MotĂśrizer Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 Florin_FZN, FZ6 are soc automat, ECU-ul face ce vrea el cand e motorul rece. Daca te uiti la turatie (eu stau cu ea sub forma de cifre) o sa vezi ca e foarte sus, in functie de temperatura. Max am vazut-o pe la 1750-1800, ulterior scazand pana la 1250. In mod cert baga mai multa benzina, finalele sunt reci samd. si eu stau pe cifre cu turometrul, plec cand ajunge la 1300 si relantiul la mine sta pe la un 1050/1100 mi-a mai zis cineva ca iarna consumul ajunge la un 10 dar vad ca sunt oameni care zic ca lor nu le consuma asa... oricum iau problema sub forma de discutie nu plang sau ma alarmez in zadar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 Vezi ca relantiul trebuie sa fie intre 1250 si 1350. Si al meu a scazut putin, e intre 1200 si 1300 dar al tau e jos rau. Surubul de reglare este sub rezervor, pe partea stanga a motocicletei. Ai acces la el fara sa ridici rezervorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavy XT Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 Si la mine sta intre 1250 si 1350, dar sa-mi spuneti si mie daca sta stabil la o anumita valoare. La mine sta la 1250 si urca din cand in cand la 1300 si tot asa oscileaza. E normal sau probleme cu bujiile, desi sunt schimbate de 4000 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laura_tazy Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 (editat) imi cer scuze ca intervin iar. C1=cilindrul 1 si 4 C2=cilindrul 2 si 3 pentru a incepe o rectificare a setarilor injectiei trebuiesc urmati urmatorii pasi: -se verifica buna functionare a TPS -se regleaza pozitia TPS -se sincronizeaza clapetele de acceleratie(daca este cazul) pentru setarea electronica se procedeaza astfel: se i-a contactul motocicletei(butonul de pornit\oprit trebuie sa fie in pozitia OFF ) -se apasa simultan cele doua taste din bord pentru cateva secunde(select si reset) si in acelasi timp pune-ti contactul -toate informatiile de pe display vor disparea -apasa butonul SELECT pentru a selecta ajustarea CO sau modul DIAG (daca intri la CO poti ajusta cantitatea de benzina ),la setarea DIAG afli ce erori are motocicleta. -pentru a avea acces la setari trebuie tinut apasat pe cele doua taste timp de 2sec. dupa efectuarea setarilor se tine iar apasat timp de 2sec. pentru memorarea lor dupa care se ia contactul ATENTIE! inainte de a incepe aceasta operatie trebuie obligatoriu sa deconectati pompa de benzina(scoate-ti mufa de alimentare) fara a cunoaste valorile standard ale motorului nu e bine sa te apuci de asa ceva. valorile si procedura de reglaj se gaseste in manualul de servicemanual fz6 Editat Decembrie 10, 2009 de laura_tazy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 Mda. Incep sa ma repet. Operatiunile descrise de laura sunt trecute in manual la sectiune "ADJUSTING THE EXHAUST GAS VOLUME". Nu exista valori standard deoarece acestea variaza de la o motocicleta la alta. Reglarea C1 & C2 este imposibila fara senzor de CO2 (in cazul in care urmariti sa reduceti poluarea) sau dyno, in cazul in care vreti *ceva* performanta (mai degraba neglijabila). Valorile gasite pe net sunt frectie la picior de lemn. Nu este nevoie sa deconectati pompa de benzina decat daca va jucati in modul DIAG (poate nici atunci, desi e recomanda in manual), or aici este vorba de modul CO. Eu prin setarea injectiei inteleg sincronizarea injectoarelor, in manual la sectiunea "SYNCHRONIZING THE THROTTLE BODIES". Multe succesuri si trageti si cititi manualul acela de service ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 (editat) laura, nu merge link-ul cu manualul intreb si eu nu sunt ciumec: de ce nu e bine sa ai relantiul mai mic Editat Decembrie 11, 2009 de Florin_FZN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laura_tazy Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 pentru ca pompa de ulei nu poate asigura presiune de ulei suficienta in instalatie . am observat ca fz6 functioneaza bine si la 1200rpm. indicat este sa respecti turatia recomandata de producator. injectoarele nu pot fi sincronizate pentru ca sunt comandate electronic,nu au reglaje manuale. numai la clapetele de aer se poate ajusta pozitia (sincronizare). injectoarele functioneaza in baza informatiilor primite de la senzori. injectoarele sunt comandate electronic de catre ECU. eu sunt de parere ca reglajele recomandate in manual sunt destul de precise ,altfel care este rostul acelor cateva sute de ingineri si proiectanti de la yamaha? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Decembrie 14, 2009 Share Postat Decembrie 14, 2009 (editat) 10x laura, aprciez mult indicatiile tale te rog daca poti sa refaci linkul la manualul ala ca nu merge Editat Decembrie 14, 2009 de Florin_FZN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laura_tazy Postat Decembrie 14, 2009 Share Postat Decembrie 14, 2009 imediat ce am timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Decembrie 15, 2009 Share Postat Decembrie 15, 2009 uite de aici poti descarca manualul. Ai 10 zile dupa care se sterge fisierul. http://dl.transfer.ro/Transfer_ro-15Dec-2ecade6ba75.zip Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Decembrie 15, 2009 Share Postat Decembrie 15, 2009 (editat) Daca se intreba careva cum ar arata un Fazer in varianta rat-bike, AICI e raspunsul, iar AICI mai e una cu turbo-charger pe ea. Editat Decembrie 15, 2009 de Metal Heart Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Decembrie 15, 2009 Share Postat Decembrie 15, 2009 (editat) hai sa nu mai deschida lumea alta pagina Editat Decembrie 15, 2009 de Florin_FZN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavy XT Postat Decembrie 16, 2009 Share Postat Decembrie 16, 2009 imediat ce am timp. Fara suparare, dar am rasfoit manualul si nu am dat de montare/demontare senzor TPS. Nu ma indrumi si pe mine te rog unde sa caut mai exact, eventual si reglajele ulterioare? De ceva reglaje am dat eu dar nu si de senzorul TPS. Mersi mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laura_tazy Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 trebuie sa fii foarte sigur ca exista o problema la acel senzor. demontarea lui este o operatie foarte complicata.trebuie sa demontezi de pa motor blocul de injectie si apoi cu un imbus torx(daca nu ma insel este T30) demontezi senzorul.ideal este ca inainte de demontare sa marchezi pozitia in care a fost montat. curatirea lui o faci cu un spray WD40 .verificarea senzorului se face cu un aparat de masura pe pinii senzorului(rotesti stanga sau dreapta de senzor pana obtii valorile indicate de producator).dupa ce ai montat totul la loc trebuie sa-i dai RESET(se uneste + cu - pentru 15 sec. . apoi pornesti motorul si verifici daca functioneaza corect(sa nu scoata fum negru , sa nu galopeze , sa nu se opreasca , sa urce in ture lin ,adica fara vibratii . ) se masoara pe pinii : albastru si negru-albastru (resistenta max. trebuie sa fie de 6.5kohmi iar minim de la 0 la max 5kohmi),daca ai aceste valori inseamna ca senzorul este bun. pozitia de montare: se monteaza senzotul pe blocul de injectie,se pune mufa la senzor,se conecteaza un voltmetru pe pinii :galben(+) si negru-albastru(-) si se roteste de senzor pana cand voltmetrul va indica 0.63-0.73 volti. asta a fost tot (aproape tot). informatiile se gasesc in manual la pag. 7-30 si 7-31. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavy XT Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 trebuie sa fii foarte sigur ca exista o problema la acel senzor. demontarea lui este o operatie foarte complicata.trebuie sa demontezi de pa motor blocul de injectie si apoi cu un imbus torx(daca nu ma insel este T30) demontezi senzorul.ideal este ca inainte de demontare sa marchezi pozitia in care a fost montat.curatirea lui o faci cu un spray WD40 .verificarea senzorului se face cu un aparat de masura pe pinii senzorului(rotesti stanga sau dreapta de senzor pana obtii valorile indicate de producator).dupa ce ai montat totul la loc trebuie sa-i dai RESET(se uneste + cu - pentru 15 sec. . apoi pornesti motorul si verifici daca functioneaza corect(sa nu scoata fum negru , sa nu galopeze , sa nu se opreasca , sa urce in ture lin ,adica fara vibratii . ) se masoara pe pinii : albastru si negru-albastru (resistenta max. trebuie sa fie de 6.5kohmi iar minim de la 0 la max 5kohmi),daca ai aceste valori inseamna ca senzorul este bun. pozitia de montare: se monteaza senzotul pe blocul de injectie,se pune mufa la senzor,se conecteaza un voltmetru pe pinii :galben(+) si negru-albastru(-) si se roteste de senzor pana cand voltmetrul va indica 0.63-0.73 volti. asta a fost tot (aproape tot). informatiile se gasesc in manual la pag. 7-30 si 7-31. Mersi mult de tot. Stiu ca senzorul este problema deoarece pe langa faptul ca seria este in lotul respectiv, am momente (rare) cand motorul nu sta la relanti si atunci tre sa opresc motorul sa scot cheia si sa repornesc motorul si e ok. Acum nu stiu ca nu am auzit si alt fz6 cum face, dar la relanti merge relativ bine adica merge la 1250 si din cand in cand mai creste la 1300 si scade iar..Asa se comporta normal sau e tot de la senzor, turatia de relanti trebuind sa fie constanta fara oscilatii de acest gen? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 (editat) laura are teoretic dreptate. Practic, inlocuirea senzorului nu este atat de complicata, necesitand doar o extensie de cheie tubulara de 15 cm si capete inbus si un torx. Nu marchezi nici o pozitie in care a fost montat, ajustarea se face dupa ce montezi noul senzor, inainte de strangerea finala. Desi in manual scrie ca trebuie un tester, in realitate toate motocicletele de la Yamaha au sistem de diagnostic care permite si verificarea valorilor returnate de senzorul (sau senzorii) TPS. Este vorba de Diagnostic Code 01 (Throttle angle), valorile fiind min 15-17 si max 97-100 (gazul deschis la maxim). 101 este de asemenea o valoare valida, desi nu e trecuta in manual. Pagina 7-11. Btw, este posibil ca senzorul TPS sa fie defect chiar daca returneaza valori valide la tester/diagnostic. Uneori intra in balarii dupa ce se incalzeste, datorita vibratiilor sau cine stie ce camp electromagnetic produs de componentele din apropiere. Variatiile relantiului sunt normale in limita 1250 - 1350. TPS busit = relanti la 750-800 dar acesta nu este singurul simptom si este posibil nici sa nu apara. Editat Decembrie 17, 2009 de Zircon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 ok, pai si spune ce simptome mai sunt cand ai TPS-ul busit sa stim si noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Decembrie 18, 2009 Share Postat Decembrie 18, 2009 Exista pe acest thread 4-5 mesaje care explica ce si cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Decembrie 18, 2009 Share Postat Decembrie 18, 2009 hai merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Decembrie 23, 2009 Share Postat Decembrie 23, 2009 Sa aveti un Craciun asa cum doriti voi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex The Ripper Postat Decembrie 23, 2009 Share Postat Decembrie 23, 2009 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavy XT Postat Decembrie 25, 2009 Share Postat Decembrie 25, 2009 Sarbatori fericite tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Decembrie 30, 2009 Share Postat Decembrie 30, 2009 Cine are nevoie de un stop si un catalizator de fz6, sa ma contacteze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdani0405 Postat Ianuarie 7, 2010 Share Postat Ianuarie 7, 2010 Salut, La multi ani si sa fiti sanatosi si iubiti/iubite, de cateva zile sunt proaspat proprietar al unei moto Yamaha FZ6SA model 2007. Inca nu am apucat sa ma joc cu ea sper sa ne purtam de grija unul altuia. Am citit tot topicul, in general lumea vad ca e multumita de aceasta motocicleta si se pare ca pentru ceea ce am eu nevoie e numai buna . Sa speram ca asa e. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 O alegere inteleapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.