Sari la conținut

Releu De Incarcare Ars!


Postări Recomandate

Salut!

 

Am o problema!!

 

De acum 3 saptamani (cam de cand a inceput sa fie mai cald) am schimbat 2 becuri de far deoarece mi-a ars faza scurta.

Am devenit suspicios si am masurat tensiunea pe baterie la relanti -> 16V. Cand accelerez creste pe la 17.5V .

Am tras concluzia ca releul de incarcare (regulator/rectifier) este ars . L-am masurat (cu ohmetru si o tabela de valori din manual) si intradevar este defect!!

 

Nu stiu de cand merg cu regulatorul ars deoarece anul trecut in toamna aveam o baterie cam varza la care totusi completam in fiecare weekend electrolitul (ma rog - apa distilata) deoarece scadea aproape de jumatate. Atunci nu banuiam ca ar fi o problema , acum sunt convins ca de anul trecut aveam problema cu releul de incarcare.

 

Faptul ca a inceput sa imi ard becurile se datoreaza faptului ca am pus o baterie noua ???

 

 

Ceea ce ma "roade" cat de grav poate fi daca mai merg vreo saptamana asa ????

 

Este super stresant (mai ales ca am mers atata timp fata sa stiu) si imi este frica sa nu ard si alte chestii. Mentionez ca tin la motorul asta incat l-ash lua seara in bratze (cu grija) si l-ash pune in pat langa mine - l-ash si inveli cu patura pana la far . :) cred ca daca citeste nevastamea intru iar in post :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost destul de atent cu firele . nu am opservat vreunul ars , sau macar incins.

 

Am mers doar cu faza lunga aprinsa (dupa ce am constatat ca imi arde faza scurta). Nu am turat motorul ....

 

momentan am probleme doar cu alarma. nu mai sesizeaza socurile. Cred ca mai merg doar azi pe seara pana la mecanic (deoarece sunt programat pentru niste reglaje la motor si cagburatoare) si dupa aceea no las pana imi ajunge releul!!!

 

Oricum am morcov!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

totusi avand in vedere ca mai e putin si imi ajunge releul , pot sa il deconectez ce acesta ??? are 2 mufe . Pot sa merg fara el ? doar cu ce am in baterie ?? macar in seara asta , pana ajung la mecanic (sau acasa).

Editat de cristian78
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

totusi avand in vedere ca mai e putin si imi ajunge releul , pot sa il deconectez ce acesta ??? are 2 mufe . Pot sa merg fara el ? doar cu ce am in baterie ?? macar in seara asta , pana ajung la mecanic (sau acasa).

 

Se termina repede bateria!

 

Asteapta releul nou mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau iti faci altul . Nu stii cat te tine cel de schimb (daca nu-i nou)

 

Uite schema - nu arunca releul vechi - scoate tot ce e inauntru si-i folosesti carcasa pentru a avea unde pune piesele noi.

 

 

- in schema e o mica greseala - diodele d5,d6,d7 sunt puse invers

Eu am facut schema de mai sus pentru un monofazic si a mers super bine.

releu.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un Transalp am pus un bec de camion de 24v sub carene, sa-i mai scada voltajul pana gasim releu. A mers bine-mersi cu veioza la motor pana am gasit alt releu :)

 

OK. 10x dar unde anume trebuie sa pun acel BEC ? direct la bornele bateriei ? sau in serie pe firul roshu care iese din regulator si se duce la baterie (ca o rezistenta)???.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai noroc! Va multzumesc tuturor pentru raspunsuri. Ieri am fost cu motorul la DUCU (DCSAN20) sa il verifice si sa il regleze.

 

Am mai verificat odata cu el tensiunea pe baterie, dar de data asta cu faza lunga aprinsa : 13.5V la 2000rot/min si ajunge pe la vreo 15V pe la 4-5000rot/min. Daca e sa sting farul tensiunea sare pe la 16-17 v .

 

Am tras concluzia ca nu a fost chiar asa grav pe cat credeam , oricum eu merg mereu cu faza lunga :) .

 

Totusi mi-am luat un bec de 24V si il voi monta . Nu sunt sigur unde anume sa il montez. Eu presupun ca pe firul roshu care iese din regulator (adica intre plusul de la baterie si plusul de la regulator)... e corect asa ?? a mai facut cineva chestia asta ????

 

Va multumesc.

 

 

PS: DUCU e de treaba! mobra imi merge mult mai rotund acum, i-a intins lantz-ul de la distributzie + reglat si incronizat carburatoarele. O sa ii fac iar consumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalpul respectiv scotea 20v si prajea toate becurile, as ca i-am tras un bec de far de camion legat direct la baterie (in paralel , practic un consumator in plus) ) si il ducea pe la 13v. Nu a prajit nimic din sistemul electric si a mers asa o saptamana pana am facut rost de releu. De la becul ala am scos langa sha 2 fire care serveau drept contact, dupa ce pornea motorul in relanti le lega calaretul inainte de a accelera.

Daca la tine voltajul e pe la 15-17 v , cred ca ar merge un bec de 24 mai mic ca putere, nu chiar de far.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...