yo4hgx Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 sal am o yamaha fzr de 600 si ma gindeam si eu sa arunc un ochi pe la reglajul supapelor .dupa cum ai scris tu ai curatat si supapele inseamna ca ai dat si chiulasa jos. cum ai dat lantul de distributie jos? are zala de legatura sau a trebuit taiat si nituit din nou? cu punerea la punct a distributiei ai avut probleme?pastilele de reglaj sint jos sub paharelul pe care apasa cama sau sint deasupra ca la masini?se pot regla jocurile fara sa dai arborii cu came jos (doar sa-i desfaci si sa-i inclin pe o parte si pe alta)? cu garniturile cum ai rezolvat le-ai refolosit pe alea vechi sau ai luat altele noi? cred ca te-am naucit cu intrebarile Multe intrebari... o sa incerc sa'ti raspund. In primul rand, jocul termic al supapelor se verifica relativ usor, fara sa fie nevoie sa demontezi decat capacul chiulasei (daca este manipulata cu atentie garnitura poate fi refolosita). Se aduc pe rand pistoanele in PMS (punctul mort superior) pe timpul de compresie (cand toate supapele sunt inchise) si cu lera se verifica jocul dintre came si paharelele. Valorile normale sunt 0.1-0.2mm pe admisie si 0.2-0.3mm pe evacuare. In general, datorita uzurii supapei pe pat valorile se micsoreaza uneori atat de mult incat devin practic inexistente creeand probleme la pornire si la turatii mari. Pastilele de reglaj se afla intre coada supapelor si paharelele de ghidaj, sub lobii axelor cu came. Pentru a ajunge la ele trebuie scoase axele, iar pentru aceasta nu e nevoie ca lantul sa fie dat jos. Se scoate doar intinzatorul patinei lantului de distributie iar jocul obtinut va permite scoaterea axelor cu came (atentie la secventa capacelor ce formeaza partea superioara a lagarelor, daca nu sunt remontate in pozitia originala se distruge chiulasa ... irecuperabil!). Ca sa fii sigur ca nu pierzi vre'o pastila, e bine sa folosesti un magnet pentru scoaterea paharelelor de ghidaj, astfel pastilele vor ramane lipite in interior. Pentru a aduce jocurile in valorile normale, pastilele trebuiesc inlocuite cu altele mai groase sau mai subtiri, functie de caz. Avand in vedere ca in general, datorita uzurii jocurile se micsoreaza si e nevoie de pastile mai subtiri, o alta metoda mai neortodoxa este "grinduirea" lor. Acest lucru se poate face profesional dar si "pe genunchi". Pe o piatra de polizor noua de densitate mica se pot aleza manual, mare atentie insa la planeitate si supraincalzire. Pentru a ajunge la supape e musai sa dai jos toata chiulasa (garnitura nu mai este refolosibila iar slabirea prezoanelor se face intr'o secventa prestabilita). Apoi, cu o presa speciala se tensioneaza arcurile supapelor pentru a permite scoaterea sigurantelor si respectiv a arcurilor si supapelor in sine. Calamina si depunerile se curata cu smirghel fin, insa mare atentie sa nu atingi portiunea care intra in ghid. Dupa care, cu pasta dedicata se repasuiesc supapele pe paturi (atentie ca fiecare sa fie montata in pozitia in care a fost pasuita). Pentru remontarea chiulasei e nevoie musai de garnitura noua si cheie dinamometrica (secventa de strangere a prezoanelor este inversa celei de la slabire). Toate lucrarile de mai sus nu necesita ca motorul sa fie dat jos de pe cadru (desi daca spatiul permite uneori e mai confortabil). Dupa cum observi, nu este chiar floare la ureche, un minim de scule si dispozitive dedicate sunt absolut necesare. Nu'ti recomand sa te apuci singur de treaba, mai ales daca nu ai mai facut'o sau macar daca ai vazut pe altii facand'o. Daca erai din zona poate imi gaseam timp sa te ajut... macar cu indicatii la fata locului. Ride Safe! P.S. Reglarea jocurilor termice ale supapelor, curatarea chiulasei si repasuirea supapelor dau unui motor o noua viata!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefbure Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 @yo4hgx esti meserias am inteles despre ce e vorba. experienta pot sa spun ca am ceva (pasiunea mea sint masinile)dar in ultima vreme motoarele (masina mea Lancia Delta hf turbo zace nemiscata de anul trecut ca are radiatorul spart si nu am chef sa il repar).scule am tot ce-mi trebuie chiar si un prieten care are un alelier mecanic (strung, freza, masina de rectificat ....asta e afacerea lui).motorul de la delta l-am facut eu cap coada .in afara de bucsat motorul care l-au facul aia de la o firma eu am facut tot restul inclusiv schimbat ghiduri de supapa si reglat jocuri Eu sint din Brasov si cu motorul mai fur si eu cite o iesire printre servici si altele...poate ne vedem daca ajungi pe aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 fizic..sunt destul de bine,la mobra nici nu am apucat sa ma uit. Erau niste copii care se jucau cu mingea pe o strada laterala si de nicaieri mi-a sarit mingea in fata,am incercat sa o evit,asfaltul era ud si mai erau si niste balarii pe jos. imi aduc aminte ca a fugit spatele si vedeam motorul cum vine dupa mine in timp ce facea tumbe...cam asta a fost,bine cu marea de prosti care intrebau ce a patit motoru si al cui e si cat am dat p el....cum pot sa fie oamenii...unu singur m-a intrebat daca sunt bine....ce sa mai ceri Aouch!... Dureroasa experienta insa sunt sigur ca ti'ai invatat lectia ca pe stradute laterale si in general prin oras se merge tiptil. Pe de alta parte obstacolele de genul mingii, pisici... chiar si caini, cand apar in ultimul moment NU se evita. Strangi ghidonul la maximum, proptesti genunchii in rezervor si... te pregatesti de impact. Franarea in astfel de situatii, mai ales in lipsa experientei mai mult strica! Si ca veni vorba de franare, spatele nu "a fugit" de capul lui ci datorita faptului ca ai blocat roata. Incearca se exersezi mai mult franarea de urgenta cand spatele aproape ca nu trebuie atins! Sper sa'ti revii repede, motorul nu pare foarte avariat! Ride Safe! @yo4hgx esti meserias am inteles despre ce e vorba. experienta pot sa spun ca am ceva (pasiunea mea sint masinile)dar in ultima vreme motoarele (masina mea Lancia Delta hf turbo zace nemiscata de anul trecut ca are radiatorul spart si nu am chef sa il repar).scule am tot ce-mi trebuie chiar si un prieten care are un alelier mecanic (strung, freza, masina de rectificat ....asta e afacerea lui).motorul de la delta l-am facut eu cap coada .in afara de bucsat motorul care l-au facul aia de la o firma eu am facut tot restul inclusiv schimbat ghiduri de supapa si reglat jocuri Eu sint din Brasov si cu motorul mai fur si eu cite o iesire printre servici si altele...poate ne vedem daca ajungi pe aici In cazul asta nu ai nici o scuza sa nu te apuci de treaba, crede'ma pe cuvant, merita fiecare secunda si picatura de sudoare consumate! Weekend'ul asta foarte probabil sa ajung si prin BV si desi nu prea imi plac intrunirile poate bag si eu nasul pentru o vizita mica... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 Salutare!Sunt proaspatul detinator al unui fzr 1000 din 92 si vreu sa stiu si eu ce ulei trebuie sa folosesc la motor,ce filtru de ulei si unde pot sa le gasesc.Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 @ yo4hgx daca nu reglez supapele se poate intampla ceva rau??? eu nu am experienta in mecanica, sunt afon deci nu pot sa-mi bag nasul... Dupa cum ai descris este foarte complicat si daca m-as duce la un mecanic cred ca m-ar jupui de milioane bune...uof Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 @ yo4hgx daca nu reglez supapele se poate intampla ceva rau??? eu nu am experienta in mecanica, sunt afon deci nu pot sa-mi bag nasul... Dupa cum ai descris este foarte complicat si daca m-as duce la un mecanic cred ca m-ar jupui de milioane bune...uof Asa e, am intrebat si eu pe la "case mai mari" si pentru un reglaj al jocurilor la supape mi'au cerut 250E (si asta fara pastile originale). Am mai observat ca marea majoritate a motociclistilor din RO nu dau doi bani pe lucrari de intretinere, poate si pentru ca pe de o parte motoarele japoneze au fost concepute sa accepte mult abuz din partea noastra iar pe de alta parte ca mecanicii de pe la noi prefera sa ne jupoaie pentru lucrari gen "sincronizat carburatoare" sau "schimbat kit lantz"... etc. Daca nu reglezi supapele vei observa ca in timp motorul incepe sa'si piarda din performante, pornirea va fi din ce in ce mai greoaie, consumul va creste, la ture mari pot aparea fenomene gen "topit electrozi bujii"...etc. Oricat de bine ar fi fost intretinut un motor si oricat de blanda ar fi fost exploatarea, jocul termic al supapelor este obligatoriu la un numar de km (YAMAHA este una dintre firmele care recomanda acest reglaj la cca 45.000km, restul mult mai devreme). Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
neo Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 cine vrea am ceva piese bune de FZR 600 3 HE din 93 furca discuri placute lant 2randuri de pinioane si foi etc in afara de motor si cutie le dau pentru cine vrea cu 100 de euro vreau sa scap de ele din curte dau si filtru de aer delo nou,astept PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 (editat) " YAMAHA este una dintre firmele care recomanda acest reglaj la cca 45.000km, restul mult mai devreme). motorul meu are doar 26.000 km, deci sa nu-mi fac griji pt supape?? sunt cicalitor, nu? Editat Iulie 27, 2008 de tiptil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuzzy Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 Salutare!Sunt proaspatul detinator al unui fzr 1000 din 92 si vreu sa stiu si eu ce ulei trebuie sa folosesc la motor,ce filtru de ulei si unde pot sa le gasesc.Multumesc! Motul 7100 15W50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unick Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 Aouch!... Dureroasa experienta insa sunt sigur ca ti'ai invatat lectia ca pe stradute laterale si in general prin oras se merge tiptil. Pe de alta parte obstacolele de genul mingii, pisici... chiar si caini, cand apar in ultimul moment NU se evita. Strangi ghidonul la maximum, proptesti genunchii in rezervor si... te pregatesti de impact. Franarea in astfel de situatii, mai ales in lipsa experientei mai mult strica! Si ca veni vorba de franare, spatele nu "a fugit" de capul lui ci datorita faptului ca ai blocat roata. Incearca se exersezi mai mult franarea de urgenta cand spatele aproape ca nu trebuie atins! Sper sa'ti revii repede, motorul nu pare foarte avariat! Ride Safe! nu am blocat roata cand m-am dezechilbrat am tras si de acceleratie si mai erau si niste buruieni pe sosea si asta a fost cauza, in schimba mobra e destul de bine e cam polizata pe partea stanga si am avut noroc ca nu am avut carenele,care sunt la vopsit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 multumesc fuzzy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 motorul meu are doar 26.000 km, deci sa nu-mi fac griji pt supape?? sunt cicalitor, nu? Din ce an este motorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 1993 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 1993 Hmmmmm... 15 ani si doar 26.000km ?! Sincer, nu cred ! Oricum, verificarea jocurilor nu presupune prea mult timp si deranj, se poate face si in fata blocului... ce te costa? Desfaci, masori si afli sigur daca sa stai linistit sau sa'ti faci griji. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 lasa ca vad eu ce fac, ma duc la cineva specializat, dati-mi si mie va rog un link de pe louis.de cu oglinzi care mi se potrivesc la a mea ca am tot cautat si nu stiu ce sa comand , am gasit astea dar nu stiu daca se potrivesc, vreau sa cumpar oglinzi si nu stiu de unde... p.s: multumesc pt sfaturi, daca as fi si eu meserias ca tine...ce bine ar fi.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Salutare tuturor! Nu am gasit topic special pentru asta si vreau sa intreb pe cineva care a avut. M-am orientat catre o Yamaha YZF 750 R si as dori sa intreb detinatorii ( daca sunt pe aici , la sectiunea FZR ) cum targe in ture , daca e fiabila , ce probleme frecvente au , care este avantajul sau dezavantajul ambreiajului hidraulic ? Multumesc anticipat! Daca nu am nimerit topicul imi cer scuze si va rog sa ma indrumati Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 mai baieti,cineva de pe forum mi-a recomandat la un fzr 1000 exup din 92 ulei la motor 15W50.in carte scrie ca trebuie folosit 20W40,insa,eu am acasa 20W50 un ulei f bun care se cumpara de la noi cu 40 litrul.Credeti ca ii dauneaza motocicletei daca pun 20W50?Si inca o intrebare:Yamaha FZR 1000 EXUP din 92 are cip de putere/i se poate pune?pt ca m-am contrazis cu fostul proprietar ca nu are(din cate stiu eu-nu ma pricep prea bine-doar cele cu injectie electronica au cip.Are cinva idee?????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CalinMZ Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 in principiu mergi pe ulei 15W50 de la motul, (5100) daca totusi ai ceva bani tot de la motul este un ulei 15W50 (300V) nuyma ca costa cam 60 de lei litru! cu 20W50 nush ca nu am auzit pe nimeni sa foloseasca, daca ai nevoie de filtru de ulei, eu pe al meu am pus HF303 (produs de bike alert) si yamaha fzr 1000 exup din cate stiu eu nu are cip de putere! tocmai asta le place unora "putere bruta" sper sa itzi fie de ajutor aceste informatzii. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuzzy Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Se recomanda ulei cat mai "gros" cu cat este motorul mai "batran". De 15 sau de 20 este ok, iar 50 este la fel, foarte ok. In legatura cu uleiul de la Motul da, se recomanda fie 7100 fie 300V, ideea este sa fie mai "gros". Salutare tuturor! Nu am gasit topic special pentru asta si vreau sa intreb pe cineva care a avut. M-am orientat catre o Yamaha YZF 750 R si as dori sa intreb detinatorii ( daca sunt pe aici , la sectiunea FZR ) cum targe in ture , daca e fiabila , ce probleme frecvente au , care este avantajul sau dezavantajul ambreiajului hidraulic ? Multumesc anticipat! Daca nu am nimerit topicul imi cer scuze si va rog sa ma indrumati YZF 750R este pe undeva intre thundercat, thunderace si FZR, deci din partea mea iti urez bun venit! Iar in legatura cu turele, daca motorul este asemanator cu cel de pe thundercat sau fzr600, poti merge mai turat, in general pana in 7-8.000 rpm (de acolo incepe explozia de cuplu). Mai departe prefer sa las pe altcineva care stie mai bine decat mine despre YZF750R. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
levi_pyt2003 Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 Si eu am un FZR de 1000 proaspat achizitionat. Ce sa zic, fuge de rupe. Si normal la cei 145 cai. In schimb venind de la enduro ma deranjeaza suspensiile ... Destul de mult ... Dar asta e, cu vitezana la asfalt fara gropi ... jur k mere de rupe. ma dau cu oricine la viteza shi nu ma lasa nici unu in spate, nici cu r1 nici cu fireblade 929 nici cu ninja nici cu suzuki de 1000. ii belea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 daca i-am pus motul 7100 10w40 are ceva? mie mi se pare ca merge bine...pe site la motul ei recomanda pt yamaha fzr 600 ulei 10w40 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CalinMZ Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 salutare, nu are nimic 10w40, numai ca itzi recomand sa ii faci schimbu mai repede cu vreo 2000 de km, e cam subtzirel uleiul pt motor turat, eu la fzr-ul meu cam la 6000 fac schimbu, cu motul 15W50 , a si nu uita un lucru!!!! FZR de 1000 papa ulei!! sa te asiguri ca ai acelasi tip de ulei pt completare!!! scuze tiptil, nu am obs ca ai fzr de 600, din cate stiu fzr600 nu papa ulei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 Salutare tuturor! Nu am gasit topic special pentru asta si vreau sa intreb pe cineva care a avut. M-am orientat catre o Yamaha YZF 750 R si as dori sa intreb detinatorii ( daca sunt pe aici , la sectiunea FZR ) cum targe in ture , daca e fiabila , ce probleme frecvente au , care este avantajul sau dezavantajul ambreiajului hidraulic ? Multumesc anticipat! Daca nu am nimerit topicul imi cer scuze si va rog sa ma indrumati YZF750R este modelul pentru "superbike" de la YAMAHA a anilor '90. In principiu foloseste tehnologia FZR-EXUP - Cadru deltabox, bascula cu ranforsare suplimentara, furca USD iar motorul relativ identic cu cel de FZR, arcurile supapelor fiind insa o idee mai groase, oala ambreajului intarita, cutie de viteze cu 6 trepte. Fata de un 600 se cunoaste binisor cum "trage", in afara de diferenta de capacitate EXUP'ul isi face simtita prezenta la ture mici/medii. Fata de un 1000 e un pic mai vioi pe curbe ("trail'ul" si greutatea mai mici) dar mai puturos la ture mici/medii; pozitia nu chiar confortabila pt drumuri lungi. Probleme nu sunt in mod deosebit, atentie la integritatea cablurilor EXUP. Macar odata pe sezon e bine sa le verifici, cureti si ungi, la fel si cu valvula in sine (trebuie sa folosesti vaselina speciala de temperaturi inalte). Una peste alta un motor reusit, cu o ciclistica ce nu dezminte casa YAMAHA. A fost o vreme cand am evaluat si eu posibilitatea achizitionarii unuia, valentele prea sportive pentru gustul meu (ca sa nu spun ca pur si simplu am imbatranit) m'au facut insa sa ma orientez spre modelul 1000. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 YZF750R este modelul pentru "superbike" de la YAMAHA a anilor '90. .... Ride Safe! Multumesc mult pentru informatii. Am cautat pe net si am aflat ca exup inseamna: EXUP (EXhaust Ultimate Power valve) is a device fitted to selected Yamaha motorcycles (FZR,YZF,XV1900,R series) that constantly adjusts the internal diameter of the exhaust system to suit engine revs. This ensures good low to mid-range performance for a linear power output all the way to the rev limiter. Daca am inteles bine e un fel de power valve cum au cele de 125 doar ca asta isi modifica constant diametru ? cel putin la astea de 125 cu PV toata instalatia e o usita care obtureaza galeria la iesirea din cilindru si care se deschide dupa 7 mii de ture. Despre ce cabluri ziceai tu ? mecanismul este asemanator sau e mai complicat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pijama Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 Salutare tuturor! Nu am gasit topic special pentru asta si vreau sa intreb pe cineva care a avut. M-am orientat catre o Yamaha YZF 750 R si as dori sa intreb detinatorii ( daca sunt pe aici , la sectiunea FZR ) cum targe in ture , daca e fiabila , ce probleme frecvente au , care este avantajul sau dezavantajul ambreiajului hidraulic ? Multumesc anticipat! Daca nu am nimerit topicul imi cer scuze si va rog sa ma indrumati http://www.universmoto.ro/article--Test_se...895--10115.html Daca nu il stiai. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.