Jump to content

Recommended Posts

Am si eu o problema asemanatoare : La un GSX-R 600 2002

Dupa ce ajunge temperatura apei spre 100 grade incepe sa creasca nivelul in vas si pe la 104 incepe sa arunce afara.

Ventilatorul porneste pe la 104 grade.

Cu motorul rece am deschis capacul de la radiator si am pornit motorul insa nu au aparut bule de aer, eu l-am lasat pornit doar cateva minute( cam pana a ajuns pe la 35-40 grade), trebuia sa il las mai mult ca sa vad daca apar bule de aer?

Bulele de aer ar trebui sa apara permanent sau asa din cand in cand?

Mesaj completat

Si cum iti dai seama daca este bulit capacul de umplere al radiatorului? Eu m-am tot uitat la el dar nu am vazut sa iasa abur pe langa el... :drink:

Link to post
Share on other sites

Vezi tu ca ZZR-ul, la fel ca si celelalte motoare moderne au circuit de racire sub presiune. Cu cat lichidul este sub presiune mai mare, cu atat temperatura la care fierbe e mai mare. Daca busonul nu inchide bine sau are valva de siguranta dusa, sistemul nu se presurizeaza ceea ce duce la ce ai spus in primul post. Ma bucur ca i-ai dat de cap.

Link to post
Share on other sites

este suficient sa scoti singurul fir din termocupla si sa l pui la masa(pe sasiu)ventilatorul are fie plus permanent liber,fie plus permanent conditionat de contact si isi ia doar minusul din termocupla care e izolata fata de radiator.

*lichid de racire prost cu temperatura de fierbere mica aprox cu cea a apei

*instalatia este prost aerisita

*cand termostatul nu mai deschide(adica buba=defect)circuitul ramane inchis in cilindrii...lichidul nu va mai cumunica cu cel din radiator...concluzie termocupla care porneste ventilatorul (montata pe radiator)nu mai inchide circuitul ventilatorului si de aici..urmeaza supra incalzirea (de cele mai multe ori calarea motorului)

*99,9 % din motoarele cu garnitura arsa nu pornesc(trag apa pe care prin comprimare o condenseaza si cum asta nu se intampla asa din senin...:lol: / fie "umfla "apa in radiator(si in cazul asta vei vedea fum in radiator nu bule...si cateva particule de ulei)

-raman la ideea de pompa partial defecta sau vreun furtun cu pori ce permit dezamorsarea instalatiei

PS:un motor cu garnitura arsa pe timpi de evacuare scuipa gaze in circuitul de raciri /pe admisie "trage apa si nu functioneaza,ori functioneaza foarte prost...din cate vad eu omul se vaita doar de problema apei in vas nu de functionare defectuoasa si anormala a motorului

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Salut, o problema asemanatoare am si eu, doar ca a mea este mai grava putin.

De cand am cumparat un CBR 600 f3 din 97 am probleme la sistemul de racire ;)

Mai exact:

#formeaza o pasta (crema)putin uleioasa in toata instalatia de racire.Am crezut ca este posibil sa-mi bage presiune (cu ulei) pe la semeringul din pompa de apa.Am schimbat pompa +radiator +buson de umplere + furtune.

Concluzia : un mers si racire foarte buna .Dar din pacate pentru 1 saptamana , cand m-a lasat prin Popesti Leordeni.Mi-a sarit apa pana la H si dunga rosie , ca apoi cand am oprit motorul sa-mi iasa crema , pe la busonul de umplere.

Am ajuns acasa(tractat , bineinteles) si am spalat instalatia , care era plina de "crema".Radiatorul nici macar nu mai avea loc de aer asa de plin era :D

antigelul folosit este HEPU roz si diluat 1/1 , adica la un bidon de antigel am pus un bidon de apa(distilata sau plata)

Cred ca este garnitura de chiuloasa , daca stie altcineva motivul care ar putea produce aceea transformare din antigel in crema , v-a rog sa m-a ajutati :laugh:

Mesaj completat

Am uitatsa precizez ca termocupla functioneaza , ventilatorul la fel si da face bule daca pornesc motorul si las capacul deschis.Chiar curge si ceva apa , pana sa se incalzeasca motorul

Mesaj completat

Am uitat sa precizez ca termocupla functioneaza , ventilatorul la fel si da face bule daca pornesc motorul si las capacul deschis.Chiar curge si ceva apa , pana sa se incalzeasca motorul

Link to post
Share on other sites

Ulei in apa (si vice-versa) formeaza chestia aia gen ness-quick... sunt doar 2 puncte unde se intersecteaza traseul uleiului cu al antigelului.

Anume la pompa de apa si la garnitura chiulasei.

 

 

Salut, o problema asemanatoare am si eu, doar ca a mea este mai grava putin.

De cand am cumparat un CBR 600 f3 din 97 am probleme la sistemul de racire ;)

Mai exact:

#formeaza o pasta (crema)putin uleioasa in toata instalatia de racire.Am crezut ca este posibil sa-mi bage presiune (cu ulei) pe la semeringul din pompa de apa.Am schimbat pompa +radiator +buson de umplere + furtune.

Concluzia : un mers si racire foarte buna .Dar din pacate pentru 1 saptamana , cand m-a lasat prin Popesti Leordeni.Mi-a sarit apa pana la H si dunga rosie , ca apoi cand am oprit motorul sa-mi iasa crema , pe la busonul de umplere.

Am ajuns acasa(tractat , bineinteles) si am spalat instalatia , care era plina de "crema".Radiatorul nici macar nu mai avea loc de aer asa de plin era :D

antigelul folosit este HEPU roz si diluat 1/1 , adica la un bidon de antigel am pus un bidon de apa(distilata sau plata)

Cred ca este garnitura de chiuloasa , daca stie altcineva motivul care ar putea produce aceea transformare din antigel in crema , v-a rog sa m-a ajutati :laugh:

Mesaj completat

Am uitatsa precizez ca termocupla functioneaza , ventilatorul la fel si da face bule daca pornesc motorul si las capacul deschis.Chiar curge si ceva apa , pana sa se incalzeasca motorul

Mesaj completat

Am uitat sa precizez ca termocupla functioneaza , ventilatorul la fel si da face bule daca pornesc motorul si las capacul deschis.Chiar curge si ceva apa , pana sa se incalzeasca motorul

Link to post
Share on other sites
Anume la pompa de apa si la garnitura chiulasei

 

Pompa de apa am schimbat-o recent (deci excludem)iar garnitura chiulasei. de ar trebui sa-mi faca probleme si motorul(pierdere compresie , mers inecat , etc.....)si nu am aceasta problema , motorul merge bine :(

Link to post
Share on other sites

De unde ai auzit ca ar trebui sa-ti faca probleme motorul?

Pe suprafata de imbinare intre bloc si chiulasa sunt:

trasee de apa

trasee de ulei

camerele de ardere

 

Acum, in functie de locul in care se strapunge pot fi formate legaturi:

ulei - exterior

apa - exterior

ulei - apa (se transforma ambele in ness-quick)

apa - camera de ardere (fum alb)

ulei - camera de ardere (fum albastru)

 

Dupa cum vezi nu toate problemele de la garnitura de ciulasa iti afecteaza mersul motorului.

 

 

Pompa de apa am schimbat-o recent (deci excludem)iar garnitura chiulasei. de ar trebui sa-mi faca probleme si motorul(pierdere compresie , mers inecat , etc.....)si nu am aceasta problema , motorul merge bine :(
Link to post
Share on other sites
De unde ai auzit ca ar trebui sa-ti faca probleme motorul?

 

De la un alt coleg de forum binenteles:

Daca garnitura de chiuloasa e ciupita cand se incalzeste bine arunca tot lichidul de racire din radiator plus ca motorul nu merge ,,rotund'' pen' ca pierde din compresie

Deci, nu e brobleme la garnitura din cea ce ne spui

Deci concluzia este ca trebuie sa schimb garnitura :(

 

post-43818-1279024503_thumb.jpg

post-43818-1279024514_thumb.jpg

post-43818-1279024519_thumb.jpg

post-43818-1279024525_thumb.jpg

post-43818-1279024543_thumb.jpg

Edited by maryoos
Link to post
Share on other sites

Deci tu ai o legatura intre lichidul de racire si ulei.

Ori la semeringul pompei de apa (mai scoate-o odata si verifica) ca se scoate usor 2 suruburi si deconectezi 2 furtune.

Ori la garnitura chiulasa.

 

De la un alt coleg de forum binenteles:

Deci concluzia este ca trebuie sa schimb garnitura :(

 

post-43818-1279024503_thumb.jpg

post-43818-1279024514_thumb.jpg

post-43818-1279024519_thumb.jpg

post-43818-1279024525_thumb.jpg

post-43818-1279024543_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
Pai pompa am schimbat-o prima , m-as mira sa fie si la asta semeringul dus.

Ai garnitura de chiuloasa arsa!!!exact asa am patit si eu..dar la masina.Nu iti afecteaza mersul motorului(sau foarte putin la pornire-nu garantez) dar sigur ai garnitura dusa!Si la ZZR probabil aerisirea este de vina-busonul cum sa mai spus.Am mai patit chestii de genu!

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

am si eu un cbr 600 f2 si am avut probleme la radiator si am pierdut antigel ca mult...si am tot completat da in vasul de expansiune de unde`si tragea el..pana odata cand nu si`a mai tras nici din vas si mi sau cam golit nivelele de sus ale radiatorului..intr`o seara am facut cam 20 d ekm si mi sa`ncins la maxim imi statea acu aproape de rosu..nu se auzea sa fiarba sau stiu eu am oprit motoru termocupla nu mi`a pornit sa`mi raceasca am crezut ca problema este ca nu mai aveam antigel in radiator si nu mai ajungea la bulb..eu am si bule daca pornesc motoru cu busonul desfacut si merge foarte bine motoru deci trage de rupe da se`ncinge foarte tare..uare nu am aerisit bine cand am bagat antigel?radiatoru lam alamit e ok tot doar ca se`ncinge de nu poti pune mana pe el si radiatorul arde doar ca nu`mi raceste deloc..pe cine am intrebat mi`au zis ba termostatul,ba pompa de apa ba bulbu..nu stiu..daca ati patit spunetimi si mie sa nu`l duc la tot retardatu sa`mi desfaca la el ca`i motor bun asa si nu`l dau pe mana oricui..mersi

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...