TNG Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Nici nu realizam noi cat de mult inseamna sa-ti spuna un "anonim" filantrop exact ce vrei sa sti !! Multumim omule ca existi !!!!! Si eu va multumesc voua pentru aprecieri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Si eu va multumesc voua pentru aprecieri! ideea ca mai sunt persoane la fel de iscusite ca si tine dar mai putin dispuse sa ajute/impartaseasca o informatie neconditionat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 @bianco, ce'ai facut cu mobra? ai vazut'o/cumparat'o? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Am un rezervor indoit de GSXR 600 K1-K3. Il dau cui vine sa il ia, gratis. Daca pana saptamana viitoare nu il ia nimeni, se duce la fier vechi. Am si pompa de benzina din rezervor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Am fost sa vad motorul. Ce a fost ok: - cadru, furca, juguri, directie impecabile - cutia de viteze - electrica Ce nu a fost ok: - turat in 5-6 mii de ture se aude un tacanit undeva in stanga, cel mai probabil la alternator - propietarul ( samsar auto )- istoricul motocicletei: ante-propitarul din clinceni, a cazut cu ea si nu s-a mai ingrijit de ea, actualul a luat-o si in afara de placute de frana nu i a facut nimic - cauciucurile ( cam 60% ) - carenajul prost prins si cel mai probabil rupt in interior, carena frontala avea joc sus-jos in mers - frana fata foarte slaba - s-a mers cu ea cu uleiul la nivel minim - in mers tura bine pana in 6000rpm, pe urma mergea gajait, nu mai tragea la fel de bine Asta e, urmatoarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jhonny_gsxr Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Am un rezervor indoit de GSXR 600 K1-K3. Il dau cui vine sa il ia, gratis. Daca pana saptamana viitoare nu il ia nimeni, se duce la fier vechi. Am si pompa de benzina din rezervor. daca nu sa anuntat nimeni l as vrea eu al meu este ruginit si poate reusesc sa il restaurez pe acesta Ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ctrad Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Cunoastem toti sentimentul de intoarcere acasa "cu mana goala" . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Am dat rezervorul. A rămas pompa de benzină la un preţ modic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady_zzr Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Salutare, Sunt proaspat posesor...si cand zic proaspat...azi am cumparato si aduso de undeva de prin Urziceni pe roti..... de suzuki SRAD. Am venit cu el pe roti pe vremea pe care o vedeti afara, si vreau sa zic ca sunt placut impresionat de tinuta de drum si cuplu. Mobra e din 97...km cica 33.400 si mai trebuie bibilita putin la estetic....saua e pielea exfoliata de pe ea...semnale pe fata, chestii de ordin estetic. Motor, cutie si ambreiaj din cate am vazut eu din cei 55 de km.....si pe vremea asta se comporta bine, fara batai sau alte zgomote care sa imi dea palpitatii de inima. Singurul lucru chicios care il are pe ea....este o codita de r6 99-00 pe el...care il face sa arate mai super sport asa...insa eu impatimit de srad cred ca o sa cumpar si montez codita ei stock. IN rest...astept caldura...si sa vina draq mai repede ca m-am saturat de mizeria asta de vreme!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Felicitari si sa te bucuri de ea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aladin1 Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 ideea ca mai sunt persoane la fel de iscusite ca si tine dar mai putin dispuse sa ajute/impartaseasca o informatie neconditionat! Asta spune mult despre cineva.. unii oameni au inteles ca viata nu se bazeaza doar pe hrapareala si nepasare si cu ochiul activat spre prosteala si viclenie.. mai exista si oameni printre noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Felicitari si sa te bucuri de ea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0sminel Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 (editat) Dragi colegi.ma lupt cu o defectiune.la sradul meu 600 am dat carburatoarele jos sa curat borcanele(erau praf),acum,poate si inainte dar nu am vazut eu.pe la furtun dintre cele pt depresurizarea camerei de nivel si trec prin 2 clapete,iese benzina,o clapeta este pe on si una pe off,pe cea care deschisa iese benzina(nu am mai stat sa vad exact care carburator curge 1 sau 4 dar vad pt ca acel furtun care duce in air box este transparent si ajunge benzina pana la jumatatea furtunului,toate plutitoarele inchid..vreau sa ajung la un mecanic sa fac carburatia dar este tocmai la Targu Neamt 60 km distanta si nu dispun de duba......si as vrea sa stiu exact sa remediez problema si sa fug la el Editat Februarie 16, 2013 de c0sminel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady_zzr Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Multumesc pentru urari...si acum ca mi-am facut intrarea...va intampin cu o cerere....am nevoie pe partea dreapta de niste capacele sa pot prinde semnalul pe carena....ca lipsesc.....gaura de la semnalizatorul original fiind mare. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spaima Ursuletilor de Plus Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 sa o stapanesti sanatos! cumpar pentru gsxr 1000 2006 urmatoarele : cadru de bord original far original comanda stanga originala set carene complete cablu de ambreiaj (nou) astept oferte noi si sh dar in stare buna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alcalu Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Salutare, Ma alatur si eu voua cu un GSXR 600 K1 si vin cu o rugaminte la voi, ma poate ajuta cineva cu un User's Manual pentru motoreta mea? Am tot cautat online dar nu am gasit decat manualul de service. Nimeni? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 17, 2013 Share Postat Februarie 17, 2013 (editat) Nimeni?Ce anume te intereseaza in manulul de utilizare? Intreaba si iti voi spune!99% din informatii necesare le iei din service manual,nu inteleg de ce te agiti cu manualul de utilizare mai ales ca GSXR k1 600 are 2 butoane pe bord , si 3 functii... Editat Februarie 17, 2013 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
saian Postat Februarie 17, 2013 Share Postat Februarie 17, 2013 sa o stapanesti sanatos! cumpar pentru gsxr 1000 2006 urmatoarele : cadru de bord original far original comanda stanga originala set carene complete cablu de ambreiaj (nou) astept oferte noi si sh dar in stare buna! http://www.bikeshop.ro/accesorii/anunturi-vanzare-accesorii-echipament-motociclete-set+complet+carene+gsxr+1000+k5-k6+%2cafter-market+nu+sunt+cazute+sau+lovite%2ccele++-182307.html nu cunosc vanzatorul dar m-am gandit ca poate iti e de ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Februarie 17, 2013 Share Postat Februarie 17, 2013 da si pt far kidule si alte cele uite aici http://www.sbz.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=23936 nu stiu sigur daca 5bZ.ro este site partener motociclism si se accepta linkuri catre el ,posibil mea culpa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alcalu Postat Februarie 17, 2013 Share Postat Februarie 17, 2013 Ce anume te intereseaza in manulul de utilizare? Intreaba si iti voi spune! 99% din informatii necesare le iei din service manual,nu inteleg de ce te agiti cu manualul de utilizare mai ales ca GSXR k1 600 are 2 butoane pe bord , si 3 functii... Salut TNG si respect pentru tot ce am citit despre tine. Citesc forumul inca din iunie anul trecut cand mi-am facut elan si am luat ''A''-ul. Stiu ce se vor grabi toti sa spuna, K1 pentru primul motor e prea mare, prea puternic, etc..... nu va contrazic, ideea este ca nu am 18-20 ani cu hormonii in fierbere, am luat-o usurel, i-am acordat respectul cuvenit si la fel am de gand sa si continui, nu mi-am luat motor ca sa demonstrez cuiva ceva, l-am luat ca sa ma simt eu bine si trebuie sa va spun, asa cum spun tuturor, ca ma simt extraordinar de fiecare data cand ma dau, n-o sa uit niciodata cum m-am simtit cand m-am dat jos dupa prima tura (care n-a durat mai mult de 15 min.) ). Poate pe unii o sa-i plictisesc cu povestea mea dar mie mi-a placut intotdeauna sa citesc povestile altora, din fiecare am mai invatat cate ceva asa ca o voi scrie si eu pe a mea. De ce am ales vitezana? Pentru ca asta mi-a placut cel mai mult dintre cele pe care scoala de soferi mi le-a prezentat. Am inceput prima lectie pe un stramos enduro, Honda XR 125 parca, a fost ok, am continuat cu un chopper Suzuki Marauder de 250, imi placeau mult motoarele chopper dar cand m-am dat pe el am simtit un puternic sentiment de PLICTISEALA. Apoi a urmat minunea, Honda CBR 125, ALTA VIATA, m-a dat pe spate desi (stiti cu totii cum sunt motoarele de scoala) era o drujba pe care inainte sa-mi vina mie randul sa ma dau pe ea, o busise frontal o gagica in poligon Am terminat scoala pe un Suzuki GS 500 pe care am dat si examenul. M-am abtinut maxim si am tinut neaparat sa ma vad mai intai cu permisul in mana si abia apoi sa acihizitionez motorul, nu ma dau banii afara din casa asa ca bugetul era de 2000 de Euro cu eventualitatea extinderii cu greu la 2500 cel mai probabil prin credit. Din pacate nu aveam prieteni ''motoristi'', doar un mult mai tanar coleg de serviciu care dupa ce si-a rupt toate oasele, mai putin doua, intr-un accident de motor (clasic, avea peste 200 kmh si i-a taiat unu' cu masina calea) mai stie cate ceva despre acest domeniu si mi-a mai dat cate un sfat dar fara sa se implice prea mult. El mi-a vorbit despre Suzuki ca fiind un motor fiabil si care mi s-ar potrivi desi mi-a spus si el ca e cam mult sa incep cu motor de 600. I-am spus si lui ce le-am spus tuturor, ca nu ma grabesc nicaieri si ca nu am nimic de demonstrat nimanui. Si uite-asa am ajuns la partea in care sunt convins ca toti veti spune ca am fost inconstient, n-o sa va contrazic dar asta e, ce e facut nu se mai poate sterge. Ma setasem clar pe GSXR 600 K1-K3, motivul fiind injectia, citisem pe ici pe colo ca la carburatie problemele ar fi mai multe si mai dese, o fi sau nu adevarat, voi stiti mai bine. Am vazut un prim motor in bucuresti, un K1, nu combinatia clasica alb-albastru, cel cu negru, albastru si galben, in poze arata extraordinar, in realitate mai trecuse ceva timp peste motor, cauciucurile erau mai uzate, aparusera si niste zgarieturi dar nu astea au fost problemele care m-au facut sa nu-l iau, in fond luam un sh de 11 ani, n-avea cum sa arate perfect dar frana spate era moarta, furca plangea pe ambele parti, pe ambele parti ale motorului se scurgeau diverse si erau probleme si cu actele, era radiat de doi ani din Teleorman dar nu era inmatriculat in Bucuresti plus povestile pe care mi le-a spus vanzatorul mi-a mirosit foarte urat si am renuntat, mai ales ca cerea 2500 + actele, RAR si toate alea.... dar am ramas cu gandul la combinatia respectiva de culori. Am vazut apoi un anunt pentru un K1 identic, cerea 2200 pe el, inmatriculat si cu ITP valabil, cu minciunile de rigoare, gen vopsea, carene, stickere originale, 22.000 km, si toate consumabilele schimbate de 400 km, in poza arata de vis.Si unde credeti ca era motorul? La Alba Iulia!! Si ce credeti ca am facut?? Am sunat, am intrebat daca pretul este fix, mi s-a spus ca negociem, ne-am inteles la 2000 si ghici ce? (aici veti spune ca am fost inconstient) M-am dus singur la Alba Iulia (chiar nu aveam cu cine sa merg si oricum nu avea cine sa ma ajute in acest sens) sa-l vad si l-am si luat. O sa sar peste cateva detalii care nu cred ca sunt foarte importante, o sa va spun ca am dat o tura cu el, e total aiurea sa zic ca mi s-a parut ca merge ok in conditiile in care habar nu aveam cum sa masor asta, am vazut totusi un semering plangacios la furca, un surub lipsa la carena in rest arata binisor. L-am adus acasa intr-un microbuz, totul s-a intamplat in 24h. Acum urmeaza partea ''interesanta'' a povestii, mai exact ce am aflat cand am ajuns in cele din urma pe langa oameni care se pricepeau (mai mult sau mai putin as zice eu si mai mult sau mai putin binevoitori). Mai exact, mi-am dat seama din acte ca jegul ala care mi-a vandut motorul era de fapt samsar, avea motorul de cateva luni, proprietarul anterior era de prin zona Moldovei. Am facut actele, am inmatriculat-o si apoi m-am apucat sa vad ce e de facut la ea. nestiind pe nimeni, am cautat un service mai aproape de casa, imi era teama sa ies din prima in trafic, (ieseam noaptea pt ca era mai racoare si mai liber) si asa am ajuns la Kawa Motors pentru a rezolva scurgerea de la furca. Am facut programare si cand am ajuns, m-au intampinat niste fetze destul de dubioase daca ma intrebati pe mine, dar asta era, n-aveam alternativa. S-au uitat baietii la motor, au vazut scurgerea, s-au mai uitat la motor, au zis ca arata f bine pentru varsta lui si au zis hai sa-i dam o cheie. Cand a pornit, au tresarit toti si s-au uitat unii la altii, evident ca m-am panicat un pic, au luat o carpa, au astupat esapamentul cu ea si ghici ce? A murit motorul!! ''merge in trei'' zice unul dintre ei, m-am prins ca e vorba de pistoane/cilindri. Ok, zic, e grav? Zice, nu stiu, trebuie vazut, cel mai probabil trebuie schimbate bujiile!! Ok, zic, vedeti si imi spuneti ca de-aia l-am adus la voi. Am plecat si m-am intors a doua zi, asa cum mi-au spus cei de acolo. Evident ca ma asteptau cu alte ''noutati'' gen: motorul fusese tavalit bine pe partea dreapta, cadrul de bord era usor indoit pe partea dreapta si unul din capacele din dreapta fisurat, evident ca mi-a picat fatza dar pana la urma ce mai puteam face? Am aflat ca macar la capitolul ciclistica nu sunt probleme si ca nu risc sa imi rup gatul pe ea, mai trebuia schimbat si discul de frana de pe spate care era varza, in rest ulei, filtre si placute fusesera intr-adevar schimbate recent. Si bomboana de pe coliva, desi imi schimbasera bujiile si mi-au cerut evident si banii pe ele, motorul mergea tot in trei pentru ca nu-i dadusera de cap. M-a suparat faza asta, cum adica, ai schimbat bujiile, merge tot in trei dar tu ma taxezi?? Pai daca ai vazut ca nu merge, de ce le-ai mai pus si de ce nu ai rezolvat problema, puneai mana pe telefon, ma sunai si imi spuneai, bre, uite cum sta treaba, o facem sau nu, mi s-a parut lipsa totala de profesionalism si am zis ca nu mai calc ever pe la ei. Le-am platit ce era de platit si am plecat, am vazut ulterior ca am ramas fara inca un surub la carena iar acel surub lipsa pe care il vazusem cand am luat motorul era de la clema airboxului dreapta, rupta evident. O sa mai sar peste cateva detalii si o sa va spun ca am ajuns la un nene mecanic, care a constatat ca una din supape era blocata si trebuie schimbata, am comandat piesa noua cu tot ce trebuie, pentru ca mi-a recomandat sa nu iau sh pt asa ceva, a inlocuit ce era de inlocuit si acum merge in patru. O sa va mai spun ca in ciuda celor intamplate, sunt mandru de motoreta mea, sunt incantat ca o am si sper sa nu am ''evenimente'' neplacute pe ea. In incheiere, TNG, ca sa-ti raspund la intrebare, ma agit cu manualul de utilizare pentru ca, desi acum stiu mai multe decat anul trecut, in continuare conder ca stiu mult prea putine despre ceea ce inseamna fenomenul moto, utilizarea unei motorete si desi iti dau dreptate legat de informatiile pe care le contine manualul de service, am citit un manual de utilizare de la hayabusa (pe ala l-am gasit) si am aflat multe noutati despre modul de utilizare. Cum spuneam, nu am avut de la cine sa invat si tot ce am invatat, am cam invatat singur. Poate reusesc sa va si amuz un pic spunandu-va ca nici macar nu stiam ca motoristii se saluta ) si ma miram ca boul de ce dracu ma saluta aproape toti cei cu care ma intersectez )) de unde naiba ma cunosteau?? )) Am mai aflat ulterior ca chopperistii nu-i sufera pe vitezani!!! si alte aberatii de acelasi gen, ceea ce mi se pare o tampenie, fratilor, e loc pentru toata lumea!!! Am sa inchei cu o teorie pe care o am inca de cand am facut scoala de soferi pentru B, ''Scoala de soferi nu te invata sa conduci, te invata doar sa iei examenul pentru permis, de condus inveti sa conduci abia in anii urmatori''. Respect tuturor si sa vina odata vremea buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 17, 2013 Share Postat Februarie 17, 2013 Mama ce "pomelnic"! Apreciez rabdarea de care ai dat dovada sa scrii atatea lucruri,dar am citit cu interes aducandu-mi aminte cum am fost si eu la prima vedere a unei motociclete japoneze. Am stat langa ea, in parcare aproape o zi, sa vad cand vine propretarul sa o porneasca ,am vrut doar sa aud motorul! Bafta cu moto si fara probleme,sa te bucuri de ea asa cum meriti! Daca ai probleme nu ezita sa intrebi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0sminel Postat Februarie 17, 2013 Share Postat Februarie 17, 2013 Dragi colegi.ma lupt cu o defectiune.la sradul meu 600 am dat carburatoarele jos sa curat borcanele(erau praf),acum,poate si inainte dar nu am vazut eu.pe la un furtun dintre cele pt depresurizarea camerei de nivel si trec prin 2 clapete,iese benzina,o clapeta este pe on si una pe off,pe cea care este deschisa iese benzina(nu am mai stat sa vad exact care carburator curge 1 sau 4 dar vad pt ca acel furtun care duce in air box este transparent si ajunge benzina pana la jumatatea furtunului,toate plutitoarele inchid..vreau sa ajung la un mecanic sa fac carburatia dar este tocmai in Targu Neamt 60 km distanta si nu dispun de duba......si as vrea sa stiu exact sa remediez problema si sa fug la el.Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Februarie 17, 2013 Share Postat Februarie 17, 2013 Alcalu foarte frumoasa povestioara ta.Imi pare rau pentru problemele mecanice pe care le-ai avut ...Primele amintiri sunt cele mai frumoase.Eu in 2009 am pus in buzunarul interior al hainei echivalentul a 2500e,am urcat in autocarul de Constanta hotarat sa cumpar un gsxr600 galben pe care l-am gasit pe net.Nu am luat echipamentul,nici macar casa.Aveam pata pusa sa imi cumpar motoreta Cum a aduceam in Bucuresti...detalii care nu contau.EU VROIAM SA CUMPAR MOTOR Motoreta mea(ca 90% din mtoarele existente) fusese tavalita si revopsita,Stiam ca o tavalesc si eu si am cautat una mai zgariata de care sa nu imi para rau cand o sa pic si eu.La mecanica nu vroiam sa aiba probleme La jumatatea drumului m-a sunat un cunoscut intrebandu-ma unde sunt.Spus omului ca sunt in autocar si merg sa cumpar motoreta.Mi-a spus sa cobor in prima localitate si sa il astept acolo Am coborat in comuna Stefan cel mare si l-am asteptat inca vreo ora,timp in care el alerga cu 120-140 pe autostrada calare pe un naked,in luna octombrie.Nu mai detaliez dar motorul a ajuns in bucale cu o duba impreuna cu subsemnatul si cel cu naked ul, in noaptea aia A doua zi am facut boroboata de care ma temeam sa cumpar o mobra cu estetica impecabila.Mi-a cazut pe picioare si am julit o laterala de marginea unei borduri,indoit scarita pilot si levierul de ambreiaj ...si asta cand am incercat sa descalec in fata porti,din cauza pantalonilor care s-au prins de saua pasagerului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Februarie 17, 2013 Share Postat Februarie 17, 2013 Salut TNG si respect pentru tot ce am citit despre tine. Citesc forumul inca din iunie anul trecut cand mi-am facut elan si am luat ''A''-ul. Stiu ce se vor grabi toti sa spuna, K1 pentru primul motor e prea mare, prea puternic, etc..... nu va contrazic, ideea este ca nu am 18-20 ani cu hormonii in fierbere, am luat-o usurel, i-am acordat respectul cuvenit si la fel am de gand sa si continui, nu mi-am luat motor ca sa demonstrez cuiva ceva, l-am luat ca sa ma simt eu bine si trebuie sa va spun, asa cum spun tuturor, ca ma simt extraordinar de fiecare data cand ma dau, n-o sa uit niciodata cum m-am simtit cand m-am dat jos dupa prima tura (care n-a durat mai mult de 15 min.) ). Poate pe unii o sa-i plictisesc cu povestea mea dar mie mi-a placut intotdeauna sa citesc povestile altora, din fiecare am mai invatat cate ceva asa ca o voi scrie si eu pe a mea. De ce am ales vitezana? Pentru ca asta mi-a placut cel mai mult dintre cele pe care scoala de soferi mi le-a prezentat. Am inceput prima lectie pe un stramos enduro, Honda XR 125 parca, a fost ok, am continuat cu un chopper Suzuki Marauder de 250, imi placeau mult motoarele chopper dar cand m-am dat pe el am simtit un puternic sentiment de PLICTISEALA. Apoi a urmat minunea, Honda CBR 125, ALTA VIATA, m-a dat pe spate desi (stiti cu totii cum sunt motoarele de scoala) era o drujba pe care inainte sa-mi vina mie randul sa ma dau pe ea, o busise frontal o gagica in poligon Am terminat scoala pe un Suzuki GS 500 pe care am dat si examenul. M-am abtinut maxim si am tinut neaparat sa ma vad mai intai cu permisul in mana si abia apoi sa acihizitionez motorul, nu ma dau banii afara din casa asa ca bugetul era de 2000 de Euro cu eventualitatea extinderii cu greu la 2500 cel mai probabil prin credit. Din pacate nu aveam prieteni ''motoristi'', doar un mult mai tanar coleg de serviciu care dupa ce si-a rupt toate oasele, mai putin doua, intr-un accident de motor (clasic, avea peste 200 kmh si i-a taiat unu' cu masina calea) mai stie cate ceva despre acest domeniu si mi-a mai dat cate un sfat dar fara sa se implice prea mult. El mi-a vorbit despre Suzuki ca fiind un motor fiabil si care mi s-ar potrivi desi mi-a spus si el ca e cam mult sa incep cu motor de 600. I-am spus si lui ce le-am spus tuturor, ca nu ma grabesc nicaieri si ca nu am nimic de demonstrat nimanui. Si uite-asa am ajuns la partea in care sunt convins ca toti veti spune ca am fost inconstient, n-o sa va contrazic dar asta e, ce e facut nu se mai poate sterge. Ma setasem clar pe GSXR 600 K1-K3, motivul fiind injectia, citisem pe ici pe colo ca la carburatie problemele ar fi mai multe si mai dese, o fi sau nu adevarat, voi stiti mai bine. Am vazut un prim motor in bucuresti, un K1, nu combinatia clasica alb-albastru, cel cu negru, albastru si galben, in poze arata extraordinar, in realitate mai trecuse ceva timp peste motor, cauciucurile erau mai uzate, aparusera si niste zgarieturi dar nu astea au fost problemele care m-au facut sa nu-l iau, in fond luam un sh de 11 ani, n-avea cum sa arate perfect dar frana spate era moarta, furca plangea pe ambele parti, pe ambele parti ale motorului se scurgeau diverse si erau probleme si cu actele, era radiat de doi ani din Teleorman dar nu era inmatriculat in Bucuresti plus povestile pe care mi le-a spus vanzatorul mi-a mirosit foarte urat si am renuntat, mai ales ca cerea 2500 + actele, RAR si toate alea.... dar am ramas cu gandul la combinatia respectiva de culori. Am vazut apoi un anunt pentru un K1 identic, cerea 2200 pe el, inmatriculat si cu ITP valabil, cu minciunile de rigoare, gen vopsea, carene, stickere originale, 22.000 km, si toate consumabilele schimbate de 400 km, in poza arata de vis.Si unde credeti ca era motorul? La Alba Iulia!! Si ce credeti ca am facut?? Am sunat, am intrebat daca pretul este fix, mi s-a spus ca negociem, ne-am inteles la 2000 si ghici ce? (aici veti spune ca am fost inconstient) M-am dus singur la Alba Iulia (chiar nu aveam cu cine sa merg si oricum nu avea cine sa ma ajute in acest sens) sa-l vad si l-am si luat. O sa sar peste cateva detalii care nu cred ca sunt foarte importante, o sa va spun ca am dat o tura cu el, e total aiurea sa zic ca mi s-a parut ca merge ok in conditiile in care habar nu aveam cum sa masor asta, am vazut totusi un semering plangacios la furca, un surub lipsa la carena in rest arata binisor. L-am adus acasa intr-un microbuz, totul s-a intamplat in 24h. Acum urmeaza partea ''interesanta'' a povestii, mai exact ce am aflat cand am ajuns in cele din urma pe langa oameni care se pricepeau (mai mult sau mai putin as zice eu si mai mult sau mai putin binevoitori). Mai exact, mi-am dat seama din acte ca jegul ala care mi-a vandut motorul era de fapt samsar, avea motorul de cateva luni, proprietarul anterior era de prin zona Moldovei. Am facut actele, am inmatriculat-o si apoi m-am apucat sa vad ce e de facut la ea. nestiind pe nimeni, am cautat un service mai aproape de casa, imi era teama sa ies din prima in trafic, (ieseam noaptea pt ca era mai racoare si mai liber) si asa am ajuns la Kawa Motors pentru a rezolva scurgerea de la furca. Am facut programare si cand am ajuns, m-au intampinat niste fetze destul de dubioase daca ma intrebati pe mine, dar asta era, n-aveam alternativa. S-au uitat baietii la motor, au vazut scurgerea, s-au mai uitat la motor, au zis ca arata f bine pentru varsta lui si au zis hai sa-i dam o cheie. Cand a pornit, au tresarit toti si s-au uitat unii la altii, evident ca m-am panicat un pic, au luat o carpa, au astupat esapamentul cu ea si ghici ce? A murit motorul!! ''merge in trei'' zice unul dintre ei, m-am prins ca e vorba de pistoane/cilindri. Ok, zic, e grav? Zice, nu stiu, trebuie vazut, cel mai probabil trebuie schimbate bujiile!! Ok, zic, vedeti si imi spuneti ca de-aia l-am adus la voi. Am plecat si m-am intors a doua zi, asa cum mi-au spus cei de acolo. Evident ca ma asteptau cu alte ''noutati'' gen: motorul fusese tavalit bine pe partea dreapta, cadrul de bord era usor indoit pe partea dreapta si unul din capacele din dreapta fisurat, evident ca mi-a picat fatza dar pana la urma ce mai puteam face? Am aflat ca macar la capitolul ciclistica nu sunt probleme si ca nu risc sa imi rup gatul pe ea, mai trebuia schimbat si discul de frana de pe spate care era varza, in rest ulei, filtre si placute fusesera intr-adevar schimbate recent. Si bomboana de pe coliva, desi imi schimbasera bujiile si mi-au cerut evident si banii pe ele, motorul mergea tot in trei pentru ca nu-i dadusera de cap. M-a suparat faza asta, cum adica, ai schimbat bujiile, merge tot in trei dar tu ma taxezi?? Pai daca ai vazut ca nu merge, de ce le-ai mai pus si de ce nu ai rezolvat problema, puneai mana pe telefon, ma sunai si imi spuneai, bre, uite cum sta treaba, o facem sau nu, mi s-a parut lipsa totala de profesionalism si am zis ca nu mai calc ever pe la ei. Le-am platit ce era de platit si am plecat, am vazut ulterior ca am ramas fara inca un surub la carena iar acel surub lipsa pe care il vazusem cand am luat motorul era de la clema airboxului dreapta, rupta evident. O sa mai sar peste cateva detalii si o sa va spun ca am ajuns la un nene mecanic, care a constatat ca una din supape era blocata si trebuie schimbata, am comandat piesa noua cu tot ce trebuie, pentru ca mi-a recomandat sa nu iau sh pt asa ceva, a inlocuit ce era de inlocuit si acum merge in patru. O sa va mai spun ca in ciuda celor intamplate, sunt mandru de motoreta mea, sunt incantat ca o am si sper sa nu am ''evenimente'' neplacute pe ea. In incheiere, TNG, ca sa-ti raspund la intrebare, ma agit cu manualul de utilizare pentru ca, desi acum stiu mai multe decat anul trecut, in continuare conder ca stiu mult prea putine despre ceea ce inseamna fenomenul moto, utilizarea unei motorete si desi iti dau dreptate legat de informatiile pe care le contine manualul de service, am citit un manual de utilizare de la hayabusa (pe ala l-am gasit) si am aflat multe noutati despre modul de utilizare. Cum spuneam, nu am avut de la cine sa invat si tot ce am invatat, am cam invatat singur. Poate reusesc sa va si amuz un pic spunandu-va ca nici macar nu stiam ca motoristii se saluta ) si ma miram ca boul de ce dracu ma saluta aproape toti cei cu care ma intersectez )) de unde naiba ma cunosteau?? )) Am mai aflat ulterior ca chopperistii nu-i sufera pe vitezani!!! si alte aberatii de acelasi gen, ceea ce mi se pare o tampenie, fratilor, e loc pentru toata lumea!!! Am sa inchei cu o teorie pe care o am inca de cand am facut scoala de soferi pentru B, ''Scoala de soferi nu te invata sa conduci, te invata doar sa iei examenul pentru permis, de condus inveti sa conduci abia in anii urmatori''. Respect tuturor si sa vina odata vremea buna recunosc ca m-am ,,speriat,,de lungimea povestii tale dar pana la urma am citit-o siiii 2 lucruri as avea de spus,si anume:1 ma surprinde tare faptul ca la peste 200 la ora colegul tau mai traieste si 2:tot vitezana avand(tot gsxr)am fost salutat de choperisti si eu la randul meu i_am salutat pe ei.In rest numa bine si so stapanesti sanatos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 17, 2013 Share Postat Februarie 17, 2013 Dragi colegi.ma lupt cu o defectiune.la sradul meu 600 am dat carburatoarele jos sa curat borcanele(erau praf),acum,poate si inainte dar nu am vazut eu.pe la un furtun dintre cele pt depresurizarea camerei de nivel si trec prin 2 clapete,iese benzina,o clapeta este pe on si una pe off,pe cea care este deschisa iese benzina(nu am mai stat sa vad exact care carburator curge 1 sau 4 dar vad pt ca acel furtun care duce in air box este transparent si ajunge benzina pana la jumatatea furtunului,toate plutitoarele inchid..vreau sa ajung la un mecanic sa fac carburatia dar este tocmai in Targu Neamt 60 km distanta si nu dispun de duba......si as vrea sa stiu exact sa remediez problema si sa fug la el.MultumescDaca cuiele si suportul cuielor sunt etanse nu au voie sa curga!Nu inteleg la ce clapete te referi! Pune cateva poze sa ma lamuresc despre ce este vorba. Apropo..cum ti-am spus si pe PM. prentru proba intorci carburatoarele invers si tragi cu gura pe furtun si pui limba...daca tine este etans. Nu trebuie sa sufli cum ai facut tu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.