Sari la conținut

XT 1200 Z Super Tenere


bogdan_harea
 Share

Postări Recomandate

Asta era previzibil de la inceput. Insa mai bine mai stai un si sa vezi atunci chilipiruri. ;)

Ce este drept R1200GS din acelasi an si cu km asemanatori are pretul putin mai ridicat cu cateva sute de euro dar nu este enorma diferenta. BMW-urile isi tin putin mai bine pretul. Insa yamaha asta imi face mai mult cu ochiul. Pe R1200GS am mers inclusiv pe R1200GSA si nu e de mine sau nu sunt eu de ea :D este o motocicleta de exceptie luata per total, frana mi s-a parut fantastica. dar nu-mi place felul in care merge motorul ala, are putere destula dar ma asteptam ca la 1200 cmc sa-mi intinda mainile mai tare decat v-stromul de 1000 dar nu a fost asa. Am inteles ca asta nou dohc-ul este mai hotarat o sa-l incerc cu prima ocazie.

Pana una alta sper sa scada pretul la yamaha asta ca sa prind si eu una ok :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

dar ma asteptam ca la 1200 cmc sa-mi intinda mainile mai tare decat v-stromul de 1000 dar nu a fost asa.

 

Pai la fel o sa-ti faca si ST-ul. Cardanul aduce puterea progresiv, nu ca lantul la care vine de-o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce este drept R1200GS din acelasi an si cu km asemanatori are pretul putin mai ridicat cu cateva sute de euro dar nu este enorma diferenta. BMW-urile isi tin putin mai bine pretul. Insa yamaha asta imi face mai mult cu ochiul. Pe R1200GS am mers inclusiv pe R1200GSA si nu e de mine sau nu sunt eu de ea :D este o motocicleta de exceptie luata per total, frana mi s-a parut fantastica. dar nu-mi place felul in care merge motorul ala, are putere destula dar ma asteptam ca la 1200 cmc sa-mi intinda mainile mai tare decat v-stromul de 1000 dar nu a fost asa. Am inteles ca asta nou dohc-ul este mai hotarat o sa-l incerc cu prima ocazie.

Pana una alta sper sa scada pretul la yamaha asta ca sa prind si eu una ok :D

Daca te simti in stare poti decupla TC-ul si abia atunci simti toata puterea unui motor mare. Felul cum merge ST cu TC 1 este total diferit de cel cu el decuplat. Altfel intradevar nu este diferit de ce poate DL1000. In fond chiar nu este o diferenta foarte mare doar cca 10%. Acelasi lucru este valabil si pt GS, si nu cred ca are legatura cu cardanul.

 

Multumesc pt detalii!

Asta cu "saramura" de pe sosele iarna corodeaza orice motocicleta. In rest imi place sa vad ca este un motor fiabil. Pana a cum este de luat in calcul la un eventual schimb mai ales ca prin italia au aparul deja modele cu km putini la un pret foarte bun. Parca vad ca o sa fiu nevoit sa aleg intre v-strom nou sau S10 second.

Nu era saramura, ci un fel de melasa lipicioasa care sfaraia sub cauciuc cand treceai peste ea, in zone usor umezite, intre Buc si Snagov. Cateva saptamani dupa, nu am putut spala motorul, pt ca a fost foarte frig, apoi a fost prea tarziu.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am reinceput lucrul la o idee mai veche. Parbriz reglabil electric pt enduro turing. La Vstrom abandonasem lucrul, pt ca la vremea aceea, ma gandeam deja sa-l schimb cu alt motor mai mare, iar prietenii imi tot spuneau ca exagerez. Cum in continuare in spatele unui parbriz mare casca si vizorul nu se ventileaza, iar un parbriz scurt nu asigura protectie la viteza mare si drum lung, incerc sa gasesc o solutie. Scanteia s-a aprins dupa ce BMW a anuntat ca noul GS 1200 racit cu apa la care inca lucreaza, si care va aparea peste 1-2 ani va avea standard sau optional un astfel de parbriz. Deocamdata arata asa.

post-8769-0-09313900-1325705480_thumb.jpg

post-8769-0-43805200-1325705498_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scanteia s-a aprins dupa ce BMW a anuntat ca noul GS 1200 racit cu apa la care inca lucreaza, si care va aparea peste 1-2 ani va avea standard sau optional un astfel de parbriz. Deocamdata arata asa.

 

Ce te-ai face tu fara benve?! :blbl: ......... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spor la treaba! dar nu mai bine iti iei bmw? eu n-am nimic cu yamaha, chiar imi place, motoarele sunt foarte smooth, am si eu un scuter. treaba e ca si cu iphonu', toti injura dar incerca sa faca la fel;. straniu.

p.s. ia-ti frate un bmw. ura asta de rasa la obiecte/ marci e de prost gust. am mers cu gs-ul asta nou (ma rog, 2010) e f misto, mai elastic, da si tu o tura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spor la treaba! dar nu mai bine iti iei bmw? eu n-am nimic cu yamaha, chiar imi place, motoarele sunt foarte smooth, am si eu un scuter. treaba e ca si cu iphonu', toti injura dar incerca sa faca la fel;. straniu.

p.s. ia-ti frate un bmw. ura asta de rasa la obiecte/ marci e de prost gust. am mers cu gs-ul asta nou (ma rog, 2010) e f misto, mai elastic, da si tu o tura.

Am fost si eu cu GS nou 2010, 40 km. E slab, probabil mai bun decat cele mai vechi, dar mult mai slab decat ce am acum. Nici eu nu am nimic cu BMW, ba din contra mi-a ramas o cota de nostalgie din tinerete cand il doream, dar nu aveam de unde sa-l cumpar. Ma uit cu interes la viitorul BMW GS/WC, dar nu ma pronunt decat dupa ce va aparea pe piata. Deocamdata singura chestie interesanta este legata de zvonul cu parbrizul reglabil electric, pe care o pun si eu in practica. Este aproape gata. La Super Tenere a fost foarte usor pt ca parca este pregatit pt adausurile mele. Am eliminat un ornament din plastic si in aceleasi suruburi de prindere am pus motorul. Ghidajele se prind in suruburile parbrizului si parbrizul de ele. Nu a trebuit sa modific nimic din piesele originale, iar daca vreau, revin la configuratia originala, fara urme. Incearca si tu alte motoare sa vezi ca si altii fac motoare bune, unele chiar mai bune decat BMW. Evident nu este cazul motorului tau care in clasa lui este maxim.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

le-am incercat de fiecare data (anual) cand a fost sa cumpar ceva. nu am gasit ceva mai bun la respectivele momente desi chiar am vrut altceva decat bmw, m-am saturat si eu. ce era sa iau? fjr, st..vechi de sute de ani? gtr i-am dat tarcoale, super masina dar nu-mi place botul ala. stii, cu orice, masina, motor, telefon, tot ce posezi, trebuie s ate simti bine, performantele scriptice vin abia in urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu vorbesc in general, ci strict in clasa care ma intereseaza, enduroturing, pt ca nu vreau sa refuz un traseu numai pt ca drumul este mai mult sau mai putin deteriorat. Aici alegerea nu este prea complicata. Stelvio, Multistrada cad din prima din diverse motive nelegate de performanta motoarelor in sine. Singurele alternative: vechiul GS (2010), spun vechi pt ca si BMW s-a hotarat sa-l modifice substantial rupand cumva traditia si Super Tenere. Intre astea doua e clar ce mi s-a parut mai bun. La anu alegerea va fi mult mai grea pt cumparator. S-au mai adaugat Honda si Triumph, amandoua motoare la superlativ. Tu esti legat afectiv de brand-ul BMW si le ierti greselile. Eu nu sunt atat de indulgent.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricat am discuta facem referiri la clase diferite. K1600 deocamdata e lider in clasa lui si probabil se va mentine mult timp, neexistand intentii de detronare din partea altor firme. La enduroturing insa vin vremuri agitate. BMW, Moto Guzzi, Ducati, Yamaha, Honda si Triumph, deocamdata, poate si altii. Sa tot alegi!

 

GS-ul nu va mai fi unica optiune ci doar una dintre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

bogdan,acuma dupa ce o ai si ii sti si alea bune si alea rele, intreb si eu:

ai mai cumpara-o odata?

 

:rolleyes:

Dpmdv nu a aparut inca nicio schimbare. Moto Guzzi nu are reprezentanta la noi, Multistrada este prea eletronizata, cu roata mica pe fata si prea scumpa, iar GS este acelasi deocamdata. Dintre cele noi Triumph-ul mi se pare cel mai evoluat prin ABS, cruizcontrol, si o prestatie pe care doar o intuesc fara sa am vre-o confirmare. Crosstourerul de la Honda desi este spectaculos, parca este prea mult in clasa asta. Astept cu interes noul GS. Deci daca alegerea as face-o astazi tot Super Tenere as alege fara ezitare. De data asta in cunostinta de cauza pt ca atunci cand am luat-o eu eram total pe dinafara. Norocul meu ca asteptarile au fost in general depasite de realitate.

 

Priviti minunatie! Lucreaza oamenii nu gluma. Cred ca atasul este de Ural adaptat pe ST. Pacat ca la noi este o tragedie sa inscrii o motocicleta cu atas transformata dintr-o solo.

 

Asa a iesit parbrizul cu actionare manuala. Cursa maxima 105mm. Sper sa fie deajuns.

post-8769-0-24092900-1327390480_thumb.jpg

post-8769-0-27757100-1327668221_thumb.jpg

post-8769-0-03266400-1327668241_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Scrie la profil. Mobra S50, JAWA 175, BMW F650, V-Strom 650.

 

Un mic capac peste instalatia electrica de sub bord. Erau cam multe fire si mufe, la vedere, mai ales dupa ce am adaugat xenoanele. Capacul se prinde cu cele doua suruburi in gauri deja existente pe motor.

 

Prima problema. Dupa o iarna de stat nemiscata pe cricul central, la primul drum pana la Giurgiu, a inceput sa curga o jamba. Nu am reusit sa elucidez cauza pt ca jamba este nezgariata, iar simeringul arata ca nou. Reparatia a fost facuta in garantie eu achitand doar uleiul care dupa doi ani oricum aveam de gand sa-l schimb.

 

Un super tank pt un super motor. 33L

http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?action=dlattach;topic=58404.0;attach=188304

post-8769-0-72296100-1330254379_thumb.jpg

post-8769-0-25302200-1330254421_thumb.jpg

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un super tank pt un super motor. 33L

http://www.wilddog.z...0;attach=188304

 

 

bogdan man

stai linistit

 

nu e cazul tau sa cari 33 de litri

la cat consuma /cu pipeta / motocicleta ta ...chiar nu are sens sa cari atata greutate suplimentara

ce dracu doar nu vrei sa mergi pana la vama si inapoi fara sa alimentezi

 

si oricum tu ai "rezervorul" suplimentar de 5 litri :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bogdan man

stai linistit

 

nu e cazul tau sa cari 33 de litri

la cat consuma /cu pipeta / motocicleta ta ...chiar nu are sens sa cari atata greutate suplimentara

ce dracu doar nu vrei sa mergi pana la vama si inapoi fara sa alimentezi

 

si oricum tu ai "rezervorul" suplimentar de 5 litri :banana:

 

Nu-mi trebuie mai multa benzina decat am. Pot depasi lejer 500 km autonomie. Ideea si realizarea ei era interesanta la maniera ca "se poate". Si asa am folosit canistra o singura data cand am salvat de la pana prostului un BMW-u al carui proprietar abia il cumparase si nu-i stia dichisul cu rezerva de benzina.

 

O comparatie interesanta din partea unui utilizator.

 

As an owner of both bikes ( 2009 GSA with 28000 km and a 2011 S10 with 3000 km ) and after following this thread for some time I decided to make a practical comparison between them.

I have more than 230.000 miles riding experience, most of it on GS/GSA bikes, mostly on long distance journeys through South America, Asia and Africa.

As a basic point I do not consider both bikes capable of any off road real travel. I usually use the off tarmac term when riding in gravel, dirt and sand roads.2222

 

The test

 

With my son I took both bikes from Sao Paulo, Brasil ( where we live ) to San Pedro de Atacama in Chile and back.In order to test the bikes in all conditions we switched bikes every 200 miles.

 

This is a 7000 KM journey, 80 % on tarmac and the rest on gravel, dirt and light sand roads. We faced temperatures between 40 and -2 degrees Celsius (104 28 F ) and altitudes from sea level up to 5000 meters ( 17000 feet ) when crossing one of the Andes passes.

 

Both bikes had the same tires ( Tourance for tarmac and Karoo T for off tarmac ), new brake pads, oil and filters. The GS has all the options ( ABS, ESA, ESC etc ) and the S10 the standard package that includes ABS, traction control and engine mode.

 

Both bikes has 38 liter Zega Pro panniers and assorted protection gear from Touratech. The S10 carried also a 3 gallon Rotopak fuel tank that I never used. Each bike was loaded with around 36 kilos of luggage.

 

Some numbers

 

Total mileage: 6998 km/4375 miles

 

GSA Fuel Consumption: 388 liters ( 18 km/liter- 42 mpg )

S10 Consumption: 368 liters ( 19,5 km/ liter -44 mpg )

( the overall mileage is low due to very steep and twisty roads to cross the Andes pass and the low speed/third gear all day ride through sandy roads in the Atacama desert. Both bikes are capable of 47/50 mpg runs on tarmac)

 

GSA Oil Consumption : 3 liters

S10 Oil Consumption: 0,5 liters

 

S10 Water Consumption: none

 

Overall Impressions

 

Steering

 

Although both bikes has basically the same weight, the S10 feels lighter on low speed maneuvers and heavier on medium to high speed turns. Although heavier, the steering seems to be more precise than the GSA, specially on bumpy tarmac roads.

 

Braking

 

The S10 brakes are in another league. I always believed that ABS was only usefull in the tarmac and it really annoyed me that the S10 had no “regular” way to switch off the ABS. During this trip I never switched off the ABS and its intervention is so seamless that you hardly notice it working. If there is an aspect where the S10 shines over the GSA is in the braking- traction control aspect. You must adapt your riding to this braking system, in order to use the interlinked braking system to its best. It took me two days dirt riding to really get used to it. The GSA brakes are also very good but IMHO Yamaha system is much better.

 

Traction Control

 

Also here the Yamaha system is better. After a few days, used it almost the time on mode 2 except on very twisty tarmac sections , full of diesel spills from the trucks. Different from the GSA system most of the time you only know the system is working because of the light. You feel nothing on the engine noise or riding attitude. I never switched it off. Both ABS and traction control worked perfectly on the Karoo tire in both bikes.

 

Driving Mode

 

The S10 has the driving mode switch. I leave it in the S mode. You can achieve the same effect with wrist control.

 

Ergonomics

 

Aside the original seat, the GSA offers a better ergonomic position for the rider. Wind protection, controls positioning are better than the S10’s. The original seat of the |Yamaha is better that the GSA. All the electronic adjustment of the GSA ca\n be made from the left handlebar, while the S10 has the engine mode on the right handlebar and the rest directly on the front panel. I find the GSA more comfortable on rides above 600 km / day.

 

Front Suspension

 

On the tarmac I prefer the GSA system specially because of the lack of diving under braking. Off tarmac the S10 is more compliant to the road and specially better on sandy roads.

 

The S10 suspension is more adjustable ( although not at the flick of button ) but I usually leave it at the same setting all the time, ie preload at 3 and compression and rebound at 4 clicks

 

Rear Suspension

 

My impression is that both are at the same level ( considering the standard shocks ) Again the S10 suspension is more adjustable ( although not at the flick of button ) but I usually leave it at the same setting all the time, ie preload at 3 and rebound at 6 clicks

/

 

 

 

 

 

Rear drive

 

Both work well, but on a previous GS I had a drive failure at 15.000 miles. I think that the double swingarm in the S10 is more reliable on the long run. To soon to say anything.

 

Engine

 

From the technical point of view the S10 engine is much more advanced than the boxer. The side radiator works well.My trusted mechanic says that the S10 engine is awfully limited, meaning that it could deliver easily 130-140 hp only dealing with the ecu and fuel injectors, specially if running on ethanol. It has an annoying “gap” around 3500 rpm, but it seems something related to the injection map and could easily be fixed with Power Commander.

 

It takes bad gasoline ( low octane ) with no problems. This bad batch we got was exactly when crossing the high altitude pass ( 17.000 feet Paso de Jama ) and although you could feel the power loss there was no knocking at all. The GSA boxer engine complained a lot ( pinging) and was really running very hot.It looks like the ECU+ knocking sensor could not deal with high altitude and bad gas at the same time.

 

By the other way the boxer engine is the “ character “ of the GSA. It is reliable and it is for ever linked to the GS brand. I just love this engine, so my analysis is biased here.

 

Rear Frame

 

To soon to say anything about the S10 rear frame sturdiness. The GSA with heavy panniers usually cracks when riding off tarmac..

 

Price

 

At least here in Brazil, the GSA costs US$ 50.000,00 and the S10 costs US$ 34.000,00

 

Service

 

Number of BMW service centers between Sao Paulo and San Pedro de Atacama= 0

 

Number of Yamaha service centers between Sao Paulo and San Pedro de Atacama= 30+

 

Parts Cost

 

GSA rear shock in Brazil= US$ 2.857,00 ESA

S10 rear shock in Brazil= US$ 975,00

 

 

Labor Cost

 

BMW labor cost per hour: US$ 100,00

Yamaha labor cost per hour: US$ 50,00

 

All things considered I consider the S10 a better bike to long distance travel. Character by character the GSA is unbeatable. I will keep both, but from now on will travel with the S10.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
1334520114[/url]' post='3104695']

Imi dai te rog un link unde pot citi despre ungatorul confectionat/comercializat de tine? Multumesc.

 

 

 

La Service, Intretinere lant, dar nu ma pune sa caut ca mi-e lene.

 

1334572765[/url]' post='3104923']

Compara mere cu pere. Cu 700 EUR dau jos ESA si pun Ohlins :rolleyes:

 

Era doar o parere in niste circumstante date.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era doar o parere in niste circumstante date.

 

Nu era o parere, era o comparatie. Asta nu ar fi o problema deloc, comparatiile sunt folositoare. Insa daca ne apucam sa comparam sa comparam suspensie retardata de GSA vs suspensie retardata de ST10 care (surpriza) au acelasi pret. Nu poti compara suspensie electronica cu suspensie stock. Asta era ideea. Unde mai pui ca suspensia asistata electronic e un optional (pe care platesti bani in plus).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1334601610[/url]' post='3105155']

Nu era o parere, era o comparatie. Asta nu ar fi o problema deloc, comparatiile sunt folositoare. Insa daca ne apucam sa comparam sa comparam suspensie retardata de GSA vs suspensie retardata de ST10 care (surpriza) au acelasi pret. Nu poti compara suspensie electronica cu suspensie stock. Asta era ideea. Unde mai pui ca suspensia asistata electronic e un optional (pe care platesti bani in plus).

 

Atunci elimina cu ce nu esti de acord si ramane restul.

 

1334594571[/url]' post='3105092']

Credeam ca ai un topic cu o descriere, caracteristici, pret al produsului. Multumesc.

 

La vremea respectiva s-a tot discutat. Pt mine nu mai reprezinta un subiect pt ca am trecut la cardan , iar pt altii nu mai pot face din lipsa electronicii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci elimina cu ce nu esti de acord si ramane restul.

 

Dar nu mai am nevoie. Cand astfel de comparatii se fac intr-un text atat de "obiectiv" si "corect" e clar ca nu am de ce sa-mi pierd vremea cu el ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Budd-ul tata

hai acum pe bune, ma bag sin dicutie ca sa ne oprim cu chatul asta fara cap si coada.

gs-ul sau gs-aul au o tehnologie ( motorul de exemplu) din '44 toamna

 

st1200 e din alt film

 

am mers pe ambele ( in cazul asta chiar pe cea a "imprincinatului " , nu exista comparatie pe bune

)

 

st-ul e un motor moderm si " la zi" .

 

boxerul e mort de mult.

 

uita -te numai la 3 l ulei / vs 0.5.

 

 

 

oricat cerneala va curge nu se ajunge nicaeri.

personal pana nu mai apare vreun concunret in claasa asta ( varadero ?!) , un st1200 o sa fie alegerea viitoare

 

gata, dixit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...