Sari la conținut

Segmenti Nipru - Pozitionare


CZU
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Am si eu o intrebare pentru cei care se pricep sa monteze segmentii pe piston: Cum scrie la carte ca trebuie decalate deschizaturile segmentilor la montarea pe piston?

Eu am doar schema de pe cutia segmentilor si nu stiu daca este corecta.

Din cate stiam eu trebuie decalata deschizatura unui segment astfel incat sa nu cada peste deschizatura altuia.

Voi cum ati pus segmentii la Nipru?

 

Multumesc,

Bafta!

 

post-4415-1148022524_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am vazut cand m-am uitat la pistoane, segmentii nu au opritoare (cum era la voshod). Asta inseamna ca ei ar putea sa se miste singuri in mers. ;) ciudat.

 

oricum, in principiu asa e, ferestrele trebuie decalate ca sa nu manance ulei. Alt efect negativ nu prea cred sa fie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum, in principiu asa e, ferestrele trebuie decalate ca sa nu manance ulei. Alt efect negativ nu prea cred sa fie.

 

sau sa nu scape compresie in spatele pistoanelor, zic io....

da' oricum, segmentii aia se rotesc pe piston... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai segmentii originali trebuie sa faci tu degajarea pentru opritorul care ar trebui sa fie pe piston. Trebuie polizati si vezi ca este destul de delicat, nu ai voie sa gresesti mai mult de cateva sutimi, altfel nu o sa ai compresia corespunzatoare. Stiu ca asa mi-a facut un mester la Voshod la atelierul care era undeva pe Galati. Sper ca sa vede poza

post-4316-1148054049_thumb.jpg

Editat de serbancuhonda
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

conteaza cel mai mult primu segment cum se pune...primu segment(primul segment de langa bujie) trebuie pus cu fanta in partea opusa bujiei..restu se vor pune la 180 grade unul fata de altu......asa ma invatat un mecanic destul de priceput in domeniu....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pun la 90 de grade, cel mai de jos segment se pune cu deschizatura in dreptul boltului, apoi incepi de jos in sus 90 grade.

 

Asa am aflat ieri de la Rabinu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Pentru a minimiza Âşansele de a ajunge cu segmenții "în linie" se pun la 120 grade. Dacă se vor roti le va lua mai mult cu acest aranjament să ajungă în linie, dacă nu se rotesc nu sunt probleme până îi schimbi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general, motoarele in 2T au stifturi in canalele segmentilor, pt a impiedica rotirea segmentilor, asa incat sa nu ajunga cu fanta in dreptul ferestrelor de admisie/evacuare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai boss segmentii se pun in cruce dar primul segment, segmentul de foc se pune in partea opusa bujiei iar pe ceilalti ii aseji in forma de cruce cu primul. te asigur eu ca segmentii nu se rotesc in mers, si oricum daca s-ar roti s-ar roti toti la fel pt ca daca se aliniaza fantele la fel iti explodeaza motorul. la 2T se pun stifturile pt ca cilindrul are ferestre si daca s-ar roti segmentii s-ar agata. intreaba orice mecanic si asa o sa-ti spuna ca se pun in forma de cruce. bafta!!! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca segmenti se pun la 180 de grade unul fata de celalalt pt ca posibilitatea de a ajunge toti cu fanta pe aceeasi directie este aproape 0

si cum zicea cineva ca alinerea incepe de jos....nu este adevarat.......cum am spus si in alt post conteaa fff mult segmentul de sus(primu de la bujie)care se pune cu fanta in partea opusa bujiei...

imi cer scuze daca m-am repetat.........sincer eu asa am mai montat segmentii si pe la masini si nu au fost probleme... ;)

aaaaa.....si la motoarele in 4T pe unele pistoane gasesti ghidajele pentru segmenti......de exemplu m71

Editat de lebadake
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si oricum daca s-ar roti s-ar roti toti la fel pt ca daca se aliniaza fantele la fel iti explodeaza motorul.

 

:P :P :rose: :rose: hai ca asta a fost buna. meshterenu shtiu cine te-a mintzit pe tine ca explodeaza motoru' da' crede-ma ca mie mi s-au alinita segmentzii la nepra(totzi cu fantele in jos) shi saraca nu a explodat. Doar ca scotea un fumu dracu de parca eram calare pe 5 ijuri turate in blana :rose:

 

eu zic ca segmenti se pun la 180 de grade unul fata de celalalt pt ca posibilitatea de a ajunge toti cu fanta pe aceeasi directie este aproape 0

si cum zicea cineva ca alinerea incepe de jos....nu este adevarat.......cum am spus si in alt post conteaa fff mult segmentul de sus(primu de la bujie)care se pune cu fanta in partea opusa bujiei...

imi cer scuze daca m-am repetat.........sincer eu asa am mai montat segmentii si pe la masini si nu au fost probleme... ;)

aaaaa.....si la motoarele in 4T pe unele pistoane gasesti ghidajele pentru segmenti......de exemplu m71

 

de acord cu tine lebadake, dar sa nu uitam ca nipru este un motor boxer, deci nu ai cum sa pui primul segment opus bujiei pentru ca ar pica exact cu fanta in jos, iar asta nu e bine pentru un motor boxer, din motive evidente (intra ulei). eu unu folosesc schema de montare cu decalaj la 90 de grade unul fatza de celalalt. Adica arderea la 45 de grade fata de verticala compresia la -45 de grade fatza de verticala, ungerea la 45 shi raclarea la -45 shi merge foarte bine, compresie brici shi nu scapa pe nicaieri.

:lol: :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P :P :rose: :rose: hai ca asta a fost buna. meshterenu shtiu cine te-a mintzit pe tine ca explodeaza motoru' da' crede-ma ca mie mi s-au alinita segmentzii la nepra(totzi cu fantele in jos) shi saraca nu a explodat. Doar ca scotea un fumu dracu de parca eram calare pe 5 ijuri turate in blana :rose:

de acord cu tine lebadake, dar sa nu uitam ca nipru este un motor boxer, deci nu ai cum sa pui primul segment opus bujiei pentru ca ar pica exact cu fanta in jos, iar asta nu e bine pentru un motor boxer, din motive evidente (intra ulei). eu unu folosesc schema de montare cu decalaj la 90 de grade unul fatza de celalalt. Adica arderea la 45 de grade fata de verticala compresia la -45 de grade fatza de verticala, ungerea la 45 shi raclarea la -45 shi merge foarte bine, compresie brici shi nu scapa pe nicaieri.

;) :ok:

cand am zis de segmenti nu mam referit la nepra......am vb de un motor cu pistonu pe verticala.....oricum oricine daca se apuca de motor si e meserias se adapteaza la fata locului ca nu toate motoarele le fel...... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Nici la motoarele cu pistoane verticale nu explodează dacă ajung în linie. ÂŞi segmenții de obicei nu se rotesc, dar se întâmplă să re rotească Âşi consumă ulei în draci. Eu am pățit-o acum mai mulți ani Âşi din BucureÂşti la BraÂşov Âşi retur am consumat 1 litru de ulei, motor în 4 timpi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general daca ai scapari de gaze nearse inspre baia de ulei riÂşti o explozie. Asta am vazut-o Âşi eu la un capac de chiulasa de Dacie

atata timp cat oricum unii sunt de parere ca dupa o oarecare vreme ei tot se vor roti[segmentii]de ce nu incercati careva sa-i puneti de la bun inceput aliniati.ca vorba aia daca ei tot se rotesc atunci in scurt timp isi vor gasi ei o pozitie de mai mult sau mai putin echilibru.hai ca merit un 10 nu? :lol: ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

avand in vedere ca e motor boxer pistonul de jos se pune cu fanta in sus ca alfel ar intra ulei......cel mai indicat e ca daca scoti pistonul afara din cilindru sa pui la montare segmenti noi........in mers segmentii se aseaza dupa cilindru si e aproape imposibil sa nimersesti sa pui segmentii fix in aceeasi pozitie.A si se pun la 90 de grade.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...