Sari la conținut

Cum Sa-ti Iei Motor Din Vest


motormouse
 Share

Postări Recomandate

ma tem k nu e chiar on-topic, dar cred k va ajuta pe multi sa se descurce mai usor, depinde de moderatori...

pe scurt, dupa un lung family-meeting, am stabilit k partea paroasa a familiei nu poate trai fara motor, si-am hotarat sa dam o tura pe la germania, sa vedem ce se poate cumpara, cum , cu cat, eventual vinde inapoi in tara sa iasa ceva bani si poate un motor moka la 2-3 drumuri. bine, eram foarte stresat de legi, triunghi, trusa medicala, etc, asa k, desi aveam casco pe masina, am schimbat parbrizul plesnit pe banii mei- o fi fost bine, k m-am intors de 3 ori sa aflu pe unde intra apa? pana la urma am mers o vreme fara mocheta pe stanga si l-am rezolvat singur, deci nu schimbati parbriz la olympia glass sau cum le-o zice, soseaua colentinei pe dreapta, cum treci de intersectia cu fundeni.

anyway, pe 25 iunie am iesit din tara- draq stia de ordonantza cu vama d p 26 iunie. aveam deja carlig la break, rezultatul a 6 ore de alergatura pe la dezmembrari- lasa k l-am luat la ochi, da' ala era. planul era sa luam si o remorca, ma rog....ne-a luat 9 ore sa iesim din scumpa noastra patrie, adik am plecat la 8 dim. si pe la 5 p.m. eram in granitza la nadlag, am trecut rpd, nu era aglomerat, i-am dat tare sa ajungem la budapesta, unde a mea sotie never been. plimbare o ora prin buda, frumos, cafea la terasa pe malul dunarii. plecam d-acolo, surpriza: nu se gaseste gpl prin ungaria ( aveam sa aflam k nici prin austria). cum passatu' din '96 fugarit blana nu consuma chiar putina benzina, parea interesant sa gasim gpl. ma credeti sau nu, de la budapesta pana la granitza cu austria am intrat in TOATE benzinariile d p drum, chestie utila daca nu vrei sa adormi- cred k sunt vreo 35?. terminandu-se si benzina, am pus la o statie shell, pe euro, k forintzi n-aveam. cam scump, spre 2 euro/litru. din cauza oboselii si a faptului k jumatatea (contabil de ocazie la acest drum) dormea, n-am retinut. la km 163 de la budapesta, singura benzinarie cu gpl. iar m-au ars, era omv- tura asta se trezise si contabila si ne-am certat un pic cu ei, sa aflam k , desi cursul oficial euro-forint era 295, cel al benzinariilor- nu numai omv, toate- era pe la 190. ok. asta e. da-i inainte. inutil sa mentionez k orice pe autostrzi, de la nadlag la bremen, daca vreti, e excesiv de scump. cola la 0,5 sare spre 1,5 euro, etc. am prins si perioada foarte calda, remember iunie?- mers non-stop cu aer conditionat, si eventual cu geamul deschis, cand nu mai vedeam de fum in masina. n-o sa uit niciodata apa aia plata evian la 2,49 euro/litru, mai ales k mie nu-mi place plata, dar deh, lady's first.

revenind, pe la 2 noaptea zaceam la o terasa in centrul vienei- avem in 2 insi peste 70 de ani, si nu fusasem niciodata, niciunul, in viena. cred k a fost bafta, era o terasa de arabi, cu multe mertzuri s si cativa rusi cu bmw-uri serie 6 care se certau pe bani, am inteles. patronii arabi sarbatoreau ceva, era plin de copii alergand la ora aia- ok, ora romaniei-si aveau o muzika....dassin, cinquetti. dupa cafea de 4 euro si o ora de plimbare pe jos prin viena, am sters-o spre germania. n-am mai reusit sa ajungem chiar atunci, dormisem 3 ore noaptea anterioara pe motiv de baute la greu cu prietenii-deh! pe la 5 dim am tras pe dreapta intr-o parcare unde toata lumea dormea si am facut la fel k ei. anyway, la 11 eram la munchen. am pierdut ziua intreaga acolo, ce motoare? de unde? gaseai 2-3 la niste preturi de-ti sarea ranga din portbagaj. ok, spre seara, plecam, k era scump tot -c.m. fotbal, va spune ceva? mie, not much, mai ales la ora aia.am ajuns noaptea la stuttgart, nu mai stiu la ce ora. nu era bine, nu gasisem motoare deloc. am esuat pe la 3 dim intr-un net-cafee, ne-au mai ajutat si prietenii din tzara cu sfaturi, noi voiam moto europene, k sa nu platim accizele. pe la 5 am ajuns la un hotel in centru cu vreo 55 euro, frumos, curat, etc, 2 beri si somn. dimineatza, aveam o mare lista cu dealeri d p net, facuse si un mare traseu pt gps, am mers la cel mai apropiat, undeva langa stuttgart. super afacere avea omu, ceva cat sala polivalenta+etaj, dar....scump. majoritatea mai scumpe k la noi. sigur k erau super intretinute, etc, cu carte service, dar scumpe. adik, mai simplu, un f 650 din '94 era 3800-4000 euro. ma cam lipisem de un ducati 750 de 3500, da' n-am avut de lucru si i-am aratat sotiei k motoru' fusase prin curse si mai si cazuse- am pierdut la votul final, damn. intreb sa ma aflu in treaba de remorci, si dealeru' pune mana pe tel si suna un prieten la 40?

de km distantza, ala zice sa vina romanul, k ii dau io orice remorca vrea. intr-adevar, foarte saritori si amabili, fac orice k un potential client sa ajunga la decizia finala, iote k am baut si cafele gratis... urcam in masina si ne ducem linistiti la boblingen, unde gasim mare dealer de remorci, lenz anhanger (anhanger=remorca). remorci noi si frumoase, amjoritatea facute in cehia de adagos. ala intreaba ce motor vrem sa caram, mie-mi tot era gandul la un k 100 rs cu 16 valve-ii explicam noi, si ne recomanda nu cea mai ieftina, urmatoarea, adik nu cea de 500 euro, cea de 600. o luam noi, petrecem o ora la primarie sa-i luam numere provizorii. hala mare ,zeci de oameni, luam bilet de ordine, aveam 451. ma uit pe tabel, curent era 135. sa mi se faca rau. a durat 40 min, k aveau 12 ghisee. cand colo, fata de la 8, care nu vorbea strop de engleza- nu prea vorbesc decat very basic, dar inteleg mai mult decat par nemtii- nu poa' sa-mi dea nr., k tre' sa vada remorca. ii explic io k e neinmatriculata, e noua, nimic frate. sare fata de la ghiseu nr. 9, aia vorbea laudabil engleza, zice "moment", ia factura, suna la dealer, il intreaba- ce-am inteles si noi- de remorca seria numarul, ala confirma k a vandut-o si-i spune numele meu. femeia silabiseste d p factura, surade multumita si-mi da tot ce trebuie sa plec linisti. 40 euro asigurare, 32 euro taxa inmatriculare-platita cu un card de la ei pe care-l infigi intr-un bancomat, dupa ce strecori si suma prin fante iti da o chitantza. 7,5 euro o placa de inmatriculare- mi-a stantzat-o/vopsit-o pe loc, si ready to go. (sigur k tzaranu' roman a baut si 3 cafele gratis pe chestia asta). la dealer, surpriza: uitasem k nu am priza electrica montata. nu erau decat 40 de grade la umbra. baga-te sub masina- mi-a dat dealeru' o schema si fire- si monteaza priza. n-a durat chiar mult, o ora, aia voiau fir separat pt pozitie stanga- drapta, normal k am facut un shunt, plus k am renuntzat happily la lumini de ceatza, nu de alta ,dar trebuia sa atac si coloana de cabluri d p stanga de la passat, si mai dura o ora (e un avantaj totusi sa ai flex, bormashina si un prelungitor de 25 metri in portbagaj, believe me). era doar 4 sau 5 dupa masa, ne uitam noi pe harta, mai aveam vreo 350 km pana la primu' dealer cu real prices. evident, ala nu raspundea la telefon, a raspuns cel de la km 450 sau cam asa, care oricum inchidea la 6. da-i bice, am prins accidente- 2 bucati, in lantz, totul blocat- am ajuns pe la 1 noaptea unde trebuia. mancat la un restaurant de benzinarie, 25 euro, luat si niste beri, somn in masina- ce bine-i sa ai break. dimineatza la 11 la dealer, aiurea. totul inchis. ce sa facem? mai bagam repede 100 si ceva km, ajungem la un dealer din fuldatal-spre hanovra, incolo. ala avea cateva sute de motoare, jumate crashed, unele arse rau. mare surpriza: un k 100 rs in 16 valve , abs, cazut in parcare, o glinda sparta, carena gzariata. 1850 euro, omul n-a negociat batem palma si plecam sa mancam. inainte ii arunc aia cu certificatul eur 1- la fel facusem si la remorca, omul a promis k o sa-l aiba a doua zi, am hotarat sa mergem mai departe si sa-l luam la intors. dealerul din fuldatal zice k n-a auzit, nu crede, eu stiam cum arata k il cautasem pe net, bag un google si iote-l. vede, intelege, promite sa faca rost in 2 ore, desi mirat k e prima data cand un client din romania ii cere, traiasca oamenii cu firmele de leasing. ne intoarcem, ii dam banii, dau o tura cu motoru'- sa-mi rup gatu', k era dat disable la abs. ok. il incarcam, imi vinde chingi cu juma' de pretz, iar cafea moka, ha ha. ce facem? era cam 5 p.m. gasim un alt dealer pe laptop, cu un f 650 k lumea-asa era in poze, la vreo 200 km in sus, la vlotho. il sun, zice k il are da' inchide intr-o ora. ok. pe la 8 seara eram langa vlotho, am tras la o pensiune superba, 65 euro-toate cu mic-dejun inclus. la 11 eram pe drum, dar ne-a luat o ora sa aflam k se modificasera numele strazilor. am ajuns cred pe la 1. primul lucru pe care l-am vazut, f 650-ul rosu. arata mai bine k in poze. nu ma lasa sa dau tura daca nu-i dau banii, am ajuns la 2100, cerea 2250, tipul era turc. dat banii, dat tura, super. acceasi discutie cu certificatul eur 1, se uita pe cel de la fuldatal si zice k nu e bun. suna la vama, abureala, k merge cu mine la cea mai apropiata vama, pana la urma trage de timp si-mi aduce la cunostiintza k vama s-a inchis de 1/2 ora. era vineri. trebuia sa asteptam ziua de luni. ne ajunsase germania. il incarc- vorbesc de f 650- omul imi da chingi gratis si plecam cu sut spre romania, la ora 5 p.m. am renuntat sa trecem prin boblingen, pt certificatul eur 1 la remorca, era o paguba de vreo 160 de euro ,parca, si ocoleam cateva sute km. am mers super bine, stiam deja benzinariile cu gpl...lol

luam si o amenda, tocmai castigase germania cu argentina si iesise toata politia pe autobahn. nu stiam k daca ai remorca esti considerat camion si ai voie max 80 la ora. las k n-ai voie sa depasesti. platim doar pentru depasire- aveam 136km/h, era scump- adik 60 euro , si gata. la 5 dim- vorbesc ora romaniei mereu- eram la granitza dintre austria si germania, unde majoritatea oamenilor trec cu shut, dar noua ne trebuia un certificat eur 1. se deschidea peste o ora, erau sute de tir-uri acolo. enfin, bem o bere si somn. 3 ore, mai mult decat prevazusem. mergem la vama, gasim comisionar vamal roman-nu unul, un birou intreg- ala-mi rupe eur 1 de la fuldatal si-mi da 2 in alb sa le scriu eu, eu importator, eu exportator. le scriu, vamesul neamtz vine si-mi vede seriile, pune stampila. am vrut sa iau si la remorca, dar d p factura lipsea o fraza magica "produs agreat si preferential al c.e." asa k n-a mers. enfin, plecam cu shut, mici certuri cu vamesii peste tot-mai ales din cauza oboselii mele- ajungem in tara, pe 1 iulie. aflam si noile tarife vamale. am platit la remorca fix 970 euro tva+accize, adik fix cu cat o luam din tara. la motociclete, 1400 euro impreuna, ceva de genul 680 euro/buc, valoarea unui motor de la 500la 1000 cmc mai vechi de 5? sau 6? ani urcand de la 2500 la 3500 euro pe tabelele lor de javre, deci din suma aia platesti tva. ma uit pe net, vad motoare mai ieftine cu 20%. asa k le pastrez, asta e. sunt fun ambele. arunc 2 poze si ma culc, dimineatza la prima ora plecam cu k 100 spre grecia. asfalt uscat tuturor, m-as bucura sa va fi folosit la ceva povestea asta.

p.s.: scor total, spre 9000 euro, da' am remorca, apelati cu incredere.

post-1504-1158017251_thumb.jpg

post-1504-1158017288_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. arunc 2 poze si ma culc, dimineatza la prima ora plecam cu k 100 spre grecia. asfalt uscat tuturor, m-as bucura sa va fi folosit la ceva povestea asta.

p.s.: scor total, spre 9000 euro, da' am remorca, apelati cu incredere.

 

 

:angryfire: Sccoteala de acasa ... :angryfire:

 

 

 

Drumuri cat mai uscate in Grecia !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa e , daca nu obisnuiesti sa aduci motoare, nu ai toate filierele formate, nu "stii mersul" pe la autoritati, daca nmergi singur "caine surd la vanatoare" sau daca apeleziu la un intermediar si nu ai motorul in fata cand dai banul si iei actele, ajungi la un pret cel putin egal cu pretul pietei RO. Am 2 exemple printre prieteni care au preferat varianta asta si amandoi au ajuns sa plateasca mai mult decat daca ar fi luat motorul din RO direct. :angryfire: Totusi, s-au ales cu motoare bune, chiar daca mai scumpe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

well - mie mi-a placut sa citesc cum au decurs lucrurile pt ca ma bate gandu sa caut pe afara ceva...numai ca prin italia.

 

Merci de relatare si mult noroc.

Daca dai de o posibilitate de a le aduce in RO ieftin, te rog din casca mea de motociclist sa imi dai un semn! Vreau sa imi aduc si io ceva din IT. Si poate mai stii vreo sursa buna de motoare. Eu am aflat de un targ ce are loc la Imola pe la jumatea lunii septembrie si de site-ul asta> www.motousate.it. Altceva nu prea mai cunosc la tema asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hehe - vorbim - daca merge treaba ma gandesc sa aduc mai serios aci - pt preturi orientative e ok orice site - oricum daca vrei sa faci o afacere buna tre sa cauti atent si sa si vezi motorul. Ca hint - sportiveel la ei sunt cam forjate iar choperele sunt in stare foarte buna :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gata, ne-am intors din grecia, o sa postez pe forum, cat mai curand. excelent comportament motor, mi-a luat 200 grame ulei la vreo 2800 km., mers cat mai blana cu putintza. revenind la alte discutii, in italia sunt mai ieftine, ce-i drept, dar n-o sa gasesti niciodata motoare la fel de bine intretinute k in germania. (nu mai zic faza cu actele, un coleg de la anti-tero- adik nu un tip care se pierde pe drumul sinuos cu autoritatile- a trebuit sa stea de miercuri pana luni sa-i termine aia actele in italia, cica e cam k pe la noi). e drept, omul a venit cu un super gsx-r de 1300 la superpretz, a mai bagat vreo 800 euro din prima, stia deja ce-i trebuie...in concluzie, din italia ti-l aduci "pe sus", exista destui care au relatii pe partea asta, poti sa iesi la 80 de euro cu un tir. altfel, daca vrei sa vii pe el...mai bine nu....

si chiar, ieri pe la 3 p.m. am trecut pe langa un parc auto din bulgaria- zau nu mai stiu unde, le-am luat cartea de vizita- unde era o gramada de motoare. exemplu: honda cbr 600, an 2006, km 5.000, impecabila-toba un pic atinsa, foarte usor-5800 euro. sau: triumph 955, an 2002, 13.000 km, chiar impecabila, 3500 euro. nu mai zic de masini, golf 3 la 3000, etc, aveau cateva zeci anii 95-96, ce folos?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu ma mira ca nu vorbesc engleza? :crack:

Nu au fost deosebiti de mirati ca nu vorbiti bulgara? :crack:

O sa incerc sa-mi caut un translator, caci intradevar nici eu nu stiu bulgara :crack:

Daca reusesc sa cumpar pana da zapada, vin la arc si dau de baut...O sa ma recunosti usor :crack:

Unu' cu ceafa lata... si numere de Sofia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa ma scuzi ca ti-am stricat topicul, iar mai mult am ajuns de la vest la est :crack:

Nici eu nu merg sub o suta prin Bulgaria...Cica daca ai peste suta, e mai greu sa se urce peste tine in masina...Si am facut greseala sa opresc de unul singur la vr'o trei dealeri d'astia...

Singurul castig a fost o conditie fizica de invidiat... Bineinteles ca la inceput am avut si febra musculara de la atata dat din maini :crack:

Nu vorbesc de Burgas, Varna restul statiunilor de la Marea Neagra. Acolo vorbeau mai bine ca in UK...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu n-am avut probleme, de nici un fel. am mai fost, cu masina. bine, am geamuri negre- am uitat sa povestesc ce m-a oprit politia prin austria-germania, au ei o chestie cred, audi-vw cu geamuri negre si animal de 100 kg neras=mafie est-europeana. sa vezi la kiev, 80% din masini sunt asa. am oprit si la 2 noaptea la o cafea in pustietati bulgaresti, cu wife in pantaloni scurti, niste mecle tare ciudate, da' nu s-a intamplat nimic...poate si din cauza k, citez sotia:"cel mai urat tot tu erai".si pana la urma, d.p.d.v. al turismului, bulgaria chiar e vest curat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...