Sari la conținut

Top Ten - Viteza Max.


Vizitator LeoVFR
 Share

Postări Recomandate

la motociclete pe la la 299 ai o deviatie de 15 km/h in plus

vit max constructiva data de producator e tot ce iti arata pe ceas

clasamentul ala nu e nici prea nou dar nici prea vechi pt ca e facut dupa introducerea limitarii de 300 (2001)

intradevar SilviuC are dreptate aici , motocicletele sunt niste caramizi dpdv aerodinamic, neatingereea unor viteze mai mari nu e cauzata de lipsa de putere, uite de ex. masinile grand turismo care merg peste 250 km/h au eleroane escamontabile si fata si spate (ex> 911 turbo - my favorite :cheers: )- cand o sa se intalneasca la motociclete asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intradevar SilviuC are dreptate aici , motocicletele sunt niste caramizi dpdv aerodinamic, neatingereea unor viteze mai mari nu e cauzata de lipsa de putere, uite de ex. masinile grand turismo care merg peste 250 km/h au eleroane escamontabile si fata si spate (ex> 911 turbo - my favorite :cheers: )- cand o sa se intalneasca la motociclete asa ceva?

Gresesti din toate punctele de vedere.

Nu stiu cat de aerodinamice sunt motocicletele dar au o arie frontala foarte mica fata de un automobil.

Forta de frecare = densitate_fluid (aer) x viteza ^2 x coeficient aerodinmamic x arie frontala

Deci problema nu este de aici, ci este chiar lipsa de putere. Masinile care merg cu peste 250 au cel putin de 2 ori mai multa putere.

Eleroanele MARESC coeficientul aerodinamic. Ele nu sunt pentru o aerodinamica mai buna ci pentru downforce. De exemplu o masina F1 are un coeficient aerodinamic de 2 ori mai prost decat un SUV mediu.

 

De citit asa rapid:

http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresesti din toate punctele de vedere.

Nu stiu cat de aerodinamice sunt motocicletele dar au o arie frontala foarte mica fata de un automobil.

Forta de frecare = densitate_fluid (aer) x viteza ^2 x coeficient aerodinmamic x arie frontala

Deci problema nu este de aici, ci este chiar lipsa de putere. Masinile care merg cu peste 250 au cel putin de 2 ori mai multa putere.

Eleroanele MARESC coeficientul aerodinamic. Ele nu sunt pentru o aerodinamica mai buna ci pentru downforce. De exemplu o masina F1 are un coeficient aerodinamic de 2 ori mai prost decat un SUV mediu.

 

De citit asa rapid:

http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient

:cheers: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresesti din toate punctele de vedere.

Nu stiu cat de aerodinamice sunt motocicletele dar au o arie frontala foarte mica fata de un automobil.

Forta de frecare = densitate_fluid (aer) x viteza ^2 x coeficient aerodinmamic x arie frontala

Deci problema nu este de aici, ci este chiar lipsa de putere. Masinile care merg cu peste 250 au cel putin de 2 ori mai multa putere.

Eleroanele MARESC coeficientul aerodinamic. Ele nu sunt pentru o aerodinamica mai buna ci pentru downforce. De exemplu o masina F1 are un coeficient aerodinamic de 2 ori mai prost decat un SUV mediu.

 

De citit asa rapid:

http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient

 

Absolut! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca sunteti obiectivi, aerodinamica nu se rezuma la cx. Motoretele sunt limitate la 300 numai ca sa nu se umfle muschii pe unii sa demonstreze ca sunt mai tari decat masinile. Oricum si 300 e mult pt o motocicleta, eu nu am trecut de 280 cu motoreta (pe ceas ) si oricum este peste rezonabil (zic eu, unora nu le mai ajunge nici 400). Multi care au motoare de 600 si au mers cu 250 vor sa isi ia de 1000 sa mearga cu 300, dar de la 270 datele problemei se schimba si dak ai putin creier te limitezi sub ac. cifra. Dar cu o masina GT poti sa te duci fara grija mult peste 300.

 

Edit> nu comparati puterile masinilor cu ale motocicletelor, comparati raportul putere/greutate

Editat de ghost-rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Edit> nu comparati puterile masinilor cu ale motocicletelor, comparati raportul putere/greutate

Nu ne intereseaza raportul putere/greutate cand vorbim de viteza maxima. De fapt nu ne intereseaza deloc greutatea cand vorbim de viteza maxima. Daca se produce destul cuplu pentru a invinge inertia la plecarea de pe loc atunci vehiculul isi va atinge viteza maxima indiferent de greutate. Daca greutatea e prea mare si-o va atinge in 3 zile, dar asta e alta poveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

voi kiar credeti ka ku tehnologia din ziua de azi viteza maxima afisata pe ceas nu e cea reala?....poate daca era vb de borduri analog atunci da....se poate marja de eroare mare...da cu super tehnologia din ziua de azi nu...ce scrie akolo....e kiar ce e akolo la roata....5km\H><

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

voi kiar credeti ka ku tehnologia din ziua de azi viteza maxima afisata pe ceas nu e cea reala?....poate daca era vb de borduri analog atunci da....se poate marja de eroare mare...da cu super tehnologia din ziua de azi nu...ce scrie akolo....e kiar ce e akolo la roata....5km\H><

 

Ummm...nope. Afisajul analogic sau digital nu inseamna precizie neaparat mai mare sau mai mica. Atata timp cat viteza afisata este masurata prin turatia unei roti sau a unui pinion vor aparea intotdeauna erori care pot fi destul de mari. Viteza este calculata prin masurarea turatiei rotii. La viteze mari, roata atinge turatii foarte mari => mai greu de masurat cu precizie. In plus, in mers, raza rotii se modifica. Aici vorbim despre asa-numita "raza dinamica", care variaza in functie de viteza. La viteze mici eroarea poate fi neglijabila, dar la peste 250 km/h se poate ajunge usor la erori de peste 20 km/h.

Motocicletele au o un raport greutate/putere foarte mic, ceea ce le ajuta enorm la acceleratie, dar viteza maxima este determinata de capacitatea de invingere a rezistentei aerodinamice (care variaza cu patratul vitezei - la 100 km/h rezistenta aerodinamica este de 4 ori mai mare decat la 50km/h, iar la 200 de 4 ori mai mare decat la 100.. samd). Puterea in sine nefiind foarte mare nici chiar in cazul unei motociclete de peste 1000 cmc, iar motocicleta IMPREUNA CU PILOTUL (ca ea in sine poate fi destul de aerodinamica, dar mai trebuie si un om sa ii dea span :nono: ) nefiind un exemplu de aerodinamicitate, o viteza maxima de peste 300 km/h este destul de greu de atins.

Toata goana asta dupa cativa km/h in plus sau in minus pe mine personal ma lasa rece, mai ales pentru ca viteza maxima poate varia foarte mult, chiar si in cazul aceleiasi motociclete. Depinde de viteza si directia vantului, de o usoara panta sau rampa, de temperatura si presiunea atmosferica, de fizicul pilotului (altfel se ghemuieste unul de 50 kg si altfel unul de 120 kg), de echipament (combinezon sau geaca care flutura in vant) si cate si mai cate...

Pe tema asta veti putea citi un articol interesant in numarul viitor al Motociclismo, in care o MV Agusta F4 R 312 este pusa la incercare pe circuitul de la Nardo. Oamenii au vrut sa vada daca e adevarat ce scrie pe ambalaj (312 km/h) si au dus-o pana la 311 km/h. Detaliile interesante le aflati din articol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai domnule stafie ,nu cred ca ar fi deranjat pe nimeni daca le lasau delimitate ,era in interesul lor sa se "bata" in performante,nu?? ;) Oricum ,trebuie sa fie o explicatie mult mai coorenta.

 

Ps:nu sunt atotstiutor ,dar nici sa nu am habar si sa induc lumea in eroare ca o motocicleta stock(oricare) face 200-300 in 7sec ,ca sa nu mai spun ca te refereai la modele vechi :nono: :smoke:

 

Pai domnule atotstiutor, acordul ala de max 300 a fost facut numai intre producatorii japonezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar ai intors-o, park intrebai de limitare, acum zici de performante, hotaraste-te odata. Sau vrei sa iei premiul cel mai sfatos forumist.

 

uite aici explicatie concreta:

All major Japanese manufacturers voluntarily agreed to restrict the top speed of their motorcycles to 300 km/h (186 mph). The late 1990s saw "power wars" between various motorcycle manufacturers that culminated in Suzuki GSX1300R Hayabusa, the first production motorcycle to exceed this speed in 1999, and Kawasaki ZX-12R, designed to exceed 320 km/h (200 mph).

Editat de ghost-rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar ai intors-o, park intrebai de limitare, acum zici de performante, hotaraste-te odata. Sau vrei sa iei premiul cel mai sfatos forumist.

 

uite aici explicatie concreta:

All major Japanese manufacturers voluntarily agreed to restrict the top speed of their motorcycles to 300 km/h (186 mph). The late 1990s saw "power wars" between various motorcycle manufacturers that culminated in Suzuki GSX1300R Hayabusa, the first production motorcycle to exceed this speed in 1999, and Kawasaki ZX-12R, designed to exceed 320 km/h (200 mph).

E grav ce se intampla cu tine amice,pacat ,dar sa-ti explic pe indelete:tu ai zis ca doar cele japoneze sunt limitate...ok ,stiam asta ,nimic nou sub soare....am intrebat apoi de ce DOAR cele japoneze sunt limitate iar MV-ul nu,caci si vit maxima e o performanta cu care se lauda toti producatorii,nu???

 

Ps:vad ca tu o dai la intors ,caci eu am intrebat DE CE doar cele japoneze???!?! Cu acordul intre ei ,cred ca stie toata lumea ,dar daca nu poti raspunde DE CE ,treci pe celalalt topic si mai minte copii cum niste antichitati prind 200-300 in 7 sec :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te si intreaba-i pe japonezi, vezi tu vreun japonez pe forumul asta. Nu ai citit acolo? Ca sa opresca razboiul vitezei intre kawasaki si suzuki. Motocicletele nu sunt sigure la 300+, asa au decis ei - si au mare dreptate. Decizia a fost luata sub presiunea presei si a politicienilor. De ce sa cada victime niste nebuni razboiului asta, niste nebuni care si-ar mana motocicletele si pana la 400 daca s-ar putea. Oricum asta e de fatada ca oricine stie ca un motor se poate delimita.

Si vezi ca la clasa supesport ceasul bate mai repede, s-ar putea sa te trezesti cu o antichitate in curte :nono: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te si intreaba-i pe japonezi, vezi tu vreun japonez pe forumul asta. Nu ai citit acolo? Ca sa opresca razboiul vitezei intre kawasaki si suzuki. Motocicletele nu sunt sigure la 300+, asa au decis ei - si au mare dreptate. Decizia a fost luata sub presiunea presei si a politicienilor. De ce sa cada victime niste nebuni razboiului asta, niste nebuni care si-ar mana motocicletele si pana la 400 daca s-ar putea. Oricum asta e de fatada ca oricine stie ca un motor se poate delimita.

Si vezi ca la clasa supesport ceasul bate mai repede, s-ar putea sa te trezesti cu o antichitate in curte :nono: .

Atunci ,zi-ne si noua cum ti-ai delimitat tu motorul?....banuiesc ca zx-12-le e limitat asta ,al tau...nu??

 

Ps:dorm linistit...peste a mea a trecut doar 1 an...peste al tau(daca o ai!-caci la "tinuta" de promenada din profilul tau si faptul ca erai la o intrunire ,ma indoiesc profund) o eternitate ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul meu este model 2000, deci nelimitat. Dak ar fi limitat (deci incepand cu 2001) nu l-as delimita pt ca nu imi trebuie, nu merg peste 290 (imi imaginez ca am K5 de exemplu :nono: ). DAR modelul din 2000 este cel mai apreciat si nu pentru ca este nelimitat ci pentru ca are motorul cel mai aspru, cel mai brutal. Dak tot sti istorie ai auzit probabil de GSXR 1100 care in comparatie cu modelul din primii 2-3 ani celelelte au fos o dezamagire. Acelasi lucru e si cu XZ12, l-au domolit dar de ce nu a intrebat si proprietarii "il vreti mai domol?". Dar sunt off topic, dak mai vrei raspunsuri serioase la intrebari ironice intra pe topicul cu ZX12.

A, sa nu uit, da, aia e tinuta mea de motor, bineinteles cu casca, si dak ai merge pe la intruniri ai sti ca intradevar e motorul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma rog ,nu ma intereseaza istoria zx-ului si cat e sau nu de brutal etc etc. Sa fiu pe topic ,de ce doar cele japoneze au facut acel pact si nu si motoarele italiene?? ;)

 

Ps:ghost-vezi cine a inceput primul cu ironiile :lol:

 

Pps:dau o bere la intrunire :nono: :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@silviu..da cred ca nu au semnat acordul ala ..in al doilea rand si motorul e unul f performant si renumit pt stabilitatea la viteze f mari gen 300 la ora...sunt cateva video uri pe net si in toate mangusta asta nici nu clipeste la kilometraj cand atinge 300 si o tine asa..ohoho..un neamtz zicea ca a tinut o 10 min la viteza maxima pe autobahn

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@silviu..da cred ca nu au semnat acordul ala ..in al doilea rand si motorul e unul f performant si renumit pt stabilitatea la viteze f mari gen 300 la ora...sunt cateva video uri pe net si in toate mangusta asta nici nu clipeste la kilometraj cand atinge 300 si o tine asa..ohoho..un neamtz zicea ca a tinut o 10 min la viteza maxima pe autobahn

Eu ma gandeam ca este un acord international ,pe care sa-l semneze toti si mi s-a parut ciudat,adica nu prea am inteles, cand doar japonezii l-au semnat ,iar restul nu.Ce mi-e ca ii dau 299 sau ca ii dau 320 ,oricum daca e sa se intample ceva nu ai nici cea mai mica sansa sa scapi nici de la 299.Aici nu inteleg eu...ma rog ,ma multumesc si cu 299 pe bord :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Drept sa va spun nu ma mai intereseaza viteza maxima a motoarelor dar din ce imi aduc aminte parca toti au facut acel acord, adica modelul de Busa sau ZX12 pentru Europa sunt delimitate?

 

N-as crede, eu cred ca e acord international!Poate gasiti voi ca eu nu mai am rabdare sa caut!

 

Uite ca am gasit repede, ia vedeti ce zice aici primele randuri,e o comparatie intre Zx14 si Busa.Facuta in america dar zice de europa.

 

http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page...3504&Page=5

 

"When the Hayabusa arrived on scene its top speed of 190-some-mph started making some politicians around the world nervous. Euro safety-crats coerced the manufacturers to limit top speeds of production motorcycles to 186 mph since the 2000 model year. This fact is a heartbreaker for some people, but it really doesn't take anything away from these bikes which offer unparalleled levels of power and acceleration."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Drept sa va spun nu ma mai intereseaza viteza maxima a motoarelor dar din ce imi aduc aminte parca toti au facut acel acord, adica modelul de Busa sau ZX12 pentru Europa sunt delimitate?

 

N-as crede, eu cred ca e acord international!Poate gasiti voi ca eu nu mai am rabdare sa caut!

 

Uite ca am gasit repede, ia vedeti ce zice aici primele randuri,e o comparatie intre Zx14 si Busa.Facuta in america dar zice de europa.

 

http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page...3504&Page=5

 

"When the Hayabusa arrived on scene its top speed of 190-some-mph started making some politicians around the world nervous. Euro safety-crats coerced the manufacturers to limit top speeds of production motorcycles to 186 mph since the 2000 model year. This fact is a heartbreaker for some people, but it really doesn't take anything away from these bikes which offer unparalleled levels of power and acceleration."

 

pai chestia e in felul urmator> motoreta chiar daca e facuta in sumatra si vanduta in burundi, europa sau statele unite, dak e de firma JAPONEZA e limitata la 186 de mile. In articolul ala se vorbeste de hayabusa 1999 sau 2000, acum se stie ca e limitata la 186 mile. MV augusta poate sa se produca in japonia si sa fie nelimitata. Acordul este intre producatorii jaonezi, nu international. Presiunile alea pt limitare de care am zis eu s-au facut IN JAPONIA. Acu e clar?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...