razvan_daniel85 Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 Buna ziua tuturor! Am si eu o nelamurire pe care nu am reusit nici pana acum sa o solutionez. Sa o iau cu inceputul: Doresc sa imi cumpar o anumita motocicleta (KTM 640 Adv) si cum aceasta nu se mai fabrica trebuie sa apelez la piata second hand. De-a lungul timpului m-am familiarizat cu majoritatea problemelor ce pot sa apara la acest model, cat si in general la o motocicleta, insa pe una nu am reusit sa o elucidez complet si anume: Urmarind mai multe anunturi de vanzare-cumparare am observat ca o parte din motociclete (mai bine sau mai prost intretinute - asadar acesta nu pare sa fie un criteriu) au galeriile de esapament albastrite. Logica imi spune ca acest lucru trebuie sa se datoreze unei temperaturi ridicate la nivelul lor din urmatoarele cauze: 1. proprietar foarte zelos cu maneta de acceleratie si/sau 2. reglaj prost al carburatei ce rezulta intr-un amestec prea bogat si astfel o temperatura a gazelor de evacuare prea mare. Acum, daca o motocicleta detinuta de o persoana care nu a menajat-o in ce priveste regimul de accelerare nu este tocmai de dorit, una a carei carburatie a fost dereglata pt. 1-2 ore in care fostul propietar a incercat sa o regleze nu cred ca este neaparat de ocolit. Vreau sa mentionez ca starea tehnica primeaza in fata pretului de achizitie. Intrebarile mele sunt: 1. Exista vre-o metoda de a face diferenta intre cele doua surse de "temperaturi inalte"? 2. E mai bine sa ocolesc complet motocicletele cu tevi "albastre", desi de altfel ele sunt intretinute exemplar (= proprietar atent si grijuliu)? 3. Am vazut motocilete cu tevile albastrite in portiunea de mijloc si nu imediat la iesirea din motor, lucru ciudat deoarece acolo se ating temperaturile maxime, gazele pierzand din puterea calorica pe masura ce inainteza. Care este explicatia? Va multumesc anticipat pentru raspunsuri. O zi buna! Razvan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 (editat) 1. Exista vre-o metoda de a face diferenta intre cele doua surse de "temperaturi inalte"?2. E mai bine sa ocolesc complet motocicletele cu tevi "albastre", desi de altfel ele sunt intretinute exemplar (= proprietar atent si grijuliu)? 3. Am vazut motocilete cu tevile albastrite in portiunea de mijloc si nu imediat la iesirea din motor, lucru ciudat deoarece acolo se ating temperaturile maxime, gazele pierzand din puterea calorica pe masura ce inainteza. Care este explicatia? Tevi albastre? Nu asa se fac la scurt timp dupa ce sunt curatate? Ai cateva sute bune de grade la iesirea din cilindrii... Oricum nu mi se pare un criteriu de departajare. Eu unul nu as cumpara LC4 asa-zis impecabil decat daca mi-ar fi permis sa-l dezasamblez in avans pentru verificari pe la distributie si rulmentii din carter. Editat Noiembrie 11, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan_daniel85 Postat Noiembrie 11, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 11, 2010 In ce sens dupa ce sunt curatate? Adica vrei sa spui ca ele se albastresc oricum datorita temperaturii si daca proprietarul, inainte de vanzare, indeparteaza stratul de oxid = teava frumoasa si lucioasa, iar daca nu = teava albastra? Pana acum singurele mele experimente practice din acest punct de vedere, au fost cu diferite metale pe care le-am incalzit cu brenner-ul pt alte scopuri si cu ocazia aceasta le-am albastrit, dar nu am incercat sa curat "albastreala" deoarece nu era necesar. Oricum ma gandeam ca schimbarea de culoare se produce datorita decalirii metalului si astfel e un proces petrecut in toata grosimea sa, ce nu poate sa fie indepartat prin lustruire - ma insel? (nu e comentariu ironic, vreau doar sa ma lamuresc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 cred ca astea sunt chitibusuri cu culoarea evacuarii trage motorul? nu sare din viteze? suspensiile nu sunt obosite? ambreiajul nu patineaza? actele sunt ok? consumabilele cum se prezinta? cum sta pe sosea,cadrul e nelovit? cred ca astea conteaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan_daniel85 Postat Noiembrie 11, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 11, 2010 @kevin77 Ai dreptate cu ceea ce ai spus in ce priveste verificarile pe care le-ai mentionat. Pe langa acestea am si eu o lista intreaga pe care am alcatuit-o de-a lungul timpului din cautari / observatii succesive. Problema mea este ca am intalnit opinia conform careia "teava albastrita = motor accelerat serios" la persoane carora le acord o oarecare incredere - nu spun ca este justificata insa! Tocmai de aceea incerc sa obtin si alte pareri ca sa incerc sa imi conturez o imagine cat mai clara despre importanta acestui "chitibus" Orice interventie este binevenita, daca e posibil si cu o explicatie de ce este sau nu un "chitibus". Multumesc inca o data! Razvan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 Eu stiam ca un amestec sarac provoaca temperaturi mai mari. In fine... Pune problema invers: ai vazut LC4 fara tevi albastre? Daca da, sunt majoritare? Atunci ia-ti dintr-astea. Daca, insa, majoritatea au tevi albastre, atunci uita aspectul asta si treci la alte criterii de alegere. Poate asa se albastresc ele, indiferent de regimul de exploatare. Poate, chiar daca ti-ai fi cumparat-o din magazin, tot asa ar fi ajuns dupa o ora de mers cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 (editat) Eu n-am vazut mobra mai veche de un an cu tevile ne-albastrite. Decat alea care le au pline de rugina. Bine, recunosc ca n-am vazut prea multe mobre. Editat Noiembrie 11, 2010 de speedy.k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktk79 Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 depinde din ce material e facut teava si nu de faptul ca cum tragi de gaz ! asta e noua si e albastra ! (parerea mea) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 Eu te=as sfatui sa=ti indrepti atentia catre lucrurile care au intr-adevar o importanta, si nu tobe albastrite, zagarieturi pe plastice, etc. \\\\\\\\\\\\cred ca cel mai usor este sa te duci cu cineva care se pricepe si va vedea cu un ochi calificat defectele care au importanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 (editat) Si eu si Mark 81 am avut 640 Adventure si vorbim din experienta cu asa ceva. Am avut galeriile albastre si nu am tras nici tare de gaz si nici la carburator nu am avut probleme. Vara cand ma opream la o tigara dupa multi km aprindeam tigara de la galeria de evacuare pentru ca era rosie. Iti spun asta ca fapt divers. Am mers 25000km cu ea fara vreo defectiune. Am vandut-o si noul proprietar am mers pana la vreo 52000 fara nici o problema. Mark a facut Asia cu a lui. Toba albastrita la mijloc este din cauza unei mici tobe intermediare. Mecanismul albastrelii in acea zona nu il stiu. Concluzie: daca tehnic este ok dpdv al tau, poti da banii pe ea linistit fara sa iti pese de albastreala galeriilor. Am impresia ca materialul din care este facuta teava este de vina. Bafta Editat Noiembrie 11, 2010 de ketemeu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Noiembrie 11, 2010 Share Postat Noiembrie 11, 2010 Habarn=am dece era albastra, nici nu mi=am batut capul atat timp cat a mers ceas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan_daniel85 Postat Noiembrie 12, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 12, 2010 Va multumesc tuturor pentru interventie! Bineinteles ca nu acord o importanta deosebita aspectului estetic, decat in masura in care tradeaza un comportament abuziv asupra motocicletei si dupa cum am spus si mai sus, am auzit si opinia asta - trebuia sa o verific As mai avea o intrebare in special pt katemeu (dar si pt Mark 81) deoarece a spus ca a avut o asemenea motocicleta si mai ales ca nu atras excesiv de gaz (stil de mers pe care il vizez si eu): cat consuma??? (oras/afara/munte). Am intalnit multe opinii pe diferite forumuri, unele rezonabile (4 - 5,5 l/100 km), altele mai extremiste, dar as dori o parere si din parte cuiva care nu a incercat "sa fie primul la destinatie". Ps: @ andrei belcic - ai dreptate un amestec prea sarac cauzeaza temperaturi ridicate, probabil m-am gandit la altceva cand am scris. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Noiembrie 13, 2010 Share Postat Noiembrie 13, 2010 Pe strada consumul se invarte in jurul valorii de 5. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Noiembrie 16, 2010 Share Postat Noiembrie 16, 2010 As mai avea o intrebare in special pt katemeu (dar si pt Mark 81) deoarece a spus ca a avut o asemenea motocicleta si mai ales ca nu atras excesiv de gaz (stil de mers pe care il vizez si eu): cat consuma??? (oras/afara/munte). Am intalnit multe opinii pe diferite forumuri, unele rezonabile (4 - 5,5 l/100 km), altele mai extremiste, dar as dori o parere si din parte cuiva care nu a incercat "sa fie primul la destinatie". In afara orasului si eu tot pe la 5 - 5,5l/100km m-am invartit. La o viteza de croaziera de 120-125km/h ai cam 4300-4500 ture. Este regimul la care se simte cel mai bine. Pe forestiere 6,5-7l/100.depinde de stilul de condus. In oras nu stiu pentru ca avea rezervorul atat de mare incat calcularea unui consum real (de la un plin la altul) era imposibil. Oricum nu m-a surprins neplacut niciodata la capitolul asta in oras Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOTRU Postat Noiembrie 16, 2010 Share Postat Noiembrie 16, 2010 de la aspectul curat, nou ,ca oglinda , teava de esapament ajunge invariabil la rugina datorita temperaturilor inalte la care lucreaza . pana a ajunge insa acolo ,intermediar , una dintre culorile care apar la un anumit interval de timp este albastru . aia este o teava relativ noua . veche si arsa bine este una rosie ,ruginita . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PURE PASSION Postat Ianuarie 23, 2011 Share Postat Ianuarie 23, 2011 Eu stiam ca un amestec sarac provoaca temperaturi mai mari. In fine...Pune problema invers: ai vazut LC4 fara tevi albastre? Daca da, sunt majoritare? Atunci ia-ti dintr-astea. Daca, insa, majoritatea au tevi albastre, atunci uita aspectul asta si treci la alte criterii de alegere. Poate asa se albastresc ele, indiferent de regimul de exploatare. Poate, chiar daca ti-ai fi cumparat-o din magazin, tot asa ar fi ajuns dupa o ora de mers cu ea. In primul rand scuze de offtopic,dar nu am mai deschis alt topic ca nu avea sens!DA!Si eu stiam la fel,cel putin inainte sa o modific pe Yama!Dupa ce i-am taiat+curatat toba si dupa ce i-am schimbat filtru de aer,am incercat sa o supralimentez,coborand sigurantele o treapta in ambele unitati ale carbului!Dupa modificare am observat clar schimbarile:mobra pornea putin mai greu,la accelerari bruste si in plaje de turatii reduse se simtea usor ca trage mai bine,in schimb la turatie mare motorul tragea mult mai bine(acolo era cea mai evidenta schimbarea).Totul a fost bine pana am intalnit in vara o purtiune de vreo 3 km prin padure unde am mers mai mult in viteza 1si2.La un moment dat cand am tras ambreajul si l-am lasat la ralanti motorul s-a oprit!Ma dau jos,ma uit pun mana si aproape ca mi-a ramas pielea pe aripioarele de racire!Daca te uita-i atent vedeai ca si culoarea aluminiului(din aripioare) se schimbase atat era de incins!Dupa faza asta,am pus la loc sigurantele (al treilea canal de sus) si nu am mai avut probleme cu incalzirea!N-a.......acum nu mai stiu care teorie e adevarata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 In primul rand scuze de offtopic,dar nu am mai deschis alt topic ca nu avea sens!DA!Si eu stiam la fel,cel putin inainte sa o modific pe Yama!Dupa ce i-am taiat+curatat toba si dupa ce i-am schimbat filtru de aer,am incercat sa o supralimentez,coborand sigurantele o treapta in ambele unitati ale carbului!Dupa modificare am observat clar schimbarile:mobra pornea putin mai greu,la accelerari bruste si in plaje de turatii reduse se simtea usor ca trage mai bine,in schimb la turatie mare motorul tragea mult mai bine(acolo era cea mai evidenta schimbarea).Totul a fost bine pana am intalnit in vara o purtiune de vreo 3 km prin padure unde am mers mai mult in viteza 1si2.La un moment dat cand am tras ambreajul si l-am lasat la ralanti motorul s-a oprit!Ma dau jos,ma uit pun mana si aproape ca mi-a ramas pielea pe aripioarele de racire!Daca te uita-i atent vedeai ca si culoarea aluminiului(din aripioare) se schimbase atat era de incins!Dupa faza asta,am pus la loc sigurantele (al treilea canal de sus) si nu am mai avut probleme cu incalzirea!N-a.......acum nu mai stiu care teorie e adevarata. Trebuia sa faci exact aceeasi portiune de 3 km de padure cu noul reglaj ca poti face o comparatie. Foarte probabil ai calat motorul pt ca nu ai ventilator pe radiator. Sau nu ai racire cu apa de vreme ce vorbesti de aripioare de racire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PURE PASSION Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Trebuia sa faci exact aceeasi portiune de 3 km de padure cu noul reglaj ca poti face o comparatie. Foarte probabil ai calat motorul pt ca nu ai ventilator pe radiator. Sau nu ai racire cu apa de vreme ce vorbesti de aripioare de racire. Exact aceiasi portiune am facut-o si motorul intradevar frigea dar se simtea ca diferenta era mare!!Acuma n-am stat sa masor si cate grade sunt afara da era tot in vara,la vreo 3 saptamani dupa faza aia.Motorul nu s-a calat(si eu m-am speriat atunci pe moment,da am dat usor la pedala si nu mergea mai greu sau mai usor,ci normal),numai ca l-am pornit dupa vreo 20,25 de min ca am zis sa se raceasca un pic.Intradevar astea cu racire pe aer sunt nasoale ca nu le poti adapta sistem aditional de racire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 depinde si de grosimea galeriilor. la rsv sunt de inox si mai groase, nu s-au albastrit. si eu trag de gaz rau la ducati n-are nici 3000 de km si s-au albastrit deja. si in afara de odata cand am trecut de 250 n-am dat in ea neam. nu in nesimtire cel putin. la rf n-am ce sa spun, sunt vopsite in fiecare an aproape... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.