Sari la conținut

Mai putini dinti...


ChaosBorn
 Share

Postări Recomandate

Mda pai... e cam cum s-a spus. Mai scade viteza maxima (sau in cel mai bun caz nu creste) dar ai "croaziera" la o turatie mai acatarii.

Concret - am avut la Yamaha XTZ 660 (raport standard 15/45) un 15 cu 41 - deci 4 dinti in minus pe spate si rezultatul era o viteza de croaziera pe care puteam sa o tin pe la 145 - 150 km/h (ca avea acolo in jur de 4500 - 5200 rpm) dar top speed mai prindea maxim 155 km/h undeva intre 5500 si 6000 rpm (din 170+ km/h cat prindea cu raportul standard).

Si mai am ceva cazuri concrete daca mai e nevoie :)

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raportul transmisiei finale impreuna cu treptele cutiei de viteze se comporta ca un "multiplicator de cuplu". In urma testelor producatorii le'au ales pe cele pe care le'au considerat cele mai potrivite unei anumite motociclete, functie de tip, motorizare, configuratie... etc. Functie de scopul urmarit se practica modificarea raportului transmisiei finale... cu plusurile si minusurile aferente. Totusi, se recomanda ca raportul dintre numarul dintilor pinionului si cel al foii sa nu fie unitar deoarece din practica s'a observat ca aceasta duce la o uzura sporita.

 

Ride SAfe!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am schimbat pe o yamah xt 125 ( doar 125 cm !) avea 14 fata 50 spate am pus 15 fata, s-a modificat viteza maxima si turatia a scazut...fbine pentru un motoras mic care mai iese si inafara Bucurestiului. La mine se simte diferenta de demaraj in oras doar cand mai iau un pasager...dar are doar 125!

la 4 cilindrii capacitate peste 600, nu cred ca se va simti vreo diferenta la puterea acelui motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si viteza maxima cu cat a crescut? Sunt curios, tot ca posesor de 125cc :) Dar deocamdata sunt in dubii, nu stiu ce sa aleg, ori viteza ori demaraj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si viteza maxima cu cat a crescut? Sunt curios, tot ca posesor de 125cc :) Dar deocamdata sunt in dubii, nu stiu ce sa aleg, ori viteza ori demaraj.

 

eu am pus pe un endurache mic si s-a modificat cu vreo 10 km/h adica inloc de 90 /7000 rot acu am 100 km/h tot la aceeasi turatie...este insesizabil la demaraj doar atunci cand ai pasager necesita sa o turezi mai multicel.

in wekend imi vine kitul nou de lant si anume 15 dinti fata si 48 spate...nu imi fac griji pentru ca este motocicleta cu cutie cu rapoarte scurte , conceputa pentru coclauri, eu merg 90% in oras cu ea si mai ies si inafara unde ai nevoie de viteza de croaziera mai mare.

bafta , eu zic sa incerci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si eu, tot 90% oras si cred ca daca pastrez moto si la anul, maresc foaia un pic. Dar mi-a mai venit si mie sa ies din oras ca restul parcului moto e desfacut prin garaj si doar cu mine era ok, dar si cu prietena (ea e slabuta, dar eu reprezint cam 3/4 din limita maxima a greutatii :banana: ) a fost cam crima un drum de 300km/zi cu 125-u'. Oricum in curand imi termin totusi si una dintre rable si cred ca ramane doar de oras asta...

 

Mersi frumos pt. raspuns! :cheers: Macar la cultura mea generala si tot ajuta!

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda pai... e cam cum s-a spus. Mai scade viteza maxima (sau in cel mai bun caz nu creste) dar ai "croaziera" la o turatie mai acatarii.

Concret - am avut la Yamaha XTZ 660 (raport standard 15/45) un 15 cu 41 - deci 4 dinti in minus pe spate si rezultatul era o viteza de croaziera pe care puteam sa o tin pe la 145 - 150 km/h (ca avea acolo in jur de 4500 - 5200 rpm) dar top speed mai prindea maxim 155 km/h undeva intre 5500 si 6000 rpm (din 170+ km/h cat prindea cu raportul standard).

Si mai am ceva cazuri concrete daca mai e nevoie :)

:cheers:

 

xtz660 merge MAXIM 158km/h cu pinioane standard, adica 15/45 , versiunile de 48cp, adica maxim

 

PS- nu prea conteaza viteza maxima, conteaza cum ajungi la ea :crack:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

xtz660 merge MAXIM 158km/h cu pinioane standard, adica 15/45 , versiunile de 48cp, adica maxim

 

PS- nu prea conteaza viteza maxima, conteaza cum ajungi la ea :crack:

 

Cu tot respectu'... am mers 165 km/h cu pasager si bagaje MAXIM. Singur m-am dus cam 170 si gazul era la blana dar parca se mai ducea.

 

Userul Achile, daca citeste vreodata, poate sa confirme viteza maxima. Si cred ca si alti useri posesori de XTZ 660 in stare buna.

 

Acum, treaba e ca a mea avea evacuare full Sebring, filtru aer K&N si cred ca si ceva pe la carburatie ca halea benzinica aproape cat sorsa mai mare Super Tenere. Nu mai zic ca daca nu erai atent se ridica pe-o roata ca o jivina turbata. Cati pasageri nu era sa pierd asa :crack:

 

DAR.... atunci cum se explica ca si a lui Achile prindea tot atat?

 

Asta a fost o paranteza, scuza-ne-ar initiatorul.

 

 

P.S.: daca ar fi prins maxim 158 km/h ma puneam cu toporul pe ea si o vindeam instant... cum dracu sa prinda (mult) mai putin decat DR-ul de 650? :lol:

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...