Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

Apropo de pornit greu

Incercati sa va obisnuiti sa inchideti robinetul de benzina atunci cand stationati mai mult.

La unele motoare benzina se scurge si este mai mult ca sigur ca se ineaca la pornire,de aici rezultand porniri greoaie.

Parerea mea

 

"Parerea ta" nu se aplica la FZ/FZX/FZR (si nu numai)!

 

Datorita inclinarii inspre inainte a cilindrilor carburatoarele sunt prea sus ca sa primeasca benzina gravitational. Toate FZ/FZX/FZR au pompa pulsatila de benzina si NU au "robinet".

 

Chiar si asa, pentru modelele cu "robinet de benzina" in general exista 3 pozitii: ON, RES si PRI.

ON si RES trec printr'o valvula vacuumatica care oricum taie alimentarea la oprirea motorului. Nu cred ca cineva foloseste pozitia PRI (direct) in mod normal.

 

Esti sigur ca motorul tau e FZR?...

 

P.S. Nu exista FZR'uri cu racire pe ulei.

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chiar si asa, pentru modelele cu "robinet de benzina" in general exista 3 pozitii: ON, RES si PRI.

ON si RES trec printr'o valvula vacuumatica care oricum taie alimentarea la oprirea motorului. Nu cred ca cineva foloseste pozitia PRI (direct) in mod normal.

 

Cam asa este, ai dreptate...

Fara sa folosim pozitia aia RPI si trecem de pe ON (RES) pe OFF sa oprim intrarea benzinei in carburator la stationari lungi, oare putem rezolva dilema cu pornirile greoaie ? :ok:

De fapt porneste si se opreste, arde doar atat cat este in cilindrii sau in carburator...

Si de pornit porneste numai inpinsa, dupa faza asta...

Editat de sebanna
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-15129-1193050681_thumb.jpg

 

post-15129-1193050602_thumb.jpg

Deci ??? :ok:

 

Deci!

 

In pozele tale intr'adevar se mai vede un radiator suplimentar de ulei (ala mic) care probabil a fost instalat de vre'un minitehnicus.

 

Este o modificare comuna, destul de controversata deoarece, fara a fi neaparata nevoie (seria FZR nu a avut niciodata probleme speciale cu racirea) se adauga un surplus de greutate... fara sa mai amintim faptul ca daca nu sunt facute profesionist conexiunile pot bloca circuitul uleiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat si dilema rezervoarelor...

Ala mare ai cu antigel si ala mic pe ulei !!

Ai capacitatea mai mare de ulei 3500cm3 din cauza asta ai montat probabil si radiator

La FZR-ul meu are 2200cm3 si de aia nu-i mai trebe' radiator

parerea mea :D

 

--- Mesaj completat în 22 Oct 2007 14:30 -------------

Cam asa este, ai dreptate...

Fara sa folosim pozitia aia RPI si trecem de pe ON (RES) pe OFF sa oprim intrarea benzinei in carburator la stationari lungi, oare putem rezolva dilema cu pornirile greoaie ? :ok:

De fapt porneste si se opreste, arde doar atat cat este in cilindrii sau in carburator...

Si de pornit porneste numai inpinsa, dupa faza asta...

Pareri, sugestii, cine stie sa ne ajute...

:eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... oare putem rezolva dilema cu pornirile greoaie ? :ok:

De fapt porneste si se opreste, arde doar atat cat este in cilindrii sau in carburator...

Si de pornit porneste numai inpinsa, dupa faza asta...

 

Pornirea greoaie la FZR600 este notorie, problema principala fiind supapele de admisie care se uzeaza prematur. Din desing, se pare ca arcurile supapelor au fost prea moi, urmarea fiind ca in loc sa inchida brusc, dintr'o singura miscare, supapa se "balbaie" un pic inainte de a inchide camera de combustie (cele de evacuare nu se califica deoarece presiunea gazelor de evacuare ajuta "arcurile"). Datorita acestui fapt, supapele de admisie incep sa semene cu o lalea, cu mult inainte de termenul normal... Se pare ca si compozitia insasi a supapelor joaca un rol in aceasta poveste. Acesta este cel mai grav scenariu, cand motorul are probleme serioase de pornire "la rece" cat si "la cald".

 

Faza "intermediara" este micsorarea jocului supapelor. Acest fapt va creea probleme la pornire in general "la rece", odata motorul pornit si incalzit nemaifiind probleme. Se poate rezolva relativ simplu prin inlocuirea pastilelor supapelor cu altele noi, de masura potrivita (nu recomand "raschetarea" lor decat in caz de forta majora, practica destul de frecventa in RO). De mentionat ca YAMAHA nu fabrica pastile sub 120, nevoia de masuri mai mici fiind un indiciu clar ca e absolut necesara inlocuirea supapelor (cu refacerea scaunului...etc.).

 

Ambele situatii descrise mai sus pot fi diagnosticate usor prin masurarea compresiei.

 

Un motiv destul de comun al pornirilor greoaie il constituie insa dereglarea si/sau uzura carburatoarelor. Carburatoarele trebuie curatate/inspectate/remediate anual, inaintea fiecarui sezon. Pentru cine e interesat, poate citi mai multe la:

http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...t-I-t23499.html

http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...-II-t23592.html

 

Probleme la instalatia electrica si de aprindere, izolatii, bujii...etc, pot ingreuna la fel de bine pornirea.

 

In general cauza pornirii greoaie este un cumul de factori, dintre care unul este de obicei preponderent.

 

Succes!

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pornirea greoaie la FZR600 este notorie, problema principala fiind supapele de admisie care se uzeaza prematur. Din desing, se pare ca arcurile supapelor au fost prea moi, urmarea fiind ca in loc sa inchida brusc, dintr'o singura miscare, supapa se "balbaie" un pic inainte de a inchide camera de combustie (cele de evacuare nu se califica deoarece presiunea gazelor de evacuare ajuta "arcurile"). Datorita acestui fapt, supapele de admisie incep sa semene cu o lalea, cu mult inainte de termenul normal... Se pare ca si compozitia insasi a supapelor joaca un rol in aceasta poveste. Acesta este cel mai grav scenariu, cand motorul are probleme serioase de pornire "la rece" cat si "la cald".

 

Faza "intermediara" este micsorarea jocului supapelor. Acest fapt va creea probleme la pornire in general "la rece", odata motorul pornit si incalzit nemaifiind probleme. Se poate rezolva relativ simplu prin inlocuirea pastilelor supapelor cu altele noi, de masura potrivita (nu recomand "raschetarea" lor decat in caz de forta majora, practica destul de frecventa in RO). De mentionat ca YAMAHA nu fabrica pastile sub 120, nevoia de masuri mai mici fiind un indiciu clar ca e absolut necesara inlocuirea supapelor (cu refacerea scaunului...etc.).

 

Ambele situatii descrise mai sus pot fi diagnosticate usor prin masurarea compresiei.

 

Un motiv destul de comun al pornirilor greoaie il constituie insa dereglarea si/sau uzura carburatoarelor. Carburatoarele trebuie curatate/inspectate/remediate anual, inaintea fiecarui sezon. Pentru cine e interesat, poate citi mai multe la:

http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...t-I-t23499.html

http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...-II-t23592.html

 

Probleme la instalatia electrica si de aprindere, izolatii, bujii...etc, pot ingreuna la fel de bine pornirea.

 

In general cauza pornirii greoaie este un cumul de factori, dintre care unul este de obicei preponderent.

 

Succes!

O parte le-am facut, o parte le fac anul asta la sfarsit de sezon...

Mersi pentru ajutor !!

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare. mi-am luat si eu ieri un fzr400(asa ca pt mine)... dar nu am inca carnet si-l tin pe loc (pana acum am avut o aprilia rs50).... am o rugaminte: spuneti-mi si mie o scoala in bucuresti unde sa-mi fac repede dosarul sa dau de A(intelegeti voi scoala de aia la vrajeala),ca se duce sezonul si dupaia trebe sa astept pana la primavara....... uitati si poze cu el . l-am luat de la un tip din ploiesti(daca-l cunoasteti(motorul)spuneti-mi ce stiti despre el. a fost in bucuresti pana la inceputul lui 2007(dupa carte).... de frumos e frumos zic eu are coada de r6 fata de(nu stiu ce ) consumabile schimbate...etc....mai trebe reglate carburatoarele ca sta cam sus la relanti pe la 1500

post-23385-1193139487_thumb.jpg

post-23385-1193139527_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna alegere ;) (sa ai grija cu ea - peste 8mi te poate surprinde :D )

 

arata chiar bine - cu codita de r6 si fata de fzr 600

- sa nu reglezi relantina sub 1000 daca te deplasezi mai mult in oras - sa lasi socul deschis in primele 2 minute dupa pornire (regland la o turatie de 2.5 - 3 mii) dupa aia inchiz si dai vreo doua trei sprituri gas - trebuie sa revina la 1000 si sa stea constant .

 

asfalt uscat :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie nu imi vine sa cred, porneste fzrica mea la primul start, dupa 1 saptamana de nepornit si frig. sunt mandra de ea.

 

sogard82: te rog si eu ceva, spune-mi cat ai dat pe motor, sunt curioasa de un lucru. daca nu vrei sa zici public, trimite-mi un PM

Editat de raven30hell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la anu' o sa il dau cu 1600-1700... da inca am de lucru la el... vreau sa imi iau fireblade daca imi iasa treburili :D

 

;)

 

 

Ce mai fac fratii fezeristi ? ...cam greu cu mobra pe vremea asta... ioc aderenta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...