riderontornadoes Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 va rog sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea problema: am un acumulator de la un atv electric pt copii (suna pompos, e de fapt o tricicleta electrica) care are urmatoarele specificatii 6V 12 Ah/ 20 HR cred ca 20 HR se refera la perioada care trebuie lasat la incarcat. Din nefericire i-am pierdut incarcatorul, si as vrea sa stiu ce fel de incarcator sau redresor pot sa adaptez. Stiu ca trebuie ceva care sa "scoata" 6 volti, dar nu stiu exact cati amperi. aveti idee? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 va rog sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea problema: am un acumulator de la un atv electric pt copii (suna pompos, e de fapt o tricicleta electrica) care are urmatoarele specificatii 6V 12 Ah/ 20 HR cred ca 20 HR se refera la perioada care trebuie lasat la incarcat. Din nefericire i-am pierdut incarcatorul, si as vrea sa stiu ce fel de incarcator sau redresor pot sa adaptez. Stiu ca trebuie ceva care sa "scoata" 6 volti, dar nu stiu exact cati amperi. aveti idee? Un incarcator de motocicleta cu control electronic e ideal. In rest, ca idee asa nu e voie sa bagi mai mult de 10% din capacitate, deci daca e de 12Ah ii dai maximum 1.2 A pe manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 Un incarcator de motocicleta cu control electronic e ideal. In rest, ca idee asa nu e voie sa bagi mai mult de 10% din capacitate, deci daca e de 12Ah ii dai maximum 1.2 A pe manual. Incarcarea unui acumulator se incepe cu max 1/10 din capacitatea sa si spre sfarsit se continua cu max 1/20 din capacitate. Eu zic ca un curent de max 1A ar fi de ajuns. Probabil ca cel mai bun ar fi cam de 0.6A daca vrei sa protejezi bateria. Oricum, asa cum spunea Petru Moldovan, cel mai bun ar fi cel electronic cu control pe incarcare. Am insa un prieten care are asa ceva si o sa-l rog sa-mi spuna ce scrie pe incarcatorul lui original si revin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 Unu de 6V in orice caz. Nu pune de 12V "de motocicleta". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 Unu de 6V in orice caz. Nu pune de 12V "de motocicleta". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 Orice transformator de 7.3v. Nu conteaza amerii. Masori timpul cat il lasi conectat (exempul: peste noapte, de seara pana dimineata) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 Ce ii asa funny? Omu a intrebat ce incarcator sa foloseasca si eu am zis ca unu de 6 V cat e si bateria lui. Un transformator de switch/router are 6 V de exemplu. Deci zi-mi si mie ce era de ras. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 in principiu dan are dreptate, totusi, pentru 6V e bine sa folosesti aprox 7V cu 10% din curentul maxim al bateriei adica 1,2A la cel pe care-l aveai tu, daca se incarca bateia in 20 ore insemna ca scotea 600mA deci poti lua orice alimentator de 6-7V intre 600mA si 1,2A. atentie ca transformatoarele 'chinezesti" cu iesiri multiple nu sunt bune, scot f multi volti in gol iar limitarea tensiunii este data de sarcina (sau trebuie sa o iei pe incercate/masurate pina ajungi la ce-ti trebuie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 Ce ii asa funny? Omu a intrebat ce incarcator sa foloseasca si eu am zis ca unu de 6 V cat e si bateria lui. Un transformator de switch/router are 6 V de exemplu. Deci zi-mi si mie ce era de ras. Nu de tine radeam (sfatul tau e cat se poate de pertinent), ci de cum se arunca unii sa raspunda fara ca sa fie macar atenti la datele problemei sau mai rau, fara sa aiba cunostinte elementare despre subiect. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 Am si eu o intrebare despre acumulatori... despre acumulatorii astia: http://cgi.ebay.nl/NEU-6-x-A-123-LiFeP04-A...A-/170486289056 Firma se cheama A 123 Systems si se bazeaza pe cercetare de la MITPagina firmei, pentru detalii despre tehnologie si cine foloseste, dar gasesti aplicatii la scara mare: http://www.a123systems.com/a123/company Bateria de care am povestit se cheama ANR 26650M1A. Specificatia tehnica: http://lib.store.yahoo.net/lib/buddipole/A...-APRIL-2009.pdf Si articolul [pdf] in care vad ca foloseste 8 acumulatori. Acumulatorii sunt de 3,3 V si 2,3 Ah, inmultit cu 8... sunt puse 4 cate 4, serie-paralel? Acumulatorul meu este de 9 Ah din cate stiu... Se pot praji relee sau bobine sau mai stiu eu ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 Incarcarea unui acumulator se incepe cu max 1/10 din capacitatea sa si spre sfarsit se continua cu max 1/20 din capacitate. Eu zic ca un curent de max 1A ar fi de ajuns. Probabil ca cel mai bun ar fi cam de 0.6A daca vrei sa protejezi bateria. Oricum, asa cum spunea Petru Moldovan, cel mai bun ar fi cel electronic cu control pe incarcare. Am insa un prieten care are asa ceva si o sa-l rog sa-mi spuna ce scrie pe incarcatorul lui original si revin. Mereu se vehiculeaza astfel de chestii. Ar fi interesant de stiut cum putem sa limitam amperii ? Eu sunt gata sa pun pariu ca pe bornele masinii am 90Ah cat scoate alternatorul si releul de incarcare are simplul rol sa mentina tensiunea constanta la orice turatie fara nici o influenta asupra intensitatii. Bateria isi modifica rezistenta interna in timpul incarcarii si automat curentul inghitit. Daca am o baterie de 10Ah si un transformator de 60Ah o sa reusesc sa o incarc in 10min ?? Nu prea cred pt ca bateria este consumatorul in timpul incarcarii si ea consuma cat are nevoie. Se poate face o incarcare mai rapida marind tensiunea dar scurtand viata acumulatorului. Am incarcat baterii cu incarcatoare si masuram incarcarea inseriind un ampermetru si vazant cat "haleste" bateria pana ajungea aproape de 0. Incarcatoarele erau de 40Ah dar asta nu are nici o legatura cu bateria. Poti sa "bagi" si 1000Ah fara probleme. Nu sunt expert si nu cunosc, dar mi-ar placea sa aflu detalii daca ma insel. Unu de 6V in orice caz. Nu pune de 12V "de motocicleta". Nu se incarca un acumulator cu aceeasi tensiune de incarcare. Acumulator de 6v se incarca la 7.3v. Acumulator de 12v se incarca la 13.4-14.4v. Mesaj completat ps: legat de incarcator, punand un incarcator mai mic decat "haleste" bateria riscam sa ardem incarcatorul pt ca bateria devine un consumator prea mare pt el. Punand unul mai mare, nu se intampla nimic pt ca bateria consuma cat are nevoie din cei 1000Ah. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 Nu sunt expert si nu cunosc... Singura remarca de luat in seama din tot postul tau, restul sunt cunostinte culese aleatoriu si interpretate dupa ureche. Nu ai cum sa pricepi "cum se limiteaza amperii" deoarece iti lipsesc cunostintele elementare despre curentul electric. Nu ai cum sa intelegi (printre altele) ca intensitatea curentului electric este in relatie directa cu tensiunea, limitand curentul (intensitatea) vei "trage in jos" automat si tensiunea... Pari un tip inteligent, incearca insa sa te abtii de la a mai posta enormitati de genul "poti sa "bagi" si 1000Ah fara probleme" pentru ca unii te pot chiar crede... Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 N-o sa uit niciodata analogia dintre curentul consumat de un bec sau rezistenta in general si sursa de tensiune. Era ceva de genu: daca meri intr-o crisma, bei tot ce e acolo pana crapi sai bei numa cat iti trebuie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 (editat) Singura remarca de luat in seama din tot postul tau, restul sunt cunostinte culese aleatoriu si interpretate dupa ureche. Nu ai cum sa pricepi "cum se limiteaza amperii" deoarece iti lipsesc cunostintele elementare despre curentul electric. Nu ai cum sa intelegi (printre altele) ca intensitatea curentului electric este in relatie directa cu tensiunea, limitand curentul (intensitatea) vei "trage in jos" automat si tensiunea... Pari un tip inteligent, incearca insa sa te abtii de la a mai posta enormitati de genul "poti sa "bagi" si 1000Ah fara probleme" pentru ca unii te pot chiar crede... Ia masoara tu frumusel amperii dintre bornele masinii dupa ce ai scos bateria (stiu ca bubuie, stiu ca se arde, stiu ca se rupe, stiu ca.... nu are nimic) si zi-mi tu ca ai 10% din capacitatea bateriei acolo si vin sa mananc bateria aia. Ca sa intelegi mai bine repet ceea ce am zis deja si este exemplul clar: pe circuitul electric al masinii eu am 90 amperi. Nu 10% din capacitatea bateriei. Daca inseriez un ampermetru acolo vad ca bateria consuma 10% din capacitatea ei poate, daca este descarcata, daca nu, consuma mai putin. La o masina / moto NU EXISTA piesa electrica care sa stabileasca cat curent sa bage in baterie asa cum multi sustin (vorbe de genu: incarca-l initial cu 10%, apoi cu 20%). Te credeam un om mai destept dar probabil m-am inselat. Citeste iar postul meu poate nu l-ai inteles destul de bine. Poate oi sti tu teorie dar eu vorbesc practiv. Cate transformatoare ai proiectat tu ? cate ai bobinat ? Cand eu bobinam si faceam redresoare cu diode de la locomotive tu probabil te intrebai cum de sta o motocicleta in picioare. Multumesc pentru remarca ta fara sa dai un raspuns clar. Mesaj completat Era ceva de genu: daca meri intr-o crisma, bei tot ce e acolo pana crapi sai bei numa cat iti trebuie? Perfect spus. Asa functioneaza si cu bateria. Nu stabilim noi cat curent ii dam, "bea" cat are ea nevoie chiar daca noi avem 2000 de butoaie de bere disponibile Mesaj completat hgx asa arata un redresor facut de mine "din auzite". Sunt sigur ca tu poti sa ne arati o creatie de-a ta mult mai evoluata, si chiar te-as invita sa o faci. Editat August 3, 2010 de undacover Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 Asta foloseam la gs La rt am primit un incarcator dela smecher care il bagi in priza in decembrie de Sf Nicolae si il scoti prin februarie - martie Mesaj completat Ce ai tu acolo e redresor monofazat dubla alternanta cu priza mediana in secundar si filtru capacitiv. Glumesc, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 Ia masoara tu frumusel amperii dintre bornele masinii dupa ce ai scos bateria (stiu ca bubuie, stiu ca se arde, stiu ca se rupe, stiu ca.... nu are nimic) si zi-mi tu ca ai 10% din capacitatea bateriei acolo si vin sa mananc bateria aia. Ca sa intelegi mai bine repet ceea ce am zis deja si este exemplul clar: pe circuitul electric al masinii eu am 90 amperi. Nu 10% din capacitatea bateriei. Daca inseriez un ampermetru acolo vad ca bateria consuma 10% din capacitatea ei poate, daca este descarcata, daca nu, consuma mai putin. La o masina / moto NU EXISTA piesa electrica care sa stabileasca cat curent sa bage in baterie asa cum multi sustin (vorbe de genu: incarca-l initial cu 10%, apoi cu 20%). Te credeam un om mai destept dar probabil m-am inselat. Citeste iar postul meu poate nu l-ai inteles destul de bine. Poate oi sti tu teorie dar eu vorbesc practiv. Cate transformatoare ai proiectat tu ? cate ai bobinat ? Cand eu bobinam si faceam redresoare cu diode de la locomotive tu probabil te intrebai cum de sta o motocicleta in picioare. Multumesc pentru remarca ta fara sa dai un raspuns clar. Mesaj completat Perfect spus. Asa functioneaza si cu bateria. Nu stabilim noi cat curent ii dam, "bea" cat are ea nevoie chiar daca noi avem 2000 de butoaie de bere disponibile Mesaj completat hgx asa arata un redresor facut de mine "din auzite". Sunt sigur ca tu poti sa ne arati o creatie de-a ta mult mai evoluata, si chiar te-as invita sa o faci. Se pare ca aroganta ta e intrecuta doar de ignoranta! Desi in general nu raspund la astfel de provocari ieftine, de data asta o sa'ti fac hatarul (mai ales ca fiind "consateni" e posibil sa ne si vedem in viitorul apropiat) si o sa'ti arat ultima mea "creatie" pe care a trebuit sa o incropesc rapid acum vreo 2 luni, ca sa ma pot "juca" cu statia radio (in afara programului de munca), o sursa de curent continuu cu tensiunea 13.8VDC capabila sa mentina un curent constant de 20-22A pe lunga durata, al carui "ripple" sa fie de maximum 3%. Intr'adevar, desi presat de timp, circuitele sunt mai mult "in aer" (pe sasiul unui amp audio de la care am mai folosit si radiatorul si ventilatorul de racire), este mult mai evoluata decat a ta, are circuit de "soft-start", 2 trafuri si 4 punti legate in faza, filtrare cu 4 capacitati de 50V/15.000uF (HI-RIPPLE), stabilizare cu tranzistori al caror Ic este catalogat la 50A, protectie de supra-tensiune si, concept pe care tu inca nu'l pricepi... protectie la supra-curent (reglat de mine la cca 25A). "Creatia" insa are ca intentie o sursa de curent mare si nu poate fi folosita decat la incarcarea (bruta) a bateriilor cu capacitate de peste 100Ah. Daca renunti la atitudinea asta aroganta si chiar vrei sa inveti despre incarcarea acumulatorilor, tipuri, metode de cicluri de incarcare... etc., POATE cand ne vom intalni o sa'ti povestesc cate ceva. Pana atunci insa te sfatuiesc inca odata sa faci un serviciu tuturor si sa te abtii sa mai dai sfaturi dupa ureche, unele putand constitui un real pericol. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 wow, pina acuma yo4hgx o are mai mare, pardon, are condensatoare mai multe. LCD-ul din a doua poza e folosit ca sa afiseze tensiunea de pe baterie? de ce nu intelegeti ca pentru cineva din exterior o cearta pe net e penibila atit timp cit nu contine informatie utilizabila? pina acum, yo4hgx, ai 3 posturi pe acest topic dar nici unul nu contine informatie care sa-i fie de ajutor celui care a deschis threadul. poate in loc sa-i demonstrezi lui undacover ca "e paralel" ai putea sa postezi ceva care sa-i ajute si unui om care da pe google ceva de gen "cum se incarca o baterie"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 N-o sa uit niciodata analogia dintre curentul consumat de un bec sau rezistenta in general si sursa de tensiune. Era ceva de genu: daca meri intr-o crisma, bei tot ce e acolo pana crapi sai bei numa cat iti trebuie? Principiul este valabil doar in cazul consumatorilor pasivi, de genul becului (sau bautorului profesionist) din exemplele tale. In cazul bateriei insa nu se aplica deoarece aceasta se comporta mai degraba ca o componenta activa, ce prezinta printre altele si impedanta si a carei rezistenta interna nu e batuta in cuie... Incarcarea unei baterii cu un curent egal cu capacitatea sa maxima (sau mai mare) pe o durata relativ lunga poate duce la explozia sa!!! La un moment dat, cand ciclul de incarcare s'a terminat (cu cat mai agresiva incarcarea cu atat mai scurt), procesul chimic propriu-zis de incarcare se termina si el, electrolitul se "satureaza" (ca sa ma exprim asa) si de aici inainte se produce doar caldura care nu poate fi disipata complet. Daca nu se intrerupe sursa de curent, procesul poate scapa de sub control cu consecinte foarte grave. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 Ma inclin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 (editat) ...ai putea sa postezi ceva care sa-i ajute si unui om care da pe google ceva de gen "cum se incarca o baterie"? Am postat deja o schema si multe alte informatii de principiu despre incarcarea bateriilor pe un alt topic in aceasta sectiune a forumului unde, la fel ca si aici, discutiile au degenerat in polemici si dispute infantile. /index.php?...1264&st=100 Insa ca de obicei, toti vor totul "mura'n gura"... fara sa incerce inainte macar o simpla cautare pe acest forum. Ride SAfe! L.E. scuze, am gresit initial linkul... (am rectificat) Editat August 3, 2010 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 Am postat deja o schema si multe alte informatii de principiu despre incarcarea bateriilor pe un alt topic in aceasta sectiune a forumului unde, la fel ca si aici, discutiile au degenerat in polemici si dispute infantile./index.php?...562218&st=0 Insa ca de obicei, toti vor totul "mura'n gura"... fara sa incerce inainte macar o simpla cautare pe acest forum. Asa cum a mai zis cineva mai sus aici, ai o gramada de posturi aici si nici unul folositor. Cand am zis de expunerea acumulatorului la 1000ah a fost ca sa evidentiez ca poti sa il expui la intensitati mai mari fara probleme. Daca ziceam ca poti sa il pui la 10Ah repede putea sa sara unul sa zica ca el are sursa de 12Ah si ca nu merge, Eu mi-am bagat acumulatorul de 10Ah pe sursa de 40ah cateva ore peste noapte fara absolut nici o problema. L-am monitorizat constant cu ampermetru si l-am oprit cand consumul bateriei a ajuns foarte jos. Poate vrei sa iti aduc acumulatorul meu sa mi-l explodezi tu in cele cateva ore monitorizat. As fi curios daca chiar reusesti expunand un acumulator nu la 10% cand se zice, ci la 400% cat te lauzi ca ai. Stiam ca umbli cu de-astea si ti-am zis ca sunt sigur ca ai, dar ti-am aratat ca nici eu nu sunt chiar "paralel" cum susti tu. In loc sa ma jignesti cu toate ca, daca ai cat de cat idee dupa cum pare ai vedea ca, cunostintele mele in domeniu depasesc un pic media de pe forumul asta, si ca, cu postul meu (bineinteles ca nu avea de unde sa aiba traf de 1000Ah) am ajutat mult mai mult decat ai facut tu, mai bine incercai sa iti pierzi timpul mai constructiv. Repet aici practica, nu teoria pe care ai invatat-o tu: bateria auto este expusa la un curent maxim posibil de 90Ah in timp ce tensiunea ei de incarcare este de 6Ah (baterie de 60). O explodeaza ? Pateste ceva ? On topic: incarcarea unui acumulator de 6v il poti face cu orice transformator de 7.3v recomandabil cu o intensitate minima de 1Ah pentru a nu forta transformatorul si a risca sa il arzi / topesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 Repet aici practica, nu teoria pe care ai invatat-o tu: bateria auto este expusa la un curent maxim posibil de 90Ah in timp ce tensiunea ei de incarcare este de 6Ah (baterie de 60). O explodeaza ? Pateste ceva ? Tensiunea se masoara in volti (V) si nu Ah... pana cand nu vei face macar aceasta diferenta elementara, nu putem dialoga. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 (editat) Tensiunea se masoara in volti (V) si nu Ah... pana cand nu vei face macar aceasta diferenta elementara, nu putem dialoga. Ride Safe! "intensitatea ei de incarcare", puteai sa iti dai seama ca stiu foarte bine diferenta dintre ele dar mi-a scapat termenul din greseala. scuze. Revenim: aici am atacat un mit conform caruia incarcarea acumulatorului trebuie facuta la o intensitate de 10% din capacitatea lui. Complet fals pt ca, intensitatea de incarcare si-o "stabileste" singura ca orice alt consumator. Editat August 3, 2010 de undacover Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 3, 2010 Share Postat August 3, 2010 Revenim: aici am atacat un mit conform caruia incarcarea acumulatorului trebuie facuta la o intensitate de 10% din capacitatea lui. Complet fals pt ca, intensitatea de incarcare si-o "stabileste" singura ca orice alt consumator. Insisti cu incapatanare... Exista mai multe feluri de incarcare pasiva SIMPLA (cele tampon, de genul "releelor" de pe auto-moto o sa le ating mai tarziu) dar pentru discutia noastra o sa amintesc doar 3: 1. agresiv - curent egal cu cel maxim debitat de baterie pe o perioada de maxim o ora (sau daca bateria e batrana, pana apar bule de gaz in electrolit) 2. mediu - curent 50% din capacitatea bateriei pe o perioada de 4-5 ore 3. soft - curent 10% din capacitatea bateriei pe o perioada de 14-16 ore (tensiunea treabuie sa fie cu cca 10% mai mare decat cea a acumulatorului) Aceste tipuri de incarcare au nevoie ca la terminarea ciclului de incarcare (intreruperea procesului chimic) alimentarea sa fie intrerupta manual. Exista insa si incarcare "automata", in care se foloseste o combinatie dintre cele amintite mai sus si, functie de complexitatea montajului electronic, limitarea va fi in curent sau tensiune. Incarcatoarele cu adevarat elaborate vor monitoriza parametrii de incarcare ai unui acumulator in unele cazuri putand chiar identifica tipul de acumulator (Fe-Ni, Cd-Ni, Li-ION, Ni-MH... etc.) si vor accesa cel mai potrivit program de incarcare, facand ajustari fine functie de starea respectivului acumulator. Dupa atingerea pragului maxim de incarcare, ciclul este intrerupt sau este accesat programul de "intretinere" (trickle), acumulatorul putand fi lasat in circuit pe o perioada nedefinita. In cazul "releelor" de pe auto-moto, incarcarea este controlata in tensiune si exista in general 2 tipuri: cu stator din magnet permanent si cu ambele componente (stator-rotor) bobinate si curent de excitatie. In primul caz, cand bateria depaseste pragul tensiunii presetate, alternantele curentului alternativ din alternator sunt suntate la masa prin intermediul tiristorilor (curentul inutil este transformat in caldura) iar in cel de'al doilea caz se intrerupe pur si simplu curentul de excitatie. Vorbim asadar de controlul tensiunii prin limitarea intensitatii curentului (taierea unor "faze" ale curentului alternativ de catre tiristori sau releu reduce frecventa curentului continuu, iar frecventa unui curent alternativ influenteaza intensitatea sa). Cand este cuplata la o sursa de curent de intensitate foarte mare, o baterie isi stabileste "singura" curentul de incarcare doar pe o perioada foarte scurta. Pe langa faptul ca datorita agresivitatii ratei de incarcare, energia acumulata va fi foarte mica (se va descarca rapid), continuarea acestui proces poate duce la distrugerea acumulatorului sau chiar la explozia sa. Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 4, 2010 Share Postat August 4, 2010 Salutare tuturor! Acumulatorul ATV-ului este cu siguranta unul cu gel,care se incarca diferit fata de alte acumulatoare Daca la clasicele acumulatoare Pb-acid,(oricum mai tolerante in sensul ca suporta diverse abuzuri...la care incarcarea se considera incheiata la atingerea densitatii electrolitului de 1,26-1.28 ) se poate jongla cu diversi curenti de incarcare ,la cei etansi cu gel,din motive de fiabilitate,incarcarea este mult mai riguros controlata..tensiunea maxima de incarcare este limitata electronic de un montaj specializat...curentul se recomanda a fi maxim o zecime din capacitatea sa..(ideal e sa se respecte recomandarile fiecarui producator de baterii..) Incarcarea manuala (chiar pt cei ce dispun de cunostinte si aparate de masura este daca nu imprecisa,cel putin incomoda,avand in vedere ca incarcarea se face intr-o perioada lunga de timp..) Un incarcator dedicat tipului respectiv de acumulator ,e recomandat oricarei improvizatii Cu siguranta ca acumulatorul respectiv se poate incarca dupa ureche...de cateva ori...dar nu e rentabila metoda(un astfel de acumulator trebuie sa reziste unui nr de cel putin 200-300 cicluri ) Celor ce incarca un astfel de acumulator cu sute de amperi le recomand sa mai studieze..eventual sa inceapa cu legea lui OHM .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.