binox Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 De ce nu se mai foloseste sistemul de angrenare directa a arborelui cu came?Pai tocmai pentru ca el reclama existenta tachetilor si a tijelor impingatoare, care sint de fapt niste prelungitoare care transmit miscarea "sus -jos" preluata de tacheti de la axul cu came la culbutorii (inversorii de sens ai miscarii) care actioneaza supapele Nu e adevarat, se poate si altfel exemplul cel mai bun e motorul meu adica VFR750 : nu are nici curea de distributie, nici lantz, nici tije impingatoare In functie de model axa cu came este actionata prin roti dintate iar mai departe sunt ori culbutori la RC24 ori pahare +pastile la RC36 Mesaj completat desfa o chiulasa de fiat .. si vei vedea eu am desfacut asa ceva Zi-mi te rog modelul exact de fiat ca sa pot sa te contrazic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 (editat) Nu e adevarat, se poate si altfel exemplul cel mai bun e motorul meu adica VFR750 : nu are nici curea de distributie, nici lantz, nici tije impingatoare In functie de model axa cu came este actionata prin roti dintate iar mai departe sunt ori culbutori la RC24 ori pahare +pastile la RC36 exemplu si mai bun ar fi ducatti Mesaj completat Mesaj completat Zi-mi te rog modelul exact de fiat ca sa pot sa te contrazic fiat ducato 14 motor sofim 2499 cm3 diesel injectie directa model 91/95 arbore cu came in capul pistoanelor pahare de diametru diferit admisie evacuare. perna de aer Editat Octombrie 9, 2009 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 S-a incetatenit insa terminologia (jocul la tacheti) nus de ce suna mai bine, dar corect este sa se spuna reglajul jocului la supape. Nu se spune asa dar nici reglajul culbutorilor, deoarece nici aia de fapt nu se regleaza. ca sa vezi ca se regleaza jocul si la aia... ai aici un exemplu de mobra la care se regleaza http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/OREPADv1.0.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 exemplu si mai bun ar fi ducatti Mesaj completat fiat ducato 14 motor sofim 2499 cm3 diesel injectie directa model 91/95 arbore cu came in capul pistoanelor pahare de diametru diferit admisie evacuare. perna de aer Nu cred ca ezista asa ceva, cand ai desfacut tu deja se scursese uleiul si de aia nu l-ai vazut tu acolo... )) si ai zis ca este perna de aer. Poti cumva sa desfaci un motor mergand sa te uiti la tacheti cum se umplu cu ulei? Eventual o radiografie la metale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 Nu cred ca ezista asa ceva, cand ai desfacut tu deja se scursese uleiul si de aia nu l-ai vazut tu acolo... )) si ai zis ca este perna de aer. Poti cumva sa desfaci un motor mergand sa te uiti la tacheti cum se umplu cu ulei? Eventual o radiografie la metale... bai fratilor.... voi cum mama zmeilor comprimati un lichid? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 arbore cu came in capul pistoanelor pahare de diametru diferit admisie evacuare. perna de aer N-am gasit inca manualul pt motorul ala dar explica-mi te rog cine produce perna aia si ce sistem de etansare exista intre pahar si cilindrul in care culiseaza ca m-ai facut curios . Mesaj completat bai fratilor.... voi cum mama zmeilor comprimati un lichid? Pai cine a zis ceva de comprimarea lichidului? Daca citeai atent in linkul pe care l-am postat referitor la tachetii hidraulici poate ai fi inteles..... Tocmai asta era ideea ca sa nu se comprime, in actionarea unei supape ai nevoie de precizie, cu cat e mai mare cu atat obtii performante mai bune, deaia a folosit ducati distributia desmodromica ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 Nu man, de ce nu intelegi, e plin cu aer si cand este apasat face faaaaaaaaaassssss si apasa jumatate din cursa supapei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 nu are cum sa fie plin cu aer cilindrul in care culiseaza paharul in discutie pt ca in timpul functionarii motorului, dupa un numar mai mare sau mai mic de km, sub pahar s-ar aduna ulei. cum uleiul este incompresibil, cum se va mai actiona supapa? (lasand la o parte ca, pana se ajunge sa nu mai poata fi deschisa supapa, ansamblul s-ar transforma intr-o veritabila pompa de ulei, care ar impinge uleiul acumulat pe langa simeringul de supapa, singura cale de iesire) de aia, pe fundul cilindrului, exista un orificiu de drenaj parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 nu are cum sa fie plin cu aer cilindrul in care culiseaza paharul in discutiept ca in timpul functionarii motorului, dupa un numar mai mare sau mai mic de km, sub pahar s-ar aduna ulei. cum uleiul este incompresibil, cum se va mai actiona supapa? (lasand la o parte ca, pana se ajunge sa nu mai poata fi deschisa supapa, ansamblul s-ar transforma intr-o veritabila pompa de ulei, care ar impinge uleiul acumulat pe langa simeringul de supapa, singura cale de iesire) de aia, pe fundul cilindrului, exista un orificiu de drenaj parerea mea aha. bun. deci uleiul este incompresibil, exista gaura de drenaj. atunci cum pisici e hidraulic? Mesaj completat Nu man, de ce nu intelegi, e plin cu aer si cand este apasat face faaaaaaaaaassssss si apasa jumatate din cursa supapei... ma rog... fara o disectie de chiuloasa nu se poate face demonstratie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 inseamna ca nu vorbim de acelasi lucru "tachetii hidraulici" asa cum i-am vazut eu la un motor de vulcan 750 sprijina un capat al culbutorului celalalt capat se sprijina pe coada supapei la mijlocul culbutorului actioneaza cama de pe axa cu came in mod normal, datorita presiunii uleiului "tachetul hidraulic" impinge culbutorul care va fi tot timpul in contact cu cama de pe axa, neexistand jocuri in caz de uzuri/defecte apar si jocurile parerea mea ps n-am acum timp, dar o sa caut o sectiune prin chiulasa de vn, sa exemplific cum e cu "tachetii hidraulici" (impropriu spus) si o sa caut si o sectiune printr-o chiulasa mai simpla, ca de ex. de diversion, care foloseste "pahare" si pastile de reglaj direct sub came, fara culbutori (ca fapt divers, tocmai ieri am umblat intr-o chiulasa de diversion...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 (editat) Nu numai vulcan VN, sunt multe modele de automobile cu tacheti hidraulici, de exemplu Skoda Superb si principiul de functionare e acelasi. Uleiul nu e compresibil, dar exista un orificiu de drenaj iar miscarea tachetului si a supapelor este multmai rapida decat posibilitatea uleiului de a parasi cilindrul, chestia vine cam asa.. abia cand supapa este maxim deschisa tachetul ajunge sa aiba jocul dorit, sa zicem 0,1mm ca sa fie sigura treaba ca atunci cand revine sus supapa va inchide etans si nu va fi cumva actionata, apoi pistonasul se umple iar cu ulei iar apasa si tot asa... De aceea la motoarele de genul asta trebuie pastrata viscozitatea uleiului, in caz ca se pune ulei mai subtire clar apare o tacaneala... Editat Octombrie 9, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 adica asa ceva? este o varianta tranzitorie intre arbore cu came coborat la jumatea carterului superior ( tije culbutori TACHETI) si varianta arbore cu came in capul supapelor+ impingator pneumatic fix asa ceva: cred ca treaba cu nomenclatura tehnica (culbutori, tacheti, etc) nu e relevanta. eu cind aud de culbutori si tacheti ma gindesc la sistemul "clasic", cu camele jos, tacheti, tije si culbutori articulati la mijloc. limba engleza a rezolvat problema denumind sugestiv piesa "rocker arm", cum a zis si Belbody. vedeti ca nu intotdeauna off-topicul e rau? eu chiar ma intrebam de ce la motoare nu e folosit sistemul vechi, pe care-l descriam mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Octombrie 10, 2009 Share Postat Octombrie 10, 2009 1) Distributia pe : axa cu came in blocul motor (OHV), tacheti , tija impingatoare , culbutori , supapa ( dacia 1300) sa zicem si dnepr si unele HD in general motoare 2 in v2) Distributia pe : axa cu came in capul cilindrului (SOHC/DOHC) , pastila pneumatica ( pahar) supapa. (fiat ducato 14 d) sa zicem si marea majoritate a motoarelor 4 in linie 1. La motociclete tipul asta de distributie se gaseste la toate modelele BMW R de dinainte de 1993 (airheads). Mentenanta aici se facea destul de des, cam la 5-10.000km 2. Majoritatea motoarelor noi folosesc tipul asta de distributie, iar BMW (iar ) a fost printre primii care a adoptat-o pe K100, in 1983. Mentenanta se face rar. 3. Si mai exista distributie prin axa cu came in capul cilindrului, lant de distributie, rocker arms, supapa, cum se gaseste la japonezele mai vechi sau bazate pe motoare cu conceptie relativ veche (cb 750, bandit 1200, transalp 600 de ex) si BMW R dupa 1993 (oilhead), iar mentenanta este undeva intre (eu verific jocurile la fiecare schimb de ulei). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.