SirFaq Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 Buna ziua oameni. Am o mica problema cu motocicleta. 600 RR din 2005 este modelul. Am schimbat recent uleiul si antigelul. In trafic se incalzeste....ff tare, adica de ordinul 115-118 grade. Inteleg ca e cald afara dar sezonul trecut a fot la fel de cald si nu am patit asta. Totul a inceput dupa ce am shimbat uleiul. Se poate sa fie din cauza asta? Inainte aveam Motul 10W40 iar acum am bagat Bardhal 10W40. Dupa ce am schimbat uleiul am observat o crestere cu cel putin 5-8 grade in idle a motocicletei..adica daca pana acuma la 104 C intra ventilatorul si pastra temperatura constanta sau o scadea acuma la 104 grade intra din nou ventilatorul dar nu mai scade temp, din conntra urca pana pe la 106-108. Problema e ca in mers nu prea se raceste...adica pornesc primul de la semafor si temp ramane pe la 100-1002 C. Nu sunt cifre alarmante dupa cartea tehnica dar oricum e destul de socanta schimbarea....singura chestie de la care poate fii e uleiul dupa parerea mea! Dupa ce l-am schimbat a inceput temp sa urce. Are cineva ceva idei? Mersi anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 daca zici ca ai schimbat si antigelul, poate nu e aerisit radiatorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SirFaq Postat Iunie 11, 2010 Autor Share Postat Iunie 11, 2010 Salut. Nu cred ca a ramas aer in instalatie ca am facut totul dupa manula, adica am golit instalatia, mam pornnit motorul, a mai scuipat putin afara pe urma a pus capacul la vasul de expansiune si am inceput sa bag antigel pe la capacul de radiator. Cand a dat afara am inchis capacul de la radiator si am mai bagat in vas ceva lichid. Nu cred ca a mai ramas aer in inst... Ms oricum de advice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 (editat) Desi in manual scrie ca intra 3.5 L in motor si vasul de expansiune, la schimb ies maxim 2.5 L desi il golesti pe la surubul de pompa si bloc motor. Am schimbat antigelul acum 2 saptamani cum scria in manual, totul a decurs bine, am aeresit, am pus in vasul de expansiune cu 1 cm peste linia de maxim si i-am dat. Dupa ce am parcurs cam 100 Km am dat carena jos pentru alte operatiuni si am vazut ca vasul de expansiune este gol, aeresirea nu se facuse complet si a tras cat a mai trebuit. Concluzie, desi ai facut aeresirea, verifica nivelul in vasul de expansiune, s-ar putea sa fie gol. Ce antigel ai bagat ? Trebuie macar antigel pentru blocuri de aluminiu (normal trebuie antigel cu specificatiile Honda ca sa nu atace garniturile pompei) iar daca e concentrat, trebuie diluat 1:1 cu apa distilata. L.E. acum vad ce ai scris mai sus, nu ai facut aeresirea, in manual scrie CLAR, bagi antigel iar dupa aia deschizi acceleratia mai puternic de 3, 4 ori ca sa iasa aerul, tu ai pus capacul pur si simplu cand ai vazut ca da pe afara, asta nu inseamna ca ti-a scos aerul de acolo. Editat Iunie 11, 2010 de sorinm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SirFaq Postat Iunie 11, 2010 Autor Share Postat Iunie 11, 2010 Am sa verific azi. Incercam sa aflu daca are vreo treaba cu faptul ca am schimbat uleiul..sa nu-i placa uleiul asta nou sau ceva de genu! Problema e ca atunci cand am scurs lichidul de racire din instalatie nu au iesit nici 2.5L desi cum ai zis si tu 3.5 trebuie sa intre la cum zice cartea. Am bagat 2.5 L in el si zicea ca e plina instalatia...deci ceva am facut gresit:) Am sa incerc sa fac cumva presiune sa scot tot din ea si sa bag 3.20 in instalatie si 0.3 in vas. Lichidul a fost 30ron/litru la united motors... nu stiu exact modelul dar stiu ca mai era unu, factory line parca dar era 70ron/litru si sincer mi sa parut cam mult.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogus Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 si eu patest la fel la Fazerul meu ...dar nu am schimbat antigelul....decat uleiul, Motul 7100. Mie cand mi se incalzezte imi creste si turatia relantiului cu 300rpm...iar motorul incepa sa se cam inece(cel putin asa se aude) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 Da, ala Motul Factory Line fierbe cu 10 grade peste asta normalul care l-ai pus tu, deci frectie la picior, e foarte bun ce ai acum in el. Sfatul meu, vezi repede in vasul de expansiune daca mai ai antigel, poti verifica uitandu-te prin fata, intre galerii. Nu se merita sa il drenezi iar de antigel. De la ulei poate fi doar daca ai pus prea putin sau prea mult sau...Untdelemn de la Bunica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 Pai uleiul poate fi prost, sa nu unga cum trebuie. Lichidul de racire sa nu isi faca treaba cum trebuie, sa fie insuficient, sa fi ramas termostatul blocat pe inchis, sa se fi stricat termocupla, as fie amestecul sarac... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 Pai uleiul poate fi prost, sa nu unga cum trebuie. Lichidul de racire sa nu isi faca treaba cum trebuie, sa fie insuficient, sa fi ramas termostatul blocat pe inchis, sa se fi stricat termocupla, as fie amestecul sarac... Nu se poate, e Honda ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogus Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 Eu fiind mai nub! cum verific daca amestecul este ok? desi consumul este in limite! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sp33d_fr3ak Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 In radiator intra fix 3.15l de antigel, care se dilueaza in proportie de 1:1 cu apa distilata dar... daca tot se supraincalzeste poti sa modifici raportul de diluare pana la un maxim de 60% apa distilata si 40% antigel. Vezi sa nu ai aripioarele de la radiator indoite de la vreo piatra. Cat despre ulei... cand temperatura ambientala se apropie sau depaste 30 C ar trebui sa bagi 10W50 sau chiar 15W50 daca te dai mai racing Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 La 600RR nu verifici asa ceva, este injectie, DSFI-ul se regleaza automat. Termocupla a zis clar ca ii porneste la 104 grade cum ar trebui, termostatul poate fi blocat pe inchis doar. DAR...sa verifice ce e mai simplu, nivelul in vasul de expansiune ca sigur nu a facut aeresirea cum trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SirFaq Postat Iunie 11, 2010 Autor Share Postat Iunie 11, 2010 Pai uleiul poate fi prost, sa nu unga cum trebuie. Lichidul de racire sa nu isi faca treaba cum trebuie, sa fie insuficient, sa fi ramas termostatul blocat pe inchis, sa se fi stricat termocupla, as fie amestecul sarac... Termostatul e ok...termocupla porneste normaol la 104 grade, Lichidul de racire e normal(nu varf de gama dar nici apa chioara nu e) asa ca nuj ce sa zic! Nu se poate, e Honda ! The power of dreams Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 (editat) Si sa nu incepem iar cu uleiurile, daca ai bagat un motul 7100 10W40 sau ceva echivalent e foarte bun. Lasa 15W50...10W60, ce scrie in carte aia bagi ! Si nici replicile ca suntem intr-o zona mai calda nu merg, 10W40 e mai mult decat suficient. Editat Iunie 11, 2010 de sorinm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buster Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 instalatie insuficient aerisita..... vezi ca mai exista la motul un produs..... MOCOOL.. se pune in concentratie de 5% parca, in antigel si inbunatateste transferul de temperatura. Am incercat asta la vreo cateva moto si sa zic ca functioneaza...(parca nu e totusi placebo..) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SirFaq Postat Iunie 11, 2010 Autor Share Postat Iunie 11, 2010 Am coborat pana in parcare. Am rugat un coleg sa imi tina motorul drept putin si sa il miste. Sincer, nu prea am vazut miscare de lichid in vasul de expansiune. Cand ajung acasa dau jos carena sa fiu sigur. Se prea poate sa nu fi aerisit bine instalatia si de aia sa faca figuri. Oare acuma daca completez in radiator (daca mai intra) si in vas antigel mai am aer pe instalatie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 Daca bagi antigel in vas, aceasta o sa disloce aerul din instalatie si o sa se aereseasca. Dupa ce bagi antigelul, fa o tura de vreo 20 Km in toate regimurile de turatie fara burta si carena dreapta ca sa poti completa dupa aceea la nivel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SirFaq Postat Iunie 11, 2010 Autor Share Postat Iunie 11, 2010 Mersi mult de sfaturi. Am sa completez si pe urma vin cu update-uri poate ajuta pe cineva de acuma incolo. Va doresc o zii excelenta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 S-o luam cu inceputul : 1. Cand faci schimbul de lichid de racire - pui 50/50 apa / antigel - asa scrie la carte, asa faci. Scoti tot lichidul pe la pompa de apa, dai putin drumu la motor sa fii sigur ca s-a dus aproximativ tot lichidul din motor si radiator - maxim 10 secunde. Scoti lichidul si din vasul de expansiune, pui totu la loc si torni usor - ffff usor - sa iasa aerul in radiator pana ajunge la maxim...dai drumu la motor de vreo cateva ori ca o sa-ti traga lichidul din raditor, opresti si completezi tot asa - usor - pana e aproape de maxim...dai drumu la motor tot cu capacul desfacut si vezi pana cand nu mai scoate bule de aer. Daca mai e nevoie completezi acolo putin - pui capacul. Incingi motorul pana la refuz, sa intre ventilatorul si opresti motoru. Dupa ce se raceste la temperatura ambientala, te uiti in vasul de expansiune daca a aparut ceva lichid. Daca a aparut sau nu - completezi pana la nivel. In urmatoarele 2 zile mai verifici vasul de expansiune. Si asta e toata nebunia cu inlocuirea lichidului de racire. 2. Avand in vedere ca ai schimbat uleiul, trebuia sa observi diferenta daca bagai mai subtire, asa tot 10W40 ai bagat, nu este de la ulei...eu cred ca este o coincidenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SirFaq Postat Iunie 11, 2010 Autor Share Postat Iunie 11, 2010 (editat) 2. Avand in vedere ca ai schimbat uleiul, trebuia sa observi diferenta daca bagai mai subtire, asa tot 10W40 ai bagat, nu este de la ulei...eu cred ca este o coincidenta. O fi coincidenta. E foarte ciudat urmatorul lucru. Duminica la ora 13 am schimbat uleiu, uns lantul, chestii mici de intretinere etc. Pana atuci cand mergeam cu motorul se tinea in 100-104 grade MAX. PE urma pe la ora 18 a trebuit sa plec putin cu motorul. Am lasat inca putin lantu sa intri bine spayul in el si am plecat. Cum am urcat pe motor, am facut 4-5 km si m-am oprit la semafor am vazut indicatorul de temp 106 C. Hmm....am zis ca ok...oate s-a incalzit afara sau e din cauza faptului ca eram cu pasager. Bun! Toate bune si frumoase. Am stat la un prieten pana pe la ora 23. Am pornit catre casa si seara, batea putin vantul, eram mai bine, mai racoare...acelas lucru 106-108 C... Nu trebuie sa fii rocket scientist sa iti dai seamna ca daca ai facut ceva (in cazul meu schimb de ulei) si iti rezulta o schimbare ceva nu e ok. Sper sincer sa fie coincidenta si sa se rezolve dupa ce mai comletez lichid de racire Si mersi pt ca mi-ai detaliat explicit procesul de schimbare al lichidului de racire. Am sa-ti urmez sfatul Editat Iunie 11, 2010 de SirFaq Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ravemaker Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 S-o luam cu inceputul : 1. Cand faci schimbul de lichid de racire - pui 50/50 apa / antigel - asa scrie la carte, asa faci. Scoti tot lichidul pe la pompa de apa, dai putin drumu la motor sa fii sigur ca s-a dus aproximativ tot lichidul din motor si radiator - maxim 10 secunde. Scoti lichidul si din vasul de expansiune, pui totu la loc si torni usor - ffff usor - sa iasa aerul in radiator pana ajunge la maxim...dai drumu la motor de vreo cateva ori ca o sa-ti traga lichidul din raditor, opresti si completezi tot asa - usor - pana e aproape de maxim...dai drumu la motor tot cu capacul desfacut si vezi pana cand nu mai scoate bule de aer. Daca mai e nevoie completezi acolo putin - pui capacul. Incingi motorul pana la refuz, sa intre ventilatorul si opresti motoru. Dupa ce se raceste la temperatura ambientala, te uiti in vasul de expansiune daca a aparut ceva lichid. Daca a aparut sau nu - completezi pana la nivel. In urmatoarele 2 zile mai verifici vasul de expansiune. Si asta e toata nebunia cu inlocuirea lichidului de racire. 2. Avand in vedere ca ai schimbat uleiul, trebuia sa observi diferenta daca bagai mai subtire, asa tot 10W40 ai bagat, nu este de la ulei...eu cred ca este o coincidenta. SirFaq din cate tin eu minte asa cum descrie Survolaj mai sus asa ai procedat la schimbul de lichid de racire cu toti pasiis...accelerat de cateva ori cu capacul de la radiator deschis sa se aeriseasca ....oprit ....completat...iar pornit pana intra termocupla..etc Parerea mea este ca si uleiul poarta o parte din problema dar asta o sa vezi cand iesi putin pe sosea la o tura mai lunga sa vezi cum se comporta in regim de mers mai accelerat! Nu zic ca motul este sfant dar conteaza mult si uleiul pe care il folosesti la capitolul racire! Pana una alta...da o fuga pana la Snagov sau iesi putin pe A1 si vezi cum se comporta! Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 Eu am inteles altceva, el a pus antigel pana a dat pe afara fara sa aiba motorul pornit sau sa-l accelereze, cel mai probabil a facut treaba asta la relanti. A pus capacul si la revedere, fara sa ii dea gaz sa se aereseasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SirFaq Postat Iunie 11, 2010 Autor Share Postat Iunie 11, 2010 Da Dane, asa tin si eu minte. Dar sunt la munca acum, am coborat pana jos si nu prea mai este deloc lichid in vas...sau nu vad eu (din cauza ochelariilor ). Oricum, inca nu mi-am luat alt ulei. Miane de dim am ora de service in regie la mine. daca vrei te astept cu mare placere la o bere RECE! daca motorul nu se racoreste macar noi sa ne racorim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ravemaker Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 Eu am inteles altceva, el a pus antigel pana a dat pe afara fara sa aiba motorul pornit sau sa-l accelereze, cel mai probabil a facut treaba asta la relanti. A pus capacul si la revedere, fara sa ii dea gaz sa se aereseasca. Noup....eram langa el si am pornit motorul de cateva ori (capacul de la radiator deschis)...accelerat de cateva ori sa fiarba apa...asteptat pana intra ventilatoru...accelerat...iar oprit...completat incet sus in radiator...si iar aceeasi pasi de vreo 2-3 ori pana cand nu mai intra nimic sus in radiator pe la capac! La vasul de expansiune stiu ca am facut nivelul si chiar si dupa cateva manevre de pornit-accelerat-incalzit-oprit nu parea sa de de semne de nivel scazut desi mi-am imaginat ca va trage pompa de apa prima data de pe acolo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SirFaq Postat Iunie 11, 2010 Autor Share Postat Iunie 11, 2010 Eu am inteles altceva, el a pus antigel pana a dat pe afara fara sa aiba motorul pornit sau sa-l accelereze, cel mai probabil a facut treaba asta la relanti. A pus capacul si la revedere, fara sa ii dea gaz sa se aereseasca. Dupa ce am pus antigel am facut si o tura si am accelerat-o....asa scria in manual! Only following the rules Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.