Sari la conținut

Imbunatatirea Performantelor


Schumy
 Share

Postări Recomandate

Ma gandeam sa postati aici diferitele modificari facute motorului de catre voi.Pe mine m-ar interesa marirea vitezei/puterii neaparat. Eu ma gandam sa ii elimin supraincalzirea prin montarea unui radiator de ulei.Voi ce bujii ziceti sa folosesc? Aprinderea mea este cea originala dar am inteles ca cel care a avut-o inaintea mea (pe alt simson) ca atunci cand mergea mult timp incepea sa se incalzeasca si ii dadea rateuri.(dupa ce a pus o alta aprindere rateurile au incetat,deci sigur problema era din aprindere).Un electronist zicea ca sigur cauza nu ar fi demagnetizarea des intalnita a rotorului ar fi cauza ci niste pori in izolatia bobinei de langa rotor.Bobina se dilata si porii se maresc si cica ar "fura" pe acolo. Voi ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ! ...cea mai buna performanta pe care-am atins-o cu fostul meu simson este aceasta : set skoda de 71{ se fac cele doua degajari ptr. supape si piston lustruit}, supapa admisie marita { de skoda mi-se pare ca era,oricum nu cu mult maxim 1,5mm pe raza } cea de evacuare trebuie sa ramana la acelasi diametru ,renuntarea la arcurile de supape originale in favoarea unora elicoidale duble, pentru o inchidere mai fema a supapelor si prin montarea celor duble se elimina fenomenul de rezonanta la un singur arc +se asigura o inchidere mai ferma a supapei pe scaun, lustruirea galeriilor de adm si ev. ,adaptarea unui carburator de cz sport de175 { asigura un mers foarte bun al motorului in orice turatie} ,eu aveam pe fata o furca de jawa de 350, dar am pastrat roata originala de simson ,pe langa toate astea foloseam ulei'' mobil drive clean 20 w 50 '', iar in cutie si grup tot mobil 85 w 140 .... daca motorul este incheiat bine cu garnituri si ceva solutii de etansare ,nu are nici o scurgere .... :hug: rezultatul a fost ca motorul mergea foarte bine urca in ture curat si cu multa viata in el { practic schimbam treptele in blana , parca pilotam alta motocicleta}, consuma cu pana la 0,5 litri mai mult dar nu ma deranja , tragea foarte bine cu doi pe ea , si am mers chiar si cu 110 cu doua persoane, { singur langa un golf 4 al unui prieten am rulat o portiune cu 125 :cheers: ... imi pare rau si acuma ca am dat acel simson mai ales la cat am muncit la el , dar spre norocul meu este dat unui prieten si se pare ca ar vrea sa-l vanda sa-si eaceva mai mare asa ca ... :bigstar: :cheers: ... am sa-i fac neste pozesa-l admirati ....bafta la mesterit ca eu am facut o data , dar tare mi-e drag sa mai fac... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@motofane: anunta-ma cand ajungi prin caracal sa vii pe la mine sa mai vb ,ca am multe de invatat intr-ale simsonului.Viteza mare al meu nu va prinde pt ca am grup de atas,oricum sunt multumit si cu asta pt ca e in stare f buna,i-am pus alti rulmenti,pinioanele sunt cat de cat intregi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si am mers chiar si cu 110 cu doua persoane, { singur langa un golf 4 al unui prieten am rulat o portiune cu 125 ;) ...

 

 

Spune-mi te rog, s-a modificat ceva la trepidatii ? Sunt curios daca la modificarea performatelor trepideaza la fel, la aceasi viteza, sau la fel de aproape de viteza maxima. Sau deloc..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@moto_fane: tel meu este:0726383902.Zi si tu pe forum cand vii prin caracal,si vedem noi cum ne intalnim

sal. am notat nr tau , joi trec spre arad ,dar ne auzim la tel cand ma intorc spre dupa amiaza ..te sun ..

 

Spune-mi te rog, s-a modificat ceva la trepidatii ? Sunt curios daca la modificarea performatelor trepideaza la fel, la aceasi viteza, sau la fel de aproape de viteza maxima. Sau deloc..

sincer iti spun ca singurele trepidatii erau cele de relantiu { asta din cauza pistonului,si a arcurilor de supape mai tari } si vesnica trepidatie intre 60-80 kmh ...ce vreau sa mentionez este ca relanti-ul sta un pic mai sus ad. sa aibe un mers rotund am vazut destui care-l lasau jos de tot ''asta distruge rulmentii de la ambielaj''... de asemenea este foarte important ca orice model de piston adaptati cautati sa-l faceti la aceeasi greutate cu originalul de 68 { ad. ansamblul piston ,bolt segmenti } ..ptr. ca altfel scade viteza initiala a pistonului ,si nu suprasolicitati ansamblul biela ,rulmenti etc.. spor la lucru .! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai peste tot am vazut ca la simson se pune ulei 20W50. Un prieten mi-a zis ca ar fi mai bine sa pun 20W40 si aditiv(ceva gen 2+2(parca asa se num)).Voi ce parere aveti?eu ma gandeam sa ii pun 20W50+aditiv.Oare e prea subtire,de aici rezultand o compresie prea mica?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ! ...cea mai buna performanta pe care-am atins-o cu fostul meu simson este aceasta : set skoda de 71{ se fac cele doua degajari ptr. supape si piston lustruit}, supapa admisie marita { de skoda mi-se pare ca era,oricum nu cu mult maxim 1,5mm pe raza } cea de evacuare trebuie sa ramana la acelasi diametru ,renuntarea la arcurile de supape originale in favoarea unora elicoidale duble, pentru o inchidere mai fema a supapelor si prin montarea celor duble se elimina fenomenul de rezonanta la un singur arc +se asigura o inchidere mai ferma a supapei pe scaun, lustruirea galeriilor de adm si ev. ,adaptarea unui carburator de cz sport de175 { asigura un mers foarte bun al motorului in orice turatie} ,eu aveam pe fata o furca de jawa de 350, dar am pastrat roata originala de simson ,pe langa toate astea foloseam ulei'' mobil drive clean 20 w 50 '', iar in cutie si grup tot mobil 85 w 140 .... daca motorul este incheiat bine cu garnituri si ceva solutii de etansare ,nu are nici o scurgere .... :P rezultatul a fost ca motorul mergea foarte bine urca in ture curat si cu multa viata in el { practic schimbam treptele in blana , parca pilotam alta motocicleta}, consuma cu pana la 0,5 litri mai mult dar nu ma deranja , tragea foarte bine cu doi pe ea , si am mers chiar si cu 110 cu doua persoane, { singur langa un golf 4 al unui prieten am rulat o portiune cu 125 :hug: ... imi pare rau si acuma ca am dat acel simson mai ales la cat am muncit la el , dar spre norocul meu este dat unui prieten si se pare ca ar vrea sa-l vanda sa-si eaceva mai mare asa ca ... :bigstar: :cheers: ... am sa-i fac neste pozesa-l admirati ....bafta la mesterit ca eu am facut o data , dar tare mi-e drag sa mai fac... ;)

ai uitat ce e mai important,... adica o aprindere electronica de minsk :cheers: :P

eu am doi prieteni care au aprindere de minsk pe simson.................. si se simte diferenta fata de cea originala :P + ca se adapteaza si foarte usor ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu aprinderea de minsk ar fi foarte utila,practic ea lucrand perfect!Problema e ca daca ii pun aprindere de minsk sau voshod nu mai este folosit avansul centrifugal.Cat de rau merge fara?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai uitat ce e mai important,... adica o aprindere electronica de minsk :D :banana:

eu am doi prieteni care au aprindere de minsk pe simson.................. si se simte diferenta fata de cea originala :baldy: + ca se adapteaza si foarte usor :banana:

...salut! ..nu cred ca am uitat , insa aprinderea de minsk ,sau voshod e recomandata pentru lumini la simson ,cei care-le monteaza si pentru scanteie o fac din lipsa pieselor sau nefunctionarea magnetoului,,, :blbl: ....intradevar este mai fiabila ca cea originala insa, motorul are de suferit din cauza lipsei avansului centrifugal plus ca nu atinge aceleasi performante ca atunci cand functioneaza cu magnetou.... :banana: schumy : nu are treaba uleiul cu compresia ,recomand ulei fara aditiv,dar daca tu vrei pune-i ca nu strica ....... :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa stiam si eu.Oricum eu am auzit de la cineva care si-a pus un ulei subtire la simson ca nu prea avea compresie atunci cand dadea la pedala pt pornire(se dadea prea usor).Apoi l-a schimbat cu 20W40 si lucrurile s-au schimbat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aditivul are treaba cu compresia.cel putin asa se lauda producatorul ca daca pui aditiv in ulei la un motor pe duca mai poti prelungi agonia

Agonia, da

Pai da, ca si cum ai baga vitamine intr-un mos de 60 de ani si vrei sa fie Bruce Lee :banana:

Ulei bun trebuie dat cand e set nou ca sa nu se gripeze

Asta nu e valabil doar la Simson, dar eu asa as face, respectiv as schimba setul daca nu mai are compresie

Ca sa fiu pe topic, as spune ca o toba de esapament isteata mai scoate 1 - 2 CP

Dar toba isteata e scumpa

Se mai poate pune si un filtru de aer tip sport, se mai scoate un calut si de acolo

Fisa de bujie siliconata, bujie de calitate, jocul supapelor reglat ca la carte, toate astea duc la acei 14 CP ai Simsonului declarati de fabricant

Daca se gaseste o solutie tehnica si pentru marirea compresiei, atunci e si mai bine

Dar nu cred ca rezista ambielajul la un raport mai mare de 8:1

Mai trebuie avut in vedere si ca in anii '50 nu se faceau motoare pe benzina mai comprimate si din cauza ca benzina era mai slaba din pdv energetic si mai si facea autoaprindere la compresii mari. In anii '70 si la inceputul anilor '80 se mai folosea benzina de 75

Benzina Premium a aparut abia prin anii '70 daca nu ma insel

Deci o compresie marita la Simsonurile noastre cred ca ar fi suportata, in sensul ca nu ar face autoaprindere

Dar eu ma intreb si daca mai exista meseriasi si utilaje care sa alezeze cilindrii la cotele si tolerantele necesare unei compresii bune, pentru ca compresia buna nu o fac doar segmentii ci si jocurile mici intre cilindru si piston, de unde apare si necesitatea folosirii uleiurilor de calitate

Editat de Nick61
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pai da, ca si cum ai baga vitamine intr-un mos de 60 de ani si vrei sa fie Bruce Lee :banana:

 

 

pai nu trebuie sa se transforme in bruce lee. tre sa mai aibe putere cat sa mai dea un sut in fund

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:banana:

Si apoi să-Âşi dea utima suflare. Amin :D

:banana: :banana: :banana: , terminati bai ...ce ati vazut voi vreun producator sa recomande in manualul tehnic aditivi pentru motoare ,asta folosesc aia la dacii aleabidonasedintralea la 70 de mii de stai in spatele lui si zici ca a luat foc .. :baldy: :blbl: cand motorul se da'' la ulei '',clar ii bagi set nu aditivi ...mai ales ca in ziua de azi mai toate uleiurile au proprietati'' curative '' sa ma exprim asa..hai sa nu-se dea la ullei motorul ! :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit ca exista o instalatie pt remagnetizarea magnetoului pt aprindere al Simsonului.Este posibil sa se poata remagnetiza ? Cineva zicea ca axul cu magneti este bun daca poate sustine o greutate de minim 2kg si ca nou tinea 5kg :cheers:

Ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Agonia, da

Pai da, ca si cum ai baga vitamine intr-un mos de 60 de ani si vrei sa fie Bruce Lee :cheers:

Ulei bun trebuie dat cand e set nou ca sa nu se gripeze

Asta nu e valabil doar la Simson, dar eu asa as face, respectiv as schimba setul daca nu mai are compresie

Ca sa fiu pe topic, as spune ca o toba de esapament isteata mai scoate 1 - 2 CP

Dar toba isteata e scumpa

Se mai poate pune si un filtru de aer tip sport, se mai scoate un calut si de acolo

Fisa de bujie siliconata, bujie de calitate, jocul supapelor reglat ca la carte, toate astea duc la acei 14 CP ai Simsonului declarati de fabricant

Daca se gaseste o solutie tehnica si pentru marirea compresiei, atunci e si mai bine

Dar nu cred ca rezista ambielajul la un raport mai mare de 8:1

Mai trebuie avut in vedere si ca in anii '50 nu se faceau motoare pe benzina mai comprimate si din cauza ca benzina era mai slaba din pdv energetic si mai si facea autoaprindere la compresii mari. In anii '70 si la inceputul anilor '80 se mai folosea benzina de 75

Benzina Premium a aparut abia prin anii '70 daca nu ma insel

Deci o compresie marita la Simsonurile noastre cred ca ar fi suportata, in sensul ca nu ar face autoaprindere

Dar eu ma intreb si daca mai exista meseriasi si utilaje care sa alezeze cilindrii la cotele si tolerantele necesare unei compresii bune, pentru ca compresia buna nu o fac doar segmentii ci si jocurile mici intre cilindru si piston, de unde apare si necesitatea folosirii uleiurilor de calitate

 

A facut un amic de-al meu, mecanic, niste modificari la Simson, dorind sa obtina putere si viteza. A alezat cilindrul, marind capacitatea la 285cc, a pus diverse pistoane, de skoda, de VW, de Dacie si pana la urma a ramas cel de Dacie, dar cu boltz si biela de la un generator Honda, ca boltul de Dacie nu a suportat stressul. Diverse supape au fost incercate, ramanand supapa de Skoda 110 (parca?!) pe evacuare si supapa de VW broscuta pe admisie. Carburator K68 cu un soc special, oricum motorul nu mai pornea la pedala ci trebuia impins, carburatorul fiind prea mare. Toba goala lustruita (cea mai smechera toba posibila la motor in 4 timpi) B) filtru de aer aproape lipsa, compresia crescuta la 12 (prima chestie la primul drum asa a scuipat garnitura de chiulasa dupa 10 km de parca era din guma de mestecat => pus garnitura de chiulasa de cupru) modificari la rapoarte in cutie, dar a revenit dupa o vreme la cutia originala, ca nu s-au dovedit inspirate modificarile. Ideea e ca la sfarsit Simsonul trecuse un pic de 24 cp la ax, deci peste 20 la roata, testat pe banc la INMT. A fost un experiment interesant iar rezultatul era o motocicleta care intra in ture ca o japoneza cu motor 4 in linie (nu va ganditi acum ca a scos CBR1000RR din Simson, doar se tura frumos, nu mai semana cu pufaitul de tractor pe care il scotea Simsonul de obicei) si cireasa de pe tort a fost ca mergea cu viteza de croaziera de 100-120 si viteza de varf de 140 cu doua persoane pe el si fara carenaj. Acum se lucreaza la proiectul de carenaj. :P In concluzie: depinde cat esti de obsedat si cat timp ai sa faci modificari... rezultatele nu se lasa asteptate.

 

@Nick61: exista meseriasi la Institutul National de Motoare Termice. Au acolo un strung calibrat la micron si niste "nene" care lucreaza cu strungul ala de zici ca il aveau de cand s-au nascut. Iar compresia marita la Simson este suportata, ca dovada ce am scris mai sus, cu conditia sa ii pui garnitura de chiulasa din cupru. E drept ca nu stiu cat pot suporta marirea compresiei piesele originale de simson: piston, boltz, biela. Pe de alta parte, exista pentru Simson asa numitele "pistoane bombate", niste pistoane originale, facute de fabrica pentru motoarele mai "sport". Stiu ca Simsonul 425S era considerat "sport", dar nu au beneficiat din fabrica de aceste pistoane, ele fiind puse mai rar, in cazuri speciale. Sunt o raritate si sunt cautate de cunoscatori mai ales ca pot creste performantele motorului fara consecinte negative, asta fiind tot ce se putea face la vremea aia fara sa f**i motorul.

 

Succes!

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de alta parte, exista pentru Simson asa numitele "pistoane bombate", niste pistoane originale, facute de fabrica pentru motoarele mai "sport". Stiu ca Simsonul 425S era considerat "sport", dar nu au beneficiat din fabrica de aceste pistoane, ele fiind puse mai rar, in cazuri speciale.

 

al meu a avut asa ceva. de altfel, si la AWO Touren tot asa aveam. am si schema motorului, vedere explodata, se vede clar pistonul bombat si chiuloasa de AWO Sport

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai aflat de curand de un "aditiv" pt ulei foarte bun si foarte rar.Am inteles de la un unchi care pus asa ceva in motor,el zicea ca se num "fulgi de grafit" si ca ar fi un praf foarte fin,evident din grafit si foarte gras,pe maini ramanea farte unsuros dupa multe spalari.Zicea ca aunci cand schimba uleiul scadea foarte mult cantitatea de metal pilit din el si ca uleiul scos era aproape ca cel pus.Cica se foloseste in aviatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai aflat de curand de un "aditiv" pt ulei foarte bun si foarte rar.Am inteles de la un unchi care pus asa ceva in motor,el zicea ca se num "fulgi de grafit" si ca ar fi un praf foarte fin,evident din grafit si foarte gras,pe maini ramanea farte unsuros dupa multe spalari.

E foarte posibil sa fie vorba de bisulfura (sau bisulfit, nu stiu exact) de molibden

Am folosit si eu asa ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pana la urma ce ziceti :sa ma pauc sa caut sau sa obtin acea substanta sau nu?are efecte miraculoase?

Cred ca bisulfura de molibden este buna doar in combinatie cu vaselina.Mie asa mi s-a spus cand am cumparat motorul.Am primit si vaselina cu bisulfura de molibden Texaco.Cauta si vezi daca gasesti.Este un tub negru ca si cele de silicon.Si vaselina este neagra.Am inteles ca formeaza un strat foarte alunecos la suprafata metalului.Mie mi s-a spus sa o folosesc pt. grupul conic.Pt motor am inteles ca Dura Lube face miracole:1200000 la Metro si ajunge pt 3 Motoare de Simson.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...