CZU Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 Salut! Am si eu o intrebare pentru cei care se pricep sa monteze segmentii pe piston: Cum scrie la carte ca trebuie decalate deschizaturile segmentilor la montarea pe piston? Eu am doar schema de pe cutia segmentilor si nu stiu daca este corecta. Din cate stiam eu trebuie decalata deschizatura unui segment astfel incat sa nu cada peste deschizatura altuia. Voi cum ati pus segmentii la Nipru? Multumesc, Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 Din ce am vazut cand m-am uitat la pistoane, segmentii nu au opritoare (cum era la voshod). Asta inseamna ca ei ar putea sa se miste singuri in mers. ciudat. oricum, in principiu asa e, ferestrele trebuie decalate ca sa nu manance ulei. Alt efect negativ nu prea cred sa fie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 oricum, in principiu asa e, ferestrele trebuie decalate ca sa nu manance ulei. Alt efect negativ nu prea cred sa fie. sau sa nu scape compresie in spatele pistoanelor, zic io.... da' oricum, segmentii aia se rotesc pe piston... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serbancuhonda Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 (editat) Daca nu ai segmentii originali trebuie sa faci tu degajarea pentru opritorul care ar trebui sa fie pe piston. Trebuie polizati si vezi ca este destul de delicat, nu ai voie sa gresesti mai mult de cateva sutimi, altfel nu o sa ai compresia corespunzatoare. Stiu ca asa mi-a facut un mester la Voshod la atelierul care era undeva pe Galati. Sper ca sa vede poza Editat Mai 19, 2006 de serbancuhonda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 conteaza cel mai mult primu segment cum se pune...primu segment(primul segment de langa bujie) trebuie pus cu fanta in partea opusa bujiei..restu se vor pune la 180 grade unul fata de altu......asa ma invatat un mecanic destul de priceput in domeniu.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 se pun la 90 de grade, cel mai de jos segment se pune cu deschizatura in dreptul boltului, apoi incepi de jos in sus 90 grade. Asa am aflat ieri de la Rabinu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 Pentru a minimiza Âşansele de a ajunge cu segmenții "în linie" se pun la 120 grade. Dacă se vor roti le va lua mai mult cu acest aranjament să ajungă în linie, dacă nu se rotesc nu sunt probleme până îi schimbi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 Nu am auzit niciodata de opritori la segmentii unui motor in patru timpi. Fantele segmentilor nu trebuie puse una langa alta. Se (mai) rotesc in mers, dar nu chiar asa des. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 in general, motoarele in 2T au stifturi in canalele segmentilor, pt a impiedica rotirea segmentilor, asa incat sa nu ajunga cu fanta in dreptul ferestrelor de admisie/evacuare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 motoarele in 2T au stifturi in canalele segmentilor, pt a impiedica rotirea asa este. dar nu si cele in 4T. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiby_00 Postat Mai 20, 2006 Share Postat Mai 20, 2006 Bai boss segmentii se pun in cruce dar primul segment, segmentul de foc se pune in partea opusa bujiei iar pe ceilalti ii aseji in forma de cruce cu primul. te asigur eu ca segmentii nu se rotesc in mers, si oricum daca s-ar roti s-ar roti toti la fel pt ca daca se aliniaza fantele la fel iti explodeaza motorul. la 2T se pun stifturile pt ca cilindrul are ferestre si daca s-ar roti segmentii s-ar agata. intreaba orice mecanic si asa o sa-ti spuna ca se pun in forma de cruce. bafta!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Mai 20, 2006 Share Postat Mai 20, 2006 (editat) eu zic ca segmenti se pun la 180 de grade unul fata de celalalt pt ca posibilitatea de a ajunge toti cu fanta pe aceeasi directie este aproape 0 si cum zicea cineva ca alinerea incepe de jos....nu este adevarat.......cum am spus si in alt post conteaa fff mult segmentul de sus(primu de la bujie)care se pune cu fanta in partea opusa bujiei... imi cer scuze daca m-am repetat.........sincer eu asa am mai montat segmentii si pe la masini si nu au fost probleme... aaaaa.....si la motoarele in 4T pe unele pistoane gasesti ghidajele pentru segmenti......de exemplu m71 Editat Mai 20, 2006 de lebadake Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Mai 20, 2006 Share Postat Mai 20, 2006 si oricum daca s-ar roti s-ar roti toti la fel pt ca daca se aliniaza fantele la fel iti explodeaza motorul. hai ca asta a fost buna. meshterenu shtiu cine te-a mintzit pe tine ca explodeaza motoru' da' crede-ma ca mie mi s-au alinita segmentzii la nepra(totzi cu fantele in jos) shi saraca nu a explodat. Doar ca scotea un fumu dracu de parca eram calare pe 5 ijuri turate in blana eu zic ca segmenti se pun la 180 de grade unul fata de celalalt pt ca posibilitatea de a ajunge toti cu fanta pe aceeasi directie este aproape 0 si cum zicea cineva ca alinerea incepe de jos....nu este adevarat.......cum am spus si in alt post conteaa fff mult segmentul de sus(primu de la bujie)care se pune cu fanta in partea opusa bujiei... imi cer scuze daca m-am repetat.........sincer eu asa am mai montat segmentii si pe la masini si nu au fost probleme... aaaaa.....si la motoarele in 4T pe unele pistoane gasesti ghidajele pentru segmenti......de exemplu m71 de acord cu tine lebadake, dar sa nu uitam ca nipru este un motor boxer, deci nu ai cum sa pui primul segment opus bujiei pentru ca ar pica exact cu fanta in jos, iar asta nu e bine pentru un motor boxer, din motive evidente (intra ulei). eu unu folosesc schema de montare cu decalaj la 90 de grade unul fatza de celalalt. Adica arderea la 45 de grade fata de verticala compresia la -45 de grade fatza de verticala, ungerea la 45 shi raclarea la -45 shi merge foarte bine, compresie brici shi nu scapa pe nicaieri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Mai 20, 2006 Share Postat Mai 20, 2006 hai ca asta a fost buna. meshterenu shtiu cine te-a mintzit pe tine ca explodeaza motoru' da' crede-ma ca mie mi s-au alinita segmentzii la nepra(totzi cu fantele in jos) shi saraca nu a explodat. Doar ca scotea un fumu dracu de parca eram calare pe 5 ijuri turate in blana de acord cu tine lebadake, dar sa nu uitam ca nipru este un motor boxer, deci nu ai cum sa pui primul segment opus bujiei pentru ca ar pica exact cu fanta in jos, iar asta nu e bine pentru un motor boxer, din motive evidente (intra ulei). eu unu folosesc schema de montare cu decalaj la 90 de grade unul fatza de celalalt. Adica arderea la 45 de grade fata de verticala compresia la -45 de grade fatza de verticala, ungerea la 45 shi raclarea la -45 shi merge foarte bine, compresie brici shi nu scapa pe nicaieri. cand am zis de segmenti nu mam referit la nepra......am vb de un motor cu pistonu pe verticala.....oricum oricine daca se apuca de motor si e meserias se adapteaza la fata locului ca nu toate motoarele le fel...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Mai 20, 2006 Share Postat Mai 20, 2006 Nici la motoarele cu pistoane verticale nu explodează dacă ajung în linie. ÂŞi segmenții de obicei nu se rotesc, dar se întâmplă să re rotească Âşi consumă ulei în draci. Eu am pățit-o acum mai mulți ani Âşi din BucureÂşti la BraÂşov Âşi retur am consumat 1 litru de ulei, motor în 4 timpi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiby_00 Postat Mai 22, 2006 Share Postat Mai 22, 2006 Cand am zis ca explodeaza nu m-am referit ca-ti sare motoru'-n aer ci iti sare capacul de la baie, am vazut asta cu ochii mei la o masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serbancuhonda Postat Mai 22, 2006 Share Postat Mai 22, 2006 In general daca ai scapari de gaze nearse inspre baia de ulei riÂşti o explozie. Asta am vazut-o Âşi eu la un capac de chiulasa de Dacie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jawaman Postat Mai 23, 2006 Share Postat Mai 23, 2006 In general daca ai scapari de gaze nearse inspre baia de ulei riÂşti o explozie. Asta am vazut-o Âşi eu la un capac de chiulasa de Dacie atata timp cat oricum unii sunt de parere ca dupa o oarecare vreme ei tot se vor roti[segmentii]de ce nu incercati careva sa-i puneti de la bun inceput aliniati.ca vorba aia daca ei tot se rotesc atunci in scurt timp isi vor gasi ei o pozitie de mai mult sau mai putin echilibru.hai ca merit un 10 nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 1, 2006 Share Postat Septembrie 1, 2006 exista segmenti gapless care se fac la comanda! dati si voi un search pe google dupa "gapless piston rings" si o sa va lamuriti ce si cum! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat Septembrie 1, 2006 Share Postat Septembrie 1, 2006 avand in vedere ca e motor boxer pistonul de jos se pune cu fanta in sus ca alfel ar intra ulei......cel mai indicat e ca daca scoti pistonul afara din cilindru sa pui la montare segmenti noi........in mers segmentii se aseaza dupa cilindru si e aproape imposibil sa nimersesti sa pui segmentii fix in aceeasi pozitie.A si se pun la 90 de grade....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.