Jump to content
Sign in to follow this  
roland.bike

compresia

Recommended Posts

buna,am o nelamurire la motorul in 2t pot controla compresia sa vad in ce stare se prezinta motorul,la motorul in 4t pot face acelasi lucru?daca are mai multe cilindre cum se proceddeaza?cum poti sa afli cat are compresia un motor in 4t?stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifici cu compresiometru la fiecare cilindru in parte.

B7-S-CT951.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mare atentie la alea cu decompresor automat. Sa nu luati teapa cum a facut un mare mecanic (nu spui care) si dupa ce a vazut compresia (evident gresita): "vai dar motorul asta nu mai tine mult!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

si care-s alea cu decompresor automat....ca si eu am avut niste valori aiurea la un test d-asta de compresie.

Edited by mihai_2b3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca o masori cu un compresmetru de pe Louis, din start ai gresit :moron: Ala MotoDetail ii de toata coma, direct proportional cu pretul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
si care-s alea cu decompresor automat....ca si eu am avut niste valori aiurea la un test d-asta de compresie.

Numai monocilindricele. Toate care au electrostart au si decompresor automat. Cele cu pornire la carja, daca nu au inca o maneta deasupra ambreiajului, au tot decompresor automat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

as mai adauga:

1. se masoara cu motorul cald, e normal si logic sa masori motorul atunci cind se afla foarte aproape de regimul lui de functionare. compresia variaza mult de la cald la rece.

2. se masoara cu acceleratia deschisa la maxim si cu bateria in stare buna. daca nu faci asa masori mai curind cit de bine inchid clapetele si care e starea bateriei, nu compresia. unii recomanda si ridicarea suberelor cu o surubelnita, personal nu cred ca e cazul, fanta de sub ele e destul de mare sa nu fie nevoie.

3. se masoara cu toate bujiile scoase.

 

a masura compresia inseamna a masura abilitatea motorului de a mentine o presiune in interiorul cilindrului. daca introducem in ecuatie variabile cum ar fi clapetele de acceleratie care ingreuneaza admisia aerului, presiunea se va forma mai greu, bateria va munci mai mult iar rezultatele nu vor fi concludente.

 

daca compresia e buna totusi nu inseamna ca totul e ok, daca exista depuneri excesive de calamina pe piston compresia creste. in cazuri extreme se poate depasi valoarea maxima admisa. depasirea valorii maxime admise nu e buna, motorul nu va functiona mai bine, din contra.

compresie proasta nu inseamna motor bulit, poate insemna si supape nereglate.

 

masurarea compresiei este mai curind un test care indica daca un motor are probleme care sa necesite interventie, nu certifica ca motorul e in stare buna.

 

PS: nu-i asa, corleone? a, stai, am uitat ca esti banat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...