Sari la conținut

Valea Doftanei - Sacele


Postări Recomandate

Dupa cum se arata vremea intocmai ca o invitatie la drumetie, am studiat putin hartile si am incalecat pe sa.

Am ales un traseu foarte frumos: Paltinu - Valea Doftanei - Salele - Cheia. Un traseu tipic de enduro cu cateva portiuni mai dificile de care am trecut cu bine.

post-28174-1258877778_thumb.jpgpost-28174-1258877910_thumb.jpg

post-28174-1258877980_thumb.jpgpost-28174-1258878056_thumb.jpg

 

Vremea superba, peisaje de vis, salbaticie, noroi......toate ingredientele ce-l poate face pe un endurist fericit.

post-28174-1258878421_thumb.jpgpost-28174-1258878497_thumb.jpg

post-28174-1258878656_thumb.jpgpost-28174-1258878687_thumb.jpg

 

Sa speram ca vremea va tine in continuare cu noi si poate .....vom strange mai multi prieteni cu noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! M-am uitat putin pe harta si vad ca ati fost pe drumul forestier care trece prin Pasul Predelus. Pentru a iesi la Sacele, este de ajuns sa urmaresti drumul sau apar intersectii fara idicatoare, moment in care te bazezi pe noroc?

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana trecuta am fost si eu pe acolo. S-a stricat rau de tot drumul ala, acu cativa ani puteai sa-l faci lejer aproape cu orice tip de motor.

 

Salut! M-am uitat putin pe harta si vad ca ati fost pe drumul forestier care trece prin Pasul Predelus. Pentru a iesi la Sacele, este de ajuns sa urmaresti drumul sau apar intersectii fara idicatoare, moment in care te bazezi pe noroc?

Dupa ce treci de pas e f simplu, urmaresti firul de apa la vale. Inainte de pas am avut cateva ezitari. Eu am avut un GPS si ne-a dat o idee care dintre variante e aia buna. Dar eu zic ca te descurci si fara, intalnesti destul de multi oameni pe acolo, poti sa mai intrebi. Si drumurile care mai apar pe acolo se termina destul de repede, sunt in general drumuri facute pt exploatarile forestiere. Te intorci si o iei pe dincolo cand iti dai seama ca ai gresit.

 

cum s-a descurcat transalpu in noroaiele alea ? ;)

Daca au trecut un CBF 600 si un ER-5 pe acolo, cum crezi ca s-a descurcat Transalpul ? :)

post-41145-1258905437_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate "Vremea superba, peisaje de vis, salbaticie, noroi......toate ingredientele ce-l poate face pe un endurist fericit."

 

unii au fost ca niste catelani scapati din cusca

post-1638-1258906576_thumb.jpgpost-1638-1258906660_thumb.jpgpost-1638-1258907127_thumb.jpg

 

dupa care au trecut la adulmecarea aerului curat de la muntepost-1638-1258907004_thumb.jpg

 

 

iar altii au preferat baile de namol (cica fac bine la reumatism si la ten)

post-1638-1258907220_thumb.jpgpost-1638-1258907279_thumb.jpgpost-1638-1258907359_thumb.jpg

 

din pacate ziua se apropie de sfarsit,

 

post-1638-1258907715_thumb.jpg

 

dar ce ne puteam dori mai mult ?

 

post-1638-1258907435_thumb.jpg

 

sa ajungem cu bine acasa

post-1638-1258908166_thumb.jpg

 

a, da ... si sa facem un pic de curatenie

 

post-1638-1258908446_thumb.jpg

post-1638-1258908570_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana trecuta am fost si eu pe acolo. S-a stricat rau de tot drumul ala, acu cativa ani puteai sa-l faci lejer aproape cu orice tip de motor.

 

 

Dupa ce treci de pas e f simplu, urmaresti firul de apa la vale. Inainte de pas am avut cateva ezitari. Eu am avut un GPS si ne-a dat o idee care dintre variante e aia buna. Dar eu zic ca te descurci si fara, intalnesti destul de multi oameni pe acolo, poti sa mai intrebi. Si drumurile care mai apar pe acolo se termina destul de repede, sunt in general drumuri facute pt exploatarile forestiere. Te intorci si o iei pe dincolo cand iti dai seama ca ai gresit.

 

 

Daca au trecut un CBF 600 si un ER-5 pe acolo, cum crezi ca s-a descurcat Transalpul ? ;)

 

......sau nu te intorci si treci direct prin exploatarea forestiera, dac ai cu ce. Nu avem poze de acolo pentru ca nu a avut cine sa ne faca. Concentrarea noastra era prea mare sa razbatem prin namolul de 50 cm lasat in urma de autogredel. Cu CBF 600 va ajunge namolul peste axa rotilor, fara gluma.

Traseul este excelent, de preferat sa il faci nu dupa o perioada de ploi.

Vorba amicului meu Mihai. " Nu te ratacesti daca urmezi directia firelor de inalta tensiune. Duc spre Brasov"!

post-28174-1258910406_thumb.jpg

Oricum a fost memorabila cursa....

post-28174-1258911094_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

......sau nu te intorci si treci direct prin exploatarea forestiera, dac ai cu ce. Nu avem poze de acolo pentru ca nu a avut cine sa ne faca. Concentrarea noastra era prea mare sa razbatem prin namolul de 50 cm lasat in urma de autogredel. Cu CBF 600 va ajunge namolul peste axa rotilor, fara gluma.

Traseul este excelent, de preferat sa il faci nu dupa o perioada de ploi.

Vorba amicului meu Mihai. " Nu te ratacesti daca urmezi directia firelor de inalta tensiune. Duc spre Brasov"!

 

Oricum a fost memorabila cursa....

 

Pai chiar a trecut namolul de ax inclusiv la 19' pe fata F-ului. Mai nasol a fost cu spatele cu lantul ingropat in namol. Noroc ca imediat dupa exploatare urmeaza trecerea prin rau si se spala. ;)

 

Dar sincer nu aia mi s-a parut partea cea mai rea ci ultima parte a urcarii pe covor de frunze moarte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai chiar a trecut namolul de ax inclusiv la 19' pe fata F-ului. Mai nasol a fost cu spatele cu lantul ingropat in namol. Noroc ca imediat dupa exploatare urmeaza trecerea prin rau si se spala. ;)

 

Dar sincer nu aia mi s-a parut partea cea mai rea ci ultima parte a urcarii pe covor de frunze moarte.

 

Transalp-ul s-a descurcat onorabil. Sunt curios cum se descurca BMW-ul 650F pe trasee de acest gen ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalp-ul s-a descurcat onorabil. Sunt curios cum se descurca BMW-ul 650F pe trasee de acest gen ?

 

Pai cam ca Transalpul presupun. Depinde si de cauciucuri pentru portiunile de noroi si pietre cu covor de frunze, depinde de incarcatura, depinde de rider. Am trecut fara damage zona deci as putea atasa acelasi calificativ onorabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost pe drumul respectiv (cica DJ !!! my ass) acum vreo luna. Ca sa nu te ratacesti la urcare tre' sa tii drumul care arata a "principal" cu o singura exceptie: cand la un moment dat drumul pare sa mearga spre dreapta iar spre stanga se face unul cu tablita pe care scrie "forestier Doftanita". Asta e singurul loc in care ne-am incurcat si noi, fiind ulterior indrumati de muncitorii de la o exploatare. Deci trebuie urmata Valea Doftanitei. Inrest mu e nicio problema. La coborare cu atat mai putin, cox la vale fara jena, drept inainte pana la asfalt.

BMW-ul F650 care a fost cu mine s-a descurcat fara absolut nicio problema. KLE-ul meu la fel. Am avut noroc sa nu fie noroi mai gros (adanc) de 10 cm nicaieri. Partea cea mai distractiva (ca nu-i pot spune dificila) a fost aia de care zice Melciu, zona de urcare mai serioasa acoperita de frunze uscate sub care nu se vedeau pietrele si bolovanii, ceea ce ar putea crea surprize neplacute. Pe mine unul nu m-au deranjat dar stiu un caz de F650 intins un pic la umbra in zona aia... Oricum, nu cred ca e indicat sa te arunci pe acolo cu ceva sub nivelul de off road al unui enduro touring.

In rest zona e superba. A, si atentie la ATV-uri. Ne-am intalnit cu doua grupuri, dintre care unul nu stiu de ce avea impresia ca noi tre' sa ne dam la o parte sa treaca ei, cu toate ca noi urcam din greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost pe drumul respectiv (cica DJ !!! my ass) acum vreo luna. Ca sa nu te ratacesti la urcare tre' sa tii drumul care arata a "principal" cu o singura exceptie: cand la un moment dat drumul pare sa mearga spre dreapta iar spre stanga se face unul cu tablita pe care scrie "forestier Doftanita". Asta e singurul loc in care ne-am incurcat si noi, fiind ulterior indrumati de muncitorii de la o exploatare. Deci trebuie urmata Valea Doftanitei. Inrest mu e nicio problema. La coborare cu atat mai putin, cox la vale fara jena, drept inainte pana la asfalt.

BMW-ul F650 care a fost cu mine s-a descurcat fara absolut nicio problema. KLE-ul meu la fel. Am avut noroc sa nu fie noroi mai gros (adanc) de 10 cm nicaieri. Partea cea mai distractiva (ca nu-i pot spune dificila) a fost aia de care zice Melciu, zona de urcare mai serioasa acoperita de frunze uscate sub care nu se vedeau pietrele si bolovanii, ceea ce ar putea crea surprize neplacute. Pe mine unul nu m-au deranjat dar stiu un caz de F650 intins un pic la umbra in zona aia... Oricum, nu cred ca e indicat sa te arunci pe acolo cu ceva sub nivelul de off road al unui enduro touring.

In rest zona e superba. A, si atentie la ATV-uri. Ne-am intalnit cu doua grupuri, dintre care unul nu stiu de ce avea impresia ca noi tre' sa ne dam la o parte sa treaca ei, cu toate ca noi urcam din greu.

:D Lasa-ma sa ghicesc. CHL-u era beemerul pus de-a latul urcusului? Tot din experienta lui e de invatat ca nu se merge singur pe traseul asta. Poti sa ai ghinion, sa fuga spatele cumva, o pui pe-o parte si o ridici greu. Nu e doar o plimbarica. Transalpina e mai soft (era inainte de asfaltare ca acu are 3 benzi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D Lasa-ma sa ghicesc. CHL-u era beemerul pus de-a latul urcusului? Tot din experienta lui e de invatat ca nu se merge singur pe traseul asta. Poti sa ai ghinion, sa fuga spatele cumva, o pui pe-o parte si o ridici greu. Nu e doar o plimbarica. Transalpina e mai soft (era inainte de asfaltare ca acu are 3 benzi).

 

pica omul din copac si tot mai sta un pic sa isi traga sufletul

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D Lasa-ma sa ghicesc. CHL-u era beemerul pus de-a latul urcusului? Tot din experienta lui e de invatat ca nu se merge singur pe traseul asta. Poti sa ai ghinion, sa fuga spatele cumva, o pui pe-o parte si o ridici greu. Nu e doar o plimbarica. Transalpina e mai soft (era inainte de asfaltare ca acu are 3 benzi).

:D 10 puncte !

 

Ideea e sa nu mergem singuri pe trasee fara semnal GSM. Eu nici acum nu pot sa inteleg cum de nu e semnal acolo, cand Pasul Predelut e la vreo 20 km de Brasov si vreo 30 de Campina... De rahat si fraierii astia cu telefonia lor mobila. In oras imi trebuie mie MOBIL, unde pot sa am FIX, sau pe munte unde poate aparea o urgenta?! Tare sunt curios care e smecheria cu telefoanele alea direct prin satelit... O fi scump? O functiona?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D 10 puncte !

 

Ideea e sa nu mergem singuri pe trasee fara semnal GSM. Eu nici acum nu pot sa inteleg cum de nu e semnal acolo, cand Pasul Predelut e la vreo 20 km de Brasov si vreo 30 de Campina... De rahat si fraierii astia cu telefonia lor mobila. In oras imi trebuie mie MOBIL, unde pot sa am FIX, sau pe munte unde poate aparea o urgenta?! Tare sunt curios care e smecheria cu telefoanele alea direct prin satelit... O fi scump? O functiona?

 

 

Da! Din pacate nu aveam de unde sa stiu ca nu e semnal GSM asa cum nu aveam de unde sa stiu cu un DJ are si portiuni atat de nasoale, de aia plecasem singur. Eu acolo am comis-o la patura de frunze.

 

Nu ma astept ca sa fie acolo 4 retele GSM dar macar una si poate ANCOM ii obliga sa permita roamning intre retele chiar in interiorul tarii dar la tarife rezonabile. La polul opus este zona de la Pestera unde este semnal full, cred ca au o celula acolo sus.

 

Nu stiu cat de reliable au reusit sa le faca pe alea prin satelit dar un lucru e cert: sunt scumpe apelurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am trecut de vreo 4-5 ori pe acolo, in ambele directii. Parca nu am prins noroi chiar asa ca voi. Oricum crampoanele sunt un mare avantaj.

Destul de frumos. Cablurile de inalta tensiune cam strica peisajul si fac si zgomot, mai ales sus in pas.

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D 10 puncte !

 

Ideea e sa nu mergem singuri pe trasee fara semnal GSM. Eu nici acum nu pot sa inteleg cum de nu e semnal acolo, cand Pasul Predelut e la vreo 20 km de Brasov si vreo 30 de Campina... De rahat si fraierii astia cu telefonia lor mobila. In oras imi trebuie mie MOBIL, unde pot sa am FIX, sau pe munte unde poate aparea o urgenta?! Tare sunt curios care e smecheria cu telefoanele alea direct prin satelit... O fi scump? O functiona?

 

Reliable mai ales in zona gen Predelut. Dar scump cat nu face. O sa cam dai bip-uri la pompieri.

 

Prices in units.

 

Prices of Units

 

E normal sa nu aduca celule in zona aia. Nu merita. Suntem 30 de berbeci (poate 500, tot nu renteaza) pe an care trecem pe acolo si sansele sunt nici atunci sa nu le folosim.

 

Intr-adevar cablurile alea strica peisajul. Dar mai sunt niste drumeaguri potrivite pentru niste EXC-uri pe acolo prin zona.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Stie cineva cum este drumul asta, acum ca e iarna si a nins? Se poate trece cu cauciucuri de strada, sau sunt portiuni unde e zapada mare? Noroiul nu este problema.

 

E greu cu cauciucuri de strada pe zapada/gheata si daca mergi drept, dar pe panta......

 

Eu am incercat traseul pe zapada cu mitas e09 si ktm lc4 enduro. Cand a venit urcarea am facut cale-ntoarsa...

post-5780-1262353288_thumb.jpg

Editat de Angi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru informatie si pentru poza. Motocicleta mea este un IJ cu cauciucuri de strada, care pe zapada patineaza intr-o veselie. Ma gandesc la mai multe trasee dar daca ma hotarasc sa ma duc pe acesta voi merge pe el cat voi putea, nu trebuie sa ajung neaparat in Sacele.

 

Numai bine!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru informatie si pentru poza. Motocicleta mea este un IJ cu cauciucuri de strada, care pe zapada patineaza intr-o veselie. Ma gandesc la mai multe trasee dar daca ma hotarasc sa ma duc pe acesta voi merge pe el cat voi putea, nu trebuie sa ajung neaparat in Sacele.

 

Numai bine!

 

Daca-ti place sa mergi iarna off road, ti-as recomanda suruburi in cauciucuri. E simplu de confectionat. Vezi ca erau niste topicuri despre asta pe la "coltul enduristilor". Singura problema cu suruburile ar fi la asfalt "curat". In principiu cu suruburile ar fi bine sa ramai doar in zona de zapada/gheata/noroi.

Si-ar mai fi o solutie cu lantul infasurat pe roata. Si ca sa nu zgarii janta, pui bucati de furtun pe lant in zona jentii.

 

Bafta si distractie placuta :love:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...