Sari la conținut

Probleme Aprilia Scarabeo 150


Postări Recomandate

Buna ziua.Detin un scuter Aprilia Scarabeo 150 si am intampinat niste probleme cu el.Pierdea apa si se incinta foarte repede.L-am desfacut si am constatat ca pierdea apa pe la gura de iesire a apei din motor.Am rezolvat problema aia, am mers cu el, a functionat cum trebuia.A doua zi aceeasi problema.Dupa 5 minute de folosire temperatura apei era la rosu.L-am desfacut din nou, insa nu mai pierde apa pe acolo.Nu mai pierde pe nici unde de altfel acum, dar nu merge.Nu se face circuitul de racire.Furtunele unde ies din motor sunt fierbinti iar unde intra in radiator sunt reci.A doua problema ar fi ca din capacul ce acopera capul pistonului pleaca un furtun care ar trebui sa intra in filtrul de aer pentru umezirea cu vapori de ulei a filtrului de aer(asa mi-a spus fostul proprietar), insa prin acel furtun nu trec vapori de ulei, trece ulei in toata regula, si daca il las acolo imi imbiba filtrul in ulei si nu mai trage aer.Nu am mai lasat furtunul acolo, l-am lasat liber si cand ma opresc cu el face numai pete de ulei pe jos, adica pierde destul de mult ulei.In felul acesta ar trebui sa ii bag ulei in fiecare luna. Daca m-ar ajuta si pe mine cineva as fi recunoscator.Multumesc anticipat.O zi buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de racire:

Incearca sa faci aerisirea corect, e posibil sa ai aer in sistem. Verifica daca exista antigel in vasul de expansiune, daca nu e adu-l la nivel.

Mai exista varianta sa fie termostatul defect, in cazul asta trebuie inlocuit.

Termostatul este blocat inchis.

 

Legat de ulei:

Pe acolo e normal sa-ti arunce ulei sau vapor de ulei si probabil ca arunca mai mult cu cat nivelul e prea mare in motor.

Verifica ca ai nivelul corect de ulei in motor, curata carcasa filtrului de aer si monteaza furtunul la loc - nu e normal sa-l lasi fara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de racire:

Incearca sa faci aerisirea corect, e posibil sa ai aer in sistem. Verifica daca exista antigel in vasul de expansiune, daca nu e adu-l la nivel.

Mai exista varianta sa fie termostatul defect, in cazul asta trebuie inlocuit.

Termostatul este blocat inchis.

 

Legat de ulei:

Pe acolo e normal sa-ti arunce ulei sau vapor de ulei si probabil ca arunca mai mult cu cat nivelul e prea mare in motor.

Verifica ca ai nivelul corect de ulei in motor, curata carcasa filtrului de aer si monteaza furtunul la loc - nu e normal sa-l lasi fara.

 

De aerisit nu cred ca mai e cazul ca am avut tot sistemul de racire demontat.Nu are rost sa pun antigel pentru ca se duce.Bag apa si apa se duce.Nu stiu pe unde, pe la retur nu mai curge.Termostat nu are.O sa atasez o schema a sistemului de racire.Furtunele inainte de a intra in radiator intra intr-un teu in care dupa cum mi-a spus cineva se pare ca ar fi fost termostatul.Furtunele ce ies din teul acela si pleca in radiator sunt reci(caldute), iar cele ce vin din motor in acel teu sunt fierbinti(ard).

 

Schimbul de ulei l-am facut saptamana trecuta si i-am pus cat trebuie.Nu are prea mult, desi imi arunca mai mult decat inainte cand uleiul era sub nivel.

Mesaj completat

cred ca este termostatul dar poate fi si o problema de circuit

 

Termostatul nu mai este si e clar ca e o problema de circuit, dar nu as vrea sa ajung sa fiu nevoit sa ajung la pompa de apa ca asta ar implica dezmembrarea motorului completa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce zici: "ar fi fost"?? Pai ala e termostatul - T-ul ala! In el se afla supapa care se deschide cand se incalzeste suficient lichidul incat sa circule si prin radiatoare - atat timp cat nu se deschide apa se vantura aiurea in motor pana fierbe si face fasss pe undeva..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce zici: "ar fi fost"?? Pai ala e termostatul - T-ul ala! In el se afla supapa care se deschide cand se incalzeste suficient lichidul incat sa circule si prin radiatoare - atat timp cat nu se deschide apa se vantura aiurea in motor pana fierbe si face fasss pe undeva..

 

Pai T-ul acela este pur si simplu un T.Este gol pe dinauntru.Nu are nimic.

Mesaj completat

Am mentionat mai sus ca am sa atasez o schema, dar am uitat.

 

Aceasta este schema:

http://www.ultimateparts.net/aprilia/c.php...ne-&i=21137

 

P.S:T-ul este numarul 4.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in schema eu vad piesa 4 care arata tot ca un T si care este termostatul.

 

4- thermostat valve set.

 

La tine unde e localizata piesa 4?

E imposibil sa nu o aiba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca apa iti dispare din circuit dar nu-ti curge pe nicaieri ar fi 2 posibilitati:

- garnitura de chiulasa arsa si apa-ti ajunge in camera de ardere fiind evacuata pe teava sub forma de aburi ( de multe ori insesizabili), sau ajunge in ulei

- pompa de apa cu probleme si apa ajunge in ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca apa iti dispare din circuit dar nu-ti curge pe nicaieri ar fi 2 posibilitati:

- garnitura de chiulasa arsa si apa-ti ajunge in camera de ardere fiind evacuata pe teava sub forma de aburi ( de multe ori insesizabili), sau ajunge in ulei

- pompa de apa cu probleme si apa ajunge in ulei

 

Pai si cum imi dau seama de aceste chesti?Stiam ceva de genu ca daca garnitura de chiuloasa este dusa se aude un pufait...dar ma rog, poate fi o informatie eronata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca este dusa garnitura de chiulasa apa bolboroseste si e aruncata prin vasul de expansiune. tureaza motorul pe cric si urmareste evolutia apei si a uleiului. am impresia ca pompa de apa e dusa..am avut un scuter cu probleme la racire si am avut aceste doua probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si cum imi dau seama de aceste chesti?Stiam ceva de genu ca daca garnitura de chiuloasa este dusa se aude un pufait...dar ma rog, poate fi o informatie eronata...

 

Depinde unde si cat e impuscata garnitura de chiulasa.

Daca e rupta doar intre camera de ardere si peretele interior al cilindrului prin care trece apa - nu cred ca se aude nici un pufait.

Daca e rupta pana la exterior - incat sa faca puf-puf in exterior .. nu cred ca acel motor mai functioneaza.

 

Probabil treaba cu pufaitul este valabila la motoare multicilindru unde doar un cilindru este afectat, motorul fiind invartit de pistoanele care inca mai sunt in stare buna.

 

Te uiti la ulei in primul rand, sa nu fie deja margarina sau sa nu aiba spuma multa alba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca este dusa garnitura de chiulasa apa bolboroseste si e aruncata prin vasul de expansiune. tureaza motorul pe cric si urmareste evolutia apei si a uleiului. am impresia ca pompa de apa e dusa..am avut un scuter cu probleme la racire si am avut aceste doua probleme.

 

Nu prea aud apa daca bolboroseste, dar daca deschid capacul vasului de expansiune si turez motorul, imi arunca apa afara...

Mesaj completat

Ok.Sa zicem ca ar fi dusa garnitura de chiuloasa.Aveti idee unde pot gasi una?Si la ce pret?Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Termostatul nu mai este si e clar ca e o problema de circuit, dar nu as vrea sa ajung sa fiu nevoit sa ajung la pompa de apa ca asta ar implica dezmembrarea motorului completa.

 

Pai tocmai faptul ca nu mai ai termostat s-ar putea sa fie problema. Nu bag mana-n foc dar din ce vad eu in schema s-ar putea ca acel termostat sa deschida un circuit si in acelasi timp sa inchida altul. Daca cineva l-a anulat s-ar putea sa nu circule apa cum trebuie. Multi anulau termostate la masini "straine" dupa metoda Dacia si se trezeau ca le fierbe sau nu le mai baga caldura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
Daca apa iti dispare din circuit dar nu-ti curge pe nicaieri ar fi 2 posibilitati:

- garnitura de chiulasa arsa si apa-ti ajunge in camera de ardere fiind evacuata pe teava sub forma de aburi ( de multe ori insesizabili), sau ajunge in ulei

- pompa de apa cu probleme si apa ajunge in ulei

 

 

 

sal Bogdan zi si mie unde verific si eu un soc de aprilia scarabeo 150 cc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...