Sari la conținut

Uleiurile 10W60


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 103
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Concluzia este ... scump dar bun.

 

Iar gresit.

 

Multi ingineri si putine informatii. Unii mai repara si motociclete...

 

Deci, citez din literatura de specialitate:

 

VĂSCOZITATEA ULEIULUI DE MOTOR

Când vorbim despre proprietățile uleiului de motor,vâscozitatea are o foarte mare importanță.Din păcate, este Âşi o parte neînțeleasă a acestor proprietăți.Vâscozitatea unui ulei se referă la rezistența sa relativă la curgere, la diferite temperaturi.Cum am menționat mai devreme, un ulei trebuie, nu numai să fie suficient de “subțire” ca să curgă bine la temperaturi joase, dar să Âşi rămână suficient de “gros” ca să mențină o protecție adecvată la temperaturi înalte.

În mod ideal, uleiul îÂşi va mentine o vîscozitate consistentă într-o gamă foarte largă a temperaturilor. Indexul de vâscozitate al unui ulei(0W, !0W, 15W, 20W, etc) este o măsură a tendinței lui de a-Âşi schimba vâscozitatea odată cu schimbarea temperaturii. Cu cât indexul văscozitătii este mai mare, cu atât mai consistentă va fi vâscozitatea la schimbările de temperatură.

 

Uleiurile multi-vâscoase (multi-grad), cum ar fi 0w30, 5w30, 10w40 Âşi aÂşa mai departe, sunt uleiuri produse pentru aplicații unde schimbările de temperatură pot fi semnificative.De exemplu, uleiurile multi-vâscoase pot fi folosite în climatul nordului Statelor Unite, unde temperaturile pot fi de -29°C iarna, până la +35°C în timpul verii.

 

DESPRE ULEIURILE DE MOTOCICLETĂ

Lichidul de bază sintetic din care sunt produse uleiurile sintetice are punctul de aprindere la temperatură mult mai ridicată decât la uleiul mineral.Pe scurt, punctul de aprindere al unui ulei este punctul în care el începe să se vaporizeze. Cu cât acesta e mai mare, cu atât uleiul va rezista mai bine la temperaturi înalte. În plus, deoarece uleiurile sintetice sunt formate din particule de mărime uniformă, ele au o “fricțiune internă” mai mică decât cele minerale (care sunt formate din particule de mărimi foarte diferite). Acest lucru micÂşorează temperatura uleiului, îmbunătățind astfel proprietățile de răcire ale uleiului. Desigur, rezultatul final va fi un motor cu temperatură mai mică de funcționare. În al doilea rând, uleiurile sintetice nu cauzează “efectul de pătură” pe care uleiurile minerale îl au. Deoarece uleiurile minerale sunt formate din particule de mărimi diferite, cele foarte mici tind să circule liber prin centrul curentului de ulei iar particulele mari tind să fie împinse spre exteriorul curentului de ulei-chiar lângă componentele motorului. O mare parte a acestor particule mari, rămân acolo Âşi nu mai distribuie căldura de la componentele motorului, înapoi la ulei.

Se Âştie că uleiurile minerale lasă în urmă mâl, grăsimi Âşi alte depozite, dar cele sintetice nu. Lichidul de bază, pe bază de petrol, conține multe impurități direct din fabricație. Asta se întâmplă deoarece uleiul mineral este un produs rafinat. Procesul de rafinare trebuie să elimine impuritățile. TotuÂşi, nici o rafinare nu este 100% completă, Âşi pentru a atinge un nivel de rafinare atât de mare, uleiul devine foarte scump. Rezultatul final este un lichid de bază „destul de curat”. Cu toate acestea, un număr de impurități sunt încă prezente in uleiul mineral.

Pe scurt, între uleiurile sintetice Âşi cele minerale pentru motociclete, totul se reduce la următoarele. Dacă nu sunteți pregătiți să folosiți intens motocicleta dumneavoastră, timp de cățiva ani, uleiul mineral va fi bun. TotuÂşi, dacă intenționați să păstrați motocicleta pentru o lungă perioadă cu aceleaÂşi caracteristici de performanță, atunci, cu siguranță veți alege uleiul sintetic. Dar, numai un ulei sintetic de calitate poate garanta o performanță si o protecție adecvată. Uleiurile minerale, pur Âşi simplu, nu vor face față în această situație.

 

CLAR, Domnilor ???

 

 

 

Ar fi prea mult la raportul "ce fac cu mobra"/"cat ma costa uleiul", dar daca dai tare in mobra sau stai la semafoare de se inchige si ghidoul este foarte bun pentru saraca mobra. Concluzia este ... scump dar bun.

 

Copy peist... da, buna treaba dar cum e cu stabilitatea moleculei.... si despre care molecula este vorba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde este acea sursa ? Arata-mi domnule unde naiba zice ca nu are nimic daca bagi un ulei mai gras decat cel specificat de proiectant ! Nu mai pasta toate prostiile care sunt pe langa subiect.

 

Uite ce zice manualul meu !

 

Pana si graficul tau nu arata uleiul W60, arata-mi unde zice ca un ulei W60 e mai bun decat W40 intr-un motor care este proiectat in mod normal pentru 10w40.

 

Inca nu ai inteles.

Postez ultima data ca imi pierd timpul aiurea pe aici.

 

Deci,

10W-40 se citeste asa. 10W si nu W40. Ai inteles, pentru ca tot imi bagi pe gat W60 care este o prostie. W60 nu are nicio valoare in forma asta. Trebuie insotit si de cealalta valoare din fata (10, 20 etc)

Astfel 10W este indicele de vascozitate, iar numarul ce precede aceasta valoare REPREZINTA indicele plajei de temperatura ridicata la care molecula de ulei va rezista fara sa se deterioreze.

 

Daca ai sa te uiti cu atentie in manualul tau si pe graficul postat de tine spune: Daca nu gasesti 10W-40 poti sa alegi si 10W-50 care este un ulei cu aceiasi vascozitate (10W) dar ce rezista unei temperaturi mai ridicate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu e clar, ai pastat niste informatii despre ulei dar nimic axat pe subiectul discutat aici.

 

Motul 10W60 e la acelasi pret cu Motul 10W40. Despre ce discuti tu ?

 

Demonstreaza unde zice ca nu are nimic sa bagi un ulei mai gros decat cel pentru care a fost proiectat motorul.

 

P.S. Romania inca se afla in plaja temperaturilor medii, uleiul tau o sa fie bun poate peste 100 ani cand o sa fie desert ca-n Sahara si la noi.

 

Este normal sa aiba acelasi pret un produs nou pentru a fi incercat de clienti. Asta se numeste marketing ;)

10w-60 nu este ma gros decat 10w-40. Are alta rezistenta la temperaturi inalte si este destinat motoarelor cu racire pe aer sau unor anotimpuri cu temeperaturi inalte. Uleiul acela nu iti va face nimic rau la motor, dar nici nu va fi folosit la ceea ce a fost proiectat, e doar un ulei foarte bun care nu ti va strica motorul.

 

Uite si recomandarea Honda pentru 600rr

 

Nici aici nu vad W60.

 

Recomandarea pentru Suzuki SRAD motoare generatie mai veche 97-00.

 

Nici aici nu vad W60

 

 

Pentru ca nu se gandea nimeni ca in acei ani tehnologia de azi va fi atat de performanta. De ce in cartea Daciei din 79 nu scrie decat 30-40 (pentru ca nu ne dezvoltasem)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar gresit.

 

 

 

Copy peist... da, buna treaba dar cum e cu stabilitatea moleculei.... si despre care molecula este vorba?

 

Da ai dreptate, tocmai de aia am scris CITEZ.

Nu am pretentia ca am inventat eu lucrurile astea. Ma rezum doar la a cititi si intelege anumite scrieri.

 

Este normal sa aiba acelasi pret un produs nou pentru a fi incercat de clienti. Asta se numeste marketing ;)

10w-60 nu este ma gros decat 10w-40. Are alta rezistenta la temperaturi inalte si este destinat motoarelor cu racire pe aer sau unor anotimpuri cu temeperaturi inalte. Uleiul acela nu iti va face nimic rau la motor, dar nici nu va fi folosit la ceea ce a fost proiectat, e doar un ulei foarte bun care nu ti va strica motorul.

 

 

 

 

Pentru ca nu se gandea nimeni ca in acei ani tehnologia de azi va fi atat de performanta. De ce in cartea Daciei din 79 nu scrie decat 30-40 (pentru ca nu ne dezvoltasem)

 

PRIMUL BAIAT CARE A INTELS CE A CITIT.

 

FELICITARI OMULE. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gizaaaaaaaaas

 

Prima cifra e vascozitatea la rece iar a 2-a cifra este vascozitatea la cald.

 

Cum ai observat tu Zair ca nu au aceeasi vascozitate? Ai desfacut 2 bidoane si ai vazut ca sunt la fel ? Mai bine incalzeste uleiurile ala la 80 de grade si dupa aceea fa un test de curgere.

 

Crezi ca nu exista ulei W60 acum 10 ani ? Ba exista dar este un ulei care nu se preteaza pentru motoarele care nu au fost construite special pentru asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrati pe www.motul.com si aveti acolo technical sheet.

 

Indicii pentru 10W40

 

Colour Visual Red

Viscosity grade SAE J 300 10W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.861

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 90.25 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.48 mm²/s

Viscosity index ASTM D2270 151

Pour point ASTM D97 -36°C / - 32°F

Flash point ASTM D92 228°C / 442°F

TBN ASTM D 2896 8.2 mg KOH/g

 

 

Indicii pentru 10W60

 

Colour Visual Red

Viscosity grade SAE J 300 10W-60

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.860

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 156.1 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 24.0 mm²/s

Viscosity index ASTM D2270 186

Pour point ASTM D97 -33°C / - 27°F

Flash point ASTM D92 236°C / 435°F

TBN ASTM D2896 8.0 mg KOH/g

 

Uitati-va ce diferente enorme incep de la 40 grade intre cele 2 uleiuri. W60 e aproape de 2 ori mai vascos la cald decat W40.

 

Pfff, esti comic. Iar W60?

 

 

Ba tu esti troll pe forumul asta ? Iar W60 pentru ca despre asta se discuta aici. Incep sa cred ca ai alte probleme la tartaguta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10W e vascozitatea la rece. 60 e vascozitatea la cald. La asta se refera. W60 nu e corect pentru ca W tine de vascozitatea la rece. E ca la jante, unde lumea zice J5,5 cand de fapt J are treaba cu forma marginii jantei nu cu latimea ei care e 5,5 inch.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrati pe www.motul.com si aveti acolo technical sheet.

 

Indicii pentru 10W40

 

Colour Visual Red

Viscosity grade SAE J 300 10W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.861

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 90.25 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.48 mm²/s

Viscosity index ASTM D2270 151

Pour point ASTM D97 -36°C / - 32°F

Flash point ASTM D92 228°C / 442°F

TBN ASTM D 2896 8.2 mg KOH/g

 

 

Indicii pentru 10W60

 

Colour Visual Red

Viscosity grade SAE J 300 10W-60

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.860

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 156.1 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 24.0 mm²/s

Viscosity index ASTM D2270 186

Pour point ASTM D97 -33°C / - 27°F

Flash point ASTM D92 236°C / 435°F

TBN ASTM D2896 8.0 mg KOH/g

 

Uitati-va ce diferente enorme incep de la 40 grade intre cele 2 uleiuri. W60 e aproape de 2 ori mai vascos la cald decat W40.

 

 

 

 

Ba tu esti troll pe forumul asta ? Iar W60 pentru ca despre asta se discuta aici. Incep sa cred ca ai alte probleme la tartaguta.

Citeste pana ai sa intelegi

de 100 ori de 200 ori.

 

10W-60 fata de 10w-40 isi pastreaza vascozitatea la tempereturi mari.

10W-40 si-o pierde, de aia este mai mica.

INTELES?

 

10W e vascozitatea la rece. 60 e vascozitatea la cald. La asta se refera. W60 nu e corect pentru ca W tine de vascozitatea la rece. E ca la jante, unde lumea zice J5,5 cand de fapt J are treaba cu forma marginii jantei nu cu latimea ei care e 5,5 inch.

Bravo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta o spui tu dupa ce ai scris la Mythbusters ?

 

 

Atat timp cat temperatura ambientala nu depaseste 40C , 10W40 este un ulei mai mult decat capabil sa isi indeplineasca sarcina cu brio. Pentru mai mult exista 10/15W50. 10W60 deja e prea vascos si nu isi mai indeplineste rolul de ungere pentru ca circula mai greu in motor. Daca era altfel, eu sunt sigur ca amaratii aia de japonezi il treceau in graficul manualului. Eu cred ca japonezii astia stiu si ei 2, 3 lucruri despre performanta si fiabilitate.

 

Inca ceva, nu toti locuiesc in bucuresti in traficul ala infernal, unii mai stau si prin "provincie" unde motoarele astea se mai si racesc fara ajutorul ventilatorului.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta o spui tu dupa ce ai scris la Mythbusters ?

 

 

Atat timp cat temperatura ambientala nu depaseste 40C , 10W40 este un ulei mai mult decat capabil sa isi indeplineasca sarcina cu brio. Pentru mai mult exista 10/15W50. 10W60 deja e prea vascos si nu isi mai indeplineste rolul de ungere pentru ca circula mai greu in motor. Daca era altfel, eu sunt sigur ca amaratii aia de japonezi il treceau in graficul manualului. Eu cred ca japonezii astia stiu si ei 2, 3 lucruri despre performanta si fiabilitate.

Inca nu ai inteles ca 40 si 60 nu sunt indici de vascozitate.

VASCOZITATEA ESTE DATA DE INDICELE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W etc.(asta este oridinea crescatoare a vascozitatii)

 

10W-40 si 10W-60 SUNT ULEIURI CU EXACT ACEISI VASCOZITATE.

 

PS: Ma incapatanez sa te fac sa intelegi. Sper sa pot.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OMFG, dupa tot ce s-a discutat aici si dupa ce ti-am copiat datele tehnice ale uleiurilor, tu sustii ca ce se afla dupa W nu denota gradul de vascozitate la cald este clar ca tu esti un troll.

 

Eu am demonstrat cu argumente si date tehnice ce a fost de aratat.

 

Am incheiat discutia.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am incredere in ce zice manualul. Sunt sigur ca japonezul dupa sute daca nu chiar mii de ore de teste ale motoarelor, ar fi pus in graficul din manual 10W60.

 

Repet, o vascozitate mai mica nu inseamna neaparat o protectie a motorului mai mica.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OMFG, dupa tot ce s-a discutat aici si dupa ce ti-am copiat datele tehnice ale uleiurilor, tu sustii ca ce se afla dupa W nu denota gradul de vascozitate la cald este clar ca tu esti un troll.

 

Eu am demonstrat cu argumente si date tehnice ce a fost de aratat.

 

Am incheiat discutia.

 

Asa cum au mai scris cativa baieti mai sus scriu si eu.

10W este vascozitatea la rece. Asta este idicele cel mai important ce intereseaza producatorii si user-ii de motoare. Uzura cea mai mare a motorului este la rece cand daca am ales un ulei mai vascos decat trebuie moturul va functiona pana se incalzescte CU O UNGERE DEFECTUOASA.

40 este indicele de vascozitate la cald. Indicele asta este important pentru user-i. In conditii extreme de temperatura ridicata a motorului este bine sa folosim un ulei care rezista cel mai bine fara ca molecula lui sa se dezintegreze. Astfel 40 rezista mai putin decat cel cu indice 50 sau cel cu indice 60.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de motor, depinde de ulei. Calitatile uleiului nu le simti la deget si nici ochiometric dupa culoare. Presiune mai mare nu inseamna ungere mai buna. Cand pornesti motorul rece ai presiune maxima. Inseamna asta ca ungerea e buna? Din contra, in momentul ala e cea mai proasta.

De ce nu se tureaza motorul mai mult de 2/3 din cat duce el pana nu se incalzeste? pentru ca uleiul nu e destul de fluid si debitul nu e suficient.

Principala cauza a uzurii e lipsa uleiului. E preferabil un ulei cu vascozitate mai mica dar care ajunge repede peste tot in motor unuia cu vascozitate mare care nu curge suficient si lasa metal pe metal in anumite regimuri, mai ales la uleiuri moderne care nu mai contin diversi aditivi benefici motorului din motive ecologice.

 

@ketemeu Vascozitate mai mare inseamna doar un film mai gros de ulei, nu faptul ca uleiul rezista mai bine la temperatura. Pentru stabilitatea in conditii extreme uita-te la HTHS.

Vascozitate mare trebuie la motoare cu tolerante mari. Motoarele moderne sunt mult mai precis prelucrate. Film gros de ulei e neceesar cand sunt particule de mizerie in ulei, de exemplu daca nu folosesti filtre de aer. Daca particulele de praf din ulei sunt mai mari decat grosimea filmului vor produce uzuri.

 

Ating aici alt subiect, al filtrelor de aer. Filtrul trebuie sa retina particulele mai mari, cele mici nu produc uzuri.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de motor, depinde de ulei. Calitatile uleiului nu le simti la deget si nici ochiometric dupa culoare. Presiune mai mare nu inseamna ungere mai buna. Cand pornesti motorul rece ai presiune maxima. Inseamna asta ca ungerea e buna? Din contra, in momentul ala e cea mai proasta.

De ce nu se tureaza motorul mai mult de 2/3 din cat duce el pana nu se incalzeste? pentru ca uleiul nu e destul de fluid si debitul nu e suficient.

Principala cauza a uzurii e lipsa uleiului. E preferabil un ulei cu vascozitate mai mica dar care ajunge repede peste tot in motor unuia cu vascozitate mare care nu curge suficient si lasa metal pe metal in anumite regimuri, mai ales la uleiuri moderne care nu mai contin diversi aditivi benefici motorului din motive ecologice.

Te apropii de adevar.

Doar sa iti insusesti corect definitiile celor doi indici si, gata. Vei stii sa explici prietenilor ca un profesionist cu se mananca codarea uleiurior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema e relativ simpla-ai 2 uleiuri 10w -ambele au aceeasi vascozitate la rece!! deci ambele ajung unde trebuie in acelasi timp!

-diferenta este ca 10w40 este ok pana la x grade si 10w60 rezista si peste x grade!

-problema este ca 10w40 este mai stabil decat 10w60, adica isi pastreaza proprietatile mai mult timp!

sper ca ati inteles ceva!

ps:nu se strica motorul daca bagi 10w60! doar ca el trece peste pragul de temperatura al 10w40 si nu se face (cuvant urat) la temp mari!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat plaja de temperaturi pe care un ulei o acopera este mai mica, cu atat uleiul este mai stabil.

 

10W60 intr-adevar protejeaza bine la temperaturi extrem de calde. NOI NU AVEM TEMPERATURI EXTREM DE CALDE.

 

Ultima oara cand am verificat, tot in Europa ne aflam si tot o clima temperata exista la noi.

 

Ba se strica motorul deoarece cum a zis si colegu` cristidb el nu a fost proiectat pentru acest ulei, el fiind prea vascos, are o ungere deficitara pentru ca nu ajunge unde trebuie cand trebuie.

 

Aratati-mi manualul unei supersportive care are inclus in lista de uleiuri adimise 10W60.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema e relativ simpla-ai 2 uleiuri 10w -ambele au aceeasi vascozitate la rece!! deci ambele ajung unde trebuie in acelasi timp!

-diferenta este ca 10w40 este ok pana la x grade si 10w60 rezista si peste x grade!

-problema este ca 10w40 este mai stabil decat 10w60, adica isi pastreaza proprietatile mai mult timp!

sper ca ati inteles ceva!

ps:nu se strica motorul daca bagi 10w60! doar ca el trece peste pragul de temperatura al 10w40 si nu se face (cuvant urat) la temp mari!

BRAVO.

Hai ca ponderea celor care au inteles incepe sa o depaseasca pe cea a celor care nu au intles.

Mai clar de atat nu se poate.

 

Cu cat plaja de temperaturi pe care un ulei o acopera este mai mica, cu atat uleiul este mai stabil.

 

10W60 intr-adevar protejeaza bine la temperaturi extrem de calde. NOI NU AVEM TEMPERATURI EXTREM DE CALDE.

 

Ultima oara cand am verificat, tot in Europa ne aflam si tot o clima temperata exista la noi.

 

Ba se strica motorul deoarece cum a zis si colegu` cristidb el nu a fost proiectat pentru acest ulei, el fiind prea vascos, are o ungere deficitara pentru ca nu ajunge unde trebuie cand trebuie.

 

Aratati-mi manualul unei supersportive care are inclus in lista de uleiuri adimise 10W60.

Nu confunda temperatura exterioara (ambientala, de mediu) cu cea interioara motorului la care se refera indicii uleiurilor.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Degeaba vin toti cu presupuneri si nu cu demonstratii. De aia la noi romanii rar vezi un motor cu peste 80.000 Km la bord. Toti sunt mecanici.

 

Noi suntem mai smekeri ca galbejitii aia de japonezi, da-i in mama masii de fraieri nu ?

 

 

Nu confunda temperatura exterioara (ambientala, de mediu) cu cea interioara motorului la care se refera indicii uleiurilor.

 

 

Metoda de alegere a uleiului este dupa temperatura ambientala, nu dupa temperatura interna a motorului.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...