Altieri Constantin Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 Daca tot nu curge eu unu as astepta pana gasesc unu in stare perfecta si as merge cu acela indoit. Deobicei radiatoarele chinezesti sau turcesti tin cam un sezon.... vorbesti din experienta proprie, sau din experienta unui apropiat? ca legende am tot auzit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 vorbesti din experienta proprie, sau din experienta unui apropiat? ca legende am tot auzit... Experienta proprie!china and stuff sucks!prima pietricica ti-l sparge.am mers si inca merg cu radiator OEM sudat fara nici o grija.daca e doar indoit nu-ti bate capul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vallach Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 (editat) Salut, are cineva montat radiator de racire din China? Costa aproximativ 130 eur cu tot cu transport Cele OEM nu sunt ok sau si astea chinezarii? RomiMoto DillyPoint Si pe eBAY sunt destul de multe, insa termenii de "aftermarket" sau "OEM replacement" nu ofera nici o garantie asupra calitatii radiatorului. Editat Mai 18, 2015 de Vallach Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sandu Marian Silviu Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 Din propia experienta la masini. Nu cred ca pt moto le fac mai speciale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altieri Constantin Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 (editat) Multam de sfaturi, mai astept poate pica vreunu original pana la urma Editat Mai 18, 2015 de Altieri Constantin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hornet H Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 salut, stiti cumva daca se poate adapta ,evacuarea de la hornetul de 900 la cel de 600 fara prea multe modificari ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi Cristea Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 salut, stiti cumva daca se poate adapta ,evacuarea de la hornetul de 900 la cel de 600 fara prea multe modificari ? In primul rând îți trebuie codița da 900 . Asta e ce știu sigur . Apoi nu cred ca s-ar putea monta evacuarea fără sa fie nevoie un sudor in argon . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 cum spuneam si mai sus, nu am gasit in tara, sunt interesat sa cumpar din China, stie cineva daca sunt bune? Are cineva montat unul, au randament ok, rezista in timp? Vorbește cu s@rpe de pe forum - 0766476347 - el a reparat unele OEM la cineva din Brașov - și au ieșit bine » Post actualizat in 19 May 2015 09:36 Am bagat in Hornet ulei 15w50. Cineva a zis ca ii prea gros si ca ii mai mare uzura in el. Ii adevarat? PC41 Ai pus în motor niște cocoloașe iar acum ne întrebi dacă e bine ? Nu, nu e nicio problemă, poți pune și ulei de transmisie dar cu cât e vâscozitatea mai mare ar trebui să-i lărgești găurile de ungere și să freci cuzineții cu glașpapir de 400 (nu de 1200 că-ți ia prea mult timp ). ON: Eu unul nu te înțeleg, este deja manualul în engleză scrie clar 10w-30 sau 10w-40 iar dacă a doua cifră este în funcție de climă sau cât ești tu de racer, prima cifră este critică în general la orice agregat auto moto, buldozer etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 salut, stiti cumva daca se poate adapta ,evacuarea de la hornetul de 900 la cel de 600 fara prea multe modificari ? Fara prea multe modificari?nu neaparat.nu ai nevoie de codita de 900 musai(daca o iei asta nu merge pe cadrul de 600 fara modificari,plus alte sei,etc) dar ai nevoie de un meserias bun in sudura si repozitionat evacuari,evident si un sudor.am vazut cateva de 600 cu evacuari de 900,si sincer,nu mi-a placut:)nu e inginerie nasa,doar putina ambitie,pricepere si oamenii potriviti. » Post actualizat in 19 May 2015 09:52 Vorbe?te cu s@rpe de pe forum - 0766476347 - el a reparat unele OEM la cineva din Bra?ov - ?i au ie?it bine ? Post actualizat in 19 May 2015 09:36 Nu, nu e nicio problemă, po?i pune ?i ulei de transmisie dar cu cât e vâscozitatea mai mare ar trebui să-i lărge?ti găurile de ungere ?i să freci cuzine?ii cu gla?papir de 400 (nu de 1200 că-?i ia prea mult timp ). ON: Eu unul nu te în?eleg, este deja manualul în engleză scrie clar 10w-30 sau 10w-40 iar dacă a doua cifră este în func?ie de climă sau cât e?ti tu de racer, prima cifră este critică în general la orice agregat auto moto, buldozer etc oil.jpg Nu e chiar asa,dar discutiile despre vascozitate and shit sunt deja trecute de o mie de ori pe aici si nu numai.amicul nostru ar putea bine mersi sa caute putin pe la uleiuri discutiile si s-ar linisti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryus1182 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Am bagat in Hornet ulei 15w50. Cineva a zis ca ii prea gros si ca ii mai mare uzura in el. Ii adevarat? PC41 De unde ai avut inspiratia sa bagi asa ceva ? Ala care a zis ca e prea gros avea dreptate. Ceea ce poti sa faci e sa faci repede schimbul cu 10w40 , si sa speri ca nu ai facut prea multi kilometri cu uleiul ala . Sper sa nu fi stricat ceva prin motor uleiul ala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 De unde ai avut inspiratia sa bagi asa ceva ? Ala care a zis ca e prea gros avea dreptate. Ceea ce poti sa faci e sa faci repede schimbul cu 10w40 , si sa speri ca nu ai facut prea multi kilometri cu uleiul ala . Sper sa nu fi stricat ceva prin motor uleiul ala. Vorbesti din auzite,citite pe google sau din experienta?eu personal te-as putea contrazice in tot ce ai spus din experienta proprie.ce ar putea strica in,sa zicem,5000km? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Stati linistiti ca nu se strica cu conditia sa nu fie forjat la rece Motorul este identic cu cel de 600RR iar la 600RR este specificata in manualul de service vascozitatea SAE 50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryus1182 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Vorbesti din auzite,citite pe google sau din experienta?eu personal te-as putea contrazice in tot ce ai spus din experienta proprie.ce ar putea strica in,sa zicem,5000km? Daca producatorul zice sa se foloseasca ulei 10w30 sau 10w40 , banuiesc ca nu zice doar sa se afle in treaba. Din experienta nu pot sa iti zic nimic ca nu am bagat asa ceva in motor.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristirus Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Nu cifra 50 ma sperie pe mine. Ci 15w. Uleiul l-am pus la recomandarea cuiva dsr dupa 2 saptamanii in care a stat motorul mi sa parut cam greoaie pornirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryus1182 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Nu cifra 50 ma sperie pe mine. Ci 15w. Uleiul l-am pus la recomandarea cuiva dsr dupa 2 saptamanii in care a stat motorul mi sa parut cam greoaie pornirea Oare de ce e greoaie pornirea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Daca producatorul zice sa se foloseasca ulei 10w30 sau 10w40 , banuiesc ca nu zice doar sa se afle in treaba. Din experienta nu pot sa iti zic nimic ca nu am bagat asa ceva in motor.... Got it!si ce banuiesti ca se poate strica? @cristi:nu-ti bate capul,cum spunea si cezar,nu trage de el la rece.si sanatate!dupa 2 sezoane cu 15w50 in Viespe iti garantez ca nu strica absolut nimic si nici nu apare uzura prematura atata timp cat iti vezi de treaba si lasi uleiul ala sa se incalzeasca inainte sa rupi gazul. » Post actualizat in 19 May 2015 10:11 Nu cifra 50 ma sperie pe mine. Ci 15w. Uleiul l-am pus la recomandarea cuiva dsr dupa 2 saptamanii in care a stat motorul mi sa parut cam greoaie pornirea Cam greoaie in ce sens?apasai butonul si nu pornea instant? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristirus Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 @george05 sa inteleg ca ai folosit 2 sezoane 15w50 si nu o fost problema? Tot timpu las motorul sa se incalzeasca pana pe la 50 de grade inainte sa pornesc si nu trag tare de el numai dupa 1-2 km ca sa se incalzeasca cat de cat si gumele » Post actualizat in 19 May 2015 10:19 Cand am apasat butonul a pornit bine dar parea asa mai infundat cateva secunde dupaia si-a revenit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) Pe viitor, daca vrei compromisul optim, foloseste 10W-50. 15W50 si 10W50 sunt uleiuri pt "forja" sau mai potrivite pentru utilizarea in mediul urban, unde motocicletele se incing foarte tare. Daca mergi la plimbare si in special in afara orasului, unde racirea nu este deficitara, sunt potrivite 10W30 si 10W40. Singurul indiciu clar il vei simti la functionarea cutiei de viteze. Daca esti dispus sa incerci pe viitor si celelalte vascozitati, vei observa singur diferentele. Un senzor de temperatura al uleiului e foarte util ca sa stabilesti in ce regim folosesti motocicleta. Nu temperatura lichidului de racire. Daca uleiul nu depaseste 100 de grade, e suficient 10W30. 100-110 grade: 10W40 sau 5W40 peste 110 grade: 10W50 sau 15W50 Editat Mai 19, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vallach Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) http://www.pemotoare.ro/oldies-but-goldies-top-5-motociclete-second-hand-clasa-600-cmc-naked/ "a folosit mereu în Bandit (îl are de 9 ani) numai ulei auto, susţinând că nu e nicio diferenţă între uleiul de moto şi cel auto, și ar fi doar o găselniță de-a producătorilor ca să ne vândă ceva mai scump" o.O In general cred ca motociclistii isi bat prea mult capul cu tot felul de detalii marunte, ideal ar fi sa respecti indicatiile producatorului si nu ai treaba. Editat Mai 19, 2015 de Vallach Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristirus Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 in oras sta pe la 104. nu urca mai mult de 106. pe viitor o sa folosesc 10w50. acuma m-am luat dupa cineva si am bagat si eu 15w. sper sa nu fie probleme. de schimbat viteza se schimba excelent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Got it!si ce banuiesti ca se poate strica? Nu știm ce, de-aia respectăm indicațiile producătorului ! La grupul Peugeot-Citroen pt motorul 1.4HDI scrie clar că este interzis să pui altceva decât 5w-XX, nu zice de ce ( pt că se strică turbo, au aflat unii prin mijloace proprii ). Producătorul nu spune ce se strică Pe viitor, daca vrei compromisul optim, foloseste 10W-50. 15W50 si 10W50 sunt uleiuri pt "forja" sau mai potrivite pentru utilizarea in mediul urban, unde motocicletele se incing foarte tare. Daca mergi la plimbare si in special in afara orasului, unde racirea nu este deficitara, sunt potrivite 10W30 si 10W40. Singurul indiciu clar il vei simti la functionarea cutiei de viteze. Daca esti dispus sa incerci pe viitor si celelalte vascozitati, vei observa singur diferentele. Un senzor de temperatura al uleiului e foarte util ca sa stabilesti in ce regim folosesti motocicleta. Nu temperatura lichidului de racire. Daca uleiul nu depaseste 100 de grade, e suficient 10W30. 100-110 grade: 10W40 sau 5W40 peste 110 grade: 10W50 sau 15W50 De acord în mare parte, nu știu de unde ai scos-o pe aia cu 15w-50 pt că manualul CBR600RR recomandă tot 10w-30 sau 10w-40. Mi se pare ok să pui 10w-50 dar nu 15w (cu excepție racing unde ai motorul cald și schimbi uleiul între QP1 și QP2 sau în interiorul FP4 ) . Dacă ești un mare forjator una din două: folosești 10w-50 sau schimbi mobra cu una care necesită 15w-XX (dar și la aia va trebui să vezi manualul sau pui 20w-XX by default ? ) Prima cifră (vâscozitatea la rece) trebuie respectată cu religiozitate după manual pt că nu poți influența ungerea la rece și mai ales la PC41 unde poate să pornească la 2200rpm. Totuși, motorul este foarte diferit de 600RR: alt vilbrochen, alte unghiuri la distribuție, alte supape, lipsă knock-sensor ar fi câteva. Că tot veni vorba cât ar costa la tine un "valve clearance adj" (PM te rog) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian25 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) salutare tuturor! sunt nou pe aici si as avea nevoie de sfatul vostru in 2 probleme: 1.de vre-o 2 sapt mi se tot auzea un zornait in zona lantului de distributie si citind pe forum am inteles ca hornetul are o problema cu intinzatorul de lant.asa ca astazi am desfacut surubul de protectie din capul intinzatorului si am observat ca in timp ce merge motorul acel surub din interior care intinde lantul se invarte si vibreaza.sunetul pe care eu il banuiam a fi de la lantul de distributie fiind facut de fapt de acel surub.puteti sa imi spuneti daca este normal ca el sa se invarta asa?sau faptul ca se invarte inseamna ca e uzat si ar trebui schimbat intinzatorul? 2.tot astazi am observat o crapatura la cutia de la filtrul de aer care pleaca spre carburator.imi puteti spune cu ce as putea sa lipesc inapoi?sau ar fi mai indicat sa schimb toata cutia aia cu totu? P.s.:am incercat sa urc o poza cu crapatura dar imi spune ca mesajul este prea scurt.daca imi poate spune cineva cum as putea sa urc,as fi recunoscator Editat Mai 19, 2015 de adrian25 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 @george05 sa inteleg ca ai folosit 2 sezoane 15w50 si nu o fost problema? Tot timpu las motorul sa se incalzeasca pana pe la 50 de grade inainte sa pornesc si nu trag tare de el numai dupa 1-2 km ca sa se incalzeasca cat de cat si gumele ? Post actualizat in 19 May 2015 10:19 Cand am apasat butonul a pornit bine dar parea asa mai infundat cateva secunde dupaia si-a revenit Da,am mers peste 15k km cu 15W50.e drept ca in perioada aia cam rupeam gazul,inclusiv pe Tihuta cu Nicu(avea 1000rr atunci) si nu numai.am abuzat de Viespe si nici pe dracu nu a avut.iar inainte mergeam cu 10W50. Vezi ca ai confundat temperaturile de care spunea Cezar:nu e vorba de temperatura lichidului de racire,ci de cea a uleiului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 daca temperatura lichidului sa spunem e 100,temperatura uleiului cam cat ar fi? si eu is curios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) Nu știm ce, de-aia respectăm indicațiile producătorului ! La grupul Peugeot-Citroen pt motorul 1.4HDI scrie clar că este interzis să pui altceva decât 5w-XX, nu zice de ce ( pt că se strică turbo, au aflat unii prin mijloace proprii ). Producătorul nu spune ce se strică De acord în mare parte, nu știu de unde ai scos-o pe aia cu 15w-50 pt că manualul CBR600RR recomandă tot 10w-30 sau 10w-40. Mi se pare ok să pui 10w-50 dar nu 15w (cu excepție racing unde ai motorul cald și schimbi uleiul între QP1 și QP2 sau în interiorul FP4 ) . Dacă ești un mare forjator una din două: folosești 10w-50 sau schimbi mobra cu una care necesită 15w-XX (dar și la aia va trebui să vezi manualul sau pui 20w-XX by default ? ) Prima cifră (vâscozitatea la rece) trebuie respectată cu religiozitate după manual pt că nu poți influența ungerea la rece și mai ales la PC41 unde poate să pornească la 2200rpm. Totuși, motorul este foarte diferit de 600RR: alt vilbrochen, alte unghiuri la distribuție, alte supape, lipsă knock-sensor ar fi câteva. Că tot veni vorba cât ar costa la tine un "valve clearance adj" (PM te rog) Nu vreau sa zic ca Honda minte dar sunt cei mai secretosi japonezi. Motorul nu e prea diferit de 600RR 2003-2006 si aproape deloc fata de versiunea ulterioara. Daca te uiti in sectiunea 13 a cartilor de service ai sa constati ca limita de service in lagarele de palier si biele este identica - 0.06 mm. Practic, sunt aceleasi jocuri nominale. Pompele de ulei sunt la fel deci... motivele pentru care mai nou nu mai gasesti in cartile de service si SAE50 tin de normele de poluare. E opinia mea, desigur 20W50 este de cele mai multe ori, in cel mai bun caz un semi-sintetic si eu nu-l gasesc potrivit pentru motociclete sport - 90% e mineral. 15W50 l-a inlocuit demult in gama producatorilor de lubrifianti, pentru acest tip de motoare. 20W40, la fel, e ceva ce nu prea se mai produce. La fel si standardul SG este invechit. 15W este sub 20W deci e OK. Daca ne-am lua dupa manual, nici 5W n-ar trebui folosit. Nu vreau sa fiu inteles gresit ca as spune ca 15W50 sau 10W50 este mai bun decat 10W40. Alegerea vascozitatii ar trebui facuta in functie de regimul de exploatare. La diesel, uleiul nu se incinge la fel de tare ca la motoarele pe benzina si cu mult mai putin decat la motociclete. Editat Mai 19, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.