namaste Postat Martie 18, 2011 Autor Share Postat Martie 18, 2011 Pe restul le voi pune maine căci tastatura începe să capete alura unei perne.. O seara minunată vă doresc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 poftim. e pentru a 3-a oara cand dau reply , si apoi citesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
albatros_călător Postat Martie 19, 2011 Share Postat Martie 19, 2011 Mulțumesc prietenilor care mi-au recomandat acest colțiÂşor. I-ai dat o viață aparte, o culoare, un ritm creat prin cuvinte, trăiri Âşi paÂşi curioÂşi. Ai avut o călătorie dumnezeiască! Îți doresc ca fiecare primăvară, vară, toamnă să-ți aducă tot mai multe astfel de sentimente, drumuri, pe care să le împarți cu cei dragi Âşi oriunde inima te lasă. Mulțumim! Stau la rând Âşi aÂştept continuarea. Mi-a bătut inima tare când după primele două pagini am văzut că sunt doar 11 pagini. Sper să ne bucuri tot mai mult cu rânduri Âşi fotografii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Martie 20, 2011 Autor Share Postat Martie 20, 2011 Mulțumesc prietenilor care mi-au recomandat acest colțiÂşor. I-ai dat o viață aparte, o culoare, un ritm creat prin cuvinte, trăiri Âşi paÂşi curioÂşi.Ai avut o călătorie dumnezeiască! Îți doresc ca fiecare primăvară, vară, toamnă să-ți aducă tot mai multe astfel de sentimente, drumuri, pe care să le împarți cu cei dragi Âşi oriunde inima te lasă. Mulțumim! Stau la rând Âşi aÂştept continuarea. Mi-a bătut inima tare când după primele două pagini am văzut că sunt doar 11 pagini. Sper să ne bucuri tot mai mult cu rânduri Âşi fotografii. Multumesc mult pentru cuvintele frumoase.. Mai sunt putine, reply.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magarusulmarius Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 foarte frumos, mai vrem poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Martie 20, 2011 Autor Share Postat Martie 20, 2011 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alin G. Postat Martie 20, 2011 Share Postat Martie 20, 2011 (editat) Doamneeeeeeeee, ma plimb prin camera si nu imi gasesc locul, ma gandesc si imi revizuiesc toata situatia finaciara a anului 2011, am chemat-o de 20 de ori cred pe nevastamea sa se uite la inca o poza si la inca o poza si nu ma mai satur ... e ceva de nedescris ce ai putut sa trezesti in mine cu aceasta poveste ... ce ignorant am putut sa fiu crezand ca stiu cit de cit geografie . Am realizat ce pot oferi destinatiile mai putin promovate media si ce surprize placute iti poate oferi trecerea dintr-o civilizatie in alta , diferitele culturi ale popoarelor, istoria adevarata nu cea construita pe televizor .... sunt atit de entuziasmat incit as pleca acum la drum. Tot respectul meu pentru drumetie si mai ales pentru poveste si extraordinarele imagini pe care le-ai impartasit cu noi, mi-ai fermecat sufletul si mintea. Abia astept sa te cunosc personal la vreo intrunire sa pot sa stau de vorba cu tine. Respect. Editat Martie 20, 2011 de Triplu xXx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ACHIMOTO Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 BESTIAL , mirific , ...........................cu stilul de a povesti si cu pozele facute ...........ne lasi fara cuvinte bravo tie !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Aprilie 9, 2011 Share Postat Aprilie 9, 2011 pai si RESTUL? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HotRaider Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 Namaste, Felicitari pentru ce ai reusit sa realizezi, felicitari pentru modul in care impartasesti cu noi aceste experiente, aceste locuri aceste trairi. Felul in care naratezi momentele prin care au trecut depasesc pozele pe care le atasezi. Iti doresc cat mai multe experiente, drumetii de genul acesta pentru ca ele inseamna pentru noi cat mai multe randuri de citit si poze de vazut. Sper ca esti bine, astept cu drag continoarea povestirii tale! Andrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Aprilie 13, 2011 Autor Share Postat Aprilie 13, 2011 Namaste, Felicitari pentru ce ai reusit sa realizezi, felicitari pentru modul in care impartasesti cu noi aceste experiente, aceste locuri aceste trairi. Felul in care naratezi momentele prin care au trecut depasesc pozele pe care le atasezi. Iti doresc cat mai multe experiente, drumetii de genul acesta pentru ca ele inseamna pentru noi cat mai multe randuri de citit si poze de vazut. Sper ca esti bine, astept cu drag continoarea povestirii tale! Andrei. Multumesc mult.. Imi cer scuze pentru modul lent in care decurge naratiunea, dar va asigur ca motivele sunt strict legate de nevoia de a-mi asigura mijloacele necesare pentru urmatoarea calatorie. Ieri am apucat sa transcriu cateva randuri, dar in momentul in care am vrut sa incarc pozele am primit link-ul asta aparent banal : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=68087&st=0 . A fost un motiv excelent pentru a alerga dupa ultimul autobuz catre casa, dar a meritat. Maine promit sa postez din nou. Toate cele bune.. Andrei.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HotRaider Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 Multumesc mult.. Imi cer scuze pentru modul lent in care decurge naratiunea, dar va asigur ca motivele sunt strict legate de nevoia de a-mi asigura mijloacele necesare pentru urmatoarea calatorie. Ieri am apucat sa transcriu cateva randuri, dar in momentul in care am vrut sa incarc pozele am primit link-ul asta aparent banal : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=68087&st=0 . A fost un motiv excelent pentru a alerga dupa ultimul autobuz catre casa, dar a meritat. Maine promit sa postez din nou. Toate cele bune.. Andrei.. Andrei, sa intelegem din ce spui tu acolo ca pregatesti o noua poveste in zona plantatiilor de orez? Andrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alin G. Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 Frumoasa si povestirea cu China din link. Mie mi-a placut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Aprilie 14, 2011 Autor Share Postat Aprilie 14, 2011 Andrei, sa intelegem din ce spui tu acolo ca pregatesti o noua poveste in zona plantatiilor de orez? Andrei. Din pacate in China este foarte greu (sau imposibil) sa ajungi pe doua roti. Exista varianta sa cumperi de acolo un motor, dar momentan nu vreau sa fac asta. Probabil ca in felul asta voi vedea China si India in viitor. Momentan am alte planuri. Mi s-a pus pata pe Rusia, vreau sa vad stan-urile, Mongolia etc. E o zona care devine din ce in ce mai turistica si vreau sa o admir intr-o forma cat mai naturala, asa ca trebuie sa ma grabesc. Obiectivul pentru anul asta este sa construiesc o motocicleta mai capabila decat orice exista acum pe piata si sa dau o fuga pana in Rusia, pentru acomodare. Anul viitor sper sa plec departe si sa transcriu din nou povesti la gura sobei. Continuarea... Solii mării îmbujorate ce își curmă existența pe nisipul din fața cortului mă trezesc suficient de târziu pentru a rata răsăritul. Mi-am promis o zi de liniște, înot și înegrit celule. După câteva ore de înnot și admirat corali cu ochii betegi mă retrag pe plajă, scot hărtiile interzise din căptușeala unei genți și încep să răsfoiesc detalii referitoare la trecerea in Țara Sfântă. Trei granițe leagă Iordania de Israel, doar două permițând accesul autovehiculelor. Relațiile între Iordania și Israel sunt destul de reci, dar nu agresive. Se poate intra în Israel din Iordania și viceversa fără mari probleme. Nu același lucru se poate spune și despre relația Israel – Siria. Dacă nu voi reuși să evit ștampilele de ieșire/intrare la granițele iordaniene și israeliene nu voi putea reintra în Siria. Israel permite accesul cu viza Siriei, daca treci de interviu. Singura opțiune este să conving vameșii să nu-și agite ștampilele printre filele pașaportului meu. Cuprins de curiozitate și fără niciun chef de relaxare și odihnă îmi împachetez frenetic locuința provizorie și pornesc înspre granița care face legătura între Aqaba și Eliat. Ajung în granița pustie în mai puțin de o oră. Grănicerii par foarte serviabili. Le explic că doresc să trec în Israel fără ștampilă și îmi oferă o hărtie pe care să completez datele din pașaport. O completez și achit în jur de 30 de dinari pentru viza de intrare și asigurarea auto. Mă întorc la ofițerul care m-a îndrumat pentru ștampilarea copiei de pașaport și îmi spune că trebuie să îmi ștampileze neapărat pașaportul cu o ștampila neidentificabilă pentru motocicletă. Îi smulg pașaportul din mână și îi explic că nu vreau niciun fel de ștampilă. Într-un final cedează și pune ștampila cu cifre tot pe acea foiță. Îmi vine să-l sărut pe frunte de bucurie. Încalec și părăsesc Iordania cu un zâmbel larg și tâmp. În scurt timp ajung la granița israeliană. Seamănă cu o fortăreață și este păzită de tineri culuriști pregătiți de război. O domnișoară se îndreaptă spre mine și mă întreabă serios daca transport arme, droguri sau hijackeri. Îi răspund râzând că nici un dos de chinez n-ar încăpea în cutiile negre, dar nu pare să guste deloc gluma. În timpul scurtului interogatoriu, colegul ei îmi studiază fiecare mișcare ținând arătătorul pe trăgaci. Tipa pleacă și mă lasă să aștept la umbra soarelui și a puștii. Urmează un control mai sever decât cel dintr-un aeroport. Mi se reține motocicleta pentru inspecția tehnică, timp în care un alt tip mă ia la întrebari de data aceasta în legătură cu viza siriană. Îmi arată că ITP-ul meu o sa expire peste câteva zile, dar trece cu vederea amănuntul. Cartea verde mă scutește de la plata unei asigurări costisitoare. Îi explic și ofițerului israelian că nu vreau viză în pașaport și mă liniștește. Îmi spune însă că nu mă va lăsa să intru dacă nu accept să îmi pună în pașaport o viză neindentificabilă cu cifre arabe, pentru autovehicul. Îl întreb de zece ori dacă ștampila asta îmi poate creea probleme la întorcere și îmi repetă că nimeni din lume nu poate dovedi că viza asta are vreo legătură cu Israelul. Forțat de situație și convins de vameș mă îndrept către zona de așteptare. O dihanie de om se apropie călare pe mobra mea și îmi spune pe un ton grav că totul e în regulă. Toate formalitățile au durat puțin peste o oră, dar m-au extenuat complet. Palestina se transformă acum în Israel, iar teama mea în relaxare. Îi dau un mesaj lui Eldad să îi spun că mâine voi fi în Tel Aviv. Turez mobra încă 30 de minute și opresc pe marginea drumului pentru a mă odihni. Întind cortul și adorm aproape instantaneu. Nerăbdarea mă trezește la prima oră a dimineții. A fost atât de frig în cursul nopții încât cortul e foarte umed pe exteriorul tentei. Șterg tenta și inspir adânc aerul rece și umed în timp ce cortul se usucă. Pornesc agale înspre Tel Aviv uimit de fiecare plantație ce răsare din nisipul irigat. În apropiere de metropola traficul se aglomerează brusc. Urmez indicatoarele si înaintez rapid prin aglomerație folosind banda de urgență, după modelul celorlalți motocicliști. Il sun din nou pe Eldad ștabilim ca punct de întâlnire plaja din Tel Aviv. Ajung cu mult înaintea lui și mă plimb prin zonă, pornesc în căutarea unui bancomat, scot 600 de șekeli (180 dolari) și mă reîntorc în zona plajei. Primesc un mesaj în care îmi spune că ar fi mai bine să ne vedem lângă un centru comercial și pornesc într-acolo. Eldad și Reut sunt exact cum mă așteptam. I-am cunoscut pe ADV Rider, cu câteva luni în urmă. De fapt, fotografiile realizate de Eldad cu ocazia călătoriilor pe două roți m-au făcut să îmi doresc să ajung aici. Nu numai fotografiile sunt culpabile ci și modul călduros în care mi-a răspuns și în care m-a ajutat să îmi pregătesc călătoria. Mă invită la un ceai într-un local simplu : o grădină cu câteva mese și mulți arbori. Vorbim câteva ore despre Israel, despre România și despre noi. Îmi spun ca nu mă pot caza în locuința lor, dar pot sta la tatăl lui Eldad care a emigrat din România la vârsta de șase ani. Vorbesc cu el la telefon și rămân mirat de cât de bine vorbește româna, după peste 10 ani în care nu a folosit-o. Tatăl lui locuiște în Herzillia, un oraș situat la mică apropiere de Tel Aviv. Stabilim să ne întâlnim toți acolo pe înserat și ne despărțim. Parchez mobra lângă Suzuki SV-ul tatălui lui Eldad și dezbrac motocicleta. Română n-am mai auzit de multă vreme și parcă i-am dus dorul. Tatăl lui Eldad o vorbește aproape perfect. Omul ăsta e pur și simplu extraordinar. Peste câteva ore sunt săltat de Eldad și Reut. O seară alături de tineri frumoși condimentată cu multă bere nefiltrată. Se face trei dimineața când revenim la apartament. Mă întind relaxat și fericit pe ceva ce n-am mai atins de 18 zile – o saltea moale. E ora șapte dimineața. Nu visez, dar mi-e greu să-mi regăsesc conștiența. Conștiința îmi spune că probabil nu o merit și n-o pot contrazice. Motocicleta e la fel de extaziată pentru că a scăpat de peste 50 de kilograme de bagaje. Zburdăm pe șoselele line. Am trasat împreună cu Eldad o linie pe harta Istraelului și încerc să o urmez fără să mă las furat de peisaj. Mă retrag pe un forestier de dorul colbului admirat în oglinzi, dar nimeresc pe un drum blocat de un arbore căzut. În scurt timp îmi clătesc ochii într-o mare dulce. Este cel mai mare lac de apă dulce din Israel cunoscut sub numele de Marea Galilee, Marea Tiberias sau Kinneret (pentru evrei). Marea Galileei este menționată atât în Noul Testamnet cât și în Talmud. Este alimentată în principal de râul Iordaniei, blocarea acestuia fiind cauza războiului de șase zile din 1967 când Israelul a cucerit și Golan Heights. Mănânc pe o plajă publică aproape pustie și ațipesc două ore pe o bancă, sub un palmier. Israelul este din toate punctele de vedere o țară extrem de complexă și concentrată. O țară pe care o poți străbate pe lungime (de la N la S sau invers) într-o singură zi. O singură zi în care poți vedea Marea Roșie, Deșertul Negev, Marea Moartă, Marea Galileei, Golan Heights etc. Nu mă grăbesc deci n-o să demonstrez asta și practic. Am ales o perioadă nu tocmai bună pentru a-i contempla înzestrarea naturală pentru că aici e început de iarnă. Decizia e însă una inspirată din punctul de vedere al temperaturii - sunt în jur de 28-30 de grade. Golan Heights au ceva aparte, ceva ce nu pot descrie în cuvinte, ceva ce nici măcar nu am chef să pozez. De altfel, de când am intrat în Israel nu cred că am tras mai mult de 20 de cadre. Nu știu care-i cauza, dar nici nu-mi pasă. Mă plimb pe drumuri lăturalnice și sunt întors din drum atunci când dau peste obiective militare. Simt motociclul ca pe o pereche lejeră de sandale. Ajung la muntele Hermat și fac cale întoarsă înspre sud, cu gândul să campez. Peste 50 de kilometrii mă retrag pe o plantație de roșii culese. Îmi voi petrece noaptea pe nisipul brazdat de vrejii uscați ai unor roșii împlinite. Imi pare rau, dar nu am mai multe poze din partea asta a calatoriei. Promit sa recuperez in zilele urmatoare.. Andrei.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Aprilie 17, 2011 Share Postat Aprilie 17, 2011 Ai promis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 9, 2011 Share Postat Mai 9, 2011 pai si restul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Mai 11, 2011 Autor Share Postat Mai 11, 2011 O sa vina si restul, intr-un ritm lent din pacate. De cand umblu cu doua, nu mai am timp de nimic. Nu va ganditi la prostii, e vorba de doua mobre ce imi consuma tot timpul si banii (nici o urma de regret in propozitia asta). Ajung rar la taste, iar atunci cand o fac nu mai am rabdarea necesara sa scriu si sa incarc poze. O sa termin povestea, fara doar si poate. Imi cer scuze si multumesc pentru intelegere. Andrei.. "Pe parcursul nopții m-am trezit de nenumărate ori din cauza unor foșnete puternice provenite din pătura de arbuști ce separă drumul de terenul agricol. La ora șapte încep să strâng cortul și mă pregătesc de plecare. Deși nu e exagerat de cald în timpul zilei, îmi face o deosebită plăcere să călătoresc dimineața. Mă îndrept către Nazareth, urmând cele mai ocolitoare rute, fără niciun fel de teamă că aș putea alege drumul greșit. Nazaret a fost în perioada antică un sat mic și neînsemnat din Galilea, a intrat in istorie ca locul unde a copilarit Iisus Hristos și a devenit astăzi un oraș modern, cel mai mare oraș arab din Israel, cu peste 60.000 de locuitori, din care mai bine de treime sunt creștini. Important centru economic zonal, este și un loc de pelerinaj pentru creștinii din intreaga lume, peste un milion de turiști venind aici în fiecare an, pentru a redescoperi o așezare devenită legendă, locul unde Iisus a crescut alaturi de părinții săi: Maria si Iosif. Crestinii care vin in asezarea din nordul Israelului au ce vedea, de la Biserica Sf Iosif la Biserica Mensa Christi sau Biserica Bunei Vestiri, numai că de regula aceste lăcașuri de cult sunt foarte aglomerate. Populația predominant musulmană și-a lăsat puternic amprenta asupra orașului, acesta fiind foarte similar cu orașele mici din Iordania sau Siria. E însă mult mai curat și liniștit decât oricare alt oraș din țările vecine prin care am trecut. Deși musulmanii și evreii trăiesc laolaltă în pace, aroma conflictului se simte la fiecare colț de stradă. Petrec câteva ceasuri în biserică ascultând corul care cântă minunat. Înainte de plecare savurez un falafel în timp ce colind străduțele înguste și buticurile arabilor. În seara asta vreau să-mi întind cortul pe malul Mării Galilee și îndrept cercul într-acolo. Îmi amintesc de sfaturile lui Eldad și mă îndrept către sud ocolind marea prin partea vestică. Drumul urcă pe spinarea Golanilor, iar peisajul devine încântător. E atât de liniște încât zgomotul făcut de propria respirație mă agasează. Surprind soarele cald în câteva poze și continui înspre mare. Găsesc aici câteva corturi aruncate aleatoriu și grupuri mici de tineri ce stau la povești. Îmi întind cortul și mă las furat de peisajul apusului. La lăsarea întunericului aprind frontala și scriu grăbit câteva rânduri. Un tânăr vine și mă invită să petrec seara cu grupul lor. Sunt cinci tineri cu vârste cuprinse între 18 si 20 de ani. Le spun că nu știu prea multe despre modul lor de viață și îi rog să îmi povestească despre valorile lor. Încep cu familia, care e extrem de importantă pentru ei și continuă cu armata și statul Israel. Vorbesc cu plăcere despre armată. Trei dintre ei sunt în anul de pregatire psihologică. Au terminat liceul și înainte să înceapă antrenamentul efectiv (care dureaza 3 ani) au la dispozitie un an, în mare parte liber. Îmi povestesc despre necesitatea stagiului militar si modul în care acesta îi maturizează. Își fac de pe acum planuri cu privire la călătoria pe care o vor întreprinde după terminarea armatei cu banii obținuți. În urma efectuării stagiului militar primesc o sumă de bani suficientă pentru a călători un an prin lume și o sumă pentru plata primului an de facultate. Astfel, de cele mai multe ori încep facultatea la vârsta de 24 de ani. Aflu părerea lor cu privire la palestinieni și am impresia că e una necompromisă de îndoctrinare. Spun că evreii sunt de acord cu cedarea unei părți din puținul teritoriu către palestinieni și consideră că linistea e mai importanta decât o bucată de pământ. Mă retrag târziu și plăcut impresionat. Copiii aștia pleacă cu arma acasă după primele zile de armată. Cum ar reacționa un tânăr european daca i s-ar încredința la 19 ani o armă și 2 cartușe?" Reply, pentru urmatorul set de poze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 11, 2011 Share Postat Mai 11, 2011 astept Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Mai 11, 2011 Autor Share Postat Mai 11, 2011 (editat) Nu inteleg mai nimic din ultimul update al site-ului. A disparut optiunea de post preview sau n-o gasesc eu? Multumesc, inca unul Editat Mai 11, 2011 de namaste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ggobi Postat Mai 11, 2011 Share Postat Mai 11, 2011 Super excursie!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Mai 11, 2011 Autor Share Postat Mai 11, 2011 Multumesc mult! Va urma... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CuCun Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 Salutare!!! Frumoase locuri, grozava tura, reusite poze! Am vazut ca aparatul foto e Fujifilm, nu mai stiu exact ce model(non DSLR). Si eu am tot un Fuji, S200 EXR(tot non DSLR), da parca pozele tale sunt mult mai reusite. Care ti-e secretul? Ai avut si trepied cu tine? Trai' bun, Ovi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 Multumim pentru poze. Cand ai timp, mai baga si o poveste despre locurile vizitate, intamplarile traite, cum ai simtit oamenii, locurile, drumurile, motorul... ce ai mancat, ce ai baut, cum ai dormit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
namaste Postat Mai 12, 2011 Autor Share Postat Mai 12, 2011 Multumim pentru poze. Cand ai timp, mai baga si o poveste despre locurile vizitate, intamplarile traite, cum ai simtit oamenii, locurile, drumurile, motorul... ce ai mancat, ce ai baut, cum ai dormit... Cu placere! Povestea e pe pagina anterioara, in urma cu 2 reply-uri. Nu am pus si nu o sa pun poza fara text. Intotdeauna textul se afla undeva inaintea pozelor. Andrei.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 Multumim Andrei asteptam continuarea povestirii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.