Sari la conținut

baterie umflata


mladi
 Share

Postări Recomandate

as vra daca ma puteti ajuta careva cu pareri sau recomandari fiindca bateria mea s-a umflat si a crapat. acum am simbat-o , incarcarea la relanti e de 13,1-13,3 si ajunge turata la 14,6 -15. eventual dca cunoaste careva un electrician moto.mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai specificat ce moto e, dar in general daca sare de 15 ai o problema la incarcare, si tocmai de asta ti-a si pocnit bateria veche. Mergi cu ea la cineva sa verifice bine, nu de alta dar poti strica si CDI-ul si ala nu costa tocmai cat o baterie ci mai degreaba cat vreo 10 baterii, la CB cel putin e vreo 650 de euro, ma indoiesc ca la tine e mai ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...incarcarea la relanti e de 13,1-13,3 si ajunge turata la 14,6 -15...

Toate generatoarele, produc curent incepand cu o anumita turatie, ajungand la un maxim la o alta turatie. In general turatia minima fiind 1000-1200 rot/min, iar cea maxima variind intre 3500-6000(datele tehnice ale producatorului fac referire la aceste valori).

Verificarea consta in masurarea valorii tensiunii la bornele bateriei(nu in alta parte), si trebuie sa fie cuprinsa intre min 13,6V si max 15V(teoretic). In practica insa s-a constatat ca 13,6V este cam putin(mai ales cand ai consumatorii in functiune) si trebuie ca din timp in timp sa mai ajuti bateria cu redresorul(daca faci drumuri scurte si nu margi zilnic). Deasemeni 15V "fierbe" bateria, necesita control periodic pt a nu ramane fara lichid cu placile in aer. Lipsa electrolitului micsoreaza capacitatea bateriei, partea ramasa in acid se corodeaza rapid iar cea uscata este supusa la un puternic proces de sulfatare. Dupa parerea mea maxima ar fii 14V, o tensiune ce nu-ti strica acumulatorul.

Revin: trebuie masurata tensinea la turatie 1000 si 3500 fara consumatori, apoi aceeasi masuratoare cu toti cosumatorii in functiune. Deasemeni aceasta masuratoare trebuie facuta cu un acumulator bun(acumulatorul avand principalul rol de stabilizare a tensiunii prin taierea varfurilor si spaicurilor generate de alternator).

Fa aceste masuratori si noteaza valorile, apoi vom stii precis starea circuitului de incarcare si ce trebuie facut in continuare.

Sper ca acest raspuns si cel de mai jos, sa te ajute, si daca mai ai intrebari sa le auzim.

 

...daca sare de 15 ai o problema la incarcare, si tocmai de asta ti-a si pocnit bateria veche. Mergi cu ea la cineva sa verifice bine, nu de alta dar poti strica si CDI-ul si ala nu costa tocmai cat o baterie ci mai degreaba cat vreo 10 baterii, la CB cel putin e vreo 650 de euro, ma indoiesc ca la tine e mai ieftin.

Toate unitatile electronice auto/moto sunt facute sa lucreze normal la o variatie de tensiune intre 8 si 18V.

Controlul tensiunii in diverse puncte pe instalatia electrica trebuie facuta cu un osciloscop(in special alimentarea circuitelor electronice). Multimetrul nu masoara "varfurile"!!

Insa nu toti dispun de un astfel de aparat. Se poate totusi verifica cu multimetrul diferentele de potential. Astfel daca intre borna minus si masa sasiu sau masa alternator apar apar valori mai mari de 0,05 - 0,1 - 0,2V, atunci sigur legaturile de masa sunt proaste, oxidate, subdimensionate, etc...

Aceeasi verificare se face si intre borna + baterie si borna + alternator. Aceste masuratori se fac cu toti consumatorii porniti.

Daca aceste diferente exista, atunci sigur pe instalatia electrica exista varfuri ce pot atinge pentru fractiuni de secunda valori mult superioare celei de 18V!! Aceasta este cauza ce v-a distruge CDI, ECU, UCI, etc chiar si regulatorul alternatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..dacă s-a umflat, oricum îi cântă popa, grilajele s-au deformat, este sulfatată.. PA !

Alta nouă, testat sistemul, mai controlat din când în când nivelul electrolitului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multe baterii fara intretinere ( alea sigilate din care nu curge nimic) dupa o anumita perioada de timp se umfla singure chiar daca tensiunea de incarcare e perfecta.

Eu am observat fenomenul asta la multi acumulatori de backup din diferite aparate. In medie un astfel de acumulator rezista vreo 3-4 ani ( unul de calitate medie) iar dupa intervalul asta de timp multi se umfla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atentie mare cu acest gen de probleme. Cunosc un caz care a trebuit sa schimbe tot EFI-ul din cauza unei baterii cu buba. Ideea e ca Trabuie stiut ca bateria este etalonul dupa care este reglata tensiunea de catre releul regulator. De aceea nu se merge fara baterie pe un sistem cu generator AC.

 

Ca idee, daca bateria e fututa se fute dupa ea si releul si apoi si CDI/EFI...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...