Jump to content

Cadre strambe


donici
 Share

Recommended Posts

Salut ! Recent m-am apucat sa reconditionez/modific/chopper-esc un cz 175 sport si am constatat ca are cadrul stramb :rose: ! Motorul a fost izbit frontal intr-un gard de beton ! Acum nu vreau sa ma apuc io cu ciocanu sau sa il las pe vecinu sa umble la el ca s-ar putea sa-i stric bicicleta (s-ar putea sigur) :P ! Am sa pun maine o poza cu "dracovenia" !

 

Am postat aici pentru ca am io impresia ca un chopper-ist e bun la asa ceva !

Am deschis acest topic in speranta ca,poate mai au si altii problema mea si sa stie omu' ce are de facut !

 

Asa ca astept pe cineva care se pricepe la tzeava sa imi indrepte si mie bicicleta ! nenea' de care am nevoie trebuie sa fie din Capitala sau Ilfov !

 

P.S. imi sparg pusculitza si platesc !!

 

 

Asfalt uscat si fara gropi tuturor !! :rose:

Mesaj completat

Ete si posele cu "dansul " ! acum ma rog ! dak nu gasesc pe cineva care sa ma ajute cu el , am sa ma apuc io de el .Pana in vara vreau sa :( , ca doar daia am luat A-ul !

 

macar niste sfaturi .... va rog ! :)

post-55611-1269569127_thumb.jpg

post-55611-1269569200_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Daca crezi ca ai un sudor bun si te pricepi la mestereli , dar ca lumea , cel mai bine tai partea din fata si o sudezi din nou , la unghiul dorit. Ma refer la partea aia prin care trece coloana de directie , caci o teava strimba , nu stiu daca o mai indrepti cu barosul si sa mai iasa si bine. Nici macar estetica nu o sa mai fie.

Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru sfat ! dar io stiu .."cu taiatu cadrului " ?!! :cheers: ;) nu imi mai da nenea itp-ul !mi-a trimis Adventix un PM cu un meseriash bun din Capitala (Cristian Ionesc / omu cica intreapta , sudeaza bine)! si ma gandeam sa-i fac o vizita ! Asa cum spui si tu , e aiurea sa ma pun io cu ciocanu pe el !

Pace si ne vedem pe sosele !

Link to comment
Share on other sites

Barosane , la ITP crezi ca-ti face mobra bucati , sa vada din ce e facuta ??? Daca pui barosu pe ea , nu o mai scoti ca din fabrica nici mort. Poate doar sa vorbesti cu Hary Potter. Daca dai cu ceva greu intr-o teava , se deformeaza. Si tre' sa-i dai un cald , nu , ca nu-i din plastelina. I-ai dat cald si o lovesti ,chiar ca s-a dus dreacu. Asa o tai matale la meserie , o sudeaza nenea si apoi slefuiesti sudura. Eventual , daca mai ai dubii , o chituiesti si e ca noua. Doar tre' sa vezi la ce unghi o sudezi (cauta sa masori la o alta socialista) si vezi , cind sudezi , sa nu-ti traga intr-o parte. Daca ai sudor bun , nu o sa iasa nasol. Eu asta asi face , decit sa ma chinui cu baroase , sa-i dau cald si pina la urma sa iasa teava aia tirbuson.

Poate gresesc , asta asi face eu la mine , daca ar fi cazul. Poate sint si alte modalitati , numai ca eu nu le stiu. Poate mai da cineva o idee. Spor la treaba si sa iasa frumos , sa ne vedem pe strazi.

Link to comment
Share on other sites

ce zice lil-debul in cazul asta e litera de lege! daca indrepti cu ciocanul, etc materialul in zona respectiva este compromis. asa ca mai bine te duci la un sudor bun(cu recomandari). acesta va suda initial backbone-ul de frame(sudeaza diverse tevi in cadru ca sa nu se deformeze), apoi taie zona indoita(o sa taie ceva mai mult) dupa care sudeaza new stuff , in puncte si potriveste NU Ochiometric ci cu aparate de masura sau macar cu un boloboc ori ceva pe acolo. dupa care da tata un cordon de sudura de zici ca e de la occ de ti-e mai mare dragul sa o vezi. dupa astea indeparteaza tevile destinate mentinerii cadrului si esti good to go!

Link to comment
Share on other sites

Da frate , asa e. Exact asta am uitat sa zic , sa sudeze niste tevi in cadru , pt. rigidizare. Mai am o idee. Nu ar fi bine sa monteze o fata completa , sa vada cum cade urma rotii pe sol ? Poate nu are un aparat cu laser sau ceva. Asa , daca sudeaza cu roata pe sol , vede la fix cum sta ea si se orienteaza. Si cel mai bine , stringe surubu' ala care intareste rotatia furcii la maxim , ca sa fie rigida , sa nu se miste si sa-l "fure" la sudura ? Ce zici de asta ? Ca cine stie cind am si eu nevoie de asa ceva , string ideii , fur meserie. :cheers:

Mesaj completat

Dai un cald jos , tai putin sus , eventual la unghi si tragi usor pe spate. Sudezi si drum bun. Taietura o poti face si triunghiulara , tai o feliuta din caddru , nu mult. Vezi si tu , la ochi. Ca sa nu te mai complici. Tevile tre' sa se imbine "bot in bot" , ca sa nu ai deviatii. Plus ca-i sub rezervor si nu te pune sa-l dai jos , sa vada ei. Si oricum , nu au ce vedea ca slefuiesti si vopsesti.

Mesaj completat

Haaa , uitasem poza.

post-5541-1269693826_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pt sfaturi ! Am sunat azi un meserias si imi ia intr-e 600 si 1000 ron sudura in argon ca din fabrica , "dichiseala" (Cristian Ionescu )! m-as duce la el cu toata increderea , e meserias omu' si isi cere dreptu nu am ce sa comentez ! dar nu dispun de aceasta suma , cu toate ca nu mi se pare exagerata (astea sunt preturile )! Asa ca m-am gandit io sa tai cum a spus "lil debul" si sa sudez la loc ! am sa ii dau un unghi putin mai mare :) ! Am sa montez la loc furca si rotzile si caut "2 patrati" din lemn drepti si ii lipesc de roti k sa stea cum trebuie , mai pun io o cumpana un boloboc pe unde e nevoie ! apoi tai , sudez si asta e "ciclistica inginereasca" + ca alta solutie pentru bugetul meu nu am ;) ! motoru e mostenire din tata in fiu nu vreau sa renunt la proiect :) si oricum asa se invata ! am sa va tin la curent baieti cu poze si toate cele !

 

P.S. auzisem io ca motociclistii sunt saritori si ,uite dovada ! va mai multumesc inca o data ! :cheers: sper sa intru un "randul" vostru cat mai curand ! ;)

Link to comment
Share on other sites

10 MILIOANEEEEEEEEEEEEEEE ??? Pt un c-a-c-a-t de cordon de maxim 20 de centimetrii ? Daca faci un rezervor , cit ia ? Doamne , da-le dupa sufletul lor. Stii cit munceste la ea ? Maxim 1 ora , da' e mult. O ora cu beri baute si comentarii din fotbal , vreme si criza. Inseamna ca firma care a sudat balustradele alea din inox din Mall Liberty a luat milioane de euro ?

Bai nene , ce m-am crizat. Da-i tata un electrod , ca nu are moarte , un 2.50 , daca gasesti sa-ti dea bazic. Oricum , cadrul e un perimetru inchis , nu are cum sa cedeze asa usor , ca nu are unde sa se descarce tensiunea din el , e ca un cerc. Tensiunile le preiau furca si bascula. Si roatele , cauciucu , intr-o oarecare masura , ca-i elastic. Si tu tai cadru' doar sus , jos ramine teapan , netaiat. Da' , oricum , cauta pe cineva care stie sa sudeze , si nu te apuca sa tai in disperare , tai cit crezi , tragi pe spate si daca nu e bine mai bagi flexu putin. Si tot asa , pina il aduci unde vrei , sa nu te apuci sa incarci cu sudura ditai gaura , ca aia nu mai e bine. Hai succesuri , ca mi-a sarit mustaru'.

Mesaj completat

Am uitat , vezi sa ai rezervoru' la indemina , ca te trezesti ca nu mai intra , practic partea de sus se va scurta. Nu stiu , vezi ce faci. Daca ai talent , masori unghiu care urmeaza sa il faca furca si vezi cit tre' sa tai , apoi masori ce ramine la teava de sub rezervor si vezi daca nu se scurteaza prea mult.

Link to comment
Share on other sites

Ti-am zis eu fa ca "e" baieti de treaba ( macar unii ) pe forum ?! :)

Link to comment
Share on other sites

Stiu eu pe cineva in Berca, Buzau care a indreptat un cadru de Vulcan de 400 , dar nu stiu cum exact, cu sau fara sudura. Daca te intereseaza da-mi PM.

Link to comment
Share on other sites

ha ha ! m-am apucat de taiat azi ! n-am mai avut rabdare ! am taiat cam 2-3 cm ! nu am poze dar promit ca o sa le pun dak imi iese sudura bine ( nu vreau sa ma fac de ras :P ) ! aa si mersi pentru sfat lil , stiam io ca nu o sa mai incapa rezervoru ... s asa a fost ;) ! am sa modific un pic acolo rezervori si tre sa iasa ! Au facut altii avioane ! si io nu sunt in stare sa indrept o tzeava ?

 

N-am mai apelat la mesteri (timp / bani ) ! mi-am propus sa fac io totu cu manutza mea ! ce-si face omu cu mana lui .... laba se numeste :D ! sa vedem ce iese :D !

 

Aaaa ! si mersi pt sfaturi ! mi-au fost de foslos !

Mesaj completat

Alex en ! Dak stii un meserias bun in Buzau lasa si tu un numar de telefon al meseriasului (dak poti si ai cum) ! poate au Buzioenii nevoie ,ca doar nu am deschis topicul doar pentru mine ! :)

Link to comment
Share on other sites

baga mare barbate ca nu-i racheta! E bine sa il centrezi calumea in schimb ca sa nu fie inclinat si lateral ... heheheh.

Iar daca tot l-ai taiat, dece nu il lungesti putin? Furcile or sa fie prea mici acum oricum (dupa ce ai micsorat unghiul de la gat) asha ca va trebui sa faci niste prelungiri care sa se insurubeze in capatul telescoapelor.

Cum arata , cadrul s-ar preta la un hard tail cu scaun pe arc si 2 bari in loc de telescoape spate.

bafta

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa il inscrii , poate ar fi mai bine sa nu-l faci Harley. Si , mai ales , daca nu stii sa sudezi cit de cit spre foarte bine , NU TE BAGA LA SUDAT. In rest poti sa faci singur tot , inclusiv sa-i arzi un spray de vopsea , dar nu suda tu. Ori esti geniul sudurii reincarnat , ori o sa iasa un c-a-c-a-t , care se mai si rupe. Teoretic , eu si altii putem sa-ti spunem cum sa sudezi , dar daca nu ai experienta , tot degeaba. Succes maxim si vreu poze. :)

Mesaj completat

Sa pui poze cu rezervorul. Cu cit nu mai incape si unde tine ? Tine cumva sus ? Poate mai facem o sedinta de idei.

Link to comment
Share on other sites

Era o imagine , acum mult timp , intr-un promo TVR . O masina se despica in doua , ocoleste alta masina , si se uneste . Era ceva dintr-un film vechi cu Stan si Bran , daca nu ma insel . Ai grija coane cu sudura aia , ca mi-e ca patesti la fel , doar ca tu nu o sa mai unesti CZ-ul la loc ! :) Du-l macar la motanu' , stii ca la el aftu' de sudura e sfant si repara orice !

Link to comment
Share on other sites

he he ! am revenit cu poze ! uite ca nu stiam de prelungiri de telescoape (Shobolanu') , am sa tin minte ideea dupa ce iau itp-ul ! :D ! (de unde se cumpara astea ??)

 

ce i-am facut ?? poi am montat rotile cu mici probleme (bascula spate un pic de joc /iar un telescop are un joc si imi descentreaza roata fata )

- am centrat rotile cu fluturasii din dotare (spate) si lemn de brad (fata) :D ,

- am taiat cadrul in forma dorita , am mai taiat 10 cm dintr-o teava apoi am sectioanat-o in 2 pe lungimea ei , dupa care am prins cadrul unde era indoit (tesit) cu ele si i-am ars cateva ciocane la rece. (n-am putut sa ma abtin ;) )

- apoi am legat de roti ,2 I-uri din fier drepte ,cu presa de arc auto si ce am mai gasit io pe acolo!

- apoi am bagat cricul din doatarea daciei intr-e cadru si roata din fata , si am dat in dusmanie la manivela aia !! :) (fara cald fara aparate pricopsite , "-Ca doara atunci cand ai intrat ala cu ea in zid nu i-a dat cald!" ,asa gandeam io in momentu ala ! )

- apoi am legat un ciocan de o sfoara si am facut io o "cumpana" si am pus-o pe acolo pe la sha , ca sa reglez cadrul in pozitie dreapta !

- am fumat cateva tigari si m-am dat cu ciocanu in genunchi (l-am reglat si pe ala ) + multiple plagi in zina mainilor!

 

 

 

Mesaj completat

De sudat am mai sudat io asa cu autogenul (cand am facut dacia ) si cu electricu' ! dar n-am avut azi masca de sudura ca il rezolvam io cumva dupa ce ,dine intzeles, :P ma experimentam pe 7m de teava gasita pe acolo ! si poze cu rezervorul nu mi-am dat seama sa fac ! dar o sa fac zilele astea ! oricum mai tre' sa il chopper-esc sau mai degraba ciopartzesc un pic si pe ala !

post-55611-1269892739_thumb.jpg

post-55611-1269892765_thumb.jpg

post-55611-1269892795_thumb.jpg

post-55611-1269892848_thumb.jpg

post-55611-1269892897_thumb.jpg

post-55611-1269892926_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Foarte tare , frate , hartist te numesti. Da' s-a tras cum trebuie , sau nu mai vad eu bine ?

In continuare sustin ca daca nu le ai bine cu sudura , sa nu te bagi , mai ales ca l-ai taiat taman unde e vizibil. Sub rezervor nu taiai si tu. Daca tot te hotarasti sa sudezi singur , vezi cum reglezi aparatu' , si vezi , da-i afturi , nu cordon din prima , ca sigur il strimbi. Si , daca nu te tine la cordon , fa-l din afturi succesive , unu' dupa altu' , ca tot cordon iese.

Link to comment
Share on other sites

Sfat de la unu' care a avut acelasi "model" de cadru facut idem ca cel din poza: pe interior pentru rigidizare am bagat cite o bucata de teava care a intrat la fix pe gaura cadrului (cred ca poate fi folosit si fier plin, dar e mai greu si dificil de gasit exact pe dimensiune).

Apoi sudura prin puncte succesive, date pe parti diametral opuse si dupa...sudura cordon. Se slefuieste grosier cu flexul, apoi cu un biax sau doar cu smirghel, se da cu chit in cantitate mica (strat subtire), se slefuieste cu smirghel fin si se vopseste chiar si cu spray-ul. Garantat nu mai crapa! Spor la treaba amice si tine-ne la curent cu evolutia lucrarilor! :)

Link to comment
Share on other sites

Azi am cedat nervos :D dupa ce mi-a sudat un mosh pensionar cadrul ! omu a sudat bine acolo! i-a dat o sudura de parca suda la vapoare ! ...puternica sudura ! n-am ce sa zic ! sunt destul de multumit !

 

Dar dupa ce a sudat am constatat ca nu calca cum trebuie rotile cu toate ca am pus io I-urile alea(banuiesc io ca s-a arcuit cand le-am pus si apoi a revenit la forma initiala dupa ce le-am dat jos ) ! o mare parte din vina o are si furca si roata de fata (strambe ) ! acum nu stiu ce sa spun si ce sa fac ...sunt demoralizat :D

 

 

Acum trebuie sa-mi procur o furca dreapta functionala cu tot cu jug ! sa aiba in jur de 70,1 cm telescoapele si un jug care sa intre pe gatul cadrului de 19 cm ! ;)

 

aa ! si poze cu rezervorul pentru lil debul ( rezervoru il dreg io , macar sa imi iasa cadrul bine ,e cel mai important si cel mai greu de lucrat ..cred io )

 

 

 

P.S. din profil lucrarea arata excelent sunt multumit ! cu furca dusa un pic mai in fata ! problema e ca nu mai calca roata pe roata (bine nici inainte nu calca /deci nu am stricat-o eu ) :)

Mesaj completat

si uitasem sa precizez : Am pilit taietura pana nu a mai avut luft intr-e taieturi , le-am pozitionat perfect (sa nu se incalice tzevile ),apoi mosu i-a dat aft cum spune domnul ivan pedala (fara sa ii spun io / stia el cum sa faca ) , apoi i-a dat un cordon numa' din afturi , si apoi ia mai dat la cordoane de ma plictisisem io ! a bagat pe putin 10 electrozi in sudura aia ! si nu i-am mai bagt teava in interiorul cadrului ca nu aveam cum pt ca am taiat prea aproape de gatul cadrului !

post-55611-1269980837_thumb.jpg

post-55611-1269980996_thumb.jpg

post-55611-1269981248_thumb.jpg

post-55611-1269981291_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

In primul rind , nu dispera. Nu esti OCC , nu ai experienta si nu ai scule dedicate. Ce faci tu e o lucrare de garaj , care pina acuma a iesit destul de bine. In caz de forta majora , mai tai odata , sub rezervor , indrepti , bagi si fieru' ala prin cadru si sudezi din nou. Din ce vad in poze , cadrul pare drept , dar pina si roata din spate sta strimba. Cum vine asta ??? Ceva nu-i normal. Mai bine vezi sa nu ai furca strimba , sau montata aiurea si poate nu mai trebuie indreptat cadrul , poate sint ceva montaje facute incorect. Succes , nu fii speriat de lucrare.

Mesaj completat

Tu te plingi de un cadru de pe vremea lu' bunicu ? Sa vezi cum am indreptat ieri 3 insi partea spate (codita) , la o japoneza de 1000 , ca-i statea carene , saua si stopu' strimbe , de la un accident. Rangi , baros si multa determinare. La ochi si a iesit cum am vrut noi. Solutii sint la orice.

Link to comment
Share on other sites

Varule , ti-ai facut-o cu mana ta la o adica , asa ca fii multumit de cum iese ! ! :)

Abia astept sa mai lucrezi la dansa , sa ii fac o proba :lol:

Spor la bafta , si cu furca ti-am zis cum sta treaba , "se rezolva la ITP" .

 

Succesuri si bafti nemarginite Do !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hai ca am dreso cu cadrul ! neavand cine sa ma ajute l-am rezolvat io cu 2 tevi de 3 metri ! :laugh: destul de bine a iesit manopera si cred io ca e cat de cat dreapta ! se vede prea bine din lateral cum s-a asezat nebunia ! am taiat si rezervorul :lol: si saua si aripa (mai am sa tai motoru :love: )! tre sa fac neaaparat rost de furca ...aveti idei ce furca s-ar potrivi dak nu gasesc 1a originala?? acum sunt in pana de bani si am sa opresc pentru putin treaba ! am sa revin cu poze ...sper !

Mesaj completat

Acum trebuie sa ii fac tinichigeria !

post-55611-1271282506_thumb.jpg

post-55611-1271282549_thumb.jpg

post-55611-1271282580_thumb.jpg

post-55611-1271282611_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...
deci am trezit din morti acest topic pt a va arata produsul final !!! :) multumesc celor care m-au sustinut moral si mi-au dat sfaturi !! sper sa va placa ...

 

 

Super tare :) Chiar imi place simplitatea lui. E in 2t sau 4t motorul?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...