Sari la conținut

Kawasaki EN500


stoeanp
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dupa ce am mai luat niste lectii de exprimare... :P si de logica a ideii...de la nevasta-mea ca doar de...e profa de limba romana, revin cu o problema: nu mai porneste capra. Am plecat cu Kawa si la vreo 5 km m-am oprit, dupa care cand a fost de a relua drumul, nu a mai vrut sa porneasca din butonul de pornire. M-a ajutat cineva care m-a impins si in cativa metri a pornit.

Atunci cand incerc sa pornesc din buton, se aude un click si doar atat. Ce am vazut aseara si nu stiu daca asa era si inaine este faptul caci dupa ce pun contactul si apas frana de mana se aprinde stopul spate, dar daca apas frana de picior stopul nu se aprinde. Nu stiu daca are vreo importanta la problema de a nu porni, sau doar e vorba de contactul de la frana de picior care nu functioneaza - deci o alta problema de remediat.

 

Am cautat pe aici si am gasit ca posibile cauze

- Electromotor blocat sau comutator pozitie NEUTRAL defect

- Electromotor defect

- Tensiune joasa la bornele bateriei

- Releul circuitului de pornire si/sau contactorul de pornire defecte

- Butonul de pornire de pe ghidon defect

- Circuite intrerupte/scurt circuit pe traseu

-Contactul IGNITION defect

-Contactul ENGINE RUN defect

-Sigurante arse

 

 

Am eliminat:

- sigurante arse - prin verificarea cu aparatul de masura a continuitatii lor, am dat saua jos unde am gasit cutia cu sigurante.

- tensiune joasa la bornele bateriei - bateria este noua, dar am probat cu una de un motor care porneste

- contactul ENGINE RUN defect - am probat cu acest contact in pozitie OFF si nu se mai aude click-ul, deci logica mea a fost ca trece curent atunci cand este in pozitie de ON

- contactul IGNITION defect - dac ara fi defect nu s-ar mai auzi click-ul de la releu

- in bord mi se aprinde becul verde de pozitie NEUTRAL, dar nu stiu unde este comutatorul

- am luat un patent si la bornele releului de pornire am facut contact (am Âşuntat releul), ceea ce a facut ca motocicleta sa porneasca, ceea ce ma face sa gandesc faptul ca electromotorul nu este blocat sau defect.

- am dat jos releul si am masurat continuitatea bobinei, care e K

Sau poate ceea ce zic eu ca am eliminat, nu a fost eliminat.... :D

 

Sper ca nu a fost prea lunga expunerea problemei sau ilogica..... :P si poate ma ajuta cineva mai cu experienta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am mai luat niste lectii de exprimare... :P si de logica a ideii...de la nevasta-mea ca doar de...e profa de limba romana, revin cu o problema: nu mai porneste capra. Am plecat cu Kawa si la vreo 5 km m-am oprit, dupa care cand a fost de a relua drumul, nu a mai vrut sa porneasca din butonul de pornire. M-a ajutat cineva care m-a impins si in cativa metri a pornit.

Atunci cand incerc sa pornesc din buton, se aude un click si doar atat. Ce am vazut aseara si nu stiu daca asa era si inaine este faptul caci dupa ce pun contactul si apas frana de mana se aprinde stopul spate, dar daca apas frana de picior stopul nu se aprinde. Nu stiu daca are vreo importanta la problema de a nu porni, sau doar e vorba de contactul de la frana de picior care nu functioneaza - deci o alta problema de remediat.

 

Am cautat pe aici si am gasit ca posibile cauze

- Electromotor blocat sau comutator pozitie NEUTRAL defect

- Electromotor defect

- Tensiune joasa la bornele bateriei

- Releul circuitului de pornire si/sau contactorul de pornire defecte

- Butonul de pornire de pe ghidon defect

- Circuite intrerupte/scurt circuit pe traseu

-Contactul IGNITION defect

-Contactul ENGINE RUN defect

-Sigurante arse

 

 

Am eliminat:

- sigurante arse - prin verificarea cu aparatul de masura a continuitatii lor, am dat saua jos unde am gasit cutia cu sigurante.

- tensiune joasa la bornele bateriei - bateria este noua, dar am probat cu una de un motor care porneste

- contactul ENGINE RUN defect - am probat cu acest contact in pozitie OFF si nu se mai aude click-ul, deci logica mea a fost ca trece curent atunci cand este in pozitie de ON

- contactul IGNITION defect - dac ara fi defect nu s-ar mai auzi click-ul de la releu

- in bord mi se aprinde becul verde de pozitie NEUTRAL, dar nu stiu unde este comutatorul

- am luat un patent si la bornele releului de pornire am facut contact (am Âşuntat releul), ceea ce a facut ca motocicleta sa porneasca, ceea ce ma face sa gandesc faptul ca electromotorul nu este blocat sau defect.

- am dat jos releul si am masurat continuitatea bobinei, care e K

Sau poate ceea ce zic eu ca am eliminat, nu a fost eliminat.... :D

 

Sper ca nu a fost prea lunga expunerea problemei sau ilogica..... :P si poate ma ajuta cineva mai cu experienta

 

Dar te-ai chinuit ceva inainte sa pui intrebarea :D). Din cate am citit eu, am inteles ca ai reusit sa-l faci sa porneasca suntand releul. A fost o coincidenta sau porneste mereu daca incerci asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte posibil sa fie tocite periile de la electromotor.

Problema asta am avut-o si eu si Filosofull... Mergea numai daca miscai motocicleta, apoi cu timpul puteai s-o misti cat vrei, ca tot nu mai pornea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ar putea fi contact oxidat la butonul de start, ori masa la releu imperfecta , nu cred ca este releul dar as scimba si siguranta mare de 30 A de la releu . E cam greu de spus chiar cu ce ai verificat tu si ai eliminat din posibilitati. In cel mai rau caz ori releul ori carbunii, dar pare a fi ceva minor gen contacte oxidate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai norock

am o intrebare si nu gasesc raspunsu , mi-am luat un LTD 440 si un fost proprietar a desfacut carburatoarele , acesta fiind pasta a intepat membranele cu o surubelnita , si sau cam fu... , avetzi ideea daca le pot repara sau macar de pe ce model de Kawasaki ar merge pus pe LTD , astept urgent un raspuns sau daca aveti de vanzare carburatoare de LTD sau ceva sa se potriveasca ma intereseaza de urgenta :D mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De reparat, se pot repara, dar daca le lipesti nu faci o treaba buna si nici nu e sigur ca se poate face asta. Depinde cat sunt de distruse membranele... Daca sunt numai putin ciupite se pot lipi cu un lipici rezistent la benzina.

 

Spune-ne si noua ce an e motoreta. Pe topicul cu accesorii iti dadusem un link de pe ebay cu membrane si unu' care te poate ajuta sa vezi ce piese de la alte modele se potrivesc la al tau...

http://www.bikebandit.com/kawasaki-motorcy...parts/oem-parts

Editat de Beatrice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Satana ti s-a mai raspuns :D . Poti pune carburatoare de EN 500 , EN 450 = LTD 454 iar din cate stiu eu mai sunt motociclete care folosesc carburatoare Keihin de 32-34 mm , ramana doar sa te interesezi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte posibil sa fie tocite periile de la electromotor.

Problema asta am avut-o si eu si Filosofull... Mergea numai daca miscai motocicleta, apoi cu timpul puteai s-o misti cat vrei, ca tot nu mai pornea.

Care ar fi procedura de a verifica electromotorul? Daca il alimentez direct cu tensiune de la baterie ar trebui sa invarta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care ar fi procedura de a verifica electromotorul? Daca il alimentez direct cu tensiune de la baterie ar trebui sa invarta?

 

Da, o sa invarta si o sa-ti porneasca motorul, daca nu este defect.

Electromotorul poti sa-l verifici cu un aparat de masura , setat pe ohmetru dar nu este concludenta masuratoarea deoarece circuitul este monofilar si se inchide prin carcasa electromotorului. Cea mai buna metoda pe care o poti folosi este sa verifici daca in momentul in care apesi pe butonul de pornire ai + 12 V pe firul de plus care vine la electromotor. Pentru asta trebuie sa demontezi firul de pe borna electromotorului si sa masori intre fir si masa. Daca ai 12 V acolo inseamna ca electromotorul este alimentat corespunzator si el trebuie sa porneasca. Daca nu porneste, problema este in el si anume la perii. Acestea se uzeaza si nu mai pot inchide circuitul de forta, la pornire, motiv pentru care nu-ti porneste motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai din topor poti incerca asa: cu motorul in viteza, tragi ambreiajul, o impingi si lasi ambreiajul brusc, nu tre sa ai viteza ca sa porneasca, doar sa se invarta un pic rotorul de la electromotor si sa cada mai bine periile (carbunii) pe el; apoi ar trebui sa plece de la cheie; la mine a fost tocit doar un carbune, cred ca arcul care il impinge e mai puternic decat la celalat; daca asta e problema te putem sfatui cu achizitionarea si schimbarea carbunilor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai din topor poti incerca asa: cu motorul in viteza, tragi ambreiajul, o impingi si lasi ambreiajul brusc, nu tre sa ai viteza ca sa porneasca, doar sa se invarta un pic rotorul de la electromotor si sa cada mai bine periile (carbunii) pe el; apoi ar trebui sa plece de la cheie; la mine a fost tocit doar un carbune, cred ca arcul care il impinge e mai puternic decat la celalat; daca asta e problema te putem sfatui cu achizitionarea si schimbarea carbunilor

Am sa fac si proba"din topor" si cea eleganta, dar totusi cred ca nu se va rezolva problema deoarece motocicleta a pornit cand am suntat releul de pornire, ceea ce denota ca problema ar fi cel mai probabil inainte de releu. Dar de verificat este bine, asa se mai elimina din ipoteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu putem, avem treburi nasoale de facut...Ce-ti pasa tie, mergi la mare pe vremea asta buna, bere fierbinte...LUX ce mai!

[/quot

 

 

Salut am vazut ca te pricepi la EN as vrea sa stiu daca se poate monta lant in loc de curea pe un EN500 din 1992 ca m-am saturat de preturile de la curele ti se ridica tensiunea cind le auzi te rog sa dai un semn

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut am vazut ca te pricepi la EN as vrea sa stiu daca se poate monta lant in loc de curea pe un EN500 din 1992 ca m-am saturat de preturile de la curele ti se ridica tensiunea cind le auzi te rog sa dai un semn

Multumesc

/index.php?...t&p=2246045 si /index.php?...t&p=2112106 :D

 

Suntem cam multi care ar avea nevoie de curea noua... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut am vazut ca te pricepi la EN as vrea sa stiu daca se poate monta lant in loc de curea pe un EN500 din 1992 ca m-am saturat de preturile de la curele ti se ridica tensiunea cind le auzi te rog sa dai un semn

Multumesc

 

 

Salut!

Pentru a face conversia de pe curea pe lant ai nevoie de un kit de lant folosit pe modelele C de EN -uri.

Apoi o sa mai trebuiasca sa schimbi sistemul de prindere a foii pe roata spate si a pinionului in cutie. Aici ai si varianta inlocuirii semibutucului spate cu unul folosit la o roata 140-R90-15 (doar cel din stanga, cel din dreapta cu sistemul de franare nu e nevoie sa-l schimbi). Cat despre pinion, o sa trebuiasca sa cumperi piesele 92143, 92015, 9220 .

Per total, o sa ai niste cheltuieli de minim 250 euro fara manopera. Spor la treaba!

 

PS: exista curele aftermarket OPTIBELT, in Bucuresti la un pret rezonabil (sub 100 euro), dar daca iti place mai mult lantul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Pentru a face conversia de pe curea pe lant ai nevoie de un kit de lant folosit pe modelele C de EN -uri.

Apoi o sa mai trebuiasca sa schimbi sistemul de prindere a foii pe roata spate si a pinionului in cutie. Aici ai si varianta inlocuirii semibutucului spate cu unul folosit la o roata 140-R90-15 (doar cel din stanga, cel din dreapta cu sistemul de franare nu e nevoie sa-l schimbi). Cat despre pinion, o sa trebuiasca sa cumperi piesele 92143, 92015, 9220 .

Per total, o sa ai niste cheltuieli de minim 250 euro fara manopera. Spor la treaba!

 

PS: exista curele aftermarket OPTIBELT, in Bucuresti la un pret rezonabil (sub 100 euro), dar daca iti place mai mult lantul...

 

 

Iti multumesc de raspuns acele curele sunt bune? si daca nu te deranjez stii codul care se potriveste

Multumesc inca odata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curelele OPTIBELT sunt bune, userul Filosofull are una pe motor de PESTE 17000 km si nu are nicio problema. Cel mai sensibil punct este reglarea sagetii curelei, care daca nu e facuta bine o sa duca la ruperea curelei. Eu am rupt o curea Gates pe la 17 000 km (lider mondial in domeniu) pentru ca nu am respectat tensiunea de reglare a curelei.

Informatii despre cureaua OPTIBELT gasesti pe topic AICI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce mai ziceti mai baieti si fete!? Vin din pacate cu o veste proasta. Am avut accident si din pacate am nevoie la prima vedere cel putin de un nou rezervor si de ghidon. Rezervorul este infundat pe ambele parti, nu foarte rau dar nici de vara. daca aveti vreo sugestie de recuperare va ascult. ziceati ceva de un EN de dezmembrari - ce model este acela? M-a fript evenimentul asta cum nu se putea mai prost, macar imi zic ca vine iarna si ca o fac eu pana la primavara, saptamana viitoare imi expira si asigurarea asa ca "numa bine". sunt mai multe de schimbat pe la ea dar inca nu i-am facut o inspectie detalita sa vad ce si cum, pana una alta spuneti-mi va rog daca stiti ceva pe aici de niste piese de la dezmembrari sau ceva de genul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau ca ai avut accident... :laugh:

Noi ne vom strange intr-o zi sa facem o lista cu tot ce vrem sa comandam de pe Wemoto (pe langa asta eu si Eugen avem nevoie de intinzator pentru lantul de distributie, pe care-l vom comanda din alta parte probabil).

Piese poti gasi si pe ebay, pe unele destul de ieftin, chiar cu tot cu transport.

 

En-ul ala care era pentru dezmembrat, nu era chiar intreg; din cate imi amintesc eu mai era si un rezervor (pe care cerea destul de multisor), o sa, cabluri, si cateva piese (poate isi mai aminteste Eugen ce piese mai erau).

Tu ai nevoie numai de ghidon, sau de toata furca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ghidon de vanzare,pe ebay.de .50+15 transportul international.

http://cgi.ebay.de/Kawasaki-EN-500-Lenker-...=item5638a2f5ac

 

Uite si-un rezervor,tot pe ebay-ul nemtesc. 159+17 transp.,prin DHL:

http://cgi.ebay.de/KAWASAKI-EN-500-TANK-BE...=item45f36b9e3c

Mesaj completat

M-am uitat si pe ebay-ul americanesc - aici,am gasit vreo 5 rezervoare,cu vanzare internationala.Pt. toate modelele de EN.Preturi,variind intre 65 $ (in licitatie,probabil c-o sa se duca mai sus ) si 200 $ (cu "buy it now",da' era si negociabil, cu "make an offer").Unu' din astea,s-ar putea sa iasa chiar mai ieftin decat de la nemti,chiar daca transp. e mai mult, decat din Germania.

Deci...Piese se gasesc.

Editat de darian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce mai ziceti mai baieti si fete!? Vin din pacate cu o veste proasta. Am avut accident si din pacate am nevoie la prima vedere cel putin de un nou rezervor si de ghidon. Rezervorul este infundat pe ambele parti, nu foarte rau dar nici de vara. daca aveti vreo sugestie de recuperare va ascult. ziceati ceva de un EN de dezmembrari - ce model este acela? M-a fript evenimentul asta cum nu se putea mai prost, macar imi zic ca vine iarna si ca o fac eu pana la primavara, saptamana viitoare imi expira si asigurarea asa ca "numa bine". sunt mai multe de schimbat pe la ea dar inca nu i-am facut o inspectie detalita sa vad ce si cum, pana una alta spuneti-mi va rog daca stiti ceva pe aici de niste piese de la dezmembrari sau ceva de genul.

 

 

Imi pare rau de accident; tu esti ok? eu zic sa facem asa: ne vedem unde iti e mai bine tie sa ne uitam la mobra si apoi vedem ce se poate repara si ce trebuie inlocuit, ce putem face noi si ce trebuie facut la mecanic, ca sa iesi mai ieftin; comanda de piese oricum vom da in curand;

 

Multumim Darian pt suport pe forum, ce mai face panarama aia de Ema? de panarama ENeida nu mai stim nimic

Editat de Filosofull
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...