Jump to content

namaste

Membru
  • Content Count

    231
  • Joined

  • Last visited

About namaste

  • Rank
    Incepator

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    cote2dieu

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    RD03/RD10
  • Numar Moto
    PH 86 ZEN /PH 87 ZEN
  • Club
    Transalp Club

Recent Profile Visitors

529 profile views
  1. O recomandare pentru o pompa de benzi a? Stiam ceva de Facet, dar nu stiu ce model si de unde sa o cumpar. Multumesc.
  2. Furca am avut-o in acceasi configuratie pe un transalp, impreuna cu amortizorul de KTM. M-am dat 2 ani, fara probleme. Singurele modificari au fost la densitatea uleiului si diametrul discului de frana. Bineinteles, oasele au fost modificate pentru ca altfel n-ar fi incaput amortizorul. Am alergat-o mult la coclau, inclusiv sarituri, se comporta exemplar, dar era facuta pe genunchi, doar de distractie si de test. Cred ca o sa schimb arcurile, trimit toata suspensia la Mandula pentru o servisare. Din pacate e nevoie de o sina mai dura, indiferent de ce modific la oase, bascula tot in jos se va duce, deci o sa frece mai tare. Nu e de speriat, in aceeasi configuratie pe Transalp mi-a mancat o sina aproximativ 1 an, dar am mers cu motorul ala ca alergat de demoni. O sa postez pe xrv.ro si uk. Am ceva experienta cu modificarile insa comunitatea ma ajuta prin faptul ca ma tine in priza si ma motiveaza sa lucrez si cand sunt frant. Uite ca am gasit si niste poze. Din cele doua o sa iasa una.
  3. Salutare si bine v-am regasit. Se pare ca microbul asta nu moare niciodata, asa ca revin dupa o pauza de 6 ani. Fost posesor de transalp (2 bucati) si africa twin (1 buc), am ramas cu ce era mai bun, evident cu RD03-ul. Am lipsit o perioada lunga si simt ca mediul online a fost acaparat de zombi, pare totul atat de pustiu. transalp.ro si xrv.ro par complet abandonate, sau poate am luat-o eu razna. In fine, capra mea e bucati de 6 ani, dar totul se va schimba in curand. Mai exact: - cadrul este la sablat + vopsit electrostatic; - motorul a trecut printr-o inspectie vizuala, nu ii pun nici lanturi nici ambreiaj momentan; - fata completa de CRF 450 e pregatita sa fie aruncata pe motor (ax rectificat si disc de frana supradimensionat, fara modificari la arcuri, nu simt nevoia, am 75 kg) - amortizorul spate de KTM Adventure trebuie sa fie servisat, nu stiu inca unde; - bascula si roata raman originalele; - carena fata am o copie Boano, completa cu faruri, luata de la un coleg de pe forum. - rezervorul si restul pieselor sunt ok, cele originale. Imi lipsesc: - CDI-urile le-am imprumutat nu stiu cui, sper sa dau de urma lor; - Un rezervor suplimantar spate, nu stiu daca are rost, ca au aparut canistre de plastic de toate formele si dimensiunile; - crash-bars, ca dau cu ea de pamant regulat; - suporti cutii + cutii; - computer bord ca sa renunt la hardughia veche. - sina lant dintr-un material dur (am rugat pe cineva sa imi faca una), pentru ca acum frecarea e mai mare (amortizorul de KTM e mai lung) Nu ma luati de urechi ca nu am de gand sa o mentin originala. Vremuri noi, tehnologie noua. Pasionatii de vechituri inca au sansa sa cumpere un RD03 original si sa il lustruiasca in fiecare dimineata, nu e cazul meu. Mi-ar placea sa postez proiectul, dar nu stiu unde, astept un sfat referitor la asta. La modificarile anterioare am primit multe sfaturi utile si cred ca am ajutat si pe altii prin faptul ca am postat cat mai multa informatie. Toate cele bune, Andrei
  4. Suna bine, sper sa-mi ajunga chain slider-ul de la AQ, ca altfel ma dau cu capul de pereti. Nemtii astia se misca extrem de greu. Poate convingem mai multi sa faca mutarea asta. Tinem legatura, Andrei..
  5. E al 2-lea an in care sunt decis sa vin si va ratez. Intrunirea Africa Twin si cea Transalp sunt exact in aceeasi perioada. Chiar vorbisem cu cativa Transalpisti ca e musai sa venim si la voi anul asta Bafta multa si poate organizati si partea a II-a. ps. Am recitit dupa si vad ca scrie intalnire si nu intrunire, ma duc pe xrv.ro poate aflu mai multe.. Andrei..
  6. Orice incercare precedenta de a va lauda si a va multumi a fost sortita esecului, cel putin in cazul meu. Asta pentru ca incercam sa gasesc cuvinte si expresii cat mai apropiate de natura experientei pe care voi o traiti si totodata ne-o impartasiti. Unele calatorii de pe forum te lasa fara cuvinte. A voastra e una dintre ele, poate cea mai 'hoata' pe care am intalnit-o. Sunt convins ca sunt multi care n-au reusit sa va multumeasca pentru ceea ce faceti pentru simplul fapt ca s-au pierdut in cautarea cuvintelor. In numele meu si in numele lor va multumesc din suflet pentru ocazia pe care ne-o oferiti. . E o experienta de care noi putem profita gratuit intr-un moment dificil, atat din punct de vedere cultural cat si din punct de vedere al oamenilor si experientelor ce merita statutul de model de urmat. Va multumim! Andrei..
  7. Ceea ce credeam eu ca este ultima zi petrecuta in Israel: "Cand mă trezesc marea e deja înțesată de trupuri inerte. Colegii de nisip au petrecut toată noaptea și își încarcă acum bateriile în sarea lichidă. Imi surade o nouă baie, dar traseul pe care mi l-am propus pentru azi îmi contrazice dorința. Deși e început de iarna aici, temperatura în desert atinge cu usurință 35 grade la amiază. Constat că am greșit când am decis să aduc motocicleta până aproape de malul marii, deși panta era foarte abruptă. Mă chinui puțin pânâ reușesc să ajung la sosea și să direcționez crampoanele către desertul Negev. După ce trec de Marea Moarta fac dreapta pe șoseaua indicată de Eldad : „Route 272”. Desertul aici nu e întocmai ca în imaginile de la TV, cu nisip fin și nenumărate dune. Departe de Sahara acest Negev stâncos. E încă răcoare așa că alerg fără gând de oprire. Drumul devine din ce in ce mai prost, apoi urcă pe dunele de piatră, mă amețește în curbele înclinate și îmi supără motorul atât de tare încât începe să urle innăbușit. Mă minunez din nou de peisajul atât de diferit față de cel de acum 200 km, când îmi clăteam ochii cu apa termală. M-am hotărât! Israelul ăsta e o pură metamorfoza, altfel nu-l pot caracteriza în momentul ăsta. Continui peste dunele de piatră deasupra cărora șerpuiește drumul, pâna ajung la câteva canioane adânci crestate de mici firicele de apă. Aceste firicele sunt adevarate râuri în lunile de primavară-vară, când se întamplă ca însuși deșertul și șoselele să fie pentru scurt timp acoperite de ape. În drumul spre Tel Aviv mă opresc în orașul antic „Avdat”. În perioada Romană, Avdat a fost un important oraș cu rol de aparare și parte a sistemului de transport de mărfuri către Imperiu. OraÂşul a înflorit în perioada Bizantină când s-au construit multe din bisericile și structurile care au rămas în picioare până în prezent. A fost însă abandonat în sescolul VII, în urma unui important cutremur. Eldad mi-a recomandat să mă opresc aici chiar și pentru o jumatate de ceas. Mă plimb singur printre coloanele și arcadele de piatră și mă intind pe un bloc de piatra umbrit pentru a mă odihni. La întoarcere către Tel Aviv renunț la mersul în favoarea consumului și alerg pe șoseaua încinsă și pustie. E ultima seară pe care o voi petrece cu Eldad și Reut, punctualitatea e un musai. Cum ajung in Herzilia la tatăl lui Eldad încep să montez cutiile și să îmi fac bagajele. Fac un duș rece, aleg cel mai puțin împuțit tricou și cobor în parcarea unde Eldad mă asteptă de ceva vreme. Ultima seară în Tel Aviv o petrecem plimbându-ne pe malul marii și pe terasele ce întâmpină valurile. Comandăm un humus la un restaurant libanez unde socializam cu bucățile de pită, jucăm câteva meciuri de table (n-am nicio șansă în fața lui Reut) și plecăm înspre restaurantul cu înghețată. Am grezut că glumesc când mi-au spus că o să mergem într-un loc unde toate preparatele sunt din inghețată, dar m-am înșelat. Ma uit strâmb în meniul din care nu ințeleg decat prețurile exorbitante. O las pe Reut să aleagă pentru mine. Nu dă gres nici de data asta. E cea mai bună inghețată pe care am savurat-o vreodată. E și cea mai scumpă ce-i drept. Se apropie momentul în care trebuie să le spun „La Revedere”. O fac in română pentru că îmi e mult mai ușor. Mă încercă niște sentimente foarte grele. „Mulțumescul” din limba maternă nu mi-e suficient pentru a-mi arata recunoștința pentru ospitalitatea de care au dat dovadă. Ne despărțim cu greu, dar trebuie sa dorm, mâine plec către înapoi." N-am inteles de ce, dar tendinta spre finalul calatoriei a fost de a renunta la poze. Am continuat sa scriu, dar am facut foarte putine poze. Nu stiu daca e din cauza ca nu mai suportam aparatul respectiv (reda cu greu realitatea ) sau pur si simplu nu mai aveam chef. Pe viitor va trebui sa rezolv problema asta intr-un fel. Andrei...
  8. Încep acest post prin a-mi cere scuze fata de cei care au citit acest topic si care asteptau o continuare din partea mea. Nu o sa-mi caut scuze pentru că nu le merit. Voi incerca în zilele următoare să transcriu și ultima parte a călătoriei. Din păcate am făcut foarte puține poze din această perioadă, nici pentru asta nu am o explicatie. "Încep ziua cu o minune ce se înfăptuie printr-o baie în marea Galilee, la ora 5:30, când soarele începe să se cațere pe înălțimile „golanilor”. Apa e liniÂştită, caldă Âşi dulce. Te eliberează rapid de energie pentru că îi lipseÂşte un element distinctiv pentru o mare reala : carbonatul de sodiu. Am parte de o baie minunată care reuseste sa îmi curățe mai mult interiorul decât exteriorul. Pornesc către Jerusalim gata botezat, pregătit să vizitez oraÂşul sfânt. Trec printr-o porțiune scurtă de deÂşert ce se transformă rapid în pădure. Sentimentul e foarte ciudat Âşi datorită schimbărilor bruÂşte de peisaj am tendința să verific mereu vitezometrul. Nu am atins încă viteza luminii - nu-mi rămâne decât să zâmbesc capriciilor naturii. La intrarea în oraÂş sunt aÂşteptat de Eldad Âşi Reut . Îmi propun sa las motorul aici Âşi să mergem cu maÂşina pentru că drumul e foarte aglomerat Âşi temperatura a sărit de 30 grade, deÂşi e încă dimineață. Arunc echipamentul în portbagaj Âşi pornim într-un tur al oraÂşului nou, apoi ne îndreptăm înspre oraÂşul vechi. E înconjurat de ziduri masive, intrarea facându-se prin intermediul unor porți la fel de impunătoare. Are o importanță majoră atât pentru creÂştini cât Âşi pentru evrei Âşi musulmani. De altfel, oraÂşul e împărțit în zone dedicate fiecărei religii, în care găseÂşti locaÂşuri de cult specifice, precum Âşi o multitudine de tarabe cu suveniruri religioase. Complexitatea oraÂşului ajutată de aglomerație Âşi contrastele prezente la tot pasul mă bulversează puțin. Eldad e răbdator Âşi încearcă să îmi spună câte ceva despre fiecare zonă prin care trecem. DeÂşi e evreu, are cunoÂştințe destul de bune referitoare la religiile care si-au pus amprenta asupra acestui oras. Când ajungem în zona dedicată evreilor îmi povesteÂşte despre evreii ortodocÂşi. Sunt acei evrei care primesc bani de la stat doar pentru că sunt mai credincioÂşi decât restul (considerați întemeietorii statului Israel) Âşi de cele mai multe ori nu fac decât să stea Âşi să se roage. Se înmulțesc fără limită Âşi încep sa fie din ce în ce mai neagreați de către cei care plătesc impozite Âşi taxe foarte mari. Jerusalimul e un loc incredibil de divers, dar nu mi s-a părut tocmai locul potrivit pentru o rugăciune. Nu pot spune că mi-am putut forma o părere despre acest oraș. Cred ca n-am rămas nici măcar cu o impresie. Cel mai probabil e singurul oraș întâlnit în această călătorie pe care n-am reusit sa il contemplez suficient pentru a-mi oferi un mic feedback obiectiv. Ce-i drept, e aproape imposibil să înțelegi ceva dintr-un oraș cu o istorie atât de bogată, fără să petreci măcar câteva zile pe straduțele si prin bisericile aflate la tot pasul. La sfârÂşitul zilei suntem cu toții obosiți Âşi înfometați aÂşa că poposim într-un restaurant libanez ale carui arome sunt sigur că îmi vor rămâne mult timp întipărite în memoria papilelor gustative. Ne îndreptăm apoi înspre locul unde mi-am parcat cămila Âşi o luam in directii diferite din nou, pentru că îmi doresc foarte mult să petrec o noapte pe malul Mării Moarte. Imediat ce îmi pun echipamentul sunt binecuvântat cu un duÂş rece, care spre norocul meu e curmat rapid de norii ce fug din calea soarelui. Eldad m-a avertizat că locurile în care poți campa pe malul Mării Moarte sunt puține (exceptând stațiunile), dar mă încăpățânez să găsesc unul. Întreb militarii din posturile de control întâlnite de-a lungul drumului, dar mă direcționează vag. Mergând paralel cu marea, întâlnesc un tip în pielea goală cu un prosop atârnat de gât Âşi îl întreb încotro e plaja. Îmi spune că e un loc fantastic (singurul din câte Âştie el) la câteva zece de metri. Parchez Âşi îi umez indicațiile. La scurt timp observ Âşi de ce e atât de magic locul despre care vorbea: mica plajă se mândrește cu un izvor de apă termală ce curge printr-o țeavă, aproape de malul mării. Apa curată e foarte importantă pentru că după o baie în Marea Moartă e obligatoriu să faci un duÂş. Pe plaja mai sunt câteva corturi aÂşeazate aleatoriu. Îmi trântesc Âşi eu pânzele fără o noimă Âşi intru în sarea topită. Plutesc înspre tipul care m-a direcționat aici pentru a-i mulțumi. Îmi spune că vine aici de când era copil, dar seara asta e mai specială decât celelalte pentru că îÂşi serbează ziua de naÂştere. Mâ invită mai târziu să bem o bere Âşi confirm bucuros prezența. Imi continui naufragiul pierdut în timp si spațiu, mult dupa lăsarea întunericului. Ies ultimul din apa neagra stors complet de energie. După baia cu sare urmată de cea cu sulf mă întind puțin în cort Âşi mă trezesc târziu în acordurile unei chitare clasice. E cam târziu pentru o bere aÂşa că adorm din nou cu gândul că va trebui să mă trezesc foarte devreme." ...
  9. Si eu am de gand sa ies in week-ul asta (o iesire scurta condimentata cu noroi). Sunt in cautarea unui happy-end dupa un an plin de incercari, dar se pare ca vremea se impotriveste. Ori inchei anul cu dreptul, ori il incep pe viitorul cu acelasi picior, prognoza va decide. Potentialii amatori : - 0767718899 Andrei..
  10. N-am facut nicio modificare la furca. Am segmentat-o, i-am pus un ulei mai vascos, am pus maximul de cantitate de ulei (foarte important pentru a o intari) si cam atat. In general merg cu click-urile de la damping si prelod pe la mijloc sau inspre maxim (cand e vorba de sarituri). Nu am experienta pe motociclete dedicate off-road, dar fata de furca originala sau cea de AT asta e SF. Mentionez ca am 65 kg, deci compensez si pe partea asta. In iarna asta o sa incerc niste arcuri mai tari (fata-spate) sa vad diferenta. Cu furca ma inteleg bine, dar nu pot spune acelasi lucru si despre amortizorul spate. E mult mai greu de reglat (pentru un incepator presupun) si cred ca are o influenta mai mare in comportamentul motocicletei chiar decat furca. Gasesti multe transplanturi de furca de XR, CR sau CRF pe internet, in special in Anglia. Andrei..
  11. Salut Jumba, urma sa te contactez pentru ca stiam ca ai garajul in apropiere si am fost sfatuit sa trec pe la tine pentru reglarea suspensiei. Respectele mele pentru ceea ce ai realizat prin amenajarea denumita "La Coclau" si nu numai. Frana mi se pare suficienta. O sa acopar bateria si admisia de aer. E prima motocicleta modificata asa ca nu o sa insist prea tare asupra ei. Cu ea vreau doar sa invat tehnicile de baza si vreau sa fac asta fara niciul fel de mila fata de motor. Teama de a nu strica motocicleta e cel mai mare impediment pe care l-am avut in a invata ceva in off-road. Sunt atat de multe modificari care se pot face (in special pentru scaderea greutatii) incat prefer sa pornesc un proiect nou in care sa fiu mult mai atent, asta a fost o joaca. Daca n-o sa reusesc sa scad suficient greutatea voi fi nevoit sa renunt la t-win-ul asta de care sunt pur si simplu dependent si sa trec la un monocilindru. In curand ma apuc de modificarea RD03-ului. Va tin la curent. Andrei..
  12. ps: @ZEN-master, frumoasa treaba! protectiile alea la radiatoare iti lasa loc sa schimbi radiatoarele in caz de necaz? Protectiile alea sunt fantastice, desi sunt cat se poate de brut prelucrate si sudate. Mi-au salvat radiatoarele de la o moarte sigura in cateva cazuri. Din pacate nu ma lasa sa rotesc ghidonul pana la maxim pentru ca ating cu jugul de ele. In teren deschis nu ma incurca. dar s-ar putea ca pe poteci inguste sa o faca. Oricum, cu un flex il dau jos imediat si caut alte solutii. Andrei
  13. Pentru ca sunt cativa posesori de Africane care vor sa se indrepte spre conceptul rally, o sa va prezint mobra mea de tavaleala. Nu judecati detaliile pentru ca nu e o mobra de tinut in vitrina ci de trantit prin tarana si noroaie. Modificarile principale: (baza este un Transalp din 97) - toate carenele jos - protectie metal pentru radiatoare (teava sudata de cadru) - jug+jambe+roata+ aripa fata + etrier CRF 450 R - axul jugului bagat la strung - kit frana oversized EBC 280 - Ghidon Renthal Enduro High - Handguarduri cu insertie aluminiu - sa taiata in stil taranesc - bascula Africa Twin RD03 - amortizor spate KTM lc4 Adventure - scarite enduro sudate in ograda - cric prelungit cu 10 cm - os prolink mai lung cu 8 mm ( sudat in ograda) - portbagajul si scaritele pasager in pod - carena spate Husqvarna - tot bordul (si cadrul de bord) aruncat in pod - far enduro cu semnalizari - scottoiler facut in fix 15 min - cauciuc TKC 80 pe fata - toba Marving Urmeaza ( ca am ajuns la fundul sacului): - chain slider de la Africa Queens (special pentru motoare inaltate) - Cauciuc spate (probabil un Mitas E09 Dakar sau un TKC 80 ca vreau sa merg relaxat pe asfalt) - Schimbator culisabil (momentan l-am furat de la Africana) - Lant DID - ITP + asigurare (momentan o ard asa) - foaie 49 Nu am apucat sa o testez prea mult, nu cred ca am facut mai mult de 100 km in offroad. N-am cum sa o compar cu Transalpul, e mult mai usoara iar suspensia e fantastica ( inca nu m-am obisnuit complet cu reglajele). Mentionez ca n-am experienta pe capre usoare. De ce nu mi-am luat un monociclindru usor? . Pentru ca urmeaza sa restaurez Africana (o sa insist pe micsorarea greutatii si pe pastrarea a cat mai multe componente originale) si sa o pregatesc pentru Siberia (in urmatorii 2 ani nu cred ca voi avea resurse sa plec, dar vreau sa fie mobra pregatita de drum, sa scap de o grija). Vreau sa ma obisnuiesc cu motoare grele in offroad, asta e singurul motiv. Pana acum nu regret deloc! Din pacate nu ii pot caracteriza performantele, sunt prea afon comparativ cu ce poate mobra, asa ca ma abtin de la pareri. Termen de comparatie cu motocicleta originala clar nu exista, dar din pacate n-am exeprienta pe mobre din clasa enduro, ca sa pot emite o parere obiectiva. Vizionare placuta! Multumesc mult Cstelia pentru bascula si prolink! Andrei..
  14. Am un arc 70-260 de pe un lc4 adventure. Imi trebuie un arc mai tare, pentru ca am pus amortizorul pe o moto mult mai grea. Daca te intereseaza anunta-ma. Andrei..
×
×
  • Create New...