vladutz8417 Postat Septembrie 15, 2010 Share Postat Septembrie 15, 2010 Salutare, am si eu o problema si mi scriu pasul aici poate ma poate ajuta cineva cu un sfat. Am un cbr f4i si de vreo 2 luni imi face probleme cand schimb treptele de viteza. Adica, imi scimba ok 95% din cazuri, dar cateodata cred ca nu mi cupleaza ambreiajul, si se simte un mic soc cand schimb viteza ( probabil schimba fara ambreiaj desi maneta e apasata complet ). Initial am crezut ca i o problema de pilotaj, ca nu luam mana din acceleratie in timp ce schimbam si se incingeau discurile de la ambreiaj dar oricat de atenet as schimba tot imi face problema asta. N ar fi cine stie ce, numai ca intre a 1 a si a 2 a imi ramane blocata cateodata in netru. Cu ambreiajul apasat la maxim incerc sa ridic schimbatorul si il respinge inapoi si scoate un pacanit regulat si rapid . Dupa circa 10 sec imi intra in a 2 a fara probleme. Daca incerc s o bag in a 1 a imediat cum se blocheaza pe netru scoate un carait infiorator ( ceva asemanator la autobuzele alea vechi ) . Am verificat nevelul uleuilui si e ok ( ar fi fost cea mai plauzibila cauza ) . Acum cred sunt discurile si arcurile de la ambreiaj , si sper sa nu fie de la cutie. Aveti vreo idee? orice sfat e binevenit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zu1u Postat Septembrie 15, 2010 Share Postat Septembrie 15, 2010 deci esti in a doua.. vrei sa cobori in 1.. si intra in neutru.. cand mai dai odata in jos caraie si-l da inapoi pe neutru.. daca e corect.. cam ce viteza ai cand incerci sa cobori din a 2a in prima? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 15, 2010 Share Postat Septembrie 15, 2010 Am citit cu atentie de vreo 5 de ori ce ai scris si am concluzionat asa: Ca sa schimbi din 1 in 2 trebuie miscarea facuta mai amplu si mai energica. Daca o faci fara vlaga ramane pe neutru. Cand esti deja in mers - motocicleta se deplaseaza cu o viteza oarecare si esti cu cutia la neutru, cand incerci sa bagi in a II-a e normal sa caraie. Daca esti la o viteza potrivita sau moto are o viteza f mica aproape de 0.. intra din neutral in 2 fara probleme. Daca ai viteza mai mare insa nu o sa intre in veci in viteza 2 fara caraiala, trebuie sa incetinesti si sa bagi in 2. Daca atunci cand esti pe loc cu motorul pornit si bagat in viteza 1, si moto nu da sa plece.. poti sa o muti fata/spate ca si cum ar fi pe liber.. ambreiajul nu are nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 15, 2010 Share Postat Septembrie 15, 2010 (editat) Vino la mine sa te rezolv si nu te costa nimic. Sunt convins suta la suta ca este cursa manetei prea prea scurta. Mult prea scurta. nasol, naspa, cah, bleah. Daca vrei sa o modifici singur se rezolva dar este posibil sa nu pricepi pana unde trebuie sa fie maneta drept pentru care vei invata si apoi vei sti sa o faci de fiecare data singur. Desfaci contrapiulita (rotita zimtata mare de la capatul manetei), desurubezi gulerul crestat. Pornesti motoreta, bagi vit 1 cu ambreiajul tras si verific unde cupleaza. Trebuie sa cupleze la doua treimi- trei sferturi din cursa maxima. Adica sa cupleze cat mai aproape de pozitia de liber a manetei. Capisci? Apoi strangi la loc contrapiulita. daca asta nu si nu, atunci ulei suPtire, sau si mai naspa plus plus, cutie cu furci strambe, selector ciobit - $$$$ Editat Septembrie 15, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Septembrie 15, 2010 Share Postat Septembrie 15, 2010 Asta cu "sa cupleze cat mai aproape de pozitia de liber" e ok atata vreme cat in pozitia de liber nu merge cu ambreiaju patinat trebuie si un pic de cursa moarta a manetei. Cu putina rabdare se gaseste reglajul bun: sa debreieze bine da' nici sa nu patineze ambreiajul in mers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 15, 2010 Share Postat Septembrie 15, 2010 Da, reglajul bun se gaseste urmand instructiunile din manual, specific fiecarei mobre in parte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 15, 2010 Share Postat Septembrie 15, 2010 Asta cu "sa cupleze cat mai aproape de pozitia de liber" e ok atata vreme cat in pozitia de liber nu merge cu ambreiaju patinat trebuie si un pic de cursa moarta a manetei. Cu putina rabdare se gaseste reglajul bun: sa debreieze bine da' nici sa nu patineze ambreiajul in mers. Exact. Reglajul ideal e atunci cand cu maneta libera tija de pe motor nu e actionata in nici un fel, e in pozitie de "repaus" complet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladutz8417 Postat Septembrie 15, 2010 Autor Share Postat Septembrie 15, 2010 Trebuie sa va povestesc mai detaliat poate mie mi a omis ceva care are vreo relevanta in treaba asta... am luat acum 4 luni motorul, facea schimbul perfect o singura data mi a ramas pe netru ca n am dat suficient de tare in sus dar apoi am apasat inca o data ambreiajul si mi a schimbat f bine. Dupa vreo 2 luni am dus o la un service pe platforma ca mi a descarcat bateria ca aveam releul bulit. Buuun o iau dupa 2 sapt cat a stat acolo, pana a venit releul ala. Plec cu ea si am simtit ca mi au umblat la cursa ambreiajului, era mai rigid, schimba mai repede vitezele . Initial mi a placut, dar atunci mi a facut si prima data faza asta. Incerc sa bag din a 1 a in a 2 a si intra pe netru , trece de el, si apoi revine pe netru. Initial am crezut ca n am apasat in sus destul de tare, apas ambreiajul maxim si cand incerc sa schimb in sus se aude un pacanit asa si incerca sa readuca schimbatorul pe netru. Pur si simplu nu ma lasa sa l ridic. Am mers cu mobrele de la scoala si cu asta a mea pana atunci si nu mi s a mai intamplat niciodata asa ceva. Deci nu i de la stilul de condus. Mi a mai facut de cateva oric si apoi am dus o inapoi la service si le am zis problema. Mia luat o mecanicul, a facut o tura cu ea, a schimbat din a 1 a in a 2 a la 14000 de ture n a facut nimic . Am crezut ca e stilul meu de condus, ca nu las accelaratia , si din cauza asta se incing discurile de la ambreiaj si nu mai fuctioneaza cum trebuie. Ideea e ca atunci cand a testat o mecanicul nu a facut pentru ca nu face totdeauna. acum parca imi face din ce in ce mai des. dar tot are perioade cand nu face. La cursa de la ambreiaj am reglat o si eu plus ca s a uitat mecanicul de la service si la crusa ambreiajului si a schimbatorului si e ok. Chiar eu am reglat cursa ambreiajului si e la 2 treimi un sfert. Adica in a 1 a cand cand debraiez ambreiajul si ajunge la 2 treimi de punctul maxim incepe sa porneasca. L am mai slabit, l am mai intarit tot asa face. Am compus aici ditamai memorialul durerii sper sa nu fi plictisit audienta. In concluziet , ambreiajul e apasat la maxim, apas schimbatorul in sus trece in netru , vrea sa treaca in a 2 a si e inpins inapoin in neutru cu pacanitul acela. Oricat de tare as apasa in sus nu intra pacane incontinuu si mi l arunca inapoi in neutru. Nu cred ca i din cursa ambreiajului pentru ca nu face constant , dar Cezar daca crezi ca poate fi cursa ambreiajului te rog mult sa mi dai un pm cu numarul tau , si te contactez ca n am nimic de pierdut . Va multumesc tuturor oricum pentru pareri si in speranta ca am fost mai concis acum poate mi dati altele. Ocium nu stiu de ce banuiesc ca la cat de ghinionist sunt o fi selectorul ala ciobit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 15, 2010 Share Postat Septembrie 15, 2010 Date de contact gasesti la semnatura. Spune-mi te rog la ce turatie/viteza schimbi in treapta a doua? Este posibil ca uzura la cutie sa existe deja - furca de a doua stramba si selector ciobit (posibil, nu este sigur) dar sa nu fie nevoie inca de servisare. Poti trece oricand pe la mine, ma suni si te astept, sa ma uit la motoreta nu te costa nimic. Am o experienta vasta (si pe alocuri neplacuta) la cutii de viteze la CBR-uri. Mesaj completat Dupa cum ai aflat ieri cutia este in regula. Problemele motocicletei sunt altele - lantul (dezastru, nasol, catastrofa, belea ) si uleiul cam zuBtire pentru cum folosesti tu motocicleta. Al doilea aspect este schimbul vitezei a doua - nu sub 5000, nici macar pe ploaie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladutz8417 Postat Septembrie 18, 2010 Autor Share Postat Septembrie 18, 2010 Da, iti multumesc mult inca o data Cezar, m ai linistit in privinta cutiei, totusi cred ca e ceva la ambreiaj, probabil arculetele alea slabite . Oricum nu i ceva urgent , si se termina si sezonul oricum probabil o s o fac in primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi2424 Postat Ianuarie 25, 2020 Share Postat Ianuarie 25, 2020 Salut! Se mai gasesc piese pt suzuki rf 900r? Doresc sa cumpăr o mobra de genul si vânzătorul spune că e blocată în viteza a doua. Ce as putea sa fac? M'-ar costa mult reparația sau o ta cutie? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.