Sari la conținut

Tuning motor 2T


donici
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor ! Recent am desoperit ca exista un kit de motor,ce transforma o aprilia rs de 50cc in 80cc( http://optera.ro/kit-tunning-80cc-2timpi-i...rs50-p-177.html ) . Acum vin eu cu o intrebare si nu numai una: exista astfel de kit-uri si pentru motoare mai mari 2T ?? de exemplu am un CZ 175 sport si as dori sa ii imbunatatesc performantele / sa ii maresc cilindreea ! Sunt incepator si nu prea ma pricep la motoare , dar nu imi e frica sa ma "murdaresc" ! am auzit la cineva ca sunt firme care produc astfel de piese pentru orice motor 2T (am uitat ce firme erau ) :cheers: !

 

Cunoasteti magazine , oameni , piese (de la alte motoare) care pot oferii astfel de imbunatatiri ?

 

Va rog sa postati aici ce imbunatatiri ati adus "comunistelor" in 2T sau ce se poate face la ele sa functioneze mai bine (fiabilitate / racire mai buna / calutzi in + / power valve / cilindree mai mare / tobe de esapament ce maresc performanta / aprindere / electrica / etc )

 

Cu ce piese mai noi le putem "corci" ca sa ne fie mai usor procurarea acestora ?

 

P.S. Haideti sa ne intinerim batranele "comuniste" ,ca doar avem tehnologia mult mai avansata decat acum 10 -20 chiar 50 de ani !

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 RaduI power valve exclus ?? dc n-ar merge ?? nu ma pricep si de aceea va intreb pe voi !

 

2 Kevin77 nu imi iau altceva! pt ca nu imi permite bugetu'! :cheers: si sunt inca incepator ! Dar af fi ceva sa ai o "comunista" mai rapida cu "n" km/h fata de alta motocicleta din categoria ei !

 

3 se gasesc mai greu pistoane , segmenti , si alte piese de cz sau alte " comuniste " ! De aceea,si nu numai,intrebam dak se poate fprocura de undeva un kit set motor tuning sau pe comanda sau se pot folosi de la alte tipuri de motoare (japoneze , europene ,extraterestre )

 

P.S. si nu neaparat sa fuga mai tare ....fiabilitate / consum ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 RaduI power valve exclus ?? dc n-ar merge ?? nu ma pricep si de aceea va intreb pe voi !

 

2 Kevin77 nu imi iau altceva! pt ca nu imi permite bugetu'! :cheers: si sunt inca incepator ! Dar af fi ceva sa ai o "comunista" mai rapida cu "n" km/h fata de alta motocicleta din categoria ei !

 

3 se gasesc mai greu pistoane , segmenti , si alte piese de cz sau alte " comuniste " ! De aceea,si nu numai,intrebam dak se poate fprocura de undeva un kit set motor tuning sau pe comanda sau se pot folosi de la alte tipuri de motoare (japoneze , europene ,extraterestre )

 

P.S. si nu neaparat sa fuga mai tare ....fiabilitate / consum ...

Crescand mult puterea va scadea fiabilitatea care si asa lasa de dorit. Daca se potriveste un set de la motor de 250 cc este bine daca apelezi la firme care toarna pistoane fac segmenti etc te costa cam mult. Si motorul este racit cu aer precis se va supraincalzi daca cresti mult capacitatea. Trebuiesc alte reglaje se modifica raport de compresie trebuie carb adecvat.

Sugerez sa faci niste modificari mai simple cum ar fi aprindere electronica, modificarea tobei , cresterea raportului de compresie pune un carb mai performant etc.

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaaa, pardon, am citit aiurea si in graba, ma gandisem la supape marite, ceea ce, evident, e imposibil la un motor 2T

Nu cred ca este vorba de supapa ci de clapeta de la carburator care nu permite intoarcerea amestecului carburant in carburator .

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu iti permite bugetul alt motor......da' tu vrei tuning ? oare e ieftin un alt set (cilindru, piston,etc ) daca ai gasi sa se potriveasca ? Daca tot vrei, cauta motor de 250 cmc, intr-un piston....au fost si CZ-uri SPORT facute asa ( blocul motor e model vechi, ala "rotunjor").

CZ model 487 a fost facut si cu toba "sport" cu expansiune si filtru separat....pune din aia - da' nu-ti permite bugetul....

Lasa-l cum l-a facut mamica lui..........sa se bucure si el de batraneti linistite.

Exemplul tau cu Aprilia rs 50 cmc.....setul de 80 e minim 250 lei, carb. marit minim 100 lei sh......si daca nu schimbi ambielajul anul asta, la anul vei cauta altul !.........si consumul in ture mari- ca numa asa ii place, se apropie de Dacia.

50 cmc adus la 80 cmc e doar sa pari mai jmecher decat legea ,( inregistrarea de la primarie nu permite cilindree mai mare....in acte )

..........PAREREA MEA !............... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut scuter tunat si se simte diferenta de la 50 la 80cc. la comuniste cel mai bine e sa pui ulei bun 2t, benzina 99 si sa umfli cauciucurile bine. nu cred ca are rost sa chinui motorul cu toba sport,filtru aer si alte minuni care-ti aduc 5-10 km in plus dar te costa milioane...eventual un carb mai mare,dar consuma si uzeaza motorul, apoi singur il dai jos...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Power valve!?Clapeta care sa nu permita intoarcerea amestecului in carburator?!....... :) :D ,mai ginditi-va baieti.

Daca vrei sa scoti cit mai mult de la un motor,clasic, in 2 timpi, ai urmatoarele modificari de facut:

-marirea raportului de compresie,

-micsorarea volumului carterului,

-imbunatatirea curgerii gazelor prin motor.

Aceste lucrari sint aproximativ costisitoare si se fac de catre meseriasii care "stie" meserie, cu scopul de a participa la curse.Vrei asa ceva?

Tuningul se face cu un anumit scop.Care este scopul tau:putere,consum,optimizarea parametrilor?Raspunde la intrebarea asta si iti spun ce ai de facut.

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la scutere gasesti kituri pentru marirea puterii motorului pentru ca exista un public tinta si merita sa le fabrice

la comuniste nu ai sa gasesti asa ceva cu exeptia catova lucruri minore pt etz si jawa

orice alta ghidusie ai sa incerci sa faci nu ai sa iti reusesti decat sa iti cheltui banii degeba cu rezultate nesemnificative sau mai degraba dezastroase

daca putere vrei cumpara o motocicleta de putere daca vrei comunista pastreaz-o asa cum este

sa stii ca in ziua de azi nu este ieftin sa detii o comunista

mai ieftin este sa iti cumperi o japoneza si ai tot ce vad ca iti cam doresti tu

salutari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa ii pui after-burner coane ! Sau ceva motor cu reactie :)

Eu iti zic atat : Viroaga de doi juma' , 1000 euro . Gaseste si tu o solutie , n-ai vazut ca eu am preluat Dacia sa o vand , sa ma dau la 2 "roate" ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ce vreti voi oameni buni sa spuneti ! motoru a fost conceput pentru 175 cc (in acte la mine scrie 188cc :D ) si nu trebuie umblat la el . "cine l-a facut a stiut ei ce face " . Acum io am nevoie de piston si segmenti pentru cz-ul 175 sport ! din cate stiu ,nu se mai fabrica pistoane originale si nici segmenti (sau nu stiu io ) , decat contrafacute ,care sunt de proasta calitate .Ma gandeam ... dak gasesc un kitt tuning (ex Malossi )tot de 188 cc sau 200 cc motorul va avea viata mai lunga fiind set original , decat un set stock contrafacut cumparat de la tataba !

 

Acum spuneti voi , ce varianta mai fiabila ar fii ? ( tind sa pun fiabilitatea pe primul loc :D de! ...vremuri grele! Dam un ban da stim ca face )

 

 

Aaaa ! si nu ma mai certati atata ! ;) "-Vrei viteza , cumpara-ti ceva de 600! " alea isi arata si (vizual ) puterea ! mi-ar placea ceva gen martzoaga lu' Praslea ( aia cu "jeratecu" ) ! Vorbesc povesti... Stiu ! Am si io ceva probleme :) !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cita mecanica stiu eu mai bine mi-asi tine parerile pt. mine , dar 2 lucruri am de spus.

1.Da pe Google la turnari pistoane , am vazut firme romanesti , dar nu stiu scoru'.

2.Ia pistonu in mina si mergi la un mecanic de scutere , poate ai o sansa la un milion sa gasesti ceva. Sau , baga niste poze pe aici si pe la Service , poate ii pica lu' unu' fisa de ce ar merge. Am un tovaras care a bagat acu 15 ani piston de BMW(masina) pe cilindru facut de cineva din teava de sonda , parca , totul montat pe o enduroaica japoneza. Deh , nu se gaseau piese ca acum.

Editat de lil debul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine ai lasa-o asa cum e ea, nu merita sa faci modificari scumpe sa bagi bani mult in ea, e tot comunista, motocicleta veche, nu se strica numai setul, se poate strica orice mai ales la partea electrica de pornire. Mereu o sa o repari...

Eu de ce crezi ca am dat-o incepea sa devina enervanta, nu ma puteam baza pe ea la drum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amice, stai linistit si lasa capra cum a facut-o muma ei, fabrica ceha! Am incercat io toate variantele posibile, de la alea ieftine, pina la alea scumpe...rezultatul fiind zeci de ore de munca si bani cheltuiti in zadar. Singurele motoare care se preteaza la "tuning-uri" majore is cele in doi cilindri, unde merg facute alezaje si modificari de pistoane, compresii marite...etc, fiind motoare ceva mai rezistente. La astea de 175 daca maresti puterea iti cedeaza cutia de viteze, ambreiajul...ori daca lucrezi doar la capitolul admisie/evacuare/transmisie finala te vei trezi ca ai un consum demn de un motor de 1000 cm cubi. Sfatul meu este in final unul singur: las-ooooooo cum a lasat-o fabrica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comunista ta o stiu mai putin,dar o stiu bine pe mama ei CZ 175, model 1961. La vremea aia se gaseau toate piesele apoi prin anii 80 nu s-a mai gasit nimic asa ca am improvizat si a iesit aproape perfect, cilindreea s-a marit la cca 199cmc, insa asta a adus alte necazuri,in primul rind a crescut prea mult gradul de compresie si atrebuit sa maresc putin camera de ardere(hubraum). Apoi pinionului de iesire din cutie i s-au curbat dintii in spate si pinionului rotii motrice i s-au curbat dintii in fata, apoi s-a dus lantul asa ca a trebuit sa le schimb pe toate. A meritat pentruca puteam porni cu viteza a doua de pe loc, nu simtea pantele chiar daca eram doi si probabil am trecut si de 90 km/h cit era viteza ei maxima data de fabricant. Uite cum am facut : Cilindrul de CZ era turnat integral din fonta si permitea alezaje pina pe la 62 mm. Alezajul original era 58,00 cota zero apoi 58,25mm cota 1 samd. Cum nu se gaseau pistoane si segmenti de cota am cautat un piston care sa se potriveasca si l-am gasit. Erau niste motociclete rusesti K-uri (kovrovetz) de 1,25cmc si de 1,75 cmc (toate erau invariabil vopsite verde si aveau pe lateralul rezervorului doi iepurasi ). La varianta de 1,75cmc pistonul era identic cu al CZ-ului doar ca avea la cota zero 62 mm si boltul pistonului era mai mic, cred ca 16mm, asa ca am schimbat bucsa din capul bielei cu una mai groasa.norocul a fost ca pina si stifturile care impiedica rotirea segmentilor erau dispuse in asa fel incit nici unul nu intilnea ferestrele de baleiaj (admisia din carter) sau ferestrele de admisie si evacuare. Prin aceasta alegere s-a marit volumul carterului si a cilindreii cu exact diferenta de volum intre cilindrul cu diametrul de 62 si vol clindrului cu diametrul de 58, camera de ardere a ramas la fel crescind prea mult gradul de compresie cu aparitia fenomenului de auto aprindere. Am marit camera de ardere introducind un inel (bucsa ) intre chiulasa si umarul cilindrului prin incercari pina cind fenomenul de autoaprindere a disparut.

Dupa cite stiu eu pistonul de CZ 175 Sport este identic cu cel vechi doar ca este echipat numai cu doi segmenti si mai stiu ca cursa este mai scurta, motiv pentru care Jawa si CZ 125 permitea folosirea cilindrului si pistonului de 175 Sport (cursa fiind aceeiasi) rezultind motoare ,,tunate'' cum ziceti voi.

Pentru motorul tau cred ca poti gasi tot ce iti trebuie la mama lui acasa in Cehia sau Slovacia nu mai stiu unde au fost fabricate sau cauta un piston care sa se potriveasca asa cum ti-am aratat mai sus. Tot ce se poate face pentru motoarele in 2T este doar marirea cilindreii, asta atrage automat si marirea volumuluii carterului si cresterea gradului de compresie. Folosirea unui alt carburator de pe un motor cu cilindree mai mare nu aduce nimic bun ba chiar poate sa strice deoarece debitul de aer si amestec aspirat este dat de ansamblul carter-piston si turatie si s-ar putea sa fie sub optimul acestuia pe cind o usoara marire a cilindreii optimizeaza carburatorul original. Micsorarea carterului de asemenea inseamna pierdere de debit cu reducerea corespunzatoare a cailor putere. NU incercati nimic cu pistoane turnate si segmenti confectionati ca nu merge la doi timpi,pistoanele se pot sparge, segmentii se rup si sa vezi atunci bucurie! Mai posteaza daca ai vre-o idee sau ai gasit ceva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...toti care le au mici , le vor mari!Astea-s vremurile...

Asa ca improvizeaza pastile , supozitoare, orice numa sa fie mare!

...nu conteaza ca fac infarct in scurt timp...

K-urile nu se mai produc din anii 60' , deci ....trebuie cautat un mos in carucior cu rotile , care a avut K , si care poate mai are ceva piese 'bune' in pod...sau un sura...

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...toti care le au mici , le vor mari!Astea-s vremurile...

Asa ca improvizeaza pastile , supozitoare, orice numa sa fie mare!

...nu conteaza ca fac infarct in scurt timp...

K-urile nu se mai produc din anii 60' , deci ....trebuie cautat un mos in carucior cu rotile , care a avut K , si care poate mai are ceva piese 'bune' in pod...sau un sura...

drobule, omul vrea comunista lui ce ai cu el? Cauta frate piston cu segmenti de reparatie superioara(cota 1, 2 sau ce gasesti) de la mama lui din cehia, daca nu merge si pistonul de K175 daca mai gasesti. Du-te la unul sa ti-l alezeze daca cilindrul permite cota pistonului de K ( 62 mm) si vei avea un motor pe cinste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

drobule, omul vrea comunista lui ce ai cu el? Cauta frate piston cu segmenti de reparatie superioara(cota 1, 2 sau ce gasesti) de la mama lui din cehia, daca nu merge si pistonul de K175 daca mai gasesti. Du-te la unul sa ti-l alezeze daca cilindrul permite cota pistonului de K ( 62 mm) si vei avea un motor pe cinste.

mi-e egal ce face cu ea ca sa-i fie mai mare si mai puternica....dar fatalmente si inevitabil , tuningul la batranici de astea se incheie cu ultima etapa: urcata undeva pe o gramada de fier vechi , intr-o carutza cu doi tigani veseli... :)

Asa au fost tunate cam toate ciorsurile comuniste...si apoi s-a cumparat jafoneza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amice, stai linistit si lasa capra cum a facut-o muma ei, fabrica ceha! Am incercat io toate variantele posibile, de la alea ieftine, pina la alea scumpe...rezultatul fiind zeci de ore de munca si bani cheltuiti in zadar. Singurele motoare care se preteaza la "tuning-uri" majore is cele in doi cilindri, unde merg facute alezaje si modificari de pistoane, compresii marite...etc, fiind motoare ceva mai rezistente. La astea de 175 daca maresti puterea iti cedeaza cutia de viteze, ambreiajul...ori daca lucrezi doar la capitolul admisie/evacuare/transmisie finala te vei trezi ca ai un consum demn de un motor de 1000 cm cubi. Sfatul meu este in final unul singur: las-ooooooo cum a lasat-o fabrica!

sal ,am si eu un etz150 de restaurat fara cioparteala si vreau cateva sugesti si sfaturi utile.

post-44339-1269861186_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Power valve!?Clapeta care sa nu permita intoarcerea amestecului in carburator?!....... :) :D ,mai ginditi-va baieti.

Daca vrei sa scoti cit mai mult de la un motor,clasic, in 2 timpi, ai urmatoarele modificari de facut:

-marirea raportului de compresie,

-micsorarea volumului carterului,

-imbunatatirea curgerii gazelor prin motor.

Aceste lucrari sint aproximativ costisitoare si se fac de catre meseriasii care "stie" meserie, cu scopul de a participa la curse.Vrei asa ceva?

Tuningul se face cu un anumit scop.Care este scopul tau:putere,consum,optimizarea parametrilor?Raspunde la intrebarea asta si iti spun ce ai de facut.

;)

Da maestre m-am gandit si mi-am amintit popular se cheama "muzicuta" si unele motoare in 2 T sunt echipate din fabrica si au exact rolul de a impiedica amestecul carburant sa se intoarce prin carb. Si daca a-ti avut curiozitatea de a pune mana in spatele unul carb de motor in 2T ati fi simtit ca trage aer si impinge in spate o anumita cantitate cu aceea muzicuta motorul este mai bine alimentat deci un surplus de putere ( si incalzire mai buna)

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da maestre m-am gandit si mi-am amintit popular se cheama "muzicuta" si unele motoare in 2 T sunt echipate din fabrica si au exact rolul de a impiedica amestecul carburant sa se intoarce prin carb. Si daca a-ti avut curiozitatea de a pune mana in spatele unul carb de motor in 2T ati fi simtit ca trage aer si impinge in spate o anumita cantitate cu aceea muzicuta motorul este mai bine alimentat deci un surplus de putere ( si incalzire mai buna)

Numai bine

 

Nu cred ca cz-ul de 175 suporta muzicuta, dar s-ar putea ca acestea sa mearga: http://www.boyesen.com/cwo/Home

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Setul motor original de comuniste a fost facut cu 3 decenii in urma ! De atunci si pana acum a evoluat tehnologia / chimia si altele! Cred io ca s-au descoperit si materiale mai rezistente la uzura decat cele din setul original !

Cum intram in posesia unor segmenti,de exemplu, mai rezistenti sau cel putin egal cu cei din '70? si care ar fi pretul !

...sau vorbesc iar povesti?? ;)

 

Drobule nene' , nu vreau motor mai mare ca sa fiu ma jmecher , in pas cu moda sau sa impresionez vr'o domnisoara care sa spuna : "-Vai ti-ai marit cilindreea ! Cu tine ma f.. ! " :D Da' poate vii tu cu un kawasaky la mine si spui : "-Hai coane la munte sa ne plimbam !" ...nu pot sa te refuz si nici sa te tin cu 50 km/h ca nu poate comunista mai mult ! intzelegi ideea ??

 

Numai bine si multa bere tuturor ! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...