Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salutare.am intrat si eu in posesia unui yamaha fzr din 92.is incepator cu japoneza.imi puteti zice pe lace turatie se schimba vitelzele?

eu schimb pe la 5-6 mii de ture.multumesc frumos.sa ne auzim cu bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare.am intrat si eu in posesia unui yamaha fzr din 92.is incepator cu japoneza.imi puteti zice pe lace turatie se schimba vitelzele?

eu schimb pe la 5-6 mii de ture.multumesc frumos.sa ne auzim cu bine.

 

FZR... de care, 250,400,550,600,750,1000???

 

Oricum, principiu general valabil pentru orice motor, nu exista plafon fix de schimbare a vitezelor. Acesta depinde de mai multe variabile cum ar fi sarcina pe motor la un moment dat, gradul de inclinatie a planului de rulaj, greutate si stilul de rulaj si intentiile ulterioare. Tot general valabil pentru motoarele de turatie si compresie mare, schimbarea vitezelor sub regimul de cuplu minim la un moment dat face mai mult rau decat depasirea acestuia.

 

Ride Safe!@

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut frati fzristi. Vin si eu cu o problema. Am lasat motoreta la un prieten in curte vre-o 2 in care nu a mers deloc, dupa aceste 2 saptamani cand sa dau sa pornesc era inecata ( banuiesc ca cineva sa jucat cu acceleratia altfel nu imi pot explica cum naiba) dupa lungi incercari ( a dat vre-o 2 - 3 rateuri puternice) am reusit sa o pornesc , o tineam accelerata la maxim si statea turata in 1.500 ture, troncanea motoru groaznic, am zis sa ma impinga cineva sa isi dea umpic drumu si intradevar a avut succes . In turati joase ( 2.000 - 3.000 ) parca paraie cand merg si nici nu mai trage cum trebuie. Rateele sa fi afectat cumva camase , segment , piston etc ? stiu ca este aproape imposibil sa imi spuneti ce are din propria experienta dar orice sfat , orice surub care ar trebui verificat miar fi de mare ajutor. Bafta si asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut frati fzristi. Vin si eu cu o problema. Am lasat motoreta la un prieten in curte vre-o 2 in care nu a mers deloc, dupa aceste 2 saptamani cand sa dau sa pornesc era inecata ( banuiesc ca cineva sa jucat cu acceleratia altfel nu imi pot explica cum naiba) dupa lungi incercari ( a dat vre-o 2 - 3 rateuri puternice) am reusit sa o pornesc , o tineam accelerata la maxim si statea turata in 1.500 ture, troncanea motoru groaznic, am zis sa ma impinga cineva sa isi dea umpic drumu si intradevar a avut succes . In turati joase ( 2.000 - 3.000 ) parca paraie cand merg si nici nu mai trage cum trebuie. Rateele sa fi afectat cumva camase , segment , piston etc ? stiu ca este aproape imposibil sa imi spuneti ce are din propria experienta dar orice sfat , orice surub care ar trebui verificat miar fi de mare ajutor. Bafta si asfalt uscat !

 

Dupa ce se incalzeste cum se comporta? Oricum, problemele de pornire la rece (daca nu sunt cumva si alte cauze) indica de obicei lipsa jocului termic, in special la supapele de admisie.

 

 

Cand a vazut motorul tau ultima verificare si/sau reglaj al jocului termic al supapelor?

 

Ride Safe!

 

 

P.S. Carburatoarele vacuumatice nu au pompa de sprit asa ca "joaca" la acceleratie nu are nici o treaba cu "inecatul"...

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FZR... de care, 250,400,550,600,750,1000???

 

Oricum, principiu general valabil pentru orice motor, nu exista plafon fix de schimbare a vitezelor. Acesta depinde de mai multe variabile cum ar fi sarcina pe motor la un moment dat, gradul de inclinatie a planului de rulaj, greutate si stilul de rulaj si intentiile ulterioare. Tot general valabil pentru motoarele de turatie si compresie mare, schimbarea vitezelor sub regimul de cuplu minim la un moment dat face mai mult rau decat depasirea acestuia.

 

Ride Safe!@

sorry am uitat sa scriu,ii de 600. mersi mult ca mai lamurit cu turatia.o sa mai vin cu intrebari daca se poate,pana atunci numai bine si asfalt uscat tuturori motociclistilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

au au tactil ce imi doresti tu mie ... :lol:

yo4hgx : Acum , daca trag socu o ia la sfert , nu sta deloc pe ganduri . Singura problema ar fi asta, aud eu ( s-au mi se pare ca aud ) paraitu ala un turati joase. Ma gandesc sa fie de la buji cumva ? Sa faca vre-o una figuri si sa mearga in 3 juma ? Am marti un examen si stau sa invat, pe mircuri vreau sa ii desfac bujiile sa ii curat filtru si daca continua sa faca asa o sa caut un mecanic pentru jocul de la supape care eu nu l-am facut nici o data de cand o am ( cam 6.000 de km ) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

au au tactil ce imi doresti tu mie ... :lol:

yo4hgx : Acum , daca trag socu o ia la sfert , nu sta deloc pe ganduri . Singura problema ar fi asta, aud eu ( s-au mi se pare ca aud ) paraitu ala un turati joase. Ma gandesc sa fie de la buji cumva ? Sa faca vre-o una figuri si sa mearga in 3 juma ? Am marti un examen si stau sa invat, pe mircuri vreau sa ii desfac bujiile sa ii curat filtru si daca continua sa faca asa o sa caut un mecanic pentru jocul de la supape care eu nu l-am facut nici o data de cand o am ( cam 6.000 de km ) .

 

 

Micile sau mai marile dereglaje sau uzuri creeaza probleme la prima pornire dupa o stationare mai indelungata. Carburatoarele au un punct slab - uzura tuburilor emulsoare si a acelor de dozaj imbogatesc amestecul foarte mult in zona de relanti/primul sfert de tura la maneta de gaz. Daca ai facut si greseala sa atingi gazul la pornire... n'o mai pornesti decat impinsa.

 

Chestiunea jocurilor supapelor ramane valabila, desi YAMAHA recomanda verificarea si eventuala corectare la cca 48.000km, eu am gasit tolerante cu mult sub orice inchipuire (practic nemasurabile). Asta se intampla in special la supapele de admisie, se pare ca arcurile sunt un pic cam prea moi si permit supapei sa balbaie un pic inainte de a inchide complet, rezultand o uzura rapida si scaderea jocurilor pana la lipsa lor. Cele de evacuare nu sufera asa de tare de acest fenomen deoarece sunt ajutate de gazele comprimate.

 

Nu stiu la ce "paraituri" te referi la turatii joase ca sa pot incerca o parere... daca fortezi gazul in turatii mici, sub cuplul minim necesar lucrului mecanic e normal sa balbaie si sa scoata zgomote ciudate in zona cutiei/ambreajului, dar nu sunt sigur ca e cazul tau. Ar fi nevoie de mai multe detalii.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca nu sunt probleme de alimentare, procesorul poate pica dintr'o mie alte de motive, asa ca uneori nu are rost nici macar sa incerci sa te intrebi de ce. Totul e sa fii sigur ca nu s'a ars vre'o alta componenta pasiva (inlocuibila).

Mesaj completat

 

 

 

Ce e "tid70"?

 

Avansul nu se sincronizeaza automat ci este pre-programat functie de turatie si eventual alti parametri. De multe ori, chiar in cazul aceluiasi tip de motor, exista diferente intre programe functie de tara de comercializare.

 

Ride Safe!

Ai dreptate cred ca aprinderea e de la frz 400 , merge de mers motorul toarce dar nu are putere mai mult de 160 nu a prins , o sa caut alta aprindere . Cred ca de aceea fug multi de fzr 600-1000 fiindca pica tci-ul cand nu te astepti din cauza mai multor probleme .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfaturi yo4hgx. Ca sa iti dai seama cat este de puturoasa , ieri cand am plecat de la semafor abea ma tineam de un berlingo 1.9d :lol:. Revin cu detali cand o sa ma apuc sa mesteresc.

Bafta si asfalt uscat.

Editat de rudeboy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate cred ca aprinderea e de la frz 400 , merge de mers motorul toarce dar nu are putere mai mult de 160 nu a prins , o sa caut alta aprindere . Cred ca de aceea fug multi de fzr 600-1000 fiindca pica tci-ul cand nu te astepti din cauza mai multor probleme .

 

 

 

Nu mai retin ce anume probleme reclamai acum aproape o luna dar daca aprinderea este de la alt tip/capacitate de motor... nici nu are rost sa mai discutam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
nu, urmaresc anunturile, pana acum am luat de la 2 persoane diferite si am avut noroc de cauciucuri bune

 

ultimul l-am luat acum vreo luna, aproape nou si foarte moale, cu 150 ron

Da-mi si mie o data de contact ceva poate mai aduce sau mai are vreo unul.

ma intereseaza cablurile ex up pentru un fzr 1000 din 91. sau care sa se potriveasca. are cineva??? pls!!!!!

gunny omule, ce mai faci? am mai pus un fzr de 1000 pe picioare astazi. al tau l-am pornit saptamana trecuta si tot la fel de super merge.:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut man. ce sa fac? uite cu serviciul. am zis ca o sa am timp de una alta dar nu e chiar asa. inca un FZR pus pe picioare?? bravo!!!! incet incet o sa ai curtea plina de motoare la reparat. al meu zici ca mere bine? daca crezi ca mai e nevoie de cate ceva te rog sa cauti si eu dau banul. nu cred ca mai iau altul caci vor ne ia 25% din salariu iar eu am si alte planuri.

te sa-ti multumesc pentru tot si sper ca atunci cand ajung acasa sa ma revansez!

Danke!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da. l-am pus pe picioare si ala. Cand o sa mai fie nevoie o sa iti zic omule, stai linistit. Al tau merge bine, fara probleme. Nu ai pentru ce sa imi multumesti! Singura revansa care o vreau din partea ta este sa te bucuri din plin de el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre surprinderea mea, am aflat ca exista mai multe harti ale avansului aprinderii functie de anul de fabricatie, modelul si tara de comercializare. De multe ori, impreuna cu alte masuri ale jiglerelor principale si de aer, o alta compresie si probabil alte unghiuri ale lobilor axelor cu came, pentru a trece diferitele norme de poluare, producatorii trebuie sa restrictioneze intr'o mai mare sau mai mica masura puterea maxima sau curba de livrare.

 

Am reusit asadar sa identific cateva tipuri de TCI si graficele corespunzatoare.post-11356-1276174596_thumb.jpgpost-11356-1276174620_thumb.jpgpost-11356-1276174646_thumb.jpgpost-11356-1276174682_thumb.jpgpost-11356-1276174868_thumb.jpg

 

 

Dupa cum se poate observa, deoarece ThunderAce este dotat cu TPS (throttle position sensor), pe langa diferentele functie de tara de comercializare, graficele prezinta 2 curbe, una de maxim (part or fully closed throttle) si una de minim (WOT-wide open throttle).

 

Am observat asadar ca pe motorul meu exista o varianta usor restrictionata de TCI, BB7226 fata de cea care pare cea mai agresiva BB7225. Initial am vrut sa inlocuiesc TCI'ul cu varianta cea mai putin restrictionata insa am decis sa testez modulul SPARKER TCIP4 (Ignitech) care ofera posibilitatea programarii avansului in timp real, din PC. Aceasta pare perfect compatibila cu FZR1000EXUP deoarece ofera si output pentru servo-motorul EXUP'ului. Motivul pentru care m'am decis in favoarea celor de la Ignitech este ca modulul lor accepta si input TPS. Am o baterie de carburatoare de YZF750 care are senzor TPS pe care intentionez sa'l transfer pe motorul meu. Problema insa e ca informatiile referitoare la graficele 3D sunt destul de sarace si in plus, se pare ca nimeni pana acum nu a incercat sa gaseasca hartile optime pentru FZR1000EXUP folosind tehnica 3D (TPS). Deocamdata studiez inca principiile de baza si incerc sa adaptez, macar ca punct de plecare, graficul de baza de la FZR suprapus pe cel de ThunderAce folosind interpolarile de la R1 '07.

 

Am comandat si un kit nou de tuburi emulsoare si ace de dozaj care impreuna cu TPS (avans 3D) sper sa ofere o mult mai buna linearitate raspunsului acceleratiei, o mai buna si completa ardere a gazelor pe intreaga plaja de rpm, deceleratii mai rapide si un relanti mai stabil.

 

post-11356-1276175936_thumb.jpgpost-11356-1276176087_thumb.jpg

 

 

Si... la final, "ucenicul" meu care inspecteaza calitatea conexiunilor.

 

 

post-11356-1276176146_thumb.jpg

 

Deocamdata am pregatit o versiune initiala de harta a avansului 3D pentru FZR1000EXUP, insa mai am mult de studiat si probabil de testat practic pana voi gasi compromisul "ideal

 

post-11356-1276176346_thumb.jpg

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre surprinderea mea, am aflat ca exista mai multe harti ale avansului aprinderii functie de anul de fabricatie, modelul si tara de comercializare. De multe ori, impreuna cu alte masuri ale jiglerelor principale si de aer, o alta compresie si probabil alte unghiuri ale lobilor axelor cu came, pentru a trece diferitele norme de poluare, producatorii trebuie sa restrictioneze intr'o mai mare sau mai mica masura puterea maxima sau curba de livrare.

 

Am reusit asadar sa identific cateva tipuri de TCI si graficele corespunzatoare.post-11356-1276174596_thumb.jpgpost-11356-1276174620_thumb.jpgpost-11356-1276174646_thumb.jpgpost-11356-1276174682_thumb.jpgpost-11356-1276174868_thumb.jpg

 

 

Dupa cum se poate observa, deoarece ThunderAce este dotat cu TPS (throttle position sensor), pe langa diferentele functie de tara de comercializare, graficele prezinta 2 curbe, una de maxim (part or fully closed throttle) si una de minim (WOT-wide open throttle).

 

Am observat asadar ca pe motorul meu exista o varianta usor restrictionata de TCI, BB7226 fata de cea care pare cea mai agresiva BB7225. Initial am vrut sa inlocuiesc TCI'ul cu varianta cea mai putin restrictionata insa am decis sa testez modulul SPARKER TCIP4 (Ignitech) care ofera posibilitatea programarii avansului in timp real, din PC. Aceasta pare perfect compatibila cu FZR1000EXUP deoarece ofera si output pentru servo-motorul EXUP'ului. Motivul pentru care m'am decis in favoarea celor de la Ignitech este ca modulul lor accepta si input TPS. Am o baterie de carburatoare de YZF750 care are senzor TPS pe care intentionez sa'l transfer pe motorul meu. Problema insa e ca informatiile referitoare la graficele 3D sunt destul de sarace si in plus, se pare ca nimeni pana acum nu a incercat sa gaseasca hartile optime pentru FZR1000EXUP folosind tehnica 3D (TPS). Deocamdata studiez inca principiile de baza si incerc sa adaptez, macar ca punct de plecare, graficul de baza de la FZR suprapus pe cel de ThunderAce folosind interpolarile de la R1 '07.

 

Am comandat si un kit nou de tuburi emulsoare si ace de dozaj care impreuna cu TPS (avans 3D) sper sa ofere o mult mai buna linearitate raspunsului acceleratiei, o mai buna si completa ardere a gazelor pe intreaga plaja de rpm, deceleratii mai rapide si un relanti mai stabil.

 

post-11356-1276175936_thumb.jpgpost-11356-1276176087_thumb.jpg

 

 

Si... la final, "ucenicul" meu care inspecteaza calitatea conexiunilor.

 

 

post-11356-1276176146_thumb.jpg

 

Deocamdata am pregatit o versiune initiala de harta a avansului 3D pentru FZR1000EXUP, insa mai am mult de studiat si probabil de testat practic pana voi gasi compromisul "ideal

 

post-11356-1276176346_thumb.jpg

 

 

Ride Safe!

 

Foarte interesant ceea ce vrei sa faci , dar cam cat a costat modulul de aprindere ?

Am si eu o problema cu franele la mobra mea.Dat fiind faptul ca un an de zile a stat la fostul proprietar nemiscata, pistonasele etrierilor raman blocati. I-am curatat pistoanele...dar acum nu mai pot sa amorsez pompa . apas frana de multe ori ...tin apasat..apoi desfac surubul de aerisere cu maneta apasata si inchid iar. Am facut operatia asta de 40 de ori si tot nu tine deloc. A facut cineva vreo pompa artizanala de amorsat ? :D . Ma gandeam cu un furtunas si o seringa sa adaptez ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprinderea programabila SPARKER TCIP4 (cu output pt servo-motor EXUP si input TPS) a costat 138E la care s'au mai adaugat 20E adaptorul pentru mufele originale si 15E transportul.

 

Aerisirea franelor dupa inlocuirea lichidului sau demontarea sistemului de franare e "pain in the ass". Incearca sa aerisesti instalatia si pe la pompa de frana, nu exista gura speciala de aerisire dar o faci pe la surubul de conexiune a furtunelor. Daca ai inlocuit tot lichidul, nu strica sa lasi maneta de frana actionata peste noapte (o legi cu o banda elastica) pana a doua zi (fara capacul de la rezervorul de lichid de frana), pentru a elimina tot aerul.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprinderea programabila SPARKER TCIP4 (cu output pt servo-motor EXUP si input TPS) a costat 138E la care s'au mai adaugat 20E adaptorul pentru mufele originale si 15E transportul.

 

Aerisirea franelor dupa inlocuirea lichidului sau demontarea sistemului de franare e "pain in the ass". Incearca sa aerisesti instalatia si pe la pompa de frana, nu exista gura speciala de aerisire dar o faci pe la surubul de conexiune a furtunelor. Daca ai inlocuit tot lichidul, nu strica sa lasi maneta de frana actionata peste noapte (o legi cu o banda elastica) pana a doua zi (fara capacul de la rezervorul de lichid de frana), pentru a elimina tot aerul.

 

Ride Safe!

 

Am reusit intr-un final sa amorsez pompa de frana. Cu ocazia asta am pus si lichid nou si am curatat si etrierul spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa achizitionez tot sistemul de franare fatza de la un R1'03.

 

Din pacate, furtunele "Hell" cu tresa metalica pe care le'am montat anul trecut nu se mai potrivesc, mufele de cuplaj pompa/etrieri la R1 sunt in acelasi plan pe cand la FZR1000 sunt la 90 grade.

 

Daca cineva cu motor fabricat anterior '94-'95 este interesat sa faca un up-grade la etriere cu 6 pistonse/etrier sunt dispus sa cedez tot sistemul doar pentru pretul furtunelor Hell - 200RON.

 

Singura problema ar fi ca ajung acasa abia peste o luna jumate...

 

Ride Safe!

 

post-11356-1277494022_thumb.jpg

 

post-11356-1277494074_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare,am o intrebare, se pote pune o furca" up side down"la fzr 600cc din 92.si ce trebuie schimbat ca sa pot monta furca.multumesc.

 

 

Ce stiu eu e ca telescoapele USD sunt mai groase decat cele normale asa ca sigur o astfel de modificare va necesita si inlocuirea jugurilor... nu cred ca rulmentii sa fie similari insa doar cineva care a facut aceasta adaptare ar putea raspunde cu certitudine la intreabarea ta.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...