yo4hgx Postat August 6, 2010 Share Postat August 6, 2010 Datorita faptului ca in sarcina maxima (ultima treapta de viteze >9000rpm) incepuse sa'mi patineze ambreiajul, am inlocuit discurile si arcurile cu un kit partial EBC (fara discurile metalice). Tensiunea noilor arcuri este considerabil mai mare decat a celor standard, chiar si cu ambreiaj cu actionare hidraulica maneta ambreiajului fiind sensibil mai dura iar discurile, desi nu mai groase decat cele standard (uzate) par a avea aderenta superioara. Nu mai patineaza deloc insa cuplarea este destul de brusca, pe o portiune foarte mica a intregii curse a ambreiajului, lucru care nu ma prea incanta... Am totusi o nelamurire, in kitul EBC unul dintre discuri este mai gros decat toate celelalte iar eu l'am montat primul (spre interiorul cosului ambreiajului) presupunand ca acolo e zona de sarcina maxima. In lipsa unor instructiuni clare de instalare, nu sunt sigur ca am procedat corect... stie cumva cineva concret unde ar trebui montat discul mai gros in cazul kit-urilor EBC? Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 6, 2010 Share Postat August 6, 2010 NU- TREBUIA montat ultimul..!! Glumesc, habar nu am... dar daca iti zice cineva acum ca sigur era pe dos te apuci si desfaci si-l pui unde trebuie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 6, 2010 Autor Share Postat August 6, 2010 NU- TREBUIA montat ultimul..!! Glumesc, habar nu am... dar daca iti zice cineva acum ca sigur era pe dos te apuci si desfaci si-l pui unde trebuie? Daca'mi da si o explicatie... cu siguranta! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 6, 2010 Share Postat August 6, 2010 Ca sunt mai groase,cu alta ordine de dispunere al pastilelor de frodo,alta culoare, in lipsa unei specificatii clare, se monteaza ultimul ,adica cel care are frictiune pe placa de presiune care este din aluminium nu din fier. Unele modele de moto specifica clar unde se monteaza anumite placi cu anumite grosimi si compoziiti ale materialului de frictiune. Dar repet in lipsa unei specificatii clare asta este un indiciu pentru montare.. PS.La fel ca si cel de diametru interior mai mare,respectiv mai subtire se pune primul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 6, 2010 Autor Share Postat August 6, 2010 Si cosul ambreajului cat si placa de presiune sunt din aluminiu astfel ca la ambele capete materialul cu care intra in contact primul si ultimul disc este identic. Am mentionat ca nu exista indicatii clare pentru montaj (sau cel putin nu le-am gasit eu) si ca astept opinii concrete in acest sens, exemplele de configuratie standard al ambreajului de pe unele motoare nu ajuta prea mult. Unele folosesc 1-2 discuri metalice mai groase pe partea placii de presiune, altele cate un disc diferit la capete si/sau unul in centru, cu sau fara arc suplimentar central... Eu am montat discul cel mai gros pe partea opusa placii de presiune presupunand ca este cea mai solicitata pozitie, daca ai alta opinie sunt dispus sa o aflu... sustine'o insa cu argumente pertinente (si exprimare mai coerenta). Ride Safe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 7, 2010 Share Postat August 7, 2010 (editat) Imi cer scuze ,pentru explicatia necoerenta! Uita ce am scris... PS.Cu sau fara explicatia mea necoerenta si tu ai montat discul cel mai gros acolo unde trebuie,poate este o coincidenta... Editat August 7, 2010 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 7, 2010 Share Postat August 7, 2010 Am descarcat un manual de FZR1000 dar era in germana asa ca l-am sters.. dar am gasit microfise aici: http://www.ronniesmailorder.com/fiche_sect...95&fveh=649 Dupa cum vezi primul disc e piesa 8 iar ultimul disc e piesa 12. Daca te uiti la coduri .. discul 8 este identic cu discul 7. Discul 12 e diferit de toate celelalte. (ca e mai gros, ca e mai subtire... dracu stie, cert e ca e diferit). Cum tu ai doar unul diferit decat toate si e mai gros.. inseamna ca e discul 12. Discul 12 e montat primul. Concluzia- l-ai montat corect. (discul 12 nu inseamna ca sunt 12 discuri, e numerotarea din microfisa) Case solved! NExt! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 7, 2010 Share Postat August 7, 2010 kitul pe care l-ai montat e racing sau alternativa la oem? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 7, 2010 Autor Share Postat August 7, 2010 Am descarcat un manual de FZR1000 dar era in germana asa ca l-am sters.. dar am gasit microfise aici: http://www.ronniesmailorder.com/fiche_sect...95&fveh=649 Dupa cum vezi primul disc e piesa 8 iar ultimul disc e piesa 12. Daca te uiti la coduri .. discul 8 este identic cu discul 7. Discul 12 e diferit de toate celelalte. (ca e mai gros, ca e mai subtire... dracu stie, cert e ca e diferit). Cum tu ai doar unul diferit decat toate si e mai gros.. inseamna ca e discul 12. Discul 12 e montat primul. Concluzia- l-ai montat corect. (discul 12 nu inseamna ca sunt 12 discuri, e numerotarea din microfisa) Case solved! NExt! Cam aceeasi "logica" am urmat'o si eu cand am decis sa montez discul mai gros la capatul opus placii de presiune... insa eram curios care ar fi motivul? Eu am presupus ca discul din aceasta pozitie este cel mai solicitat deoarece le sustine pe toate celelalte, insa e doar o concluzie bazata mai mult pe speculatii decat pe explicatii stiintifice... astept in continuare si alte opinii. Mesaj completat kitul pe care l-ai montat e racing sau alternativa la oem? Pe ambalajul EBC scrie "heavy duty". Discurile sunt aproape la fel de groase ca cele vechi insa compozitia pare diferita (cel putin culoarea si textura sunt evident diferite) si nici arcurile nu sunt mai lungi sau mai groase decat cele OEM insa mult mai tari (probabil otelul si tratamentele de calire sunt superioare). Desi nu mai patineaza, nu prea sunt incantat de noul "feeling"... cel putin plecarea lina dupa loc e neplacuta si presupune atentie deosebita, ambreajul cupland cam brusc. Ma gandesc sa incerc un compromis, sa folosesc doar 3 arcuri noi si 3 vechi, poate se mai "domesticeste" un pic. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 7, 2010 Share Postat August 7, 2010 Cam aceeasi "logica" am urmat'o si eu cand am decis sa montez discul mai gros la capatul opus placii de presiune... insa eram curios care ar fi motivul? Eu am presupus ca discul din aceasta pozitie este cel mai solicitat deoarece le sustine pe toate celelalte, insa e doar o concluzie bazata mai mult pe speculatii decat pe explicatii stiintifice... astept in continuare si alte opinii. Mesaj completat Pe ambalajul EBC scrie "heavy duty". Discurile sunt aproape la fel de groase ca cele vechi insa compozitia pare diferita (cel putin culoarea si textura sunt evident diferite) si nici arcurile nu sunt mai lungi sau mai groase decat cele OEM insa mult mai tari (probabil otelul si tratamentele de calire sunt superioare). Desi nu mai patineaza, nu prea sunt incantat de noul "feeling"... cel putin plecarea lina dupa loc e neplacuta si presupune atentie deosebita, ambreajul cupland cam brusc. Ma gandesc sa incerc un compromis, sa folosesc doar 3 arcuri noi si 3 vechi, poate se mai "domesticeste" un pic. Ride Safe! eu am patit-o cu un kit barnett. cum vrei sa incerci si tu, eu am pus arcurile vechi tocmai pentru ca imi cupla "violent". nu s-a schimbat nimic, culmea. doar cat de tare apasam pe maneta. cred ca materialul e mult mai aderent. de fapt sigur. dupa vreo saptamana sau doua m-am obisnuit fara probleme cu ambreiajul. in schimb rezista mai mult in regim de forja. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat August 7, 2010 Share Postat August 7, 2010 Trimite le un mail http://www.ebcbrakes.com/contact.shtml si intreaba i. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 7, 2010 Autor Share Postat August 7, 2010 eu am patit-o cu un kit barnett. cum vrei sa incerci si tu, eu am pus arcurile vechi tocmai pentru ca imi cupla "violent". nu s-a schimbat nimic, culmea. doar cat de tare apasam pe maneta. cred ca materialul e mult mai aderent. de fapt sigur. dupa vreo saptamana sau doua m-am obisnuit fara probleme cu ambreiajul. in schimb rezista mai mult in regim de forja. Multumesc de informatie, deci tensiunea arcurilor in sine nu face mare diferenta... Si eu m'am obisnuit intrucatva, insa ma deranjeaza noul comportament al ambreajului, in special la plecarea dupa loc, care acum aduce mai degraba cu un comutator "on-off". Ma gandesc sa pun la loc vechile discuri (care nu prezinta uzuri majore) dar cu arcurile "heavy duty" EBC. Datorita tensiunii mai mari poate nu mai patineaza in sarcina maxima... Ride SAfe! Mesaj completat Trimite le un mail http://www.ebcbrakes.com/contact.shtml si intreaba i. Sistemul de "contact us" nu functioneaza decat cu "outlook express". Le'am dat totusi un mail "normal", insa nu am primit nici un raspuns... deocamdata. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 7, 2010 Share Postat August 7, 2010 Multumesc de informatie, deci tensiunea arcurilor in sine nu face mare diferenta... Si eu m'am obisnuit intrucatva, insa ma deranjeaza noul comportament al ambreajului, in special la plecarea dupa loc, care acum aduce mai degraba cu un comutator "on-off". Ma gandesc sa pun la loc vechile discuri (care nu prezinta uzuri majore) dar cu arcurile "heavy duty" EBC. Datorita tensiunii mai mari poate nu mai patineaza in sarcina maxima... Ride SAfe! Mesaj completat Sistemul de "contact us" nu functioneaza decat cu "outlook express". Le'am dat totusi un mail "normal", insa nu am primit nici un raspuns... deocamdata. Ride Safe! Experienta mea este incomparabil mai mica decat a celor ce au postat aici...totusi indraznesc sa fac cateva presupuneri,cu scuzele de rigoare daca acestea pot parea lipsite de logica : este posibil ca caracteristica de comutator "on-off (caracteristica care oricum nu poate fi compatibila cu un ambreiaj,ce ar trebui sa lucreze "analogic") sa se datoreze tensiunii putin diferite din arcurile ambreiajului..(desi acestea sunt noi..) ? Spun asta,deoarece o problema similara la o comunista (cupla brusc la plecarea de pe loc..) am rezolvat-o schimband arcurile..(initial se observa ca discurile nu erau distantate uniform pe toata circumferina cand apasam ambreiajul..) O verificare in acest sens se poate face schimband arcurile noi cu cele vechi..daca ambreiajul ar cupla in acest caz lin ..cred ca arcurile ar putea fi vinovate Despre dispunerea discului mai gros ,nu cred ca ar influenta functionarea,ci eventual fiabilitatea (indiferent de dispunerea lor forta ce actioneaza asupra lor e egala ...sunt "inseriate" si parcurse de acelasi" curent") Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 7, 2010 Autor Share Postat August 7, 2010 Caracteristica "on-off" este specifica ambreajelor asa-zise "racing", nimic anormal aici... doar ca mie nu'mi place, sau mai bine zis nu se potriveste la stilul meu de condus. Subiectul discului mai gros ramane inca neclar... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 7, 2010 Share Postat August 7, 2010 (editat) ...Subiectul discului mai gros ramane inca neclar... Logica lui Belbodi e corecta, nu pare o "scapare" in setul nou! Nu gasesc inca explicatia, oare in setul vechi exista un disc mai gros? In functionare, pozitia lui face ca el sa fie primul si ultimul din tot pachetul care suporta presiunea arcurilor(si deplasarea axiala cea mai mica). Cu toate acestea nu vad de ce necesita o dimensiune marita(suprafata de frictiune fiind aceiasi)? Poate ca totusi are legatura cu explicatia pe care ai dato la inceput, grosimea lui de fapt mareste suprafata flancului de atac al celor 12 craboti. Editat August 7, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 8, 2010 Share Postat August 8, 2010 Multumesc de informatie, deci tensiunea arcurilor in sine nu face mare diferenta... Si eu m'am obisnuit intrucatva, insa ma deranjeaza noul comportament al ambreajului, in special la plecarea dupa loc, care acum aduce mai degraba cu un comutator "on-off". Ma gandesc sa pun la loc vechile discuri (care nu prezinta uzuri majore) dar cu arcurile "heavy duty" EBC. Datorita tensiunii mai mari poate nu mai patineaza in sarcina maxima... Ride SAfe! Mesaj completat Sistemul de "contact us" nu functioneaza decat cu "outlook express". Le'am dat totusi un mail "normal", insa nu am primit nici un raspuns... deocamdata. Ride Safe! daca kitul vechi patineaza cu arcurile noi poti sa mai incerci ceva: la rf-ul meu inainte sa-i schimb ambreiajul (dura vreo 2 saptamani pana sa-mi vina) i-am scos discurile si cu niste smirghel pus pe geam le-am matuit pe cele de metal. dar doar matuit, nu ceva exagerat. de ce patina nu stiu, si placile si arcurile erau in parametrii. aproape de tot de capat dar in parametrii. in aceste 2 saptamani am facut 1300-1400 de km si nu a mai patinat deloc. cand a venit kit-ul l-am schimbat dar am pastrat kit-ul "revitalizat" pentru back-up. despre discul mai gros nu stiu ce sa spun, am si eu la ambele motoare unul mai gros dar e de metal si vine pus primul in oala. arcuri intarite mi-am pus acum cateva zile pe aprilia (am schimbat rulmentul de presiune, garnitura de la slipper-clutch si cu ocazia asta si arcurile) si desi la mana se simt mai tari decat cele vechi la ambreiaj, culmea, mi se pare actiunea mai usoara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 9, 2010 Autor Share Postat August 9, 2010 Sa vad cand o sa ajung sa fac niste teste... pe site'ul de la "Factory Pro" am descoperit niste modificari la cosul ambreajului pe care ma bate gandul sa le incerc: cateva gauri si canale suplimentare care sa creasca fluxul de ulei spre discuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 9, 2010 Share Postat August 9, 2010 ca tot ai mentionat de factorypro, incearca shift star-ul de la ei! e demential! am pe ambele motoare (ma rog, doar pe aprilia e si "steaua", la rf doar bratul cu rulment si arcul) si face toti banii! la rf aveam un "zdrang" groaznic in ture cand schimbam a doua, a disparut de tot. aprilia are cutia mai zgomotoasa si un pic mai butucanoasa ca sa zic asa, trebuie sa fii destul de ferm cu schimbatul treptelor. dupa ce am pus kit-ul s-a transformat intr-o cutie silentioasa care schimba imediat fara sa necesite cine-stie-ce forta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 9, 2010 Autor Share Postat August 9, 2010 Aha! Multam de informatie... o trec pe "lista". Ride Safe! Mesaj completat Am primit "raspuns" de la EBC... "Please install as per the Yamaha workshop manual, Thank you Jon Wright." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.