Sari la conținut

Sfat Dat La Betie....


sadik69
 Share

Postări Recomandate

Dupa ce am rumegat articolele din nr. 5 al Univers Moto ajung la pagina 80

Posta Redactiei....

Dupa ce apar ca deobicei "cititorii fideli", apar si "pasionatii incepatori", de care cel care raspunde se ingrijeste in mod special.

Nimic deosebit.... dar raspunsul dat Adelinei din Iasi M-a socat!!!

Cum poti tu motociclist (in)constient sa sfatuesti o persoana care a condus doar un Minsk sa isi ia

o Yamaha FZR 600 , careia i se zice "mica".

Poate o fi mica ca dimensiuni, dar sa nu uitam ca e mai puternica decat o Dacia Logan !!!

Si nu conteaza nici faptul ca mor atatia pe doua roti si ca in marea majoritate sunt incepatori

care incep pe vitezane. :( :( :crack:

Si inca un aspect care este uitat de fiecare data : numai dupa doi ani de experienta ai voie sa conduci un motor mai puternic de 36 CP .... adica de doua ori jumate mai putin puternic decat cei 90 cai ai

FZR. :lol: :lol: :moto:

Asa ca "profesionistilor" invatati sa sfatuiti persoanele sa mai si respecte legea , ca de incalcat

o incalca orice prost!!!

:angryfire: :hurt: :eek:

 

PROSTIE CLASIC ROMANEASCA....

de la cea mai (s)experta revista :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut si eu multe cazuri cand incepatorii erau sfatuiti sa inceapa pe "ceva de 600". Eu unul, am avut un prieten care mi-a spus clar cum e cu motoarele, cu puterea lor, si cu LEGEA!

 

Am inceput cu un 125, de 30 CP.

 

Ideea este, daca tot sfatuiti un incepator ca cel de "600 e bun" macar spuneti-i si de paragraful acela de lege! Mai mult, bunul simt impune sa-l avertizezi cu tot ce i se poate intampla (chiar si o amenda pt condus motoare mari).

 

Ca fapt divers: in scoala, cand l-am intrebat pe instructor "este adevarat ca in primi doi ani ..." la care el: "lasa ma, nu te intereseaza pe tine, nu se baga nimeni pe asta. Du-te si fa opt-uri"

 

Intre timp am aflat: "E ADEVARAT!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragilor,

Inainte de a va exprima "cu adanca manie proletara" punctul de vedere, cautati sa intelegeti "de facto" ceea ce cititi si nu ceea ce credeti ca s-a scris...

Scrisoarea Adelinei contine trei puncte principale:

1. "... faceti o paralela intre Honda CBR 400 si Yamaha FZR 600".

2. "Sunt pasionata de modelele supersport..."

3. Doresc "sa invat" sa conduc un motor de 600"...

 

Mi se comunica niste lucruri certe. Nici vorba daca mie nu mi-ar placea mai degraba o Mobra, un Fazer de 600 sau de incalcarea legii...

Este vorba despre o paralela explicita intre doua marci si modele de motoare supersport si despre dorinta de a invata.

Orice imixtiune "paralela" cu subiectul scrisorii sau speculatie nu este corecta.

Cunosc multe fete care conduc foarte bine motoare tari. Jos palaria !

... Spre deosebire de unii dintre noi care, la doi ani de la obtinerea permisului, merg pe "marele Minsk" ca batuti de vant...

La multi kilometri frumosi !

Sa fiti iubiti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragilor,

Inainte de a va exprima "cu adanca manie proletara" punctul de vedere, cautati sa intelegeti "de facto" ceea ce cititi si nu ceea ce credeti ca s-a scris...

Scrisoarea Adelinei contine trei puncte principale:

1. "... faceti o paralela intre Honda CBR 400 si Yamaha FZR 600".

2. "Sunt pasionata de modelele supersport..."

3. Doresc "sa invat" sa conduc un motor de 600"...

 

Mi se comunica niste lucruri certe. Nici vorba daca mie nu mi-ar placea mai degraba o Mobra, un Fazer de 600 sau de incalcarea legii...

Este vorba despre o paralela explicita intre doua marci si modele de motoare supersport si despre dorinta de a invata.

Orice imixtiune "paralela" cu subiectul scrisorii sau speculatie nu este corecta.

Cunosc multe fete care conduc foarte bine motoare tari. Jos palaria !

... Spre deosebire de unii dintre noi care, la doi ani de la obtinerea permisului, merg pe "marele Minsk" ca batuti de vant...

La multi kilometri frumosi !

Sa fiti iubiti !

 

in afara de faptul ca stiu si eu fete care conduc DIN PRIMA moto mai PUTERNICE decat fzr600, si in afara de faptul ca eu n-am avut minsk, ci direct m620, nu inteleg... Ce aveti oameni buni ? e plin de streetfightere ciopere, etc de peste 400cmc si merge lumea foarte bine din prima.

Nu toti sunt nebuni sa vada "cat baga" din prima, etc etc

Sa-si ia si kawasaki de 1000 asta nou stritfaitar, e foarte ok.

Pana la urma tot selectia naturala se aplica.

Si nu mi se pare cat de cat nasol sa INCEAPA pe fzr600 daramite dupa ce s-a dat cu minsku...

 

Ma gandesc doar ce frane are un fzr comparabil cu minsku...

 

off,

Sorinake

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea este ca "creerele" fiecaruia controleaza mansonul aceleratiei. daca ai capul pe umeri poti controla orice agregat. o sa iti fie mai greu sa te obisnuiesti cu unul de cilindree mare (multa putere, greutate mare). as zice ca un sfat bun pentru fata asta ar fi fost atasarea de un grup de super-sporturi. la iesiri prin zone mai putin aglomerate ar fi invatat'o cateva tip&tricks despre condusul monstrului. probabil ar fi avut parte si de caterinca ieftina legata de dilema condusului la femei, dar si masculii feroce ar fi iertat si s'ar fi abtinut de la mitocanii pentru a intra in gratziile domnitzei.

 

again. e doar parerea mea. si gasesc deplasate chestia cu "sfat dat la betie". take care! ride free :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragilor,

Inainte de a va exprima "cu adanca manie proletara" punctul de vedere, cautati sa intelegeti "de facto" ceea ce cititi si nu ceea ce credeti ca s-a scris...

Scrisoarea Adelinei contine trei puncte principale:

1. "... faceti o paralela intre Honda CBR 400 si Yamaha FZR 600".

2. "Sunt pasionata de modelele supersport..."

3. Doresc "sa invat" sa conduc un motor de 600"...

 

Mi se comunica niste lucruri certe. Nici vorba daca mie nu mi-ar placea mai degraba o Mobra, un Fazer de 600 sau de incalcarea legii...

Este vorba despre o paralela explicita intre doua marci si modele de motoare supersport si despre dorinta de a invata.

Orice imixtiune "paralela" cu subiectul scrisorii sau speculatie nu este corecta.

Cunosc multe fete care conduc foarte bine motoare tari. Jos palaria !

... Spre deosebire de unii dintre noi care, la doi ani de la obtinerea permisului, merg pe "marele Minsk" ca batuti de vant...

La multi kilometri frumosi !

Sa fiti iubiti !

 

D-nule Nastase intr-un fel aveti dreptate.... dar tot consider ca fata respectiva trebuia sfatuita sa ia un Suzuki GS sau o Honda cb 500 care sunt motoare cu puteri arhsuficiente pentru un incepator.

Si nu e vorba doar de putere e vorba ci de manevrabilitate care (pentru fandari rapizde cand iti iese un conservar in fata ca nu te-a "vazut") nu sunt manevrabile (pozitia , ghidoane inguste, inclinatia furcii.....)

Si daca iti iese unu d-asta in cale nu il poti ocoli.

Cu un Naked, enduro sau chiar unele coopere sansele de a face acest lucru cresc simtitor....

se zicea de selectia naturala....chiar acolo am ajuns . Selectia naturala insemna MORGA!!!

Uitati-va la rubrica accidente si acolo veti vedea cu ochii vostri ce tipuri de motoare sunt cel mai

des implicate in accidente grave!!!

Desi, am pot sa zic destul experienta, nici mie nu imi recomand o vitezana !!! NU IN ROMANIA.[/u]

NU AVEM DRUMURI PT ASA CEVA, NU SE RESPECTA LEGILE ELEMENTARE DE ACORDARE A PRIORITATII,

PRAF PE BRUM E PESTE TOT, BALIGI, CARUTE, MOTORINA, CAINI PISICI, RATE......si lista e lunga.

Il rog cu aceasta ocazie pe D-nul Nastase sa ne explice cum se acorda in Germania carnetul pentru

categoria A.

Din cate stiu sunt mai multe etape, si in nici un caz in prima nu ai voie sa coonduci un motor de 90 CP.

Si din cate stiu eu daca ai sub 24 ani nu ai voie sub nici o forma voie sa conduci un motor

gen R1.....

Sa ma corectati daca gresesc.....

 

RIDE SAFE...

SEBI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi sa nu ne limitam strict la intrebarile din scrisoare, bineinteles ca toate chestiunile de siguranta in trafic, pe care am putea sa le aducem in prim plan, ar implica discutii interminabile despre educatie, bun simt, pregatirea in "scoala moto", examene pentru permis, modele de conduita, motocicletele adecvate pentru "drumurile" din Romania si multe, multe altele...

... Inclusiv ca "normal" este sa respecti "legea celor doi ani", timp in care "iti faci mana" si te poti decide cam cu ce fel de motor "vrei sa votezi"...

 

Sa auzim numai de bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

D-nule Nastase intr-un fel aveti dreptate.... dar tot consider ca fata respectiva trebuia sfatuita sa ia un Suzuki GS sau o Honda cb 500 care sunt motoare cu puteri arhsuficiente pentru un incepator.

Si nu e vorba doar de putere e vorba ci de manevrabilitate care (pentru fandari rapizde cand iti iese un conservar in fata ca nu te-a "vazut") nu sunt manevrabile (pozitia , ghidoane inguste, inclinatia furcii.....)

Si daca iti iese unu d-asta in cale nu il poti ocoli.

Cu un Naked, enduro sau chiar unele coopere sansele de a face acest lucru cresc simtitor....

se zicea de selectia naturala....chiar acolo am ajuns . Selectia naturala insemna MORGA!!!

Uitati-va la rubrica accidente si acolo veti vedea cu ochii vostri ce tipuri de motoare sunt cel mai

des implicate in accidente grave!!!

Desi, am pot sa zic destul experienta, nici mie nu imi recomand o vitezana !!! NU IN ROMANIA.[/u]

NU AVEM DRUMURI PT ASA CEVA, NU SE RESPECTA LEGILE ELEMENTARE DE ACORDARE A PRIORITATII,

PRAF PE BRUM E PESTE TOT, BALIGI, CARUTE, MOTORINA, CAINI PISICI, RATE......si lista e lunga.

Il rog cu aceasta ocazie pe D-nul Nastase sa ne explice cum se acorda in Germania carnetul pentru

categoria A.

Din cate stiu sunt mai multe etape, si in nici un caz in prima nu ai voie sa coonduci un motor de 90 CP.

Si din cate stiu eu daca ai sub 24 ani nu ai voie sub nici o forma voie sa conduci un motor

gen R1.....

Sa ma corectati daca gresesc.....

 

Omule suntem prea saraci sa ne permitem sa schimbam motorul in fiecare an...

Daca pe mine ma duce capul shi nu vreau sa mor cu zile imi poti spune shi mie care este diferenta intre minsk shi r1 la 70 km/h in orash?

 

In concluzie daca pustoaica, care a condus minsk deci nu acum se urca pe moto prima data... este constienta shi nu vrea sa moara cred ca se poate constrola sa mearga la o viteza de sigurantza...

 

Doi la mana gs-ul prinde 180 km\h asta e o viteza de la care nu se moare???

 

Hai sa fim serioshi shi sa ne mai uitam shi la barna din ochii proprii decat la paiul din ochii altuia, cu atat mai mult c cat Dan spune ca a fost doar o comparatzie ....

 

By the way, eu am inceput cu 500 cmc shi 60 de cai... In primul an nu am depashit 120 shi asta pe autostrada... deci se poate...

 

ps. caii putere dau viteza MAXIMA a motocicletei nu viteza cu care merge o anume persoana...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule suntem prea saraci sa ne permitem sa schimbam motorul in fiecare an...

Daca pe mine ma duce capul shi nu vreau sa mor cu zile imi poti spune shi mie care este diferenta intre minsk shi r1 la 70 km/h in orash?

 

In concluzie daca pustoaica, care a condus minsk deci nu acum se urca pe moto prima data... este constienta shi nu vrea sa moara cred ca se poate constrola sa mearga la o viteza de sigurantza...

 

Doi la mana gs-ul prinde 180 km\h asta e o viteza de la care nu se moare???

 

Hai sa fim serioshi shi sa ne mai uitam shi la barna din ochii proprii decat la paiul din ochii altuia, cu atat mai mult c cat Dan spune ca a fost doar o comparatzie ....

 

By the way, eu am inceput cu 500 cmc shi 60 de cai... In primul an nu am depashit 120 shi asta pe autostrada... deci se poate...

 

ps. caii putere dau viteza MAXIMA a motocicletei nu viteza cu care merge o anume persoana...

 

Si io sunt sarac stai linistit.....dar o data la doi ani tot imi schimb motorul....

Care este dif. la 70 la ora? Pai sunt PREA MULTE!!!

1. R1 are vreo 60 kg. in plus (inertia e mai mare).

2. Minskul e mai manevrabil fiind mai mic si ghidoanele fiind mai largi, deci poate ocoli mai repede si mai

usor un obstacol neprevazut.

3. Franele ... intr-adevar a la yamaha sunt mult superioare, dar au un mare dezavantaj (am aflat pe propria

piele) si anume daca nu ai destul calm si experienta rup f. repede aderenta (tras tare de ele la sperietura).

Tare as vrea sa vedeti cum se sustine un examen de motor in Europa....

4. Suspensiile sunt de strada (si suporta binisor gropile mioritice) nu de autostrada!!!

 

Da si un GS ajunge cu greu la 180 si cam acolo isi da duhul ....

Pe cand un motor de 90 CP se joaca la 180 si trece relativ lejer de 200....

 

Hai chiar sa vedem barna din ochii proprii .....

Nici nu ai idee cate ore de poligon am facut cu prietena mea DUPA ce a luat carnetul ... si tot nu mi se pare ca ajunge....Si in fiecare an ma duc cu cate un incepator in poligon ...

 

Din partea mea cine vrea sa ia ce doreste....

Tot ce vroiam sa zic... respectati cat de cat legea ca si asa mor prea multi motociclisti :moto: :ok: :)

Editat de sadik69
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era vorba de oameni care stiu cat pot shi se limiteaza la cat pot ei , shi nu la cat poate motorul...

Asta vroiam sa spun in definitiv...

 

Gandete-te la faptul ca multzi de aici au condus comuniste, jawa, ij shi asha mai departe, n ani, shi dupa aia au trecut pe japoneze puternice, de 600-1000 care nu se compara cu ij-ul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...