io insa m-am lecuit de motoreta cross folosita la enduro. asta era numai UNUL din celelalte motive. P.S. si 2T e o motoreta fiabila, conteaza grija pe care i-o porti si stilul de mers dupa cum zicea si ionut. a mea (exc 250) e batrana, din 2000, a suferit un RK major acu 2 ani si de-atunci numa benzina, ulei si placute mananca. preconizez ca mai merge un an si apoi o sa desfac sa inspectez pistonul, dar trebuie neaparat sa probezi, sunt persoane carora nu le place deloc 2t. Editat Septembrie 10, 2009 de Cata M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 Dar ca sunt mai fiabile nu realizam. Adica o cheltuiala medie la 100 de ore e posibil sa fie mai mica la un 2T? Misto nu am zis ca sunt mai fiabile. Am zis ca sunt mai simple. cheltuiala medie la 100 ore e sigur semnificativ mai mica - practic nu prea ai de ce sa treci pe la service. Un cross de 250 in 4t e foarte misto ca e usurel si naravas. sigur te distrezi si cu ala. eu zic sa alegi si cu inima, nu doar cu mintea. Daca iti place una ia-o si gata. toate sunt bune daca le iei de noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Septembrie 10, 2009 Autor Share Postat Septembrie 10, 2009 Well.. se pare ca un 250 in 2T inmatriculabil, specializat pe enduro, cu electrostarter si tot ce-mi mai doreste mie spinarea, nu are decat KTM. Nu ca asta e un lucru rau, dar ca feeling tineam la coada listei KTM-ul, nu am un sentiment placut cand imi amintesc de dealerul din Bucuresti (sau de mecanici), dar poate s-au mai schimbat treburile. Multam pt raspunsuri Mesaj completat io insa m-am lecuit de motoreta cross folosita la enduro. asta era numai UNUL din celelalte motive Poti sa dezvolti? Are alte rapoarte in cutie, alte setari, ce-i lipseste sa "stie" enduro? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 Poti sa dezvolti? Are alte rapoarte in cutie, alte setari, ce-i lipseste sa "stie" enduro? exact. rapoarte mai lungi. suspensia mai tare (chiar daca se seteaza, are arcurile mai tari) la unele modele de cross unghiul de caderea al furcii este mai mic decat al eduroaicelor. "ajustarea" rapoartelor lungi se poate face doar partial din raportul pinionului cu foaia dar tot nu o sa fie ca de enduro. asta este ce am vazut eu la baietii care se dau cu cross-uri la enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 Mai Danutz lasa Cross-urile,mai bine ne luam Trial-uri,au 75 kg,o sa fie fun.Si daca iesi pe strada ii zici la pulitzai ca e bicicleta cu motor ca nu stie el d-astea... Sunt unele si de 70 de kg.N-ai probleme cu garajul ca le iei sub brat si le urci in casa.Sau le urci cu liftul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Septembrie 10, 2009 Autor Share Postat Septembrie 10, 2009 da da da daaa mistooooo... si ne putem juca si in sufragerie la o adica! Cand or fi bani ne luam si jucarii, imi doresc f mult un trial! Poate la fel de mult ca un cros, dar totusi nu se substituie, sunt kestii diferite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LO550 Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 Am maritat Husabergu 550 fiindca era muuult peste puterile si stiinta mea. Am invatat insa destule cu ea, dar nu mai mult decat se poate in 2000 km de endureala, uneori soft, alteori foarte hard (pt mine).Vreau ceva mai mic, 4timpi (pentru fiabilitate si cuplu), eventual inmatriculabil ca mai ajung accidental si pe sosea si nu vreau sa ma loveasca ghinionul albastru cu sapca alba fix atunci. Ah.. si eventual cu electrostarter, ca am picioare scurte. Am si cateva intrebari, dar intai optiunile la care m-am oprit eu: - Husaberg 390 - 114kg uda (imi place f mult dealerul din Bucuresti, are piese si consumabile pe stoc, mecanicul stie meserie.. am avut o relatie misto si spre deosebire de honda sau suzuki, au preturi bune, disponibilitate, kef de treaba, etc) - Husqvarna TE250 - 106kg uscata - Honda CRF250X - 106kg uscata - Yamaha wr250f - 118kg uda - KTM EXC250F - 106kg uscata - Kawasaki KX250f - 105kg uscata - ar mai fi si altele, precum DRZ400E (cam greu si slabe sanse sa mai gasesc NOU si inmatricula-t/bil) Din toate informatiile mele, PRESUPUN ca folosite de aceeasi persoana, in acelasi ritm si facand abstractie de "noroc", cea mai fiabila e CRF-ul si cea mai "servisata" e KTM-ul. Ma abtin la Husa pt ca nici nu cred ca a iesit pe piata modelul nou, insa daca seamana cu surorile ei de dupa 2004, sau asta mai tinere din 2009... trece pe primul loc. Totusi diferentele intre toate modelele de mai sus nu sunt foarte mari si un rol important joaca si norocul. Legat de inmatriculare. Merita? Ca daca nu trebuie sa inmatriculez as lua in calcul crosuri care sunt mai usoare si mai ieftine, precum un RM250Z. Alta intrebare ar fi despre 2T vs 4T.. de ce multi baieti care parasesc grupa mica trec la 2T? Ce stiu ei si noi nu stim? Sunt mai usoare si mai puternice (la aceeasi capacitate cu un 4T) dar au cuplu sus de tot, scot prea mult fum , le faci setul mult mai repede, ai si grija uleiului de amestec, etc.. Merita? Si sa nu uit.. orientarea mea sexuala e mai catre motocros decat catre enduro. Dupa toate circuitele unde am fost, de motocros sau endurocros, parca e mai fun, mai eficient si mai practic la motocros dar voi iesi la padure de cate ori voi avea ocazia, ca am niste amici la izvoranu de care deja mi-e dor husa 390 este livrabil de o luna de zile, una sa vandut acum 2 saptamani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreicoroi14 Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 (editat) legat de trecerea la 2 timpi - dupa ce inveti si incepi sa te bagi in toate cacaturile simti nevoia unei motorete mai usoare. Dupa ce inveti sa mergi pe 2t totul devine mai simplu si distractia e mai mare. Legat de intretinere, la 2t e mult mai simplu si mai ieftin - nu mai ai filtre de ulei, nu mai reglezi supape, uleiul in cutie se schimba in 5 min, ambreiajul poti sa il omori cat vrei .... E foarte simplu. In functie de stilul de mers, la un moment dat trebuie sa schimbi pistonul _ care la 2 timpi e la categoria consumabile. Aici depinde de stilul de mers si de cilindree. Ionutz detaliez putin faza cu pistonul la 2t la cate ore sau la ce peioada trebuie schimbat raportat la soft si hard enduro.La cat timp se segmenteaza un 2t mers soft enduro>? Intreb acestea deoarece tata imi zice ca el nu da bani sa segmenteze motoru cum fac cei care practica acest sport o data la 3 luni.Is true>? Detaliaza putin ce zici te rog...ajuta un endurist in devenire de fapt sunt "endurist"numai nu cu scule ca voi si cu super echipamente Editat Septembrie 10, 2009 de rider_thetiger Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos_lz Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 Intreb acestea deoarece tata imi zice ca el nu da bani sa segmenteze motoru cum fac cei care practica acest sport o data la 3 luni.Is true>?Detaliaza putin ce zici te rog...ajuta un endurist in devenire de fapt sunt "endurist"numai nu cu scule ca voi si cu super echipamente Odata pe an, segmentare in jur de 200 de euro. Maxim 200. Hai ca nu e asa de mult nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 (editat) exact. rapoarte mai lungi. suspensia mai tare (chiar daca se seteaza, are arcurile mai tari) la unele modele de cross unghiul de caderea al furcii este mai mic decat al eduroaicelor."ajustarea" rapoartelor lungi se poate face doar partial din raportul pinionului cu foaia dar tot nu o sa fie ca de enduro. asta este ce am vazut eu la baietii care se dau cu cross-uri la enduro. asa e. cross-ul are 5 viteze(bine, si unele enduro au 5, chiar si a mea)DAR,: 1-a luunga(cam ca a 2-a la un enduro), exagerat de lunga pe langa celelalte 4( scurte si pe care le termini repede). la enduro mai ai si zone tehnice unde iti trebe viteza mica. eu am rezolvat-o oarecum asa cum a zis ketemeu cu un raport 12/51, iar ca top speed 60km/h sa zicem ca imi era suficient. dar ce te faci daca te prinde noaptea? (nu ai far), sau daca intri pe o albie de parau? (suspensia tare te sparge la maini). vei cauta copaci tot timpul sa o sprijini caci nu ai cric. nu am zis ca nu se poate face enduro cu un cross, nici ceilalti nu au zis. eu 2 ani am facut enduro cu cross-ul. a fost bine ca era 2t si implicit usor, insa cu un 2t enduro imi e si mai bine. viata e mult mai usoara de-atunci:) Mesaj completat Odata pe an, segmentare in jur de 200 de euro. Maxim 200. Hai ca nu e asa de mult nu? de ce odata pe an??? al meu face 2 ani si inca se tine bine. hai ca nu tragem la titlu in campionat ca sa scoatem segmentii pe toba...sau mai stii Editat Septembrie 10, 2009 de Cata M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Septembrie 11, 2009 Autor Share Postat Septembrie 11, 2009 Daca as face un rezumat in 3 cuvinte, s-ar reduce totul la "enduro 2 timpi". Insa ca sa fie inmatriculabil si 'cu buton' trebuie sa fie KTM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floricel Postat Septembrie 11, 2009 Share Postat Septembrie 11, 2009 Mane, ca sa mergi cu 2t iti trebuie ceva experienta si tehnica suplimentara. Enduro 2t inmatriculabile gasesti mai multe marci si la 125cmc, dar fara demaror si sunt vechituri si nu tocmai orientate spre racing. Sau KTM. Eu te sfatuiesc sa te orientezi catre 4t, 250 - 450. Ai grija, ca nici astea nu sunt toate inmatriculabile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos_lz Postat Septembrie 11, 2009 Share Postat Septembrie 11, 2009 Husaberg 390- ai mai avut Husa, cam sti cum sta treaba la ele... si daca zici ca sunt si piese si consumabile pe stoc, go for it! Husqvarna TE250- poate o sa fie umpic prea slaba pentru tine, tu fiind invatat cu husa 550, nu ar fi mai bine in 310? Dar tu stii cel mai bine ce e puternic si slab pentru tine! Honda CRF250X- stiu pe cine care are asa ceva si e foarte multumit de ea. Usoara, puternica si mai ales un motor fiabil! Daca as fi in locul tau, unul din aceste 3 motoare as alege... acuma tu stii ce vrei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floricel Postat Septembrie 11, 2009 Share Postat Septembrie 11, 2009 390-u asta nou si 550-u pe care l-a avut el sunt diferite. In afara de asta, nu a mers prea mult pe 550 si nici enduro cine stie ce. Cred ca 250 4t de la oricare sau 310-le huski i-ar fi suficient pentru urmatorii 2-4 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Septembrie 11, 2009 Share Postat Septembrie 11, 2009 Ai grija, ca nici astea nu sunt toate inmatriculabile. De ce sa nu le poti inmatricula? Daca-i cumperi toate luminile nu o poti inmatricula?Sau nu face fata instalatia electrica ?Sau depasesc numarul de decibeli permis? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 11, 2009 Share Postat Septembrie 11, 2009 De ce sa nu le poti inmatricula? Daca-i cumperi toate luminile nu o poti inmatricula?Sau nu face fata instalatia electrica ?Sau depasesc numarul de decibeli permis? Mai Dane, io am impresia ca nu ti-e clar ce e cu inmatriculatu. Daca nu ai nu stiu ce norme EURO, nici dracu nu iti inmatriculeaza mobra, oricat de omologate ar fi semnalele si instalatia electrica (da, trebuie sa fie omologate altfel n-ai sanse reale). Iar motoarele 2t mai mari de 125... nu imi amintesc sa fie compliante cu vreo norma EURO recenta... deci fara numar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 11, 2009 Share Postat Septembrie 11, 2009 Honda CRF250X Cauti una si cu Brief/COC de Germania si o si inmatriculezi. De exemplu: http://tinyurl.com/lul843 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Septembrie 12, 2009 Share Postat Septembrie 12, 2009 Odata pe an, segmentare in jur de 200 de euro. Maxim 200. Hai ca nu e asa de mult nu? Odata pe an la hoinar. La astea mai noi, un pic mai rar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 12, 2009 Share Postat Septembrie 12, 2009 Honda CRF250X Cauti una si cu Brief/COC de Germania si o si inmatriculezi.De exemplu: http://tinyurl.com/lul843 Modelul 2006 costa 5000 de nou (daca nu le-au dat deja pe toate) si tu vrei sa-l ia omu cu 4100!?!?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 12, 2009 Share Postat Septembrie 12, 2009 Era UN EXEMPLU de mobra cu Brief/COC (aka inmatriculabila), in sensul ca EXISTA si ca doar trebuie cautate. Partea de bani si-o calculeaza fiecare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 12, 2009 Share Postat Septembrie 12, 2009 (editat) Pai de ce nu ar fi inmatriculabile? Cand pt ele exista kit de strada cu limini, semnale si oglinzi iar motoarele sunt euro 3? Era vreun dubiu ca pt modelele crf-x exista probleme la inmatriculare? Editat Septembrie 12, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.