edi Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Dupa 3 ani de plimbari cu KTM 400 m-am gandit sa-mi iau o motocicleta mai noua si mai usoara da sa fie tot in 4 timpi, asa ca mi-am luat un WR250F 2009. Diferenta sesizabila de greutate dar si de cuplu motor. Toate bune si frumoase pana cand am incercat o urcare pe care o stiam si cu a doua murea motorul, cu prima viteza rupea aderenta si sarea in balarii. Am urcat pana la urma cu a doua dar patinand ambreiajul ca la 2t. Este nomal sa patinez ambreiajul pe urcari? Ca mi se pare cam distructiva metoda asta de urcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Dupa 3 ani de plimbari cu KTM 400 m-am gandit sa-mi iau o motocicleta mai noua si mai usoara da sa fie tot in 4 timpi, asa ca mi-am luat un WR250F 2009. Diferenta sesizabila de greutate dar si de cuplu motor.Toate bune si frumoase pana cand am incercat o urcare pe care o stiam si cu a doua murea motorul, cu prima viteza rupea aderenta si sarea in balarii. Am urcat pana la urma cu a doua dar patinand ambreiajul ca la 2t. Este nomal sa patinez ambreiajul pe urcari? Ca mi se pare cam distructiva metoda asta de urcare. Murea motorul si tu patinai ambreiajul? Hm... Poate ai vrut sa zici ca ai urcat cu a intaia si patinai ambreiajul. Cu a doua presupun ca trebuia sa vii mai tare. Sau schimba raportul pinioanelor de la lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Da, moare motorul si-l ajuti din ambreiaj....ce-i asa complicat?? Acum depinde de urcare, dar un 250 nu o sa fie ca 400 niciodata(NICI LA POWER, DAR NICI LA GREUTATE). Incearca sa te joci si cu raportul foaie -pinion, ca este f important cum nimeresti combinatia castigatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soft Enduro Monteoru Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 la 250 trebuie sa fi putin mai nervos sa folosesti inertia mai mult deci mai cu talent te rog !!!ps face ture mai multe ca un 450 deci mergi mai turat nu pac pac ca moare.si 13-50 raportul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Iulie 26, 2010 Autor Share Postat Iulie 26, 2010 la 250 trebuie sa fi putin mai nervos sa folosesti inertia mai mult deci mai cu talent te rog !!!ps face ture mai multe ca un 450 deci mergi mai turat nu pac pac ca moare.si 13-50 raportul Raportul de fabrica e 13/50 si o sa incerc la urmatoarea iesire 13/52 Mesaj completat Raportul de fabrica e 13/50 si o sa incerc la urmatoarea iesire 13/52 Nedumerirea mea este daca pot sa il patinez ca sa ma ajut de ambreiaj sau s-o fac doar nu am de ales si pe perioade scurte. In cursa de la Sibiu patinand ambreiajul pe o urcare cam alunecoasa in treapta a doua am ramas fara abreiaj. Am asteptat putin si a mers dar doar cu trepta intai pana am urcat toata panta si pe urma l-am lasat mai usurel si si-a revenit. Si cam de aici mi se trage frica de patinat ambreiajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Daca se exagereaza cu patinarea ambreiajului, acesta se incinge, se dilata placile (alea de metal banuiesc) si nu mai decupleaza motorul. In sensul asta ramai fara ambreiaj. Practic cursa manetei de ambreiaj e moarta. O data cu racirea placilor, ambreiajul revine la functionarea normala. Patinarea ambreiajului se justifica pe portiunile tehnice, urcari cu hopuri, urcari in curba etc. Daca moare motorul pe o urcare cu panta mare, oricat l-ai ajuta cu ambreiajul sa nu moara, inevitabilul tot se produce. Adica te vei opri la jumatea urcarii. L-a fiecare patinare, motocicleta isi pierde inertia iar motorului ii va fi si mai greu. Solutia este trecerea intr-o treapta inferioara. Probabil pantele pe care le urcai batraneste cu 400-le intr-a doua merg cu 250-le intr-a-ntaia sau a doua dar in viteza, cu elan mai mare si motorul mai turat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Iulie 26, 2010 Autor Share Postat Iulie 26, 2010 Probabil pantele pe care le urcai batraneste cu 400-le intr-a doua merg cu 250-le intr-a-ntaia sau a doua dar in viteza, cu elan mai mare si motorul mai turat. Sa urc cu prima trepta o panta mi se pare enervant si jenant.Poate sa ies dintr-un sant sau sa plec de pe loc in panta, dar daca tu ai dreptate o vand. Oricum practica o sa dea rezultatul corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 Sa urc cu prima trepta o panta mi se pare enervant si jenant.Poate sa ies dintr-un sant sau sa plec de pe loc in panta, dar daca tu ai dreptate o vand. Oricum practica o sa dea rezultatul corect. Incearca intai cu 13/52. Dar o sa se "scurteze" toate treptele de viteza. Diferenta de putere dintre 400 si 250F e destul de mare. Dar ai avantajul greutatii reduse. Meseriasii (cainii batrani) am vazut ca prefera 250F pt mers hobby. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Iulie 27, 2010 Share Postat Iulie 27, 2010 Edi, Trebuie sa mergi putin mai hotarat cu ea decat cu 400-le. Cu un motor mic nu mai merge sa mergi la relanti ca nu ai cuplu. Patinatul ambreiajului nu e o solutie; cum i-a spus Adi Raduta unui prieten, "patinezi ambreiajul ca sa corectezi o greseala"; altfel trebuie sa fii in viteza corecta. pune si 52 pe spate si vezi cum e. Si cel mai important .... ai putina rabdare sa te obisnuiesti cu ea. Uite, eu cand am trecut la 2t am avut nevoie de cateva luni ca sa ma obisnuiesc; dar a meritat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Iulie 28, 2010 Autor Share Postat Iulie 28, 2010 Multumesc frumos tuturor pt indrumari si sa ne vedem cu bine pe la intruniri si prin padure. Ma bucur ca am primit raspunsuri fara sa se bata campii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 (editat) poate o solutie ar fi ca poate ti se parea ca motorul era turat in I-a dar nu era. logic si/sau teoretic ar fi ca motoreta sa duca lejer in a II-a pante de 90. cand nu e cuplu da-s cai multi trebe ture sa se egalizeze ecuatia. habar n-am din experienta dar ma gandesc ca ar fi jenant sa nu urce orice panta cu aderenta in a II-a. imposibil. s-o stapanesti sanatos si cat vrei tu! Editat Iulie 30, 2010 de adiy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sher Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Dupa 3 ani de plimbari cu KTM 400 m-am gandit sa-mi iau o motocicleta mai noua si mai usoara da sa fie tot in 4 timpi, asa ca mi-am luat un WR250F 2009. Olaa, cu cat este mai usoara fata de Ktm? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Iulie 30, 2010 Autor Share Postat Iulie 30, 2010 Olaa, cu cat este mai usoara fata de Ktm? Teoretic e cu 7 kg mai usoara decat EXC450. Practic cand o ridic dupa cazaturi mi se pare mult mai mare diferenta. Mesaj completat poate o solutie ar fi ca poate ti se parea ca motorul era turat in I-a dar nu era. logic si/sau teoretic ar fi ca motoreta sa duca lejer in a II-a pante de 90. cand nu e cuplu da-s cai multi trebe ture sa se egalizeze ecuatia. habar n-am din experienta dar ma gandesc ca ar fi jenant sa nu urce orice panta cu aderenta in a II-a. imposibil. s-o stapanesti sanatos si cat vrei tu! Ei bine am un pic de experienta dar pt pante de 90 de grade o sa-mi cumpar cabestan, nu ma chinuiesc sa-mi imbunatatesc tehnica. Deocamdata am montat o foaie de 52 de dinti si astept sa vad cum ma descurc duminica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Ei bine am un pic de experienta dar pt pante de 90 de grade o sa-mi cumpar cabestan, nu ma chinuiesc sa-mi imbunatatesc tehnica. Deocamdata am montat o foaie de 52 de dinti si astept sa vad cum ma descurc duminica 90 era un exemplu teoretic . sunt curios de rezultat ca ma gandeam sa achizitionez si eu asa ceva strict pt ''hard'' si nu ma gandeam ca, cuplul mic sa fie o problema atat de mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Dexter Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 (editat) 90 era un exemplu teoretic . sunt curios de rezultat ca ma gandeam sa achizitionez si eu asa ceva strict pt ''hard'' si nu ma gandeam ca, cuplul mic sa fie o problema atat de mare. tu mereu ziceai ca urci orice panta cu motorul la relanti si mie - in treapta 1, unde ar trebui sa aiba cuplu - sau murea intr-o veselie sau rupea aderenta... pana intr-o zi m-am prins: era vorba de treapta de viteza si viteza cu care ataci urcarea! habar nu am cum e construita cutia de viteze la drz dar in treapta 3 urca pe peste tot in relanti fara sa moara, fara sa rupa aderenta si mult mai repede. Editat August 1, 2010 de _Dexter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat August 1, 2010 Autor Share Postat August 1, 2010 Da, moare motorul si-l ajuti din ambreiaj....ce-i asa complicat??Acum depinde de urcare, dar un 250 nu o sa fie ca 400 niciodata(NICI LA POWER, DAR NICI LA GREUTATE). Incearca sa te joci si cu raportul foaie -pinion, ca este f important cum nimeresti combinatia castigatoare. Acum m-am intors din padure si ma declar multumit de raportul 13/52. Mestec mai des in cutie, dar am facut cateva urcari peste asteptarile mele fara sa ma ajut de ambreiaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Johann Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 Acum m-am intors din padure si ma declar multumit de raportul 13/52. Mestec mai des in cutie, dar am facut cateva urcari peste asteptarile mele fara sa ma ajut de ambreiaj EXC-ul de 450 are 6 viteze si putere mai mare, pe cand WR de 250 are numai 5 viteze si putere mult mai mica, asa ca nu o sa urci cu asta nici odata pe unde ai urcat cu celalalt. Ai incercat un EXC in doi timpi, eu sant foarte multumit si daca vrei motor usor cel de 200 are mai putin de 100 kile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Septembrie 8, 2010 Autor Share Postat Septembrie 8, 2010 EXC-ul de 450 are 6 viteze si putere mai mare, pe cand WR de 250 are numai 5 viteze si putere mult mai mica, asa ca nu o sa urci cu asta nici odata pe unde ai urcat cu celalalt. Ai incercat un EXC in doi timpi, eu sant foarte multumit si daca vrei motor usor cel de 200 are mai putin de 100 kile. Sa stii ca urc mult mai usor cu wr250f dacat cu exc450 si 400 ce am avut inainte. Este mai controlabila motocicleta pt ca este mai usoara iar puterea este mai usor de folosit. Nu mai rupe aderenta cand vrei si cand nu vrei. Am fost la festivalul de la Ciumani si am fost foarte incantat de motor. Motociclete de capacitate mare recomand doar celor care vor sa mearga cu viteza sau sunt grei. Cine vrea sa se bucure de timpul liber cred ca ar trebui sa-si ia una cat mai usoara, desi fiecare cu gusturile lui.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.