Sari la conținut

Citeva intrebari despre sablare si vopsire electrostatica cu pulbere


gn77b
 Share

Postări Recomandate

pe scurt: se da una bucata cadru din tevi de otel care trebuie revopsit. am gasit unde sa-l vopsesc electrostatic cu pulbere dar mi s-a spus ca nu iese bine daca nu e data jos vopseaua veche. am gasit si un loc care face sablare, dar: au o singura granulatie de nisip disponibil (nu au alt agent de sablare gen sticla etc) si acea granulatie e destul de agresiva cu suprafata. m-am uitat la niste containere sablate de ei si se genereaza o rugozitate cam ca unui smirghel de 100 (poate chiar mai rau). banuiesc ca acele containere sint din otel moale, dar totusi nu vreau sa risc suprize pe cadru. apoi, dupa ce ramine otelul brut, am inteles ca trebuie prelucrat (grunduit?) imediat pentru a impiedica oxidarea. apoi, inainte de vopsire electrostatica ar trebui galvanizat, operatie care se face la o anumita temperatura (rau). prin sablare se genereaza iar caldura. nu stiu daca e vorba de temperaturi atit de mari incit sa genereze probleme, dar de asta intreb. si ca sa complic lucrurile si mai tare, trebuie protejate filetele din cadru si ghizii rulmentilor de la jug si nu stiu cum sa fac asta.

sfaturi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...., trebuie protejate filetele din cadru si ghizii rulmentilor de la jug si nu stiu cum sa fac asta.

sfaturi?

 

Gaurile din cadru se protejeaza cu doape de cauciuc sau silicon (in general sunt de forma conica), si protectia este valabila pentru sablare cat si pentru vopsire (electrostatic sau nu)

 

Firesc ar fi sa aiba mijloacele de protectie firma care se ocupa de operatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar fi frumos sa intru cu motocicleta pe poarta unui service, s-o las acolo si s-o iau facuta ca la carte peste o saptamina, dar pina una-alta sint tot in Romania si abia am gasit un loc unde sa fac sablare, dapai sa mai am si pretentii din astea B) nu e vorba de un atelier auto, ci de o intreprindere unde sableaza niste containere (feroviare sau de ce fel o fi ele).

ramin intrebarile dinainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe scurt: se da una bucata cadru din tevi de otel care trebuie revopsit. am gasit unde sa-l vopsesc electrostatic cu pulbere dar mi s-a spus ca nu iese bine daca nu e data jos vopseaua veche. am gasit si un loc care face sablare, dar: au o singura granulatie de nisip disponibil (nu au alt agent de sablare gen sticla etc) si acea granulatie e destul de agresiva cu suprafata. m-am uitat la niste containere sablate de ei si se genereaza o rugozitate cam ca unui smirghel de 100 (poate chiar mai rau). banuiesc ca acele containere sint din otel moale, dar totusi nu vreau sa risc suprize pe cadru. apoi, dupa ce ramine otelul brut, am inteles ca trebuie prelucrat (grunduit?) imediat pentru a impiedica oxidarea. apoi, inainte de vopsire electrostatica ar trebui galvanizat, operatie care se face la o anumita temperatura (rau). prin sablare se genereaza iar caldura. nu stiu daca e vorba de temperaturi atit de mari incit sa genereze probleme, dar de asta intreb. si ca sa complic lucrurile si mai tare, trebuie protejate filetele din cadru si ghizii rulmentilor de la jug si nu stiu cum sa fac asta.

sfaturi?

 

 

am facut ceea ce vrei tu sa faci

te pot consiliain lucrarea ta cu cadrul.

 

astept sa ma sun si sa-ti dau sfaturi in aceasta directie.

 

telefonulil gassti in semnatura. B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Daca cadrul e din otel, nu o sa ai probleme cu sablarea cu nisip cuartos. Poti sa ii rogi pe cei de la sablare sa foloseasca pentru cadrul tau nisip recirculat, care e mai fin. Dupa sablare il duci repede la vopsitor.

Acum depinde la cine faci, unii trec piesele din otel printr-o baie de fosfatare.

Dupa aceea se mascheaza filetele si gaurile cu dopuri de silicon si banda adeziva rezistenta la temperaturi inalte.

Se aplica pulberea si se baga in cuptor la aprox 200 de grade.

Nu o sa ai probleme cu decalirea pieselor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Daca cadrul e din otel, nu o sa ai probleme cu sablarea cu nisip cuartos. Poti sa ii rogi pe cei de la sablare sa foloseasca pentru cadrul tau nisip recirculat, care e mai fin. Dupa sablare il duci repede la vopsitor.

Acum depinde la cine faci, unii trec piesele din otel printr-o baie de fosfatare.

Dupa aceea se mascheaza filetele si gaurile cu dopuri de silicon si banda adeziva rezistenta la temperaturi inalte.

Se aplica pulberea si se baga in cuptor la aprox 200 de grade.

Nu o sa ai probleme cu decalirea pieselor.

pentru protejarea ghizilor de la rulmentii jugului ajunge banda adeziva? sa inteleg ca sint probleme daca intra lichidul ala folosit la pregatirea pentru vopsire in cadru? dopuri de silicon unde as putea sa gasesc?

 

dac vrei neaparat sa sablezi cadrul cu sticla , da-mi un pm, am 5 kg doar sa ii donezi mai departe . granulatia este foarte fina.

am gasit un alt loc unde se face sablarea cu nisip mai fin, sa vad ce iese. dar am inteles ca pentru eliminarea vopselei foarte rezistente nu ajunge nisipul. 10x anyway.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu s-a inventat inca vopseaua care sa reziste la sablarea cu nisip. Problemele apar ca, o data cu vopseaua, se inlatura si o parte din metal, la suprafata. Daca piesele sant din tabla, respectiv caroserii auto sau similare exista pericolul ca tabla deja ruginita sa se subtieze periculos de mult. La un cadru moto piesele, tevile, sant mult mai groase si nu exista nici un pericol. Cum s-a mai zis trebuie totusi protejate sau evitate la sablare suprafetele unde urmeza montati rulmenti, filete, etc. Rau este ca imediat dupa sablare, datorita rugozitatii suprafetei rugineste foarte usor. Pericolul nu dispare chiar daca vopsirea electrostatica se face imediat pt ca sub stratul de vopsea fierul rugineste in continuare si peste 1 an sau 2 vopseaua se basica pe alocuri datorita ruginii care creste pe dedesupt. Oricat ar parea de ciudat desi stratul de vopsea din pulberi aplicate electrostatic este gros si rezistent el este permeabil la vapori de apa, deci nu suplineste grundul sau o alta protectie la rugina. In situatia asta, cum grund nu se poate aplica, pt ca se distruge la incalzirea necesara topirii pulberii, piesele trebuie galganizate. Aici mai apare o problema si anume stratul galvanizat degaja in timp mici cantitati de gaze, mici dar suficiente cat sa desprinda stratul de vopsea de piese. Pt a elimina sau macar diminua dezlipirea in timp a vopselei de cadru dupa galvanizare trebuie incalzit cateva ore la cca 180 grade ( cam aceeasi temperatura de coacere a pulberilor), pt eliminarea gazelor si abia apoi facuta vopsirea electrostatica. Daca treaba se face corect rezultatele sant garantate si de durata.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu cateva intrebari si sugestii...

 

De ce vrei sa vopsesti cadrul?

Crezi ca merita investitia si munca?

Ai cadrul cu vopseaua in asa hal de deteriorata incat trebuie vopsit?

Stii cat dureaza sa demontezi Absolut tot de pe cadru incat sa ramai cu el chel-chel?

 

In general vopseaua de pe cadru se strica in zona de jos, si de obicei pe spatii drepte, inca nu am vazut vopsea originala sarita de la incheieturi - unde ar durea cel mai mult, sau de pe suduri.

 

Mai bine demontezi in zonele unde trebuie vopsit, cureti cat se poate de bine cu smirghel, aplici un strat de grund apoi vopsesti la culoare si gata...

Crezi ca va aprecia cineva faptul ca ai cadrul vopsit nou nout in afara de tine?

Sau, crezi ca in zonele in care a sarit vopseaua va rugini in asa hal incat sa se dezmembreze vreodata??

 

Eu am impresia ca te legi la cap fara sa te doara.

Din ce an e banditul tau?

Daca ai intentia sa vinzi motocicleta dupa aceea gandeste-te ca nimeni nu-ti va da mai mult doar pentru ca ai sablat si revopsit cadrul... plus ca un ochi atent poate zice ca motocicleta a fost demontata bucati si in loc sa castigi vei pierde, multi inchipuidu-si ca un cadru revopsit ascude ceva intamplari nefericite...

Parerea mea este ca iti bati capul degeaba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody, da' ce-ai patit la par, mama? se inverzeste paru' la forumist cind treci de 4000 de posturi? in cazul asta ar fi bine sa ma opresc aici cu postatul...

din pacate (sau fericire, depinde cum o iei) stiu cu precizie cit dureaza sa dai totul jos de pe cadru: o zi jumatate. cum de stiu asta? simplu: deja am demontat complet motocicleta.

cu toate ca am scris de 72 de miliarde de ori asta, hai ca o mai scriu si a 72000000001-a data: motocicleta mea a fost albastra din fabrica. unul din fostii proprietari s-a gindit intr-o zi ca i-ar sta mai bine neagra. si chiar ii sta mai bine. a vopsit ca la carte rezervorul, aripa fata si aripile spate, dar cadrul l-a vopsit ca un taran: a acoperit totul si a dat un strat de vopsea pe deasupra, fara lac. intr-un loc am scapat din greseala niste lichid de frina si vopseaua neagra s-a sters cum stergi creta cu buretele de pe tabla. a ramas o minunata dunga albastra. in alte locuri, cum ar fi suporturile scaritelor pasagerului, din cauza frecarii cu pantofii, vopseaua s-a ros incet-incet si a inceput sa apara acel minunat albastru. etc.

stiu ca pe voi, astia cu enduro, nu prea va intereseaza nici daca va intra noroi in banzina, da' pe mine ma intereseaza cum arata motorul si nu-mi place sa arate tiganeste.

parerea mea e ca ar trebui sa postezi mai putin, ca cine stie ce culoare o sa ti se faca parul la 20000 de posturi... dar altfel, multumesc pentru sugestii.

si astept raspunsuri on-topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti convins ca cei pe care i-ai gasit sa iti vopseasca cadrul fac treaba buna?

daca nu, iti recomand sa NU vopsesti cadrul asa.

am vazut un cadru vopsit in camp electrostatic i arata f nashpa, cu vopseaua lucioasa prin unele locuri, rugoasa prin altele.

plus ca, cei care au facut treaba asta, nu au acoperit gaurile din cadru care nu trebuiau vopsite cu dopuri de lemn, iar acum trebuie curatate toate gaurile si toate filetele din cadru cu tarodul. e de munca, nu gluma. vopseaua e ca sticla

daca totusi trebuie sa vopsesti cadrul, mai bine il dai cu smirghel de 400, il vopsesti cu negru si apoi 2-3 straturi de lac. va fi suficient de rezistenta vopseaua.

mobra mea asa a fost vopsita, o poti studia daca vrei. si iti pot recomanda si o persoana care sa ti-o vopseasca

stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde foarte mult de atelier. O vopsire in camp electrostatic facuta cum trebuie va fi tot timpul cu mult peste cea facuta cu vopsea lichida. Din cauza ca sunt putine vopsitorii, multi isi permit sa isi bata joc de client, si din nefericire multi clienti fac pe sub mana si nu pot comenta de executia proasta a lucrarii. Chestia cu vopseaua casanta am patit-o si eu (nu a stat suficient in cuptor), dar a fost greseala mea si m-am oferit sa o remediez pe banii mei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe scurt: se da una bucata cadru din tevi de otel care trebuie revopsit. am gasit unde sa-l vopsesc electrostatic cu pulbere dar mi s-a spus ca nu iese bine daca nu e data jos vopseaua veche. am gasit si un loc care face sablare, dar: au o singura granulatie de nisip disponibil (nu au alt agent de sablare gen sticla etc) si acea granulatie e destul de agresiva cu suprafata. m-am uitat la niste containere sablate de ei si se genereaza o rugozitate cam ca unui smirghel de 100 (poate chiar mai rau). banuiesc ca acele containere sint din otel moale, dar totusi nu vreau sa risc suprize pe cadru. apoi, dupa ce ramine otelul brut, am inteles ca trebuie prelucrat (grunduit?) imediat pentru a impiedica oxidarea. apoi, inainte de vopsire electrostatica ar trebui galvanizat, operatie care se face la o anumita temperatura (rau). prin sablare se genereaza iar caldura. nu stiu daca e vorba de temperaturi atit de mari incit sa genereze probleme, dar de asta intreb. si ca sa complic lucrurile si mai tare, trebuie protejate filetele din cadru si ghizii rulmentilor de la jug si nu stiu cum sa fac asta.

sfaturi?

iti recomand sa cumperi o perie de flex cu sarma dispusa in spirale, spirale asezate ca si cum ar fi suprafata unui cilindru (nu dispuse radial)... par foarte badarane, dar vei fi surprins sa vezi cat de luciu va ramane teava... unde nu ajunge poti folosi smirghel...

Eu am vopsit barele la un atelier si mi-au spus ca se folosesc fix 160 sau 180 grade functie de tipul vopselei... nu a pomenit nimeni nimic despre grunduire(acolo se fabrica scaune de gradina si standere pt Aprilia si Ducati ... am dus tevile degresate. oricum eu le pot da jos in 5 minute si sa le revopsesc. pulberea este mata, rugoasa ... fiind crash-bar le retusez cu spray mat

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody, da' ce-ai patit la par, mama? se inverzeste paru' la forumist cind treci de 4000 de posturi? in cazul asta ar fi bine sa ma opresc aici cu postatul...

din pacate (sau fericire, depinde cum o iei) stiu cu precizie cit dureaza sa dai totul jos de pe cadru: o zi jumatate. cum de stiu asta? simplu: deja am demontat complet motocicleta.

cu toate ca am scris de 72 de miliarde de ori asta, hai ca o mai scriu si a 72000000001-a data: motocicleta mea a fost albastra din fabrica. unul din fostii proprietari s-a gindit intr-o zi ca i-ar sta mai bine neagra. si chiar ii sta mai bine. a vopsit ca la carte rezervorul, aripa fata si aripile spate, dar cadrul l-a vopsit ca un taran: a acoperit totul si a dat un strat de vopsea pe deasupra, fara lac. intr-un loc am scapat din greseala niste lichid de frina si vopseaua neagra s-a sters cum stergi creta cu buretele de pe tabla. a ramas o minunata dunga albastra. in alte locuri, cum ar fi suporturile scaritelor pasagerului, din cauza frecarii cu pantofii, vopseaua s-a ros incet-incet si a inceput sa apara acel minunat albastru. etc.

stiu ca pe voi, astia cu enduro, nu prea va intereseaza nici daca va intra noroi in banzina, da' pe mine ma intereseaza cum arata motorul si nu-mi place sa arate tiganeste.

parerea mea e ca ar trebui sa postezi mai putin, ca cine stie ce culoare o sa ti se faca parul la 20000 de posturi... dar altfel, multumesc pentru sugestii.

si astept raspunsuri on-topic.

 

Cu stima, dar pe matale ce te doare capul unde si cand si de cate ori postez eu??

 

Eu am vrut doar sa-ti dau un sfat prietenesc ca e o munca DEGEABA si bani DEgeaba...

 

Pana nu demult puneai intrebari stupide despre diverse lucruri si acum esti mare expert in demontat motociclete...

 

Alt sfat "pertinent" iti dau acum, curata toata vopseaua neagra cu grija pana ramane vopseaua albastra originala... si nu mai ai treaba.. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti convins ca cei pe care i-ai gasit sa iti vopseasca cadrul fac treaba buna?

daca nu, iti recomand sa NU vopsesti cadrul asa.

am vazut un cadru vopsit in camp electrostatic i arata f nashpa, cu vopseaua lucioasa prin unele locuri, rugoasa prin altele.

plus ca, cei care au facut treaba asta, nu au acoperit gaurile din cadru care nu trebuiau vopsite cu dopuri de lemn, iar acum trebuie curatate toate gaurile si toate filetele din cadru cu tarodul. e de munca, nu gluma. vopseaua e ca sticla

daca totusi trebuie sa vopsesti cadrul, mai bine il dai cu smirghel de 400, il vopsesti cu negru si apoi 2-3 straturi de lac. va fi suficient de rezistenta vopseaua.

mobra mea asa a fost vopsita, o poti studia daca vrei. si iti pot recomanda si o persoana care sa ti-o vopseasca

stima

chiar sint curios sa vad cum a iesit. ai id-ul meu de YM la profil.

 

Cu stima, dar pe matale ce te doare capul unde si cand si de cate ori postez eu??

 

Eu am vrut doar sa-ti dau un sfat prietenesc ca e o munca DEGEABA si bani DEgeaba...

 

Pana nu demult puneai intrebari stupide despre diverse lucruri si acum esti mare expert in demontat motociclete...

 

Alt sfat "pertinent" iti dau acum, curata toata vopseaua neagra cu grija pana ramane vopseaua albastra originala... si nu mai ai treaba.. :)

Belbody, da' cit de plictiseala e in Cehia pe-acolo... de unde se deduce ca-s eu mare expert? eu, spre deosebire de tine, n-am pretins vreodata ca le stiu pe toate si nu-mi cad tresele daca intreb ceva. daca esti putin atent poti sa observi ca si aici pun niste intrebari (stupide pentru Maria Ta, care le stii pe toate). te astept cu sfaturi cind o sa ti le cer. iti urez cit mai putina plictiseala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am pretins vreodata ca le stiu pe toate.

Din fericire in general nu ma plictisesc deloc... dar acum cu vremea nasoala... intelegi si tu.

 

Spor si succes in ceea ce vrei sa faci si nu uita ca this topic is useless without pics.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

datorita unor membri care s-au abtinut de la offtopic-uri am aflat ca fosfatarea otelului e un tratamentn inlocuitor sablarii (confera o anumita rugozitate care faciliteaza aderenta pulberii) si se poate sari peste el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e un tratament inlocuitor sablarii(la modul ca nu da jos vopseaua). Fosfatarea degreseaza suprafata, ajuta la aderarea pulberii si protejeaza materialul impotriva corodarii in cazul in care pulberea se zgarie. Nu este un tratament crucial din punct de vedere al finish-ului. Producatorii mari de pulberi (Rohm and Haas, Tiger Drylac) recomanda fosfatarea inainte de vopsire. Daca sablezi cadrul cu nisipi fin si cei de la vopsitorie nu sar peste etapele de pregatire nu trebuie fosfatat.

Etapele pe care le urmez eu:

-sablare cu nisip fin;

-smirgluire daca trebuie;

-daca piesa e turnata o bag in cuptor la o temperatura cu 30-40 de grade mai mare decat temperatura de polimerizare sa iasa gazele din pori;

-degresare

-cuptor la 70-80 de grade sa se evapore urmele de alcool;

-vopsire si polimerizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e un tratament inlocuitor sablarii(la modul ca nu da jos vopseaua). Fosfatarea degreseaza suprafata, ajuta la aderarea pulberii si protejeaza materialul impotriva corodarii in cazul in care pulberea se zgarie. Nu este un tratament crucial din punct de vedere al finish-ului. Producatorii mari de pulberi (Rohm and Haas, Tiger Drylac) recomanda fosfatarea inainte de vopsire. Daca sablezi cadrul cu nisipi fin si cei de la vopsitorie nu sar peste etapele de pregatire nu trebuie fosfatat.

Etapele pe care le urmez eu:

-sablare cu nisip fin;

-smirgluire daca trebuie;

-daca piesa e turnata o bag in cuptor la o temperatura cu 30-40 de grade mai mare decat temperatura de polimerizare sa iasa gazele din pori;

-degresare

-cuptor la 70-80 de grade sa se evapore urmele de alcool;

-vopsire si polimerizare.

m-am exprimat eu gresit, corect ar fi fost "sablarea poate inlocui fosfatarea". am cautat pe google ceva de genul "steel powder coating phosphating" si am gasit o pagina unde ziceau ca o anumita rugozitatea a suprafetei otelului e preferata la vopsirea electrostatica pentru ca ajuta la aderenta pulberii, dar daca otelul a fost decapat chimic trebuie fosfatat in locul sablarii pentru a asigura aderenta.

am citit ca pregatirea pre-vopsire depinde si de timpul cit otelul decapat sta in aer. ma pot astepta la surprize de genul ca ar putea sa rugineasca sub vopsea in timp daca sta prea mult netratat impotriva ruginii inainte de vopsire? sablarea nu o fac in locul unde il vopsesc, deci...

ai cumva idee, in cazul in care fosfatarea e recomandata, cum as putea sa protejez ghizii rulmentilor? prefer sa nu-i scot din teava axului jugurilor. e vreo problema daca intra in tevile cadrului lichidele folosite la tratarea pre-vopsire? ajunge banda de mascare?

prefer sa intreb aici aceste detalii pentru ca cel mai bine e sa fiu pregatit cind ajung cu el la vopsit. altfel ma pot trezi ca aflu anumite detalii cruciale prea tirziu. iar pe cei la care intentionez sa-l vopsesc nu pot sa-i stresez cu n-spe telefoane pentru ca sint o intreprindere destul de mare si nu prea ar aprecia :)

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce nu il trimiti lui Giz la timisoara, vad ca stie cu ce se mananca, cu dhl ajunge a doua zi la destinatie si costa extraordinar de putin...

dintotdeauna am stiut ca DHL este un serviciu extrem de scump, dar am cautat totusi oleaca pe net si mi-a iesit un pret total de peste 1000 RON pentru transport :) thanks, but no thanks.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit ca pregatirea pre-vopsire depinde si de timpul cit otelul decapat sta in aer. ma pot astepta la surprize de genul ca ar putea sa rugineasca sub vopsea in timp daca sta prea mult netratat impotriva ruginii inainte de vopsire? sablarea nu o fac in locul unde il vopsesc, deci...

ai cumva idee, in cazul in care fosfatarea e recomandata, cum as putea sa protejez ghizii rulmentilor? prefer sa nu-i scot din teava axului jugurilor. e vreo problema daca intra in tevile cadrului lichidele folosite la tratarea pre-vopsire? ajunge banda de mascare?

prefer sa intreb aici aceste detalii pentru ca cel mai bine e sa fiu pregatit cind ajung cu el la vopsit. altfel ma pot trezi ca aflu anumite detalii cruciale prea tirziu. iar pe cei la care intentionez sa-l vopsesc nu pot sa-i stresez cu n-spe telefoane pentru ca sint o intreprindere destul de mare si nu prea ar aprecia :)

 

Nu prea sunt cazuri de ruginire, inainte de de vopsite se elimina orice urma de umezeala. Nu sunt probleme daca intra lichidul in cadru. Pentru a proteja ghizii rulmentilor ajunge banda de mascare, dar dupa cum am spus asta e treaba atelierului de vopsire(banda rezistenta la temperaturi inalte). Ghizii si gaurile filetate trebuie protejate la sablare(un fel de banda adeziva groasa/dopuri). Eu prefer sa imi maschez singur piesele pentru sablare si folosesc cea mai groasa banda adeziva pe care o gasesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea sunt cazuri de ruginire, inainte de de vopsite se elimina orice urma de umezeala. Nu sunt probleme daca intra lichidul in cadru. Pentru a proteja ghizii rulmentilor ajunge banda de mascare, dar dupa cum am spus asta e treaba atelierului de vopsire(banda rezistenta la temperaturi inalte). Ghizii si gaurile filetate trebuie protejate la sablare(un fel de banda adeziva groasa/dopuri). Eu prefer sa imi maschez singur piesele pentru sablare si folosesc cea mai groasa banda adeziva pe care o gasesc.

am inteles. in mare masura m-am lamurit. ramine sa ajung cu cadrul la sablat/vopsit. multumesc pt. raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

datorita unor membri care s-au abtinut de la offtopic-uri am aflat ca fosfatarea otelului e un tratamentn inlocuitor sablarii (confera o anumita rugozitate care faciliteaza aderenta pulberii) si se poate sari peste el.

uite cum au iesit barele de la Varadero...cadmiate + pulbere :laugh:

link

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam cat iti cer pentru vopsire?

nu am vorbit despre bani cu ei. tu cit ai cere pentru un cadru de Bandit? exact asa arata:

287-17248-Frame-1.jpg

 

ai calculat ceva gresit, poate costa 1 mil. am dat anu trecut 1,3 mil pe un pachet de ~80kg buc-timisoara..

http://www.dhltime.ro/images/Tarife%20pent...si%20colete.pdf

greutatea cadrului: 26 kg

dimensiuni aproximative: 150x60x90

do the math.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...