Sari la conținut

Uleiurile 10W60


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 105
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu cat plaja de temperaturi pe care un ulei o acopera este mai mica, cu atat uleiul este mai stabil.

 

10W60 intr-adevar protejeaza bine la temperaturi extrem de calde. NOI NU AVEM TEMPERATURI EXTREM DE CALDE.

 

Ultima oara cand am verificat, tot in Europa ne aflam si tot o clima temperata exista la noi.

 

Ba se strica motorul deoarece cum a zis si colegu` cristidb el nu a fost proiectat pentru acest ulei, el fiind prea vascos, are o ungere deficitara pentru ca nu ajunge unde trebuie cand trebuie.

 

Aratati-mi manualul unei supersportive care are inclus in lista de uleiuri adimise 10W60.

 

 

hai sa iti explic unde gresesti!!!

uleiul 10w40 este LA FEL DE VASCOS ca 10w60!ajunge peste tot la fel ca celalate! ai dreptate poate in romania nu avem nevoie de el ptr ca este bun si 10w40. ca fapt divers eu folosesc castrol 10w50 la gsxf.

 

 

sa explic si chestia cu vascozitatea- ambele uleiuri pleaca de la aceeasi vascozitate 10w!

- la 120 de grade celsius ambele ajung la indicele de vascozitate 40

-la 150de grade celsius 10w40 cedeaza si se face rahat pe cand 10w60 isi pastreaza vascozitatea!!! aici e diferenta! uleiul 10w60 nu este mai vascos, este la fel ca 10w40 doar ca isi pastreaza vascozitatea la temp mai mari!

 

ca nu avem ce face practic in romania cu el ramane la latitudinea fiecaruia! succes-uri!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa iti explic unde gresesti!!!

uleiul 10w40 este LA FEL DE VASCOS ca 10w60!ajunge peste tot la fel ca celalate! ai dreptate poate in romania nu avem nevoie de el ptr ca este bun si 10w40. ca fapt divers eu folosesc castrol 10w50 la gsxf.

 

 

sa explic si chestia cu vascozitatea- ambele uleiuri pleaca de la aceeasi vascozitate 10w!

- la 120 de grade celsius ambele ajung la indicele de vascozitate 40

-la 150de grade celsius 10w40 cedeaza si se face rahat pe cand 10w60 isi pastreaza vascozitatea!!! aici e diferenta! uleiul 10w60 nu este mai vascos, este la fel ca 10w40 doar ca isi pastreaza vascozitatea la temp mai mari!

 

ca nu avem ce face practic in romania cu el ramane la latitudinea fiecaruia! succes-uri!!

Daca nici acum nu este clar, cred ca merita sa ne oprim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nici acum nu este clar, cred ca merita sa ne oprim.

 

 

Mai citeste o data datele tehnice pe care le-am copiat aici si vezi vascozitatea uleiurilor la 40C si la 100C. Acolo sunt date concrete, nu chestii scrie pe un forum din burta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, uleiul 10w60 este facut numai pentru ozn-uri ca ating vit mach2 si a caror propulsoare depasesc temp de 300 de grade celsius! succes-uri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, uleiul 10w60 este facut numai pentru ozn-uri ca ating vit mach2 si a caror propulsoare depasesc temp de 300 de grade celsius! succes-uri!

Exact. Atentie pe viitor la cleiosi. Pardon vascosi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multe chestii pentru curse nu sunt utile pe strada. sunt oameni care isi pun suspensii reglabile la masini, pe care evident ca nu le mai regleaza dupa. Isi pun ambreiaje sport dupa care opresc motorul in intersectii. Unele chestii pur si simplu nu isi au locul pe strada.

Uleiurile astea foarte groase nu-si au locul pe strada ca n-ai unde s-o tii doar in 15000 de ture si peste 200km/h. La 7-8000 rpm si 50-150km/h cum merge o motocicleta 95% din timp nu-ti trebuie ulei de curse si alte rahaturi. Atat timp cat are ulei in motor n-are nici pe dracu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt curios daca odata cu incalzirea globala si cresterea temperaturii ambiante o sa treaca in manualele ptr motocicletele mai noi si 10w60. poate ca da, poate ca nu. concluzia e ca oricum ptr uz stradal e ok si 10w40 sau 10w50 cum e cazul meu, da nu se strica motorul daca ii dai 10w60. numai ca il bagi degeaba. oare e mai scump?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w-40 este ca un tricou cu maneca scurta.

10w-60 este ca o camasa.

Ambele te imbraca la fel de bine si folosesc aceluias scop.

Cand e soare din camasa poti face tricou dar cand este mai frig din tricou nu poti face camasa sa iti tina de cald precum camasa.

Cam asta este diferenta si intre cele doua uleiuri.

Bagi in motor 10W-40 fix pentru scopul dorit si recomandat de producator, dar daca vrei sa te pazesti de situatii neprevazute (supraincalziri)si sa stai linistit torni in motor 10w-60 care va juca rolul camasii.

 

Inca odata: AMBELE ULEIURI AU ACEIASI VASCOZITATE LA RECE. La cald 40-ul este mai slab decat 60-ul. La temperatura la care 40-ul este cacao cu lapte 60-ul inca isi face treaba cu brio.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa bag vaselina mai bine in loc de ulei ca e ca o un ilic, protejeaza mai bine da ?

 

 

Bai baieti...macar tineti pentru voi sfaturile astea ca mai sunt creduli pe aici care or sa isi bage 10w60 unde nu trebuie.

 

Se pare ca mecanica fluidelor este un subiect S.F. pentru voi.

 

Asta e preluata de pe un forum din afara, nu mai traduc ca se pare ca sunt destui destepti pe aici.

 

Engine Manufacturer's Oil Specifications

The thicker the oil, the more it will dampen vibration, but at the same time, an oil can be too thick (especially when cold) or too thin (especially when hot) for the pumping system of an engine to move it effectively. Oils that are too thick (or contain too long a polymer string, such as a 10W60) can also starve tight passages, such as between the piston rings and cylinder walls, of adequet oil supply (not enough of the thicker molecules fit in the same space). Thus engine manufacturers specify a recommended weight class of oil for use in their engines, one which balances the need for friction reduction with the oil pump's ability to move the motor oil when the oil is cold and when the oil is hot, and which will reach all parts of the engine properly at all times. Since motor oil normally never gets colder than the ambient environment around the engine, engine manufacturers often specify different weights or viscosities for motor oil for their engines based on the ambient temperature the engine is to be operating and parked in.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, ma inclin tie mare 'luminat'. bv! ai descoperit ceea ce vroiai. acum toata lumea se poate duce la culcare linistita! ps:incercati cu ulei bunica, face minuni! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w-40 este ca un tricou cu maneca scurta.

10w-60 este ca o camasa.

Ambele te imbraca la fel de bine si folosesc aceluias scop.

Cand e soare din camasa poti face tricou dar cand este mai frig din tricou nu poti face camasa sa iti tina de cald precum camasa.

Cam asta este diferenta si intre cele doua uleiuri.

Bagi in motor 10W-40 fix pentru scopul dorit si recomandat de producator, dar daca vrei sa te pazesti de situatii neprevazute (supraincalziri)si sa stai linistit torni in motor 10w-60 care va juca rolul camasii.

 

Inca odata: AMBELE ULEIURI AU ACEIASI VASCOZITATE LA RECE. La cald 40-ul este mai slab decat 60-ul. La temperatura la care 40-ul este cacao cu lapte 60-ul inca isi face treaba cu brio.

Am urmarit topicul cu oarecare interes si ceea ce ai expus tu are logica, fiind cam ceea ce am inteles si eu despre uleiuri in putina experienta pe care am acumulat-o.

As mai adauga si faptul ca, desi un 10W60 are o plaja de utilizare mai larga decat un 10W40 (dpdv al temperaturii), dezavantajul sau este ca isi pierde din proprietatile initiale mult mai repede decat un 10W40, tocmai pentru ca are o cantitate mai mare de aditivi de imbunatatire a vascozitatii (acestia din urma fiind cei care cedeaza primii la stresul din motor si cutie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca ma bag si eu cu ce am inteles, ca mi se pare interesant.

 

- 10W-40 si 10W-60 sunt la fel de vascoase la rece, deci cand ai dat la buton ambele se duc acolo unde au fost proiectate sa se duca si ung asa cum trebuie.

 

-eu stiu (daca e gresit astept corectii) ca uleiul devine mai putin vascos (subtire) pe masura ce ii creste temperatura, deci si 10W-40 si 10W-60 se subtiaza. Daca este corect, inseamna ca ele ajung in continuare pe acolo pe unde trebuie sa ajunga, fiind mai subtiri decat atunci cand erau reci. Mai departe, am inteles ca de la o anumita temperatura, 10W-40 este atat de subtire incat nu mai are cu ce sa unga; 10W-60 inca isi mai mentine vascozitatea si mai unge. Ca, in mediul comun al lui 10W-40 si 10W-60, cel din urma isi pierde proprietatile datorita uzurii si nu temperaturii, este alta discutie.

 

Acuma, ce am inteles gresit si ce am inteles corect? Eu unu folosesc 10W-40 primavara si trec pe 10W-50 sau 15W-50 vara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun. In concluzie bagati-va voi 10w60 pentru ca stiti mai bine decat proiectantul.

Eu am inteles ca fabricantul este interesat sa-ti asigure intervale intre revizii cat mai decente, drept pentru care iti recomanda uleiuri mai stabile, care sa poata fi schimbate la intervale mai lungi de timp. Uleiurile mai performante (de genul 10W50, 10W60) trebuie schimbate mai des, intervalul de schimb recomandat de producator deja este prea lung (nu ma refer la uleiurile pur sintetice).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati inteles pe jumate dragi elevi, 10w40 este perfect practicabil pana pe la 40 grade celsius temperatura ambientala. Noi nu depasim 40 grade celsius iar asta inseamna ca 10w40 maxim 10w50 sunt compromisul perfect intre o pelicula destul de fluida incat sa fie antrenat de pompa de ulei sa ajunga in cele mai intunecate colturi ale motorului iar in acelasi timp mentine o pelicula destul de groasa de ulei la temperaturile pe care le avem noi in Romania incat sa protejeze componentele motorului. 10w60 pe langa faptul ca din cauza aditivilor care ii contine pentru a acoperi o plaja mare de temperaturi este un ulei mai putin stabil decat 10w40 care contine mai putini aditivi, el este MULT PREA VASCOS pentru motoarele sportivelor moderne care sunt proiectate prin tolerantele lor si prin pompa de ulei sa functioneze cu un ulei mai putin vascos. Daca folositi acest ulei 10w60 mai gros , pompa de ulei nu poate pompa acest lubrifiant gros in toate gaurelele de ungere si toate crevasele motorului pentru ca el a fost gandit pentru o vascozitate mai mica. Daca in manual este specificat ca puteti folosit 10w60, atunci puteti turna fara grija. Mai sus am demonstrat si prin fisele tehnice ale uleiurilor ca 10w60 de la motul este cu aprox 80% mai vascos decat 10w40 tot de la motul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din postul tau, eu inteleg ca:

 

-vascozitatea nu scade pe masura ce temperatura creste;

-10W-60 este mai gros decat 10W-40 la cald, deci pompa nu il poate pompa cand e cald, dar totusi il poate pompa cand e rece, deoarece este mai subtire decat atunci cand este cald???

 

Sunt confuz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmarit topicul cu oarecare interes si ceea ce ai expus tu are logica, fiind cam ceea ce am inteles si eu despre uleiuri in putina experienta pe care am acumulat-o.

As mai adauga si faptul ca, desi un 10W60 are o plaja de utilizare mai larga decat un 10W40 (dpdv al temperaturii), dezavantajul sau este ca isi pierde din proprietatile initiale mult mai repede decat un 10W40, tocmai pentru ca are o cantitate mai mare de aditivi de imbunatatire a vascozitatii (acestia din urma fiind cei care cedeaza primii la stresul din motor si cutie).

Bravo.

 

Hai ca ma bag si eu cu ce am inteles, ca mi se pare interesant.

 

- 10W-40 si 10W-60 sunt la fel de vascoase la rece, deci cand ai dat la buton ambele se duc acolo unde au fost proiectate sa se duca si ung asa cum trebuie.

 

-eu stiu (daca e gresit astept corectii) ca uleiul devine mai putin vascos (subtire) pe masura ce ii creste temperatura, deci si 10W-40 si 10W-60 se subtiaza. Daca este corect, inseamna ca ele ajung in continuare pe acolo pe unde trebuie sa ajunga, fiind mai subtiri decat atunci cand erau reci. Mai departe, am inteles ca de la o anumita temperatura, 10W-40 este atat de subtire incat nu mai are cu ce sa unga; 10W-60 inca isi mai mentine vascozitatea si mai unge. Ca, in mediul comun al lui 10W-40 si 10W-60, cel din urma isi pierde proprietatile datorita uzurii si nu temperaturii, este alta discutie.

 

Acuma, ce am inteles gresit si ce am inteles corect? Eu unu folosesc 10W-40 primavara si trec pe 10W-50 sau 15W-50 vara.

Bravo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- vascozitatea scade dar cum am zis mai sus, 10w40 este perfect stabil si isi indeplineste rolul si la temperaturi de peste 40C

- da-i tu redline la motor in secunda 2 dupa ce l-ai pornit si zi-mi dupa cate dati a crapat, ca de crapat...crapa sigur. Acelasi efect il are si folositul unui ulei 10w60 intr-un motor care nu a fost proiectat pentru el.

 

Daca esti confuz, ai 9 pagini de citit in spate.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din postul tau, eu inteleg ca:

 

-vascozitatea nu scade pe masura ce temperatura creste;

-10W-60 este mai gros decat 10W-40 la cald, deci pompa nu il poate pompa cand e cald, dar totusi il poate pompa cand e rece, deoarece este mai subtire decat atunci cand este cald???

 

Sunt confuz.

Este perfect normal sa fii confuz.

Informatiile citite de tine sunt eronate. Ma refer la postul lui sorinm.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba tu esti batut in freza, vino in mama masii de treaba cu argumente solide la spusele tale. Nu veni cu afirmatii de genul "mi-a spus un vecin".

E clar. Daca ultimele tale argumente sunt aproape niste jigniri, atunci te caracterizezi singur...

Este o vorba faina din batrani:

"Cand doi iti spun ca esti beat, atunci mergi si te culca". Eu cred ca am numarat mai mult de trei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca discutia era intre noi 2, nu te jicneam dar cand dai sfaturi altora mai fraieri care te si cred pentru a-si reduce viata motoarelor este cu totul altceva si imi permit. Imi cer scuze fata de altii dar eu tind sa cred ca esti un ins frustrat care are scopul de a fi Gica Contra si care vorbeste fara dovezi deloc.

 

Am zis in alte posturi ca am incheiat discutia si nu m-am tinut de cuvant.

 

Nu are rost sa mai continuam asa. Cine este destept si are putina scoala sunt sigur ca o sa inteleaga posturile mele si o sa imi urmeze sfaturile.

 

EOL.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...