Andrei_D Postat Martie 2, 2010 Share Postat Martie 2, 2010 Va salut! Deschid o nou topic, ca sa fie vazut de mai multe persoane care intra aici, la coltul comunistelor. Daca moderatorii considera ca nu este in ordine, pot sa-l mute pe topicul cu IJ, totusi ii rog sa-l mai lase unde este acum pentru inca 2-3 zile. Scriam in alta parte ca am desfacut motorul IJ-ului. Am gasit ambielajul uzat, dupa nici 1.200 de km, cu toate ca am mers cu avans si amestec bun, motocicleta solo, etc. Ambielajul l-am cumparat nou, m-a costat 1.2 mil, m-am bucurat ca a fost ieftin dar m-am bucurat degeaba, deoarece calitativ este foarte slab. A venit cu defect de fabricatie la conul rotorului alternatorului si acum descopar si uzura de care vorbesc. Arata ca cel din poza, numai ca biela este caramizie, precum cea din poza a doua. Presupun ca este chinezesc, nu stiu sigur, nici nu prea conteaza, doar ca m-am cam saturat sa dau banii aiurea. Nici nu ma gandesc la cei cu Nipre, probabil au trecut prin asta la fiecare reparatie mai mare... Acum vreau sa repar un ambielaj mai vechi, folosind un kit de reparatie, adica biela + bolt maneton + rulment + seibi distantiere. Deocamdata nu am cumparat setul de reparatie, cea de mai sus este doar o poza luata de pe internet. Din cate stiu eu, la Gaspar si la Dany, gasesc biela precum cea din poza a doua, adica exact ca aia care s-a uzat foarte repede, de pe ambielajul meu si nu are rost sa ma complic doar ca sa mai fac inca 2.000 de km si sa inceapa iar sa bata. Daca tot repar ambielajul vreau sa il repar bine, sa tina macar 8 - 10.000 de km, asa ca va intreb, pe cei care stiti: la cine sa sun? ce fel de biela sa cer? sunt mai multe calitati? am sanse sa rezolv? alte idei? Ideea e ca trebuie sa ajung la un ambielaj care sa tina, cum sa procedez? As vrea de la voi niste raspunsuri concrete, va multumesc frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 Va salut! Deschid o nou topic, ca sa fie vazut de mai multe persoane care intra aici, la coltul comunistelor. Daca moderatorii considera ca nu este in ordine, pot sa-l mute pe topicul cu IJ, totusi ii rog sa-l mai lase unde este acum pentru inca 2-3 zile. Scriam in alta parte ca am desfacut motorul IJ-ului. Am gasit ambielajul uzat, dupa nici 1.200 de km, cu toate ca am mers cu avans si amestec bun, motocicleta solo, etc. Ambielajul l-am cumparat nou, m-a costat 1.2 mil, m-am bucurat ca a fost ieftin dar m-am bucurat degeaba, deoarece calitativ este foarte slab. A venit cu defect de fabricatie la conul rotorului alternatorului si acum descopar si uzura de care vorbesc. Arata ca cel din poza, numai ca biela este caramizie, precum cea din poza a doua. Presupun ca este chinezesc, nu stiu sigur, nici nu prea conteaza, doar ca m-am cam saturat sa dau banii aiurea. Nici nu ma gandesc la cei cu Nipre, probabil au trecut prin asta la fiecare reparatie mai mare... Acum vreau sa repar un ambielaj mai vechi, folosind un kit de reparatie, adica biela + bolt maneton + rulment + seibi distantiere. Deocamdata nu am cumparat setul de reparatie, cea de mai sus este doar o poza luata de pe internet. Din cate stiu eu, la Gaspar si la Dany, gasesc biela precum cea din poza a doua, adica exact ca aia care s-a uzat foarte repede, de pe ambielajul meu si nu are rost sa ma complic doar ca sa mai fac inca 2.000 de km si sa inceapa iar sa bata. Daca tot repar ambielajul vreau sa il repar bine, sa tina macar 8 - 10.000 de km, asa ca va intreb, pe cei care stiti: la cine sa sun? ce fel de biela sa cer? sunt mai multe calitati? am sanse sa rezolv? alte idei? Ideea e ca trebuie sa ajung la un ambielaj care sa tina, cum sa procedez? As vrea de la voi niste raspunsuri concrete, va multumesc frumos! Potrivesc rolele si manetonul de la motorasele de pornire de la tractoarele vechi. Cica sunt f. bune banuiesc ca sunt mai greu de gasit Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TOR Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 Se poate reconditiona cu p camasa de la rulment sau alt material ...vorbeste si tu cu un strungar vezi cine face asa ceva pe la tine in zona... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dani53 Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 Daca nu gasesti unul nou de la mama lui, trebuie sa-l repari si aici e mai greu. Ambielajele la IJ in general sint foarte solicitate fata de alte motoare vechi, toti caii putere sint eliberati de o singura biela fata de motoarele mai noi cu doi cilindri. O solutie ar fi sa gasesti un ambielaj nou daca se mai gaseste pe undeva, o alta sa gasesti biela, role colivie si ambele bolturi toate noi, din motivele pe care le aratam inainte la IJ monocilindru cirpeala nu prea merge. In caz ca nu, trebuie sa inlocuiesti totul sau aproape tot: Capul bielei, daca bucsa este uzata si boltul pistonului se roteste usor trebuie schimbata, se poate face una pe strung din bronz sau alama, se trage cu presa in locasul din capul bielei dupa care se alezeaza pe boltul vechi,daca insa acesta se roteste usor in piston bucuria e si mai mare ori alt piston ori alt bolt usor majorat care inseamna strungar meserias, otel de calitate, tratament termic urmat de rectificare si alte bunatati. Rezultatul trebuie sa fie bolt ,,intepenit in piston'' care se roteste usor in capul bielei. In caz contrar se vor auzii batai ascutite in special la reducerea turatiei. Lagarul maneton : este de fapt un rulment cu role cilindrice si colivie de bronz avind ca si camasa exterioara o bucsa presata in biela si ca si camasa interioara insusi fusul maneton al ambielajului care uneste solid cele doua jumatati. Fiind vorba de un rulment tratamentul termic si rectificrea sint pe masura. Cele doua saibe laterale de asemenea cementate nu trebuie inlocuite decit daca prezinta uzura vizibilasau asimetrica ceea ce inseamna ca ambielajul a fost supus si la forte axiale ceea ce nu este permis. Verificare inaintea demontarii: se prinde biela cu mina stinga si se tine suspendat intreg ansamblul lovindu-se repetat si rar cu palma dreapta in plan vertical capul bielei. Un ambielaj bun nu scoate nici un sunet, unul uzat (cu joc) scoate sunete metalice ascutite. Rulmentul este greu de reconstruit dar se poate incerca.Consulta un catalog complet de rulmenti si la capitolul Rulmenti radiali cu role cilindrice incearca sa gasesti un rulment la care camasa exterioara sa aiba diametrul exterior D egal sau un pic mai mare decit camasa uzata din biela. Daca dif. este de 1mm gaura din biela se poate largi pe o masina de precizie(freza sau chiar si pe strung). A mai ramas inelul interior.De regula diametrul interior al acestuia d este mai mic decit diametrul fusului maneton si atunci va trebui sa confectionezi un alt fus maneton cu diametru majorat sau acelasi, dintr-un otel care se preteaza la cementare, aici trebuie sa apelezi la cineva cu cunostinte si masini in materie. Daca latimea B a rulmentului gasit este mai mare decit este necesar se poate micsora prin prelucare pe o masina de rectificat plan. Iti doresc ,,distractie placuta''!!! Revin cu precizarea ca ambielajul de IJ monocilindric este unul dintre cele mai solide si in acelasi timp solicitate piese dintre toate motoarele in doi timpi pe care le cunosc. Pentru Jawa si CZ 175cmc ale anilor 60 a mers aceasta solutie cu rulment facuta de mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 (editat) Acelasi set de biela am montat si eu pe ambielaj, prin intermediul lui@Aleko, da le Gaspar. Am usurato ptr ca era foarte grea (am rotunjito) i-am dat 6 gauri in biela , si am presato in manetoane, am 8500 cu ij-ul si tot mai merge. Daca te apuci si iti faci singur ambielajul sa-l masori inainte, mai jos o schita cu cote. Uitai sa zic, cu o lampa de benzina ai rezolvat presarea obiectului in culpa. Editat Martie 3, 2010 de pedros Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 Recent am reparat si eu un ambielaj de IJ cu biela luata de la Dany. Inaninte de montare am masurat duritatea boltului. Avea 58 de Rockwelli. Asta e foarte bine. Rolele si biela nu le-am masurat. Dupa asamblare am constatat ca ochiul de jos si cel de sus al bielei nu erau paralele si nici una nu e fix perpendicular pe biela. Nasol, dar asta este. De refacut se poate daca ai unde sa faci prelucrarile. Manetonul se face, se cementeaza si se rectifica. Musai sa aiba la capete unghi de atac. 7 sutimi strangere in sunca trebuie sa aiba. Ochiul bielei e mai greu de rezolvat. Trebuie strangere mare (3 sutimi aprox.) pt ca nu are voie sa se roteasca din pozitie. Daca ai un ambielaj vechi, trebuie sa il depresezi si sa verifici pt ca s-ar putea sa nu ai uzura la ochiul bielei decat pe margini unde aluneca lateralele coliviei. Asta nu e problema. Ochiul bielei se trateaza termic, nu se cementeaza. La fel si saibele. Role ar trebui sa scoti dintr-un rulment SKF sa nu se uzeze prea repede. NA4906 are ace (role) de 4. Nu stiu ce lungime insa... Ideal ar fi sa poti baga un intreg rulment SKF cu camasile originale atat in exterior cat si in interior, insa e dificil sa faci taieturile de ungere pe camasa exterioara. Asa am facut si eu la Simson si dupa 2000km e exat ca si cand l-am bagat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 (editat) am si eu un ambielaj de reconditionat,dar e inca in motor.dar urmaresc cu interes acest topic.eu am mai reparat acum vreo 10 ani un ambielaj de IJ56 cu batranul meu.atunci lucra in tehnofrig. Editat Martie 3, 2010 de robert bk350 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TOR Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 ca sfat (fapt) divers ... un metal tratat bine va avea tot timpul un sunet foarte inalt daca il lovesti de un alt metal .... cand mai mergeti la ... cumparaturi de piese ...mai si ciocanitile... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 nu cred in piese chinezesti, cred ca toate-s rusesti. Biela tre sa fie bruna - caramiziu. Cred ca rezolvi cu un set de reparatie mai degraba decat cu un ambielaj nou, sunt mai putine cote posibil gresite. Daca stau bine sa ma gandesc io am pus bielele noi de la Dany, poate or fi muite un pic si e-aia are o bataie pe stanga motorul. Dar asta-i treaba cu Niprul: merge cu batai mult si bine (vreo 8000 km de la RK). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 nu cred in piese chinezesti, cred ca toate-s rusesti.Biela tre sa fie bruna - caramiziu. Cred ca rezolvi cu un set de reparatie mai degraba decat cu un ambielaj nou, sunt mai putine cote posibil gresite. Daca stau bine sa ma gandesc io am pus bielele noi de la Dany, poate or fi muite un pic si e-aia are o bataie pe stanga motorul. Dar asta-i treaba cu Niprul: merge cu batai mult si bine (vreo 8000 km de la RK). Am sa fiu un pic offtopic. Ca sa te convingi despre originea pieselor, vezi urmatoarele linkuri. Inclusiv arbore de Ural, axa came Ural... Toate Made in China. In primul link poti observa ca si chinezii cunosc alfabetul chirilic. Sa nu te lasi indus in eroare de asta. http://cyclepro.en.alibaba.com/productgrou...URAL_Parts.html http://www.alibaba.com/product-gs/23229396..._tricycle_.html http://www.alibaba.com/product-gs/22246615...l_camshaft.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tzutzu* Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 Salutare...sunt un pic off dar..am o intrebare. Am fost la mecanic ca auzeam o bataie...a desafacut omu si spune ca e din cauza la ambielaj..ambielaju bate si trebuie schimbat.Mi-a zis sa-l schimb..l-am intrebat daca mai ma tine..si a zis ca mai ma tine dar sa n-o fortez..Intrebare: Are ceva daca continui sa merg..adica risc sa stric si altceva prin motor pe-acolo (nu ma pricep, este prima motocicleta), sau sa ma apuc s-o schimb cat mai urgent?..si inca ceva...am observat ca mai scoate cateodata picaturi de ulei pe la toba..asta inseamna ca este vre-o problema?motorul este in 2T. #Scuzati off dar am nevoie de raspuns.Mc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 ...Are ceva daca continui sa merg..adica risc sa stric si altceva prin motor pe-acolo (nu ma pricep, este prima motocicleta), sau sa ma apuc s-o schimb cat mai urgent?..si inca ceva...am observat ca mai scoate cateodata picaturi de ulei pe la toba... Normal ca are, acum depinde cat de mare-i jocul, risti sa nu mai ai ce repara. Uleiul de pe toba, nu trebe sa te ingrijoreze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 Salutare...sunt un pic off dar..am o intrebare. Am fost la mecanic ca auzeam o bataie...a desafacut omu si spune ca e din cauza la ambielaj..ambielaju bate si trebuie schimbat.Mi-a zis sa-l schimb..l-am intrebat daca mai ma tine..si a zis ca mai ma tine dar sa n-o fortez..Intrebare: Are ceva daca continui sa merg..adica risc sa stric si altceva prin motor pe-acolo (nu ma pricep, este prima motocicleta), sau sa ma apuc s-o schimb cat mai urgent?..si inca ceva...am observat ca mai scoate cateodata picaturi de ulei pe la toba..asta inseamna ca este vre-o problema?motorul este in 2T. #Scuzati off dar am nevoie de raspuns.Mc [/quote La vechiul ambelaj trbuia sa verifici daca nu are joc in bucsa bielei,apoi rulmentul de la manetoane si apoi schimbat de tot. Cu o bujie buna si un reglaj al carburatorului corect no sa mai curga ulei.Cam toate comunistele au tobele ude dar conteaza si ce ulei folosesti la amestec. Eu folosesc PRISTA si are raportul 1/50. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gadafim Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 Va salut! Deschid o nou topic, ca sa fie vazut de mai multe persoane care intra aici, la coltul comunistelor. Daca moderatorii considera ca nu este in ordine, pot sa-l mute pe topicul cu IJ, totusi ii rog sa-l mai lase unde este acum pentru inca 2-3 zile. Scriam in alta parte ca am desfacut motorul IJ-ului. Am gasit ambielajul uzat, dupa nici 1.200 de km, cu toate ca am mers cu avans si amestec bun, motocicleta solo, etc. Ambielajul l-am cumparat nou, m-a costat 1.2 mil, m-am bucurat ca a fost ieftin dar m-am bucurat degeaba, deoarece calitativ este foarte slab. A venit cu defect de fabricatie la conul rotorului alternatorului si acum descopar si uzura de care vorbesc. Arata ca cel din poza, numai ca biela este caramizie, precum cea din poza a doua. Presupun ca este chinezesc, nu stiu sigur, nici nu prea conteaza, doar ca m-am cam saturat sa dau banii aiurea. Nici nu ma gandesc la cei cu Nipre, probabil au trecut prin asta la fiecare reparatie mai mare... Acum vreau sa repar un ambielaj mai vechi, folosind un kit de reparatie, adica biela + bolt maneton + rulment + seibi distantiere. Deocamdata nu am cumparat setul de reparatie, cea de mai sus este doar o poza luata de pe internet. Din cate stiu eu, la Gaspar si la Dany, gasesc biela precum cea din poza a doua, adica exact ca aia care s-a uzat foarte repede, de pe ambielajul meu si nu are rost sa ma complic doar ca sa mai fac inca 2.000 de km si sa inceapa iar sa bata. Daca tot repar ambielajul vreau sa il repar bine, sa tina macar 8 - 10.000 de km, asa ca va intreb, pe cei care stiti: la cine sa sun? ce fel de biela sa cer? sunt mai multe calitati? am sanse sa rezolv? alte idei? Ideea e ca trebuie sa ajung la un ambielaj care sa tina, cum sa procedez? As vrea de la voi niste raspunsuri concrete, va multumesc frumos! e cineva in Braila care reconditioneaza ambelaje (biele ) in doi timpi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tzutzu* Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 # oldbiker_johan.Am inteles boss.merci mult de raspunsuri..am sa iau alt ambielaj de la piese de la un alt motor, de nou nu am bani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 13, 2010 Autor Share Postat Martie 13, 2010 Pana la urma am zis sa-mi mai incerc inca o data norocul si sa iau un kit de reparatie. A venit, este nou si are joc...Deci am un noroc bun sa te f.ti in el. L-am probat prin metoda cunoscuta si se aude sunetul acela, apoi l-am pus in lumina si se vede o distanta de aproximatix 1 zecime de mm. Nu am un comparator, deci nu pot spune exact cat este jocul. Sunt sigur ca raspunsul la urmatoarea intrebare este NU, dar totusi o sa intreb: La montarea acestui set de reparatie, se intampla minunea ca boltul maneton sa se "umfle" putin, cat sa dispara jocul? Cand ati cumparat kit-uri de reparatie, le-ati probat inainte de montare? Aveau jocul asta? Multumesc frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Martie 13, 2010 Share Postat Martie 13, 2010 Pana la urma am zis sa-mi mai incerc inca o data norocul si sa iau un kit de reparatie. A venit, este nou si are joc...Deci am un noroc bun sa te f.ti in el. L-am probat prin metoda cunoscuta si se aude sunetul acela, apoi l-am pus in lumina si se vede o distanta de aproximatix 1 zecime de mm. Nu am un comparator, deci nu pot spune exact cat este jocul. Sunt sigur ca raspunsul la urmatoarea intrebare este NU, dar totusi o sa intreb: La montarea acestui set de reparatie, se intampla minunea ca boltul maneton sa se "umfle" putin, cat sa dispara jocul? Cand ati cumparat kit-uri de reparatie, le-ati probat inainte de montare? Aveau jocul asta? Multumesc frumos! Nu are nici un motiv sa se umfle ( eventual in pene) si nu merita montat pacat de munca Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Martie 13, 2010 Share Postat Martie 13, 2010 La ce am montat eu, era un joc de cateva sutimi de nou, insa nu bate. Cauta pe cineva cu un set de micrometre de interior si exterior. Masoara ochiul bielei, boltzul, rolele. Fa matematica si daca jocul e sub 5 sutimi, te poti risca sa pui setul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 13, 2010 Share Postat Martie 13, 2010 ...sau maneton facut!Nu e o avere , si nici complicat de facut....cauti un rulment radial din seria NU sau NJ , care sa potriveasca cat mai bine pe maneton si in ochiul bielei, si rezolvi definitiv problema. Cand se gata, doar depresezi si schimbi rulmentul... Chinezii s-au infiltrat definitiv si in cotlonul asta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 13, 2010 Autor Share Postat Martie 13, 2010 (editat) Va multumesc pentru raspunsuri. Voi masura jocul iar daca este prea mare atunci rulment + bolt maneton. Mi se pare cea mai buna solutie. Voi incerca sa gasesc si un loc in care sa pot masura duritatea bielei, ca sa nu am vreo supriza mai tarziu. Toate cele bune! Editat Martie 13, 2010 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 Ma apuca nostalgiile numa cand ma gandesc... Da' parca asta-i tot farmecul la "comuniste"... ...da' parca ti se mai si apleaca de la prea mult farmec...parca ai vrea si sa mearga si asa uiti cum arata pe dinauntru si pe la partile paroase... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Mai 22, 2010 Autor Share Postat Mai 22, 2010 asa, informativ...observati producatorii si comanda minima, ca numar de piese http://www.alibaba.com/trade/search?Search...untry=&sq=y http://www.alibaba.com/showroom/motorcycle...ecting-rod.html Aici se poate vedea ca sunt 29 de pagini cu biele...toate proaste? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 vin si eu cu o intrebare, cand am luat planeta am primit ca si piesa de schimb o biela cu bolt si rulment, respectivul mi-a zis ca e originala, acu nush daca o fi originala sau made pe vapor, asa ca pun cateva poze si poate ma lamuriti si pe mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Mai 25, 2010 Autor Share Postat Mai 25, 2010 da, pare a fi originala, vad ca are role pe doua randuri si camasa de rul presata. Asa era si cea pe care am demontat-o de pe un ambielaj original, uzat, de IJ 56. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.