yo4hgx Postat Octombrie 21, 2007 Share Postat Octombrie 21, 2007 (editat) Apropo de pornit greu Incercati sa va obisnuiti sa inchideti robinetul de benzina atunci cand stationati mai mult. La unele motoare benzina se scurge si este mai mult ca sigur ca se ineaca la pornire,de aici rezultand porniri greoaie. Parerea mea "Parerea ta" nu se aplica la FZ/FZX/FZR (si nu numai)! Datorita inclinarii inspre inainte a cilindrilor carburatoarele sunt prea sus ca sa primeasca benzina gravitational. Toate FZ/FZX/FZR au pompa pulsatila de benzina si NU au "robinet". Chiar si asa, pentru modelele cu "robinet de benzina" in general exista 3 pozitii: ON, RES si PRI. ON si RES trec printr'o valvula vacuumatica care oricum taie alimentarea la oprirea motorului. Nu cred ca cineva foloseste pozitia PRI (direct) in mod normal. Esti sigur ca motorul tau e FZR?... P.S. Nu exista FZR'uri cu racire pe ulei. Editat Octombrie 21, 2007 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebanna Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 (editat) Chiar si asa, pentru modelele cu "robinet de benzina" in general exista 3 pozitii: ON, RES si PRI. ON si RES trec printr'o valvula vacuumatica care oricum taie alimentarea la oprirea motorului. Nu cred ca cineva foloseste pozitia PRI (direct) in mod normal. Cam asa este, ai dreptate... Fara sa folosim pozitia aia RPI si trecem de pe ON (RES) pe OFF sa oprim intrarea benzinei in carburator la stationari lungi, oare putem rezolva dilema cu pornirile greoaie ? De fapt porneste si se opreste, arde doar atat cat este in cilindrii sau in carburator... Si de pornit porneste numai inpinsa, dupa faza asta... Editat Octombrie 22, 2007 de sebanna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanLudus Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 Cum nu are racire pe ulei ??? Atunci radiatoru ala pentru ce e ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebanna Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 Cum nu are racire pe ulei ??? Atunci radiatoru ala pentru ce e ? Radiatorul ala din fata ai pentru racire pe apa (antigel) Radiator pt ulei nu ai !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanLudus Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 Cum ma... is doua... ala mare (care cred ca-i cu ulei) si ala mic mai dedesutp... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebanna Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 (editat) Editat Octombrie 22, 2007 de sebanna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanLudus Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 Deci ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 Deci ??? Deci! In pozele tale intr'adevar se mai vede un radiator suplimentar de ulei (ala mic) care probabil a fost instalat de vre'un minitehnicus. Este o modificare comuna, destul de controversata deoarece, fara a fi neaparata nevoie (seria FZR nu a avut niciodata probleme speciale cu racirea) se adauga un surplus de greutate... fara sa mai amintim faptul ca daca nu sunt facute profesionist conexiunile pot bloca circuitul uleiului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebanna Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 Am rezolvat si dilema rezervoarelor... Ala mare ai cu antigel si ala mic pe ulei !! Ai capacitatea mai mare de ulei 3500cm3 din cauza asta ai montat probabil si radiator La FZR-ul meu are 2200cm3 si de aia nu-i mai trebe' radiator parerea mea --- Mesaj completat în 22 Oct 2007 14:30 ------------- Cam asa este, ai dreptate... Fara sa folosim pozitia aia RPI si trecem de pe ON (RES) pe OFF sa oprim intrarea benzinei in carburator la stationari lungi, oare putem rezolva dilema cu pornirile greoaie ? De fapt porneste si se opreste, arde doar atat cat este in cilindrii sau in carburator... Si de pornit porneste numai inpinsa, dupa faza asta... Pareri, sugestii, cine stie sa ne ajute... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 (editat) ... oare putem rezolva dilema cu pornirile greoaie ? De fapt porneste si se opreste, arde doar atat cat este in cilindrii sau in carburator... Si de pornit porneste numai inpinsa, dupa faza asta... Pornirea greoaie la FZR600 este notorie, problema principala fiind supapele de admisie care se uzeaza prematur. Din desing, se pare ca arcurile supapelor au fost prea moi, urmarea fiind ca in loc sa inchida brusc, dintr'o singura miscare, supapa se "balbaie" un pic inainte de a inchide camera de combustie (cele de evacuare nu se califica deoarece presiunea gazelor de evacuare ajuta "arcurile"). Datorita acestui fapt, supapele de admisie incep sa semene cu o lalea, cu mult inainte de termenul normal... Se pare ca si compozitia insasi a supapelor joaca un rol in aceasta poveste. Acesta este cel mai grav scenariu, cand motorul are probleme serioase de pornire "la rece" cat si "la cald". Faza "intermediara" este micsorarea jocului supapelor. Acest fapt va creea probleme la pornire in general "la rece", odata motorul pornit si incalzit nemaifiind probleme. Se poate rezolva relativ simplu prin inlocuirea pastilelor supapelor cu altele noi, de masura potrivita (nu recomand "raschetarea" lor decat in caz de forta majora, practica destul de frecventa in RO). De mentionat ca YAMAHA nu fabrica pastile sub 120, nevoia de masuri mai mici fiind un indiciu clar ca e absolut necesara inlocuirea supapelor (cu refacerea scaunului...etc.). Ambele situatii descrise mai sus pot fi diagnosticate usor prin masurarea compresiei. Un motiv destul de comun al pornirilor greoaie il constituie insa dereglarea si/sau uzura carburatoarelor. Carburatoarele trebuie curatate/inspectate/remediate anual, inaintea fiecarui sezon. Pentru cine e interesat, poate citi mai multe la: http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...t-I-t23499.html http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...-II-t23592.html Probleme la instalatia electrica si de aprindere, izolatii, bujii...etc, pot ingreuna la fel de bine pornirea. In general cauza pornirii greoaie este un cumul de factori, dintre care unul este de obicei preponderent. Succes! Editat Octombrie 22, 2007 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebanna Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 Pornirea greoaie la FZR600 este notorie, problema principala fiind supapele de admisie care se uzeaza prematur. Din desing, se pare ca arcurile supapelor au fost prea moi, urmarea fiind ca in loc sa inchida brusc, dintr'o singura miscare, supapa se "balbaie" un pic inainte de a inchide camera de combustie (cele de evacuare nu se califica deoarece presiunea gazelor de evacuare ajuta "arcurile"). Datorita acestui fapt, supapele de admisie incep sa semene cu o lalea, cu mult inainte de termenul normal... Se pare ca si compozitia insasi a supapelor joaca un rol in aceasta poveste. Acesta este cel mai grav scenariu, cand motorul are probleme serioase de pornire "la rece" cat si "la cald". Faza "intermediara" este micsorarea jocului supapelor. Acest fapt va creea probleme la pornire in general "la rece", odata motorul pornit si incalzit nemaifiind probleme. Se poate rezolva relativ simplu prin inlocuirea pastilelor supapelor cu altele noi, de masura potrivita (nu recomand "raschetarea" lor decat in caz de forta majora, practica destul de frecventa in RO). De mentionat ca YAMAHA nu fabrica pastile sub 120, nevoia de masuri mai mici fiind un indiciu clar ca e absolut necesara inlocuirea supapelor (cu refacerea scaunului...etc.). Ambele situatii descrise mai sus pot fi diagnosticate usor prin masurarea compresiei. Un motiv destul de comun al pornirilor greoaie il constituie insa dereglarea si/sau uzura carburatoarelor. Carburatoarele trebuie curatate/inspectate/remediate anual, inaintea fiecarui sezon. Pentru cine e interesat, poate citi mai multe la: http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...t-I-t23499.html http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...-II-t23592.html Probleme la instalatia electrica si de aprindere, izolatii, bujii...etc, pot ingreuna la fel de bine pornirea. In general cauza pornirii greoaie este un cumul de factori, dintre care unul este de obicei preponderent. Succes! O parte le-am facut, o parte le fac anul asta la sfarsit de sezon... Mersi pentru ajutor !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sogard82 Postat Octombrie 23, 2007 Share Postat Octombrie 23, 2007 salutare. mi-am luat si eu ieri un fzr400(asa ca pt mine)... dar nu am inca carnet si-l tin pe loc (pana acum am avut o aprilia rs50).... am o rugaminte: spuneti-mi si mie o scoala in bucuresti unde sa-mi fac repede dosarul sa dau de A(intelegeti voi scoala de aia la vrajeala),ca se duce sezonul si dupaia trebe sa astept pana la primavara....... uitati si poze cu el . l-am luat de la un tip din ploiesti(daca-l cunoasteti(motorul)spuneti-mi ce stiti despre el. a fost in bucuresti pana la inceputul lui 2007(dupa carte).... de frumos e frumos zic eu are coada de r6 fata de(nu stiu ce ) consumabile schimbate...etc....mai trebe reglate carburatoarele ca sta cam sus la relanti pe la 1500 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanLudus Postat Octombrie 24, 2007 Share Postat Octombrie 24, 2007 Cat ai dat pe el ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Octombrie 24, 2007 Share Postat Octombrie 24, 2007 (editat) are fata de FZR garantat. cat priveste relantiul, il poti regla, este in zona robinetului pt trecere pe rezerva benzina (partea stanga). sa il stapanesti sanatos! Editat Octombrie 24, 2007 de raven30hell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
load Postat Octombrie 25, 2007 Share Postat Octombrie 25, 2007 Buna alegere (sa ai grija cu ea - peste 8mi te poate surprinde ) arata chiar bine - cu codita de r6 si fata de fzr 600 - sa nu reglezi relantina sub 1000 daca te deplasezi mai mult in oras - sa lasi socul deschis in primele 2 minute dupa pornire (regland la o turatie de 2.5 - 3 mii) dupa aia inchiz si dai vreo doua trei sprituri gas - trebuie sa revina la 1000 si sa stea constant . asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sogard82 Postat Octombrie 25, 2007 Share Postat Octombrie 25, 2007 merci. dar deocamdata pacat ca stau si ma uit la ea . zilele astea trebe sa ma inscriu la o scoala de soferi . poate reusesc sa ma plimb cu ea pe strada pana vine Mos Craciun ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanLudus Postat Octombrie 25, 2007 Share Postat Octombrie 25, 2007 Sa nu uiti sa iti pui in buzunar lanturile de zapada... La ce vreme e, s-ar putea sa ai nevoie de ele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Octombrie 25, 2007 Share Postat Octombrie 25, 2007 (editat) mie nu imi vine sa cred, porneste fzrica mea la primul start, dupa 1 saptamana de nepornit si frig. sunt mandra de ea. sogard82: te rog si eu ceva, spune-mi cat ai dat pe motor, sunt curioasa de un lucru. daca nu vrei sa zici public, trimite-mi un PM Editat Octombrie 25, 2007 de raven30hell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanLudus Postat Octombrie 26, 2007 Share Postat Octombrie 26, 2007 Si dup-aia faci tu publica suma... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sogard82 Postat Octombrie 26, 2007 Share Postat Octombrie 26, 2007 am dat 1900 pe ea ,parerea mea este ca merita deoarece e bine intretinuta si are consumabile noi (am mai primit si o geaca textila cu protectii si manusi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Octombrie 26, 2007 Share Postat Octombrie 26, 2007 DanLudus, uite ca nu a fost nevoie... acum ma gandesc ca nu am de gand sa renunt la pretul de vanzare al motorului meu. e inca excelent pretul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sogard82 Postat Octombrie 26, 2007 Share Postat Octombrie 26, 2007 raven30hell dar tu cu cat il vinzi? pune si tu o poza sa-l vad si eu nu ca ma intereseaza sa-l cumpar , ci doar de curiozitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanLudus Postat Octombrie 26, 2007 Share Postat Octombrie 26, 2007 Eu la anu' o sa il dau cu 1600-1700... da inca am de lucru la el... vreau sa imi iau fireblade daca imi iasa treburili Ce mai fac fratii fezeristi ? ...cam greu cu mobra pe vremea asta... ioc aderenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Octombrie 26, 2007 Share Postat Octombrie 26, 2007 (editat) sogard82 click pe semnatura mea, scrie mare vand motor... pt orice eventualitate: /index.php?showtopic=144485 Editat Octombrie 26, 2007 de raven30hell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Octombrie 26, 2007 Share Postat Octombrie 26, 2007 @sogard82: tu ai furca USD pe ea, sau mi se pare mie? Oricum, foarte tare, arata bine moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.