triumph Postat Noiembrie 14, 2009 Share Postat Noiembrie 14, 2009 salutare! de curand(mai demult de fapt) m a lasat bateria si azi am gasit un redresor pt a o incarca sa vad daca mai merge si am desfacut acel capac ca sa vad daca mai are ceva in interior si spre uimirea mea era goala,ma poate lamuri si pe mine cineva ce trebuie sa fac ,sa pun apa distilata sau ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Noiembrie 14, 2009 Share Postat Noiembrie 14, 2009 Da Ii pui apa distilata pana la semn si o incarci.Poate ai sanse sa mai mearga.Iar in viitor urmareste periodic nivelul,deoarece apa se mai evapora. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 14, 2009 Share Postat Noiembrie 14, 2009 degeaba bagi numai apa distilata; daca nu mai e nimic, trebuie sa bagi apa si acid, intr-o anumita concentratie; mai bine du-te la un atelier/magazin care reconditioneaza baterii, sau si mai bine, identifica problema care ti-a facut sa fiarba bateria; cel mai probabil incarcarea prea mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Noiembrie 14, 2009 Share Postat Noiembrie 14, 2009 numai apa distilata,fara acid.asta scrie pe toate bateriile, indiferent ca sunt auto sau moto... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 14, 2009 Share Postat Noiembrie 14, 2009 numai apa distilata,fara acid.asta scrie pe toate bateriile, indiferent ca sunt auto sau moto... iar iti dai cu parerea de-ampu.lea; ai vazut ce o scris initiatorul topicului, ii goala bateria. adica goala! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Noiembrie 15, 2009 Share Postat Noiembrie 15, 2009 iar iti dai cu parerea de-ampu.lea; ai vazut ce o scris initiatorul topicului, ii goala bateria. adica goala! bateria nu este noua, sa-i pui acid, e uzata. repet,se completeaza cu apa distilata,apoi se pune pe redresor. chiar eu am citit instructiunile-sa nu se toarne acid. fiecare face cum vrea. folosesti un limbaj infect.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 15, 2009 Share Postat Noiembrie 15, 2009 bateria nu este noua, sa-i pui acid, e uzata. repet,se completeaza cu apa distilata,apoi se pune pe redresor. chiar eu am citit instructiunile-sa nu se toarne acid. fiecare face cum vrea.folosesti un limbaj infect.... daca nu mai are nimic in rezervor, ii trebuie si acid pentru reactia chimica. citeste atent ce a scris initiatoru. daca e goala bateria apa distilata nu produce nici o reactie chimica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Noiembrie 15, 2009 Share Postat Noiembrie 15, 2009 daca nu mai are nimic in rezervor, ii trebuie si acid pentru reactia chimica. citeste atent ce a scris initiatoru. daca e goala bateria apa distilata nu produce nici o reactie chimica cred ca sunt doua etape de recuperare a bateriei: -se pune doar apa distilata, pt ca sa se dizolve cristalele de sulfat -apoi se scurge apa toata sa se curete pe interior si se reincarca cu electrolit-acid si apa. -apoi redresor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
triumph Postat Noiembrie 15, 2009 Autor Share Postat Noiembrie 15, 2009 am pus numai acid-electrolit si este la incarcat de aseara si de atunci iese pe la capac acid si fasaie ca si cum ar fierbe ,e ok? ps:tin sa mentionez ca imi arata 75 % redresorul si cand am pus o goala la incarcat imi arata 50 % si se vedea ceva alb in interior(sulfatata banuiesc din ce am citit pe ici colo). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Noiembrie 15, 2009 Share Postat Noiembrie 15, 2009 am pus numai acid-electrolit si este la incarcat de aseara si de atunci iese pe la capac acid si fasaie ca si cum ar fierbe ,e ok? ps:tin sa mentionez ca imi arata 75 % redresorul si cand am pus o goala la incarcat imi arata 50 % si se vedea ceva alb in interior(sulfatata banuiesc din ce am citit pe ici colo). pai scoate-i doapele sa iasa gazul.vezi ca e toxic. e normal sa fiarba. sa nu buseasca.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
triumph Postat Noiembrie 16, 2009 Autor Share Postat Noiembrie 16, 2009 este saito...si scrie pe ea sa completez doar cu acid specific ei si fara apa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Noiembrie 17, 2009 Share Postat Noiembrie 17, 2009 Foarte tare Âşi de combativitate stilată, tip academic, discuțiile. La încărcări cu amperaj mare, prin fierberea electrolitului, iaca apa iese din combinație (by the way, este o soluție de acid). Se completează la nivel cu apă distilată sau demineralizată, se încarcă încet, cu un curent de maxim 10% din capacitatea bateriei. Se măsoară la finele încărcării (ar fi de preferat măcar 2 cicluri încărcare-descărcare) densitatea electrolitului (o baterie bine încărcată are densitate 1,28-1,29 la o tensiune de aprox 12,6 -12,8V. Uite, aÂşa, pentru lectură uÂşoară de vacanță http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-acid_battery Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pimP Postat Noiembrie 21, 2009 Share Postat Noiembrie 21, 2009 (editat) Si eu am "ramas" fara baterie .... Dar ma rog baterie ( made in china ) de 4A tot pe acid. Era goala inauntru .... Deci am bagat apa distilata pana la MAX in fiecare incapere am lasat capacelele afara si am lasato la incarcat( la redresor auto ) 12 ore ( !!! atentie fara capacele , o sa puta putin dar o sa mai poti respira ) [ de preferat sa lasi un geam deschis larg ] ) .... Bateria a mai mers 2 luni cu tot cu alarma , pe urma am m-ai incarcat`o odata a tinut o saptamana si pe urma dusa a fost . Bafta PS : Sa nu te sperie ca fasaie ( face bule ) ! Editat Noiembrie 21, 2009 de pimP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rila Postat Noiembrie 28, 2009 Share Postat Noiembrie 28, 2009 (editat) Si eu am "ramas" fara baterie .... Dar ma rog baterie ( made in china ) de 4A tot pe acid. Era goala inauntru .... Deci am bagat apa distilata pana la MAX in fiecare incapere am lasat capacelele afara si am lasato la incarcat( la redresor auto ) 12 ore ( !!! atentie fara capacele , o sa puta putin dar o sa mai poti respira ) [ de preferat sa lasi un geam deschis larg ] ) .... Bateria a mai mers 2 luni cu tot cu alarma , pe urma am m-ai incarcat`o odata a tinut o saptamana si pe urma dusa a fost . Bafta PS : Sa nu te sperie ca fasaie ( face bule ) ! Pai era destul de normal sa se intample asa.Densitatea electrolitului (apa + acid sulfuric) trebuie sa fie undeva pe la 1.27-1.28g/cm3 pentru o baterie complet incarcata.Cu cat densitatea e mai mica cu atata bateria e mai descarcata.Pe parcursul anului apa din electrolit se mai evapora,mai ales vara.De aceea trebuie completat cu apa distilata, sa fie pana la indicatorul MAX sau 10-15mm deasupra placilor.Nu trebuie completat cu acid sulfuric sau electrolit pentru ca acidul nu se consuma in timpul proceselor de incarcare/descarcare. Daca insa din baterie a curs cumva tot electrolitul, degeaba pui apa distilata ca nu rezolvi nimic.Apa in reactie cu PbO2 nu o sa produca curent.In acest caz ar trebui completat cu electrolit.Daca insa umpli bateria cu electrolit si apoi pui bateria la incarcat, tine cont ca in timpul incarcarii densitatea electrolitului va creste.Deci probabil ar trebui completat doar undeva pe la 80% cu electrolit cu densitatea de 1.28g/cm3 (pe care cam greu o sa-l gasesti de cumparat pt. ca cei de la Mediu au introdus o interdicitie in a comercializa asa ceva, substanta periculoasa) iar restul pana la 100% sa pui apa distilata. Poti pune apoi bateria la incarcat si la sfasitul incarcarii sa verifici neaparat densitatea:daca e 1.28 si electrolitul este la nivel ar trebui sa fie ok. Daca densitatea e mai mare/mai mica se ajusteaza cu apa distilata/electrolit dupa caz.O baterie care a stat mult timp neincarcata sau fara electrolit se poate sulfata, ceea ce implica o munca in plus pentru a o repara. Ceea ce "pute" in timpul procesului de incarcare este hidrogenul (periculos daca il inhalezi), care in cazul supraincarcarii se combina cu oxigenul generat si poate provoca explozie (riscul de explozie e mult mai mare daca bateria nu are capacele scoase pe parcursul incarcarii) Bafta Editat Noiembrie 28, 2009 de Rila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
buzoianu Postat Noiembrie 28, 2009 Share Postat Noiembrie 28, 2009 Salutare, Dati si voi detalii despre ce mobre aveti (marca/tip/an de fabricatie), si va dau preturi pt baterii Yuasa / toplite . Sunt foarte bune si la un pret rezonabil. Montaj si verificare instalatie gratuit. Livrare in cateva ore de la comanda. Asfalt uscat, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.