Silviu Iliescu Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Buna ziua.Detin un scuter Aprilia Scarabeo 150 si am intampinat niste probleme cu el.Pierdea apa si se incinta foarte repede.L-am desfacut si am constatat ca pierdea apa pe la gura de iesire a apei din motor.Am rezolvat problema aia, am mers cu el, a functionat cum trebuia.A doua zi aceeasi problema.Dupa 5 minute de folosire temperatura apei era la rosu.L-am desfacut din nou, insa nu mai pierde apa pe acolo.Nu mai pierde pe nici unde de altfel acum, dar nu merge.Nu se face circuitul de racire.Furtunele unde ies din motor sunt fierbinti iar unde intra in radiator sunt reci.A doua problema ar fi ca din capacul ce acopera capul pistonului pleaca un furtun care ar trebui sa intra in filtrul de aer pentru umezirea cu vapori de ulei a filtrului de aer(asa mi-a spus fostul proprietar), insa prin acel furtun nu trec vapori de ulei, trece ulei in toata regula, si daca il las acolo imi imbiba filtrul in ulei si nu mai trage aer.Nu am mai lasat furtunul acolo, l-am lasat liber si cand ma opresc cu el face numai pete de ulei pe jos, adica pierde destul de mult ulei.In felul acesta ar trebui sa ii bag ulei in fiecare luna. Daca m-ar ajuta si pe mine cineva as fi recunoscator.Multumesc anticipat.O zi buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Legat de racire: Incearca sa faci aerisirea corect, e posibil sa ai aer in sistem. Verifica daca exista antigel in vasul de expansiune, daca nu e adu-l la nivel. Mai exista varianta sa fie termostatul defect, in cazul asta trebuie inlocuit. Termostatul este blocat inchis. Legat de ulei: Pe acolo e normal sa-ti arunce ulei sau vapor de ulei si probabil ca arunca mai mult cu cat nivelul e prea mare in motor. Verifica ca ai nivelul corect de ulei in motor, curata carcasa filtrului de aer si monteaza furtunul la loc - nu e normal sa-l lasi fara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 cred ca este termostatul dar poate fi si o problema de circuit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silviu Iliescu Postat Iunie 21, 2010 Autor Share Postat Iunie 21, 2010 Legat de racire:Incearca sa faci aerisirea corect, e posibil sa ai aer in sistem. Verifica daca exista antigel in vasul de expansiune, daca nu e adu-l la nivel. Mai exista varianta sa fie termostatul defect, in cazul asta trebuie inlocuit. Termostatul este blocat inchis. Legat de ulei: Pe acolo e normal sa-ti arunce ulei sau vapor de ulei si probabil ca arunca mai mult cu cat nivelul e prea mare in motor. Verifica ca ai nivelul corect de ulei in motor, curata carcasa filtrului de aer si monteaza furtunul la loc - nu e normal sa-l lasi fara. De aerisit nu cred ca mai e cazul ca am avut tot sistemul de racire demontat.Nu are rost sa pun antigel pentru ca se duce.Bag apa si apa se duce.Nu stiu pe unde, pe la retur nu mai curge.Termostat nu are.O sa atasez o schema a sistemului de racire.Furtunele inainte de a intra in radiator intra intr-un teu in care dupa cum mi-a spus cineva se pare ca ar fi fost termostatul.Furtunele ce ies din teul acela si pleca in radiator sunt reci(caldute), iar cele ce vin din motor in acel teu sunt fierbinti(ard). Schimbul de ulei l-am facut saptamana trecuta si i-am pus cat trebuie.Nu are prea mult, desi imi arunca mai mult decat inainte cand uleiul era sub nivel. Mesaj completat cred ca este termostatul dar poate fi si o problema de circuit Termostatul nu mai este si e clar ca e o problema de circuit, dar nu as vrea sa ajung sa fiu nevoit sa ajung la pompa de apa ca asta ar implica dezmembrarea motorului completa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 De ce zici: "ar fi fost"?? Pai ala e termostatul - T-ul ala! In el se afla supapa care se deschide cand se incalzeste suficient lichidul incat sa circule si prin radiatoare - atat timp cat nu se deschide apa se vantura aiurea in motor pana fierbe si face fasss pe undeva.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silviu Iliescu Postat Iunie 21, 2010 Autor Share Postat Iunie 21, 2010 De ce zici: "ar fi fost"?? Pai ala e termostatul - T-ul ala! In el se afla supapa care se deschide cand se incalzeste suficient lichidul incat sa circule si prin radiatoare - atat timp cat nu se deschide apa se vantura aiurea in motor pana fierbe si face fasss pe undeva.. Pai T-ul acela este pur si simplu un T.Este gol pe dinauntru.Nu are nimic. Mesaj completat Am mentionat mai sus ca am sa atasez o schema, dar am uitat. Aceasta este schema: http://www.ultimateparts.net/aprilia/c.php...ne-&i=21137 P.S:T-ul este numarul 4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Pai in schema eu vad piesa 4 care arata tot ca un T si care este termostatul. 4- thermostat valve set. La tine unde e localizata piesa 4? E imposibil sa nu o aiba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silviu Iliescu Postat Iunie 21, 2010 Autor Share Postat Iunie 21, 2010 Pai in schema eu vad piesa 4 care arata tot ca un T si care este termostatul. 4- thermostat valve set. La tine unde e localizata piesa 4? E imposibil sa nu o aiba. Exista, dar este doar un simplu T.Nu are nimic inauntru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Daca apa iti dispare din circuit dar nu-ti curge pe nicaieri ar fi 2 posibilitati: - garnitura de chiulasa arsa si apa-ti ajunge in camera de ardere fiind evacuata pe teava sub forma de aburi ( de multe ori insesizabili), sau ajunge in ulei - pompa de apa cu probleme si apa ajunge in ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silviu Iliescu Postat Iunie 21, 2010 Autor Share Postat Iunie 21, 2010 Daca apa iti dispare din circuit dar nu-ti curge pe nicaieri ar fi 2 posibilitati:- garnitura de chiulasa arsa si apa-ti ajunge in camera de ardere fiind evacuata pe teava sub forma de aburi ( de multe ori insesizabili), sau ajunge in ulei - pompa de apa cu probleme si apa ajunge in ulei Pai si cum imi dau seama de aceste chesti?Stiam ceva de genu ca daca garnitura de chiuloasa este dusa se aude un pufait...dar ma rog, poate fi o informatie eronata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 daca este dusa garnitura de chiulasa apa bolboroseste si e aruncata prin vasul de expansiune. tureaza motorul pe cric si urmareste evolutia apei si a uleiului. am impresia ca pompa de apa e dusa..am avut un scuter cu probleme la racire si am avut aceste doua probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Pai si cum imi dau seama de aceste chesti?Stiam ceva de genu ca daca garnitura de chiuloasa este dusa se aude un pufait...dar ma rog, poate fi o informatie eronata... Depinde unde si cat e impuscata garnitura de chiulasa. Daca e rupta doar intre camera de ardere si peretele interior al cilindrului prin care trece apa - nu cred ca se aude nici un pufait. Daca e rupta pana la exterior - incat sa faca puf-puf in exterior .. nu cred ca acel motor mai functioneaza. Probabil treaba cu pufaitul este valabila la motoare multicilindru unde doar un cilindru este afectat, motorul fiind invartit de pistoanele care inca mai sunt in stare buna. Te uiti la ulei in primul rand, sa nu fie deja margarina sau sa nu aiba spuma multa alba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silviu Iliescu Postat Iunie 21, 2010 Autor Share Postat Iunie 21, 2010 daca este dusa garnitura de chiulasa apa bolboroseste si e aruncata prin vasul de expansiune. tureaza motorul pe cric si urmareste evolutia apei si a uleiului. am impresia ca pompa de apa e dusa..am avut un scuter cu probleme la racire si am avut aceste doua probleme. Nu prea aud apa daca bolboroseste, dar daca deschid capacul vasului de expansiune si turez motorul, imi arunca apa afara... Mesaj completat Ok.Sa zicem ca ar fi dusa garnitura de chiuloasa.Aveti idee unde pot gasi una?Si la ce pret?Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 ori gasesti un mecanic bun, ori te apuci de desfacut. nu ai de unde stii ce defect are pana nu vezi cu ochii tai... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silviu Iliescu Postat Iunie 24, 2010 Autor Share Postat Iunie 24, 2010 Daca este dusa garnitura de chiuloasa nu ajunge ulei si in vasul de expansiune al apei?Sau nu neaparat?... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 da,ajunge..daca ai gasit apa uleioasa asta e semnul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silviu Iliescu Postat Iunie 24, 2010 Autor Share Postat Iunie 24, 2010 da,ajunge..daca ai gasit apa uleioasa asta e semnul... Nu am gasit...cel putin inca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 atunci verifica pompa de apa, pana nu umbli nu ai de unde sa-ti dai seama,degeaba presupune fiecare...tot la mecanic se ajunge... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Termostatul nu mai este si e clar ca e o problema de circuit, dar nu as vrea sa ajung sa fiu nevoit sa ajung la pompa de apa ca asta ar implica dezmembrarea motorului completa. Pai tocmai faptul ca nu mai ai termostat s-ar putea sa fie problema. Nu bag mana-n foc dar din ce vad eu in schema s-ar putea ca acel termostat sa deschida un circuit si in acelasi timp sa inchida altul. Daca cineva l-a anulat s-ar putea sa nu circule apa cum trebuie. Multi anulau termostate la masini "straine" dupa metoda Dacia si se trezeau ca le fierbe sau nu le mai baga caldura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gadafim Postat Ianuarie 6, 2011 Share Postat Ianuarie 6, 2011 Daca apa iti dispare din circuit dar nu-ti curge pe nicaieri ar fi 2 posibilitati:- garnitura de chiulasa arsa si apa-ti ajunge in camera de ardere fiind evacuata pe teava sub forma de aburi ( de multe ori insesizabili), sau ajunge in ulei - pompa de apa cu probleme si apa ajunge in ulei sal Bogdan zi si mie unde verific si eu un soc de aprilia scarabeo 150 cc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Ianuarie 7, 2011 Share Postat Ianuarie 7, 2011 Citeste aici /index.php?showtopic=574843, la motorul tau s-a dus prima data pompa de apa si dupa aceea ti-a distrus si setul. Mai bine cauta un alt motor sh pentru ca costa prea mult reparatiile. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.