emylyo Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 La motocicletele suzuki sunt date bujiile standard CR9E.Am gasit cr8e si cr10e.Nu stiu care sunt calde si care sunt reci si care sunt indicate pentru timp rece si care pentru timp cald.Mai am unele cr8ek.Ce simbolizeaza k de dupa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 Temperatura bujiilor n-are nimic de-a face cu temperatura de afara. E vorba de cat de repede se transfera caldura din cilindru spre exterior prin intermediul bujiei. O bujie RECE - transferă căldura rapid spre exterior. O bujie CALDĂ - transferă căldura mai greu spre exterior. La un motor care se incalzeste in draci si e folosit la ture inalte trebe o bujie mai rece. La un motor care se incalzeste mai putin si lucreaza mai batraneste trebe o bujie mai caldă. Dar asta stabilesc producătorii.. LA NGK - cu cat cifra e mai mare cu atat bujia e mai RECE! Mesaj completat Ce simbolizeaza k de dupa? Iote aici toata taraba de la NGK: http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/ngkjpg.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 O bujie mai calda adica 7 ar ajuta motorul sa porneasca mai usor daca e obosit si nu are compresie dar nu e recomandabil sa-l soliciti pentru ca poti avaria motorul,e recomandata doar daca mergi lejer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 La motocicletele suzuki sunt date bujiile standard CR9E.Am gasit cr8e si cr10e.Nu stiu care sunt calde si care sunt reci si care sunt indicate pentru timp rece si care pentru timp cald.Mai am unele cr8ek.Ce simbolizeaza k de dupa? Daca catalogul iti da CR9E atunci pe acestea trebuie sa le cumperi, nu iti bate capul care e mai rece sau mai calda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 Adica doar daca e uzat motorul si nu mai porneste dar totusi vrei sa mergi pana topesti pistoanele poti pune 8. Ca de aia e catalog. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 O bujie mai calda adica 7 ar ajuta motorul sa porneasca mai usor daca e obosit si nu are compresie dar nu e recomandabil sa-l soliciti pentru ca poti avaria motorul,e recomandata doar daca mergi lejer. spui numai tampenii. la rece toate bujiile-s la fel, cand se incalzesc se comporta diferit. un cr4 o sa dea aceeasi scanteie ca un cr10 la pornire. auzi tu... compresie proasta si bujie calda . asta e din acelasi ciclu cu "nu porni motocicleta de la masina, mai ales daca e pornit motorul masinii ca se arde" Mesaj completat La motocicletele suzuki sunt date bujiile standard CR9E.Am gasit cr8e si cr10e.Nu stiu care sunt calde si care sunt reci si care sunt indicate pentru timp rece si care pentru timp cald.Mai am unele cr8ek.Ce simbolizeaza k de dupa? k inseamna ca au 2 electrozi de masa, atata tot. au aceeasi cifra termica cu un cr8e sau eix (ix e iridium). mai sunt/erau si cu platina dar nu stiu daca se mai fabrica. poti folosi fara probleme 8 100% pe vremea asta daca nu acoperi radiatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 26, 2010 Share Postat Noiembrie 26, 2010 (editat) O bujie mai calda adica 7 ar ajuta motorul sa porneasca mai usor daca e obosit si nu are compresie dar nu e recomandabil sa-l soliciti pentru ca poti avaria motorul,e recomandata doar daca mergi lejer. numai daca inainte de pornre o pui 5 minute in flacara de la aragaz ... ON- Din cate stiu/am auzit toata treaba tine de temperatura de autocuratare (dar nu mai mult de atat, decat e necesar )... adica este necesar sa atinga o astfel de temperatura si e logic faptul ca un motor care atinge turatii mari se incalzeste mai repede si are nevoie de o bujie "rece" Editat Noiembrie 26, 2010 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 26, 2010 Share Postat Noiembrie 26, 2010 (editat) Too cold of a plug may cause it to carbon-up prematurely, causing; poor fuel economy, washing the oil down the cylinder walls [ contaminates the oil and will likely lead to engine seizure]. Too hot of a plug can cause the top of the pistons to melt. Again, engine failure. Yuk,uite cata dreptate ai: Racing engines, however, still benefit from picking a proper plug heat range. Very old racing engines will sometimes have two sets of plugs, one just for starting and another to be installed once the engine is warmed up, for actually driving the car. Let's make this really simple: when you need your engine to run a little cooler, run a colder plug. When you need your engine to run a little hotter, run a hotter spark plug. However, NGK strongly cautions people that going to a hotter spark plug can sometimes mask a serious symptom of another problem that can lead to engine damage. Be very careful with heat ranges. An engine that has poor oil control can sometimes mask the symptom temporarily by running a slightly hotter spark plug. While this is a "Band-Aid" approach, it is one of the only examples of when and why one would select a hotter spark plug. http://en.wikipedia.org/wiki/Spark_plug#Heat_range Editat Noiembrie 26, 2010 de Penetru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 26, 2010 Share Postat Noiembrie 26, 2010 n-ai inteles nimic din articolul ala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Noiembrie 26, 2010 Share Postat Noiembrie 26, 2010 Too cold of a plug may cause it to carbon-up prematurely, causing; poor fuel economy, washing the oil down the cylinder walls [ contaminates the oil and will likely lead to engine seizure]. Too hot of a plug can cause the top of the pistons to melt. Again, engine failure. Yuk,uite cata dreptate ai: Racing engines, however, still benefit from picking a proper plug heat range. Very old racing engines will sometimes have two sets of plugs, one just for starting and another to be installed once the engine is warmed up, for actually driving the car. Let's make this really simple: when you need your engine to run a little cooler, run a colder plug. When you need your engine to run a little hotter, run a hotter spark plug. However, NGK strongly cautions people that going to a hotter spark plug can sometimes mask a serious symptom of another problem that can lead to engine damage. Be very careful with heat ranges. An engine that has poor oil control can sometimes mask the symptom temporarily by running a slightly hotter spark plug. While this is a "Band-Aid" approach, it is one of the only examples of when and why one would select a hotter spark plug. http://en.wikipedia.org/wiki/Spark_plug#Heat_range cu tot respectul,vorbesti din carti !...stress_L&P vorbeste din experienta.. degeaba copy/paste la noi ca noi (unii foarte putini de aici) le stim/simtim din experienta. spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 26, 2010 Share Postat Noiembrie 26, 2010 Din experienta: la doua motoare diferite care aveau compresie mica si porneau greu am schimbat bujiile si de la NGK8 la NGK7 si au pornit usor. Nu recomand pentru ca motorul se poate avaria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 26, 2010 Share Postat Noiembrie 26, 2010 (editat) daca puneai 8 noi la fel de usor pornea motorul. fiind uzat ancrasa bujiile, 7 se curatau mai bine. nu se avariaza nici un motor "civil" cu bujii cu o treapta mai calda cu reglajele normale decat daca nu vede decat forja gen circuit. si atunci cu greu. dealtfel o bujie mai calda iti da posibilitatea imbogatirii amestecului. dar deja vorbim de tuning si nu are rost. Editat Noiembrie 26, 2010 de stress_L&P Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.